Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Taas hirveä ähky aamupalasta. Pitäisiköhän rajoittaa vähän tuota syömistä aamuisin, ei kai ole tervettä vieriä aina aamupalan jälkeen sohvalle siinä toivossa, että maha laskisi. Mutta eipähän ole nälkä kun vasta iltapäivällä :rolleyes:

No mutta, tästä päivästä tulee kuitenkin hyvä. Tiedossa ainakin shoppailua ja leffaa, pitänee siis lähteä kuoriutumaan ulos yöpaidasta mikäli haluan ehtiä junaan.

Taas hirveä ähky aamupalasta. Pitäisiköhän rajoittaa vähän tuota syömistä aamuisin, ei kai ole tervettä vieriä aina aamupalan jälkeen sohvalle siinä toivossa, että maha laskisi. Mutta eipähän ole nälkä kun vasta iltapäivällä :rolleyes:

Aamulla kuuluu syödä paljon. Ja päivällä... ja iltapäivällä... ja alkuillasta.. sekä illalla... unohtamatta yötä.

Ai että alkaa kuulostaa lupaavalta meidän Ruotsinreissu:
'Tykkäätkö karaokesta?'
'No en todellakaan.'
'No sitten meidän täytyy ehdottomasti mennä!'
'No ei varmasti mennä.'
'Laitan sieniä sun pizzaan niin sua ei saa enää irti siitä mikrofonista'
'Ihanaa.'
:jahas:

Mua muuten yllätti Barcelonassa se miten ihmiset ei oikeasti puhunu englantia, edes nuoret! Olin kuvitellut että kyllähän ne nyt sen verran osaa, että turistia osaavat auttaa. Kyllä mä espanjaakin vähän osaan, mutta suomalaiselle tyypilliseen tyyliin olen liian arka sitä hyödyntämäään :D

Barcelonassa tilanne englannintaidossa on vielä hyvä Espanjan mittakaavassa turistien takia. Jonnekin pienempään kylään kun menee, niin tuskin osaavat sanoa edes "thank you". Espanjalaisilla on kuitenkin se hyvä, että mieluusti kannustavat puhumaan espanjaa, eli vaikket sujuvasti espanjaa puhuisikaan, niin silti yrittävät parhaansa ymmärtää, ettei ole kuin Ranskassa "et osaa sujuvasti ranskaa? Voit olla hyvä ja painua vittuun meidän maasta". Tosin minulla on vähän toivoa siihen, että nuorten englanti alkaa parantua, koska Barcelonassa etsittiin kaverille Game of Thrones -kirjaa englanniksi, ja se oli todellakin loppuunmyyty, vaikka näytti joka kirjakaupassa olevan isot hyllyt nimenomaan vain englanninkieliselle versiolle.

Barcelonassa tilanne englannintaidossa on vielä hyvä Espanjan mittakaavassa turistien takia. Jonnekin pienempään kylään kun menee, niin tuskin osaavat sanoa edes "thank you". Espanjalaisilla on kuitenkin se hyvä, että mieluusti kannustavat puhumaan espanjaa, eli vaikket sujuvasti espanjaa puhuisikaan, niin silti yrittävät parhaansa ymmärtää, ettei ole kuin Ranskassa "et osaa sujuvasti ranskaa? Voit olla hyvä ja painua vittuun meidän maasta". Tosin minulla on vähän toivoa siihen, että nuorten englanti alkaa parantua, koska Barcelonassa etsittiin kaverille Game of Thrones -kirjaa englanniksi, ja se oli todellakin loppuunmyyty, vaikka näytti joka kirjakaupassa olevan isot hyllyt nimenomaan vain englanninkieliselle versiolle.

oletko sä muuten hollantia yrittäny opiskella? se jos joku kuulostaa vaikealta. Bestis kyllä puhuu sitä sujuvasti, kun kävi kursseilla siellä asuessaan.

Ai vittu, pääsis jo duunista pois. Ei paljon nappaa kantaa lattialautoja huomista varten mökkiin..
Huomenna on perkele jo perjantai!
Nopeesti viikko mennyt, ei pidä valittaa. :)

oletko sä muuten hollantia yrittäny opiskella? se jos joku kuulostaa vaikealta. Bestis kyllä puhuu sitä sujuvasti, kun kävi kursseilla siellä asuessaan.

Kun tänne lähdin, niin olin motivoitunut opiskelemaan hollantia, mutta lopulta en sitä opiskellutkaan. Kouluhommat työllistää niin paljon, ettei vapaa-aikaa jaksa enää käyttää hollanninopiskeluun, varsinkin kun kaikki maassa puhuvat sujuvaa englantia ja hollantia puhuu vain joku 25 miljoonaa maailmassa. Ainoa motivaatio opiskella kieli olisi se, että haluaisi jäädä maahan töihin. Kursseja on meillä myös tarjolla, mutten niitä saa mitenkään lukujärjestykseen mahtumaan. Sen verran tarttuu kieli automaattisesti, että ymmärrän luetusta tekstistä paljon, puheesta jonkunverran, mutten osaa oikein tuottaa kieltä.

Veikeä kielihän se on kuitenkin, ja suomalaiselle tuottaa ongelmia g-äänne, joka tulee kurkusta, ja toisinaan satunnaiselta vaikuttava sanajärjestys. Kuitenkin kun on pohjalla ruotsinkielentaitoa, niin monta sanaa muistuttaa ruotsinkieltä. Jos olisi saksankielentaito pohjalla, niin varmasti kielen oppisi sujuvaksi 2-3kk aikana. Meikäläinen on täällä enemmän oppinut espanjaa kuin hollantia, kun niin moni kaveri puhuu natiivia espanjaa.

[video=vimeo;62092214]http://vimeo.com/62092214#[/video]

Radio cityn uutinen: Maailman raa'in musiikki video.

Hauskahan tuo on!

Koira pitäisi käyttää iltapisulla. Kolmas kerros, rappuset käytössä ja jalat tuusana eilisestä. Makaan jalat sohvalla enkä saa nostettua niitä edes pois. Jos heittäytyisi vaan portaikkoon niin tulisikohan turre perässä?

Koira pitäisi käyttää iltapisulla. Kolmas kerros, rappuset käytössä ja jalat tuusana eilisestä. Makaan jalat sohvalla enkä saa nostettua niitä edes pois. Jos heittäytyisi vaan portaikkoon niin tulisikohan turre perässä?

Kädet toimii yhä? Avaa ikkuna ja pistä piski ulos ojennettujen käsien välissä. Pisuongelma solved.

Hitsiläinen, kun on yläkroppakin jumissa. Koira painaa 40 kiloa ja tuuletusluukku on armottoman pieni. Nämä on niitä hetkiä, kun toivoo että olisi joku yleismies Seppo käytettävissä.

Back
Ylös Bottom