Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Oli hauskaa suihkussa kun kaksi äijää alkoi keskustelemaan toisen perseestä.

1. Sul o kyl tosi hyvä pylly
2. Joo mul o aiva mahtava pylly
1. Joo sul o parempi ku naisil
2. Juu kyl kehtaa kesäl esitellä
1. No kyl mäki tollast herkkupyllyy esittelisin

Tuommone no-homo keskustelu. Oli oikeestaa aikalailla tilannekomediaa

Eilen sattui treenisalilla jotain käsittämätöntä.
Olin salilla normaalisti reenaamassa kaverini kanssa ja reenit meni ok, rintapäivä niin penkkiä ja oheisliikkeitä tuli punnerrettua.
Yhtäkkiä paikalle ilmestyi paikallinen pullomummo. Vähintään vuosikymmenen elättänyt itsensä ahkeralla pullojenkeruulla, ikää n.60v, ja nyt tämä ilmestyi
salille! Mietin että meinaako palarit ois nykyisin pullojen muodossa, jotka voisi sitten kerätä kun ne on nautittu reenin jälkeen.
Olin kuitenkin väärässä. Mummo suoristi käyristyneen selkänsä ja kysyi kohteliaasti että pääseekö mukaan penkkaamaan? Mitä ihmettä?

No mikäs siinä, ajattelin, ja ihmetykseni kasvoi entisestään kun mummo päätti laittaa tankoon 200kiloa rautaa.
Ei saatana, mummo hajoaa kahteen osaan jos tuon nyt saa ees nostotelineestä irti ajattelin, ja menin varmistamaan
toiseen päähän ja kaverini toiseen. Tunnelma oli jotenkin sähköinen, ja kelasin vaan, että voiko olla mahdollista, että pullomummo
on tehnyt niin sairaan paljon duunia noiden pullojenkeräilyjensä kanssa, että piilovoimaa olisi jostain siunaantunut sen verran että saisi
tangon jotenkin liikahtamaan edes telineessä.

No ei siinä mitään, antaa mummon yrittää ajattelin.. Vilkuilin kaveriani joka "varmisti"
vastakkaisella puolella tyyliin "jo on aikoihin eletty..".- kunnes mummo löi meitä molemmia halolla päähän ja punnersi 200kg ylös,
puhtaalla lahnatekniikalla otti 5toistoa tyylipuhtaasti ja laski raudat takaisin takoon. Oli tapahtunut jotain käsittämätöntä!!??

Uskomattomin suoritus mitä olen salilla koskaan nähnyt, ja mitä on vaikee rikkoo tässä elämässä.
No.. tapaus sai kuitenkin jonkinlaisen selityksen: heräsin, ja nauroin ääneen, ehkä paras uneni pitkään aikaan! :D

Minun pahin painajainen tapahtui tässä muutama viikko takaperin.
Olin syönyt hernekeittoa ja ruisleipää puolisentoista tuntia ennen salille lähtöä. Kello oli suunnilleen 19.00, jolloin salilla ei ole silloin hirveästi väkeä. Noh, salilla vatsassa alkoi hiukan vääntämään ja jalkapäiväkin vielä oli, joten pakaroilla sai puristaa entistä kovemmin. Viimeinen toisto oli menossa ja silloin metaanikaasuinen helvetti pääsi valloilleen, ja se kaasu haisi kuin rikkihappo, eli ihan helvetin pahalta. Eikä siinä vielä kaikki, se oli äänekkäimpiä itseni vapautuksia varmaan koskaan.
Sali täynnä väkeä, paskanhajuinen, pirun äänekäs ja herkästi punastuva henkilö ei matsaa yhteen. Sitä häpeän määrää.

Lisään tähän vielä, että nopeasti painot pois laitteesta ja juoksukävelyaskelin hyvin nopeasti pois.
rikkihappo ei haise miltään

^Puhdas rikkihappo on hajuton, mutta jos se lämpenee, niin siitä vapautuu rikkidioksidia joka haisee pistävälle.

Eilen sattui treenisalilla jotain käsittämätöntä.

Aika jännä posti. Heti kun pääsin tohon kohtaan missä lukee että "laittoi 200kiloa rautaa" niin aloin lukemaan tekstiä hirveellä vitutuksella, ja aloin tunteen suurta vihaa sua kohtaan sekä olin valmis tuleen pamauttaan sua halolla päähän, saatanan trolli. Mut sit selvisin jotenkin tohon vikaan lauseeseen ja huh, iso kivi tippu sydämmeltä.

Aika jännä posti. Heti kun pääsin tohon kohtaan missä lukee että "laittoi 200kiloa rautaa" niin aloin lukemaan tekstiä hirveellä vitutuksella, ja aloin tunteen suurta vihaa sua kohtaan sekä olin valmis tuleen pamauttaan sua halolla päähän, saatanan trolli. Mut sit selvisin jotenkin tohon vikaan lauseeseen ja huh, iso kivi tippu sydämmeltä.

Oli ihan sama fiilis :D

Ois pitänyt jättää viimenen rivi pois jos sillä ois saanut aikaan pienen jengitappelun pullomummon voimista. ;)
Teston ja Raudon pilkkaaja sen sijaan odotti varmaan jotain Tom of Finland tyylistä kyykkytreenifantasiaa, ehkä sä voit enempi kirjotella sitte niistä.. :david:

Tämä taitaa mennä salikomedian puolelle... Aina olen luullut, että sählynpelaaja, joka ei treena jalkoja on joku urbaanilegenda. Kunnes sain usuteltua kaverin salille. Koko sen puolentoistatunnin ajan, jonka minä käytin yläkropan treenaamiseen, teki tämä kaveri pelkkiä vatsalihaksia. Ja treenihän tietysti viimeisteltiin hauiksilla. Pukuhuoneessa sitten yritin vähän kaveria neuvoa, että kannattaa sitä jotain muutakin tehdä, esimerkiksi jalkoja. Vastauksena tuli "miks vitussa mun pitäis tehdä jalkoja, mulla on tarpeeks voimaa niissä". Penkkiäkään hän ei kelpuuttanut.

Paria päivää myöhemmin tämä kaveri kyseli lenkille ja salille. Lenkki ei olisikaan ollut mikään pieni alkulämpö, vaan vajaa 10km pyristys. Ei oikein ottanut kuuleviin korviinsa, että tuollaisen lenkin jälkeen on turha yrittää mitään täyspainoista salireeniä tehdä. Kieltäydyttyäni kehtasi vielä haukkua laiskaksi.

Ihmisillä on ehkä eri pyrkimykset treenien suhteen ja näinollen vähän erilaiset treenit. Salibandykentillä paksuja reisiä ei tarvitse kuin cheerleader pyramidin tukipilarit.

Ihmisillä on ehkä eri pyrkimykset treenien suhteen ja näinollen vähän erilaiset treenit. Salibandykentillä paksuja reisiä ei tarvitse kuin cheerleader pyramidin tukipilarit.

totta tuokin, mutta kyllähän vahvoista jaloista on varmasti hyötyä. Lisäski uskallan väittää, että puolentoistatunnin vatsalihastreenit eivät palvele ketään.

E: jaa, kai sitä tarvii puolustella. 2-jakonen perusvoimaohjelma käytössä, jako ylä- ja alakroppa. Lämmittelyt alle, pääliikkeet penkki ja kulmasoutu 6x6 ja päälle 3 apuliikettä. Kyllähän siinä aikaa menee.

Kuka käyttää 1h30min yläkropan treenaamiseen yhellä kertaa? siinä sitä komediaa.

Pelkästään penkki treeniin menee lämmittelyineen ainakin 40min. Tee siinä sitten vielä vaikka sarja pystypunnerrusta ja leukoja niin 1h 30min menee helposti. Se saattaa unohtua jos treeni koostuu hauiskäännöistä ja ojentajien vatkaamisesta taljassa.

:D Rintatreeniin menee just se 25min max. Sen jälkeen voikin sitten mennä vaikka suihkuu.

No mut mietis nyt... 40min? Mä otan solttupenkkiä yleensä rinta/olkpää päivänä 8-12 sarjaa ja painot menee 40% -> 90% ja pudotussarjat yleensä päälle, niin että tissit on tukossa monta päivää. Siihen menee se 15min. 10 min muuhun rintareeniin.

Mut ei mulla muuta :) jatkakaa.

Mun yläkroppaan kuuluu rinnan lisäksi myös selkä. Jos nyt tekisin rinnan, selän, olkapäät yhdessä treenissä niin aivan helposti siinä sen puolitoista tuntia saisin kulumaan. Tuurilla jos ei joudu odottelemaan. Selälle tulee muutenkin enempi sarjoja kuin rinnalle, isompi lihasryhmäkin kai se on.

Kyllä vaan menee helposti se 40min. Ja jatkossa menee enemmänkin jos sarjapainot kasvaa. Sitä lähdetään ensin tyhjällä 20kg tangolla jahka on ensin tullut vähän otettua lämpöä. Sitten korotetusti, 40,60,80,100,110,120,135kg asti. Ja siitä sitten laskevana pyramidina alas päin. 130, 120, 110, 100kg ja 100kg jälkeen heti perään 10kg pois ja 90kg niin monta kuin menee. Mä tosin olenkin tottunut vetämään treenin ilman, että toljotan kellosta aikaa. Mikä ihmeen komediaa siinä on jos jollakin menee treeniin 1h 30min Ai se kun body lehdissä lukee, että max 45min?

Eli tota....mun tissi-olkapääreeniin ei sais mennä 1,5h koska se ei sisällä koko kropan reeniä? Kertokaas mulle sit, et kun lämmittelen ensin ja sen jälkeen reenaan penkkiä parilla tai jopa kolmella eri variaatiolla. Sisältäen esimerkiksi penkin maksimiin, lattiapenkin ehkä vielä kuminauhoilla nopeutta. Ja vielä päälle olkapäät...ja painot liikkuu sielä 200-300kg tuntumassa kaikissa variaatioissa...maksimit tietenkin...niin millä tavalla mun pitää sit reenata että onnistun reenaamaan nuo kaikki reilusti alle 1,5 tunnin, ilman suurempia loukkaantumisriskejä???

Back
Ylös Bottom