Minkä takia homot haluavat naimisiin kirkossa/uskontokunnassa, joka ei heitä hyväksy? Kirkkoa haukutaan paskaksi ja vanhanaikaiseksi, "Jumala kyllä hyväksyy meidät homot myös!" Kyllä, näin tekee, mutta hän on teidän näkemys jumalasta, eikä luterilaisen kirkon päättäjien. Miksi siis homot haluavat väärää uskoa tunnustavan kirkon rituaalein naimisiin, jonka rituaali ei ole heille edes tarkoitettu? Ja taas haukutaan et kirkko on perseestä yms. Suomessa jokainen saa tunnustaa haluamaansa uskontoa, haukkua ei saa. Homot silti langettavat kerta toisensa jälkeen paskaa luterilaisen kirkon niskaan tässä homokysymyksessä. Muslimitkin saavat osansa, tosin myös eri syistä. Itse henk. koht. annan jokaisen uskoa vaikka Robiniin jumaluuden ilmentymänä, enkä mene valistamaan erivärisen kenkäparin olevan profeetta.
Onko perimmäinen kysymys sittenkin valtion ja kirkon liian läheisestä suhteesta ja pienestä erosta rekisteröidyn parisuhteen ja avioliiton välillä? Vaiko vain niistä hienoista häistä jotka jokainen haluaa, vaikkei edes usko jumalaan?
Tähän ois oikeesti hauska saada homolta/lesbolta vastaus. Oma olettamus jumalan tahdosta ei riitä vastaukseks mulle, koska toisella puolen on myös luterilaisen kirkon päättäjien olettamus jumalan tahdosta.
Onko perimmäinen kysymys sittenkin valtion ja kirkon liian läheisestä suhteesta ja pienestä erosta rekisteröidyn parisuhteen ja avioliiton välillä? Vaiko vain niistä hienoista häistä jotka jokainen haluaa, vaikkei edes usko jumalaan?
Tähän ois oikeesti hauska saada homolta/lesbolta vastaus. Oma olettamus jumalan tahdosta ei riitä vastaukseks mulle, koska toisella puolen on myös luterilaisen kirkon päättäjien olettamus jumalan tahdosta.