Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Mies kiukuttelee kuin pieni lapsi. Tekee mieli lyoda sita aina kun se mokottaa koska tuntuu ettei se muuten kuuntele. Olen yrittanyt vitsailua, sopoilya, normaalia juttelua, asian unohtamista ja viimeksi taytta kurkkua huutamista... Tunti sitten se sanoi lahtevansa kotiin mutta tuossa se viela mollottaa. Arsyttavaa.

Ajattelin tänään kakkoskoneen XP:n rinnalle asentaa Ubuntun. XP kovo irti ja toinen kovo sisään että varmasti saan tällä kertaa ubuntun xp:n rinnalle enkä xp:n päälle. Kaikki meni hyvin ja ubuntu asentui nätisti, kunnes asennuksen jälkeen joutui luonnollisesti käynnistämään koneen uudelleen. No ubuntu ei käynnistykään. Asennus usb takaisin sisään ja kokeillaan livenä. Sitten tulee se pahamainen "Not Optimum Mode Recommended Mode 1280 x 1024" paskasaatana ilmoitus näyttöön. Tämä on juuri niitä hommia joissa töiden puolesta aikoinaan meni mielenterveys ja en ottanut näitä keissejä kauhean innolla vastaan ja nyt sellainen iski kotikoneelle. No saan kuin saankin näytön takaisin kuosiin ja päätän jättää ubuntun siihen. Windows tietenkin rupeaa vittuilemaan ja tilahtaa aina kun pitäisi kirjautua sisään. Ei ongelmaa sillä chkdsk /r hoitaa homman kotiin. Niin todellakin teki, mutta näyttö rupesi jälleen aukomaan päätään. No sitten vitutuksissani puran koneen osiin ja kasaan uudestaan. Ja se BIOS:in patterin repiminen osoittautui varsinaiseksi neronleimaukseksi sillä nyt kone herjaa wrong CMOS:ia ja jumperin resetoinnin jälkeen homma vain paheni ja näiden BIOS säätelyjen jälkeen voinen todeta että tätä konetta ei varmaan saa enään elävien kirjoihin. No lopuksi BIOS päivitystä hakemaan, mutta onneksi sekään ei auttanut asiaan yhtään mitään. Ja kaikki lähti liikkeelle vain siitä että yritin saada ubuntun asennettua koneelle. Yritetään huomenna lissee

Laitoin pomolle puolen yön aikaan viestin että en taida päästä huomenna töihin kun nous järetön kuume ja keuhkot tulee pihalle, pomo vastaa että "kannattasko lähteä jo kotiin sieltä baarista ja säilyttää työpaikka? Sulta vaaditaan kumminkin lääkärintodistus..." :D. Eipä sinällään mitään väliä tällä mielipiteellä mutta vituttaahan se silti etenki ku useamman kerran senkin saikkuja tullut tuurattua ja nyt ekaa kertaa ite tarviis saikun.

Mun pankki ryösti mut juuri äsken. Menin viemään käteistä tiskille, ja pyysin neitiä laittamaan nämä vuokraisännän tilille niin, että minä näyn maksajana, kuten aina ennenkin. Neiti otti rahat, ei sanonut että tilini on miinuksella ennen kuin oli käyttänyt osan rahoista tilinylityksen korjaukseen ja totesi sitten ystävällisesti, että tililläni ei ole katetta riitävästi. Ei sitten voinut kertoa tilinylityksestä ennen kuin otti rahat. Eikä tietenkään enää voinut perua tilillepanoa. Paljastui, että tili on miinuksella, koska pankki on laskuttanut ensin tilinhoidosta maksua joka peritään kerran kuudessa kuukaudessa, mikä on aiheuttanut tilinylityksen, josta on laskutettu joka päivä lisää.

Mun pankki ryösti mut juuri äsken. Menin viemään käteistä tiskille, ja pyysin neitiä laittamaan nämä vuokraisännän tilille niin, että minä näyn maksajana, kuten aina ennenkin. Neiti otti rahat, ei sanonut että tilini on miinuksella ennen kuin oli käyttänyt osan rahoista tilinylityksen korjaukseen ja totesi sitten ystävällisesti, että tililläni ei ole katetta riitävästi. Ei sitten voinut kertoa tilinylityksestä ennen kuin otti rahat. Eikä tietenkään enää voinut perua tilillepanoa. Paljastui, että tili on miinuksella, koska pankki on laskuttanut ensin tilinhoidosta maksua joka peritään kerran kuudessa kuukaudessa, mikä on aiheuttanut tilinylityksen, josta on laskutettu joka päivä lisää.

Etko sa kayta nettipankkia?
Mulla on mennyt pari kertaa vahingossa yli, mutta olen aina huomannut sen viimeistaan seuraavana paivana koska tarkistan nettipankin joka paiva.

Etko sa kayta nettipankkia?
Mulla on mennyt pari kertaa vahingossa yli, mutta olen aina huomannut sen viimeistaan seuraavana paivana koska tarkistan nettipankin joka paiva.

Nyt käytän, tänään asensin. Ennen en, kun kaikki yleensä tähän asti on maksettu käteisellä, vasta tässä nykyisessä asunnossa johon olen juuri muuttanut täytyy jotain maksaa tilisiirrolla.

Nyt käytän, tänään asensin. Ennen en, kun kaikki yleensä tähän asti on maksettu käteisellä, vasta tässä nykyisessä asunnossa johon olen juuri muuttanut täytyy jotain maksaa tilisiirrolla.

Janna miten jotkut pystyvat valttamaan nettipankkia viimeiseen saakka, itse kun en varmaan osaisi elaa ilman :) Mies alkoi kayttaa nettipankkia vasta minun painostuksestani.

Yllaolevaan liittyen, ei se meikalaisenkaan tilinhallinta mitenkaan kovin hyvaa ole. Tankattiin auto pari paivaa sitten ja luulin maksaneeni sen, mutta koska mitaan katevarausta tms. ei nakynyt tililla, ajattelin muistaneeni vaarin (tai siis etta mies maksoi) ja kaytin jaljella olevat rahat. Asken tarkistin nettipankin ja kappas, olinkin maksanut tankkauksen ja se nakyi vasta nyt, johtaen £8 tilin ylitykseen. Ja mojovat £11 ylimaaraista maksua, vaikka luulin ettei alle £10 ylityksista perita mitaan. Vituttaa viela enemman koska minulla oli kylla rahaa, mutta olen tyhma ja pidan suurimman osan rahoistani eSavings-tililla mista sitten siirran tarvittavan maaran kayttotilille niin etta siella on harvemmin kymmenta puntaa enempaa jaljella. Kumma juttu ettei edes katevarausta nakynyt, kaytettavissa oleva summa oli ihan eri mita sen olisi pitanyt olla...

V*tun 'kivettömät' luumut! :curs: Mitä lie maanantaieriä mulle sattunut, mutta saavat kohta kustantaa mulle uudet hampaat jos jatkuu samaan malliin, että joka toisessa luumussa on kiviä!

Janna miten jotkut pystyvat valttamaan nettipankkia viimeiseen saakka, itse kun en varmaan osaisi elaa ilman :) Mies alkoi kayttaa nettipankkia vasta minun painostuksestani.

Yllaolevaan liittyen, ei se meikalaisenkaan tilinhallinta mitenkaan kovin hyvaa ole. Tankattiin auto pari paivaa sitten ja luulin maksaneeni sen, mutta koska mitaan katevarausta tms. ei nakynyt tililla, ajattelin muistaneeni vaarin (tai siis etta mies maksoi) ja kaytin jaljella olevat rahat. Asken tarkistin nettipankin ja kappas, olinkin maksanut tankkauksen ja se nakyi vasta nyt, johtaen £8 tilin ylitykseen. Ja mojovat £11 ylimaaraista maksua, vaikka luulin ettei alle £10 ylityksista perita mitaan. Vituttaa viela enemman koska minulla oli kylla rahaa, mutta olen tyhma ja pidan suurimman osan rahoistani eSavings-tililla mista sitten siirran tarvittavan maaran kayttotilille niin etta siella on harvemmin kymmenta puntaa enempaa jaljella. Kumma juttu ettei edes katevarausta nakynyt, kaytettavissa oleva summa oli ihan eri mita sen olisi pitanyt olla...

Visa Debit? Visa debit kortilla saa aina pitää tyyliin vihkoa mukana että tietää paljonko sitä rahaa on jäljellä siellä.
Joskus esim jos maksat jotakin sillä torstaina, niin se ei näy vielä maksettuna perjantaina, sitten tuleekin viikonloppu ja näkyy vasta maanantai-tiistai välillä. Tuona aikana jos olet sitä korttia useamman kerran käytellyt niin on sula mahdottomuus sanoa paljonko sitä rahaa siellä todellisuudessa on, ja koska ei tee katevarauksia niin ylikin menee loppukuusta helposti jos ei ole tarkkana.

Taitaa käydä niin, että jää ensi kesältä kesäduunit saamatta. Varmaan 15 hakemusta laittanut nyt kevään aikana ja mitään ei ole vielä kuulunut työpaikkojen suhteen. Muutamasta paikasta tullut se haistavittu -sähköposti "Valitettavasti et ollut valittujen joukossa"...Omalla kohdalla tuntuu myös työpaikkoihin soittaminen olevan täysin turhaa. Totuus näyttää olevan se, ettei Suomessa saa töitä mistään, ellei ole vitullista suhdeverkostoa...Omalla osaamisella ja motivaatiolla ei näytä noissa olevan mitään väliä..

Varmaan ruvettava kesäksi miettimään jotain laittomia hommia, pakko se on rahaa jostain repiä...

Visa Debit? Visa debit kortilla saa aina pitää tyyliin vihkoa mukana että tietää paljonko sitä rahaa on jäljellä siellä.
Joskus esim jos maksat jotakin sillä torstaina, niin se ei näy vielä maksettuna perjantaina, sitten tuleekin viikonloppu ja näkyy vasta maanantai-tiistai välillä. Tuona aikana jos olet sitä korttia useamman kerran käytellyt niin on sula mahdottomuus sanoa paljonko sitä rahaa siellä todellisuudessa on, ja koska ei tee katevarauksia niin ylikin menee loppukuusta helposti jos ei ole tarkkana.

Jep, Visa Debit. Yleensa tililla nakyy katevaraus (tyyliin "rahaa £20, kaytettavissa £15 jos olen maksanut kortilla vitosen ostoksen), mutta jostain syysta aina ei nay. Pitaisi pikku hiljaa oppia olemaan luottamatta nettipankin saldoon.

Sain maksettua 3kk vuokran, tilille jai £3.40. Mihinkohan tuonkin omaisuuden kayttaisi...

Taitaa käydä niin, että jää ensi kesältä kesäduunit saamatta. Varmaan 15 hakemusta laittanut nyt kevään aikana ja mitään ei ole vielä kuulunut työpaikkojen suhteen. Muutamasta paikasta tullut se haistavittu -sähköposti "Valitettavasti et ollut valittujen joukossa"...Omalla kohdalla tuntuu myös työpaikkoihin soittaminen olevan täysin turhaa. Totuus näyttää olevan se, ettei Suomessa saa töitä mistään, ellei ole vitullista suhdeverkostoa...Omalla osaamisella ja motivaatiolla ei näytä noissa olevan mitään väliä..

Varmaan ruvettava kesäksi miettimään jotain laittomia hommia, pakko se on rahaa jostain repiä...

Mita hommia olet hakemassa?

Vitutttaa selittelijät. Lukemattomia selityksiä olen kuullut, yhtään hyvää en koskaan. Asiat joko tehdään tai sitten niitä ei tehdä, mitään yrittämistä tai välimuotoja ei ole. Jos joku asia menee vituiksi, myönnetään virhe, jos sellainen on tapahtunut ja kerrotaan toimenpiteet, miten asia korjataan ja perustellaan miksi näin ei tapahdu enää jatkossa. Ei mitään vitun nönnönnöö mikki hiiiri - selityksiä. Force majeure - tilanteissa ei kenenkään tartte selitellä mitään.

Vituttaa jatkuva väsymys. Yön aikana tulee nukuttua se 8 tuntia ja sitten taas iltapäivällä on niin helvetin väsynyt, että pitää ottaa päikkärit

Toivottavasti teit nuo 15 työhakemusta ainakin harkiten ja hyvin. Itse hain tänä keväänä yli 40 paikkaan ja tein kyllä kaikkiin käytännössä oman ja juuri ko. paikkaan kohdennetun hakemuksen hakemuspohjaa muunnellen. Parhaiksi priorisoimiini paikkoihin soitin ja siitä oli todellakin hyötyä. Tosin kannattaa suunnitella se puhelu etukäteen, jotta ei tarvitse alkaa puhelun aikana änkyttämään tai miettimään kysyttävää.

Haastettelukutsuja tuli tänä keväänä pyöreät 10 ja neljässä haastattelussa kävin. Kolmesta haastattelupaikasta on tullut tulokset ja olisin tullut kaikkiin valituksi, mutta valitsin näistä parhaan työpaikan. Viimeisestä paikasta tulokset tulevat ensi viikolla, joten saa nähdä miten sen kanssa käy.

Kaikki noista työpaikoista hankin aivan puhtaasti omilla ansioillani enkä tuntenut ainuttakaan henkilöä noista firmoista. Suhteet kyllä saattavat auttaa työnhaussa, mutta kyllä omalla aktiivisuudellakin on suuri rooli. Itse hain tänä kesänä ekaa kertaa suunnittelutehtäviä ja aikaisempaa työkokemusta on monelta kesältä haalarihommista ja yhdeltä kesältä työnjohtotehtävistä.

Ei siis kannata lannistua jos ei suhteita ole, vaan silloin pitää ainoastaan tehdä kaksin verroin enemmän töitä työnhaun eteen.

Kattelen juuri tätä rakas sinusta on tullut pullukka ja tää muija! Helvetti että osaa oikeen vituttaa tollanen marisija ja selittelijä.

Koulussa (lukio) yhteiskuntaopin pakolliset kurssit, ei vittu mitä paskaa.. huomenna koe ja koko kurssi mennyt ohi kun ei kiinnosta samat asiat jotka opiskeltiin jo ylä-asteella 5 vuotta sitten. Opettaja on vielä sitä mallia, että koetta edeltävinä tunteina puhutaan vielä uutta asiaa, kun puhuu suurimman osan ajasta ohi aiheen. Tästä kun eräs opiskelija mainitsi tänään että voitais mennä jo asiassa eteenpäin kun jäljellä on 20 minuuttia ja yksi kolmesta aiheesta käyty läpi kahden tunnin aikana, niin opettaja alkaa naama punaisena huutaa tälle oppilaalle joka uskalsi ääneen kyseenalaistaa opettajan metodit, ja syystä. No, kuitenkin, tuo pakkopulla pistää vituttamaan, kun politiikka ei kiinnosta ja sitä on 35 tuntia pakko opiskella. Vielä toinen samanlainen kurssi edessä ensi viikosta kesälomaan asti..

Back
Ylös Bottom