Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ongelma: Isojen lihasten, paljoa happea vaativissa liikkeissä, kuten raskaiden 6-8 toiston kyykky ja mave sarjojen jälkeen, huimauksen/heikotuksen taso on usein suuri.

Onko kyse:

a. ravinnosta
b. huono kunto
c. paska säkä, tämmöset geenit sait
d. kaikkea yllä tai joku muu?

Mä olen joskus (harvoin) kokenut huimausta siksi, että en ole saanut ravinnosta tarpeeksi energiaa ennen treeniä. Viimeksi näin tapahtui, kun olin ketoosilla. Lisäksi olen tuntenut "silmissä mustenemista" joitakin kertoja ja itse veikkaan sen syntyneen verenpaineiden nousun takia. Tätä on tapahtunut nimenomaan kyykyssä isommilla painoilla. Uskon myös tohon juttuun, että väärällä hengitystekniikalla voi olla osuutta asiaan.

ostin ruusun kukkakauapasta ja se nainen paketoi sen läpinäkyvaan muoviin ja laitto sen muovijutun missä vettä. Niin säilyykö kukka paketissaan tollaseen kuinka kaun 5h? vai en viittis avaa sitä muovista itse.

Säilyy kyllä vaikka huomiseenkin asti, kunhan siellä putkilossa on vettä.

Onko fish and chips hyvää? Uppopaistettua paskakalaa ja ranuja? Miks se on niin ihmeellistä ja kuuluisaa?

Onko fish and chips hyvää? Uppopaistettua paskakalaa ja ranuja? Miks se on niin ihmeellistä ja kuuluisaa?

Ihan hyvää, mutta ei mitään huippua. Riippuu vähän, mistä kalasta se tehdään. Tosin ehkä kuitenkin yksi parhammista englantilaisista ruokalajeista, koska siellä ei juuri tuota hyvää ruokaa saa. Enkuissa en tosin ole käynyt, mutta veikkaan ruoan olevan samanlaista kuin irkkuruoankin. Mun syömät taidettiin tarjota ihan valkoisesta paperista, vaikka sanomalehti pitäisi on se alkuperäinen "aito" tapa. En usko, että se sanomalehtikään ketään tappaa musteineen, jos nyt ei nuole niitä papereita. Veikkaan,että se itse ruoka tappaa nopeammin.

Tässä Dublinin vanhin paikka:

Fish.webp

Onko mitään keinoa saada nukkaa pois vaatteista kotikonstein? Minulla on yksi polyesteri-puuvillasekoitteinen vaate, joka kerää inhottavasti nukkaa. En viitsisi yhden vaatteen takia ostaa nukanpoistoon tarkoitettua laitetta... Nukkaa on myös sen verran, että olisi turhauttavaa ruveta nyppimään nukkapalloja yksitellen irti. Joten olisiko kellään heittää mitään vinkkejä? :)

Mä olen joskus (harvoin) kokenut huimausta siksi, että en ole saanut ravinnosta tarpeeksi energiaa ennen treeniä. Viimeksi näin tapahtui, kun olin ketoosilla. Lisäksi olen tuntenut "silmissä mustenemista" joitakin kertoja ja itse veikkaan sen syntyneen verenpaineiden nousun takia. Tätä on tapahtunut nimenomaan kyykyssä isommilla painoilla. Uskon myös tohon juttuun, että väärällä hengitystekniikalla voi olla osuutta asiaan.
Itsellä kyllä meinaa happi loppua totaalisesti kesken kun vetää kyykkyä tai sjmv:tä isoilla painoilla 10 sarjoja lähestulkoon failureen asti. Yleensä jo siinä 6-7 toiston kohdalla tuntuu että henki loppuu ja sitten pitää joka noston välissä haukkoa pari kertaa kunnolla happea ennen kuin pystyy jatkamaan. Oma veikkaukseni on paska hapenottokyky. Voihan ongelma toki olla hengitystekniikassanikin, mutta mikä? Yleensä kun menen tangon alle, hengittelen oikein syvään muutaman kerran ja nostan sitten painon hartioille/käsien varaan (riippuen liikkeestä), sitten vetäisen aina keuhkot täyteen ilmaa ja about työnnön tai vedon loppuvaiheella puhallan ulos. Non-stop-hengittäminen ilman hetkenkään hengityksen pidättämistä ei kyllä itselläni onnistu isoilla romuilla.

Onko mitään keinoa saada nukkaa pois vaatteista kotikonstein? Minulla on yksi polyesteri-puuvillasekoitteinen vaate, joka kerää inhottavasti nukkaa. En viitsisi yhden vaatteen takia ostaa nukanpoistoon tarkoitettua laitetta... Nukkaa on myös sen verran, että olisi turhauttavaa ruveta nyppimään nukkapalloja yksitellen irti. Joten olisiko kellään heittää mitään vinkkejä? :)

Käytä ilmastointiteippiä tms. sen nukan poistamiseen.

Puhutaanko me nyt nypyistä vai nukasta? Nukan saa irti jos pyöräytät pakkausteippiä käden ympäri liimapuoli ulospäin. Nypyille kustannustehokkain on parin euron villakampa:
prym611733.jpg

...mutta jos se on liian tyyris eikä vaatteen keston kanssa ole niin justiinsa, ota tylsistynyt partaterä ja vedä sillä kevyesti vaatteen pintaa pitkin.

Muistaako joku kun täälä about vuosi sitten joku kyseli että mikä sarja se on mikä on tullut teeveestä joskus 2000-luvun alussa missä poliisit, palomiehet ja ammattisotilaat ottivat mittaa toisistaan erilaisissa kuntoa vaativissa tehtävissä? Ei millää nyt löydä sitä viestiketjua/sen tv-ohjelman nimeä!

Kuinka kannattavaa/helppoa on korjata takin vetoketju? Siis mun suosikki nahkarotsin vetskarin alaosa hajosi ja en haluaisi hankkiutua siitä vielä eroon, kun muuten täysin ehjä.

Onko ketju ommeltu suoraan nahkaan, vai on siinä mahdollisesti jokin kankainen osa välissä? Nahkaan ei periaatteessa voi ommella kahta kertaa samaan saumaan, koska neulasta jää joka kerta reikä. Ompelijat vaihtavat kyllä vetskareita, ja jos saat itse sen siististi purettua pois, niin ei edes maksa kovin paljoa. Veikkaisin olevan n. 20 euroa. Jos on lempitakki, niin totta kai kannattaa korjata.

Muistaako joku kun täälä about vuosi sitten joku kyseli että mikä sarja se on mikä on tullut teeveestä joskus 2000-luvun alussa missä poliisit, palomiehet ja ammattisotilaat ottivat mittaa toisistaan erilaisissa kuntoa vaativissa tehtävissä? Ei millää nyt löydä sitä viestiketjua/sen tv-ohjelman nimeä!

Kova laji: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kova_laji

Back
Ylös Bottom