Homojen oikeus kristilliseen avioliittoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hevonen
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Minkä takia homot haluavat naimisiin kirkossa/uskontokunnassa, joka ei heitä hyväksy? Kirkkoa haukutaan paskaksi ja vanhanaikaiseksi, "Jumala kyllä hyväksyy meidät homot myös!" Kyllä, näin tekee, mutta hän on teidän näkemys jumalasta, eikä luterilaisen kirkon päättäjien. Miksi siis homot haluavat väärää uskoa tunnustavan kirkon rituaalein naimisiin, jonka rituaali ei ole heille edes tarkoitettu? Ja taas haukutaan et kirkko on perseestä yms. Suomessa jokainen saa tunnustaa haluamaansa uskontoa, haukkua ei saa. Homot silti langettavat kerta toisensa jälkeen paskaa luterilaisen kirkon niskaan tässä homokysymyksessä. Muslimitkin saavat osansa, tosin myös eri syistä. Itse henk. koht. annan jokaisen uskoa vaikka Robiniin jumaluuden ilmentymänä, enkä mene valistamaan erivärisen kenkäparin olevan profeetta.

Onko perimmäinen kysymys sittenkin valtion ja kirkon liian läheisestä suhteesta ja pienestä erosta rekisteröidyn parisuhteen ja avioliiton välillä? Vaiko vain niistä hienoista häistä jotka jokainen haluaa, vaikkei edes usko jumalaan?

Tähän ois oikeesti hauska saada homolta/lesbolta vastaus. Oma olettamus jumalan tahdosta ei riitä vastaukseks mulle, koska toisella puolen on myös luterilaisen kirkon päättäjien olettamus jumalan tahdosta.

Olisiko tarkoitus kuitenkin saada kirkko hyväksymään homot ja lesbot? Aivan kuten bussiyhtiökin hyväksyi neekerit (silloinen nimitys tummaihoisille) matkustajiksi vuonna 1955, tosin oikeuden päätöksellä mutta silti.

Kyllä, mutta sittenhän pitäisi konvertoida kaikki maailman muutkin uskonnot. Tämähän ei poista sitä ihmettelyn aihetta minkä takia halutaan homoja suvaitsemattomat vihkimään homopareja.

Selvennys: "Keksitte rituaalin joka syrjii homoja. Olen homo ja täten haluan saman rituaalin, vaikka rituaali ei ole edes homoille tarkoitettu ja rituaali suoritetaan teidän jumalan silmien alla ja "hyväksynnällä" hänen vihatessa minua."

Maailma on muuttunut meillä niin, että kirkko koetaan jonkinlaiseksi perusoikeudeksi ja papit ovat palveluammatissa. Jos asiakas haluaa siunata suhteensa kanarianlintuunsa ja papin pitää olla Darth Vader puvussa, niin sen pitää onnistua tai muuten tulee itku. Jotkut parit ovat oikeasti halunneet kirkkohäät, mutta mielellään ilman mitään uskonnollisia juttuja. Se olis niinq ihanaa ja jaxuhali.

Tällainen meininki aiheuttaa kirkolle ongelmia kahteen suuntaan: tosiuskovaiset kyllästyvät homoihin ja hyssyttelyyn. He alkavat etsimään pienempia seurakuntia ja menevät kohti ääriliikkeitä. Mikseivät niin tekisikin, kun valtakirkko ei enää vastaa omaa käsitystä Raamatusta. Ja sitten on tällaiset tyypit kuin minä. En ole varsinaisesti uskonnollinen, mutta maksan kirkollisveroa. Haluan vastineeksi samaa mitä aina ennenkin. Haluan kivikirkon ja miespapit. Haluan sopivan määrän ahdasmielisyyttä pieninä annoksina. Jos nämä asiat muuttuvat, eroan kirkosta. Nyt alkaa jo olemaan hilkulla. Muksut meillä kastoi naispappi, mutten kehdannut sille sanoa päin naamaa, että minun mielestäni hän ei ole oikea pappi.

Tilanteen voi vielä pelastaa, eikä toivo ole ollenkaan menetettyä. Seuraava keijo joka tulee itkemään, kun ei pääse Per-Steffenin kanssa siunattuun liittoon lyödään suoraan jalkapuuhun. Ympärille 5 pappia siunaamaan homoutta ulos riivatusta. Hätätilassa harkitaan roviota. Jumalattomaan meininkiin tulee puuttua kovalla kädellä. Ei enää moderneja seurakuntakoteja, vaan kunnon 300m korkea kivitornilla varustettu kolossi, missä kellot soi ja kansa pelkää. Ja jos joku eroaa kirkosta, niin selvästi pitää suvulle kertoa, että ko. jamppa nyt palaa helvetissä eikä sitä hautaa erkkikään. Että pistäkää sen raato vaikka persus pystyssä pihan perälle. Saa edes jopon siihen parkkiin.

"Jumala kyllä hyväksyy meidät homot myös!" Kyllä, näin tekee, mutta hän on teidän näkemys jumalasta, eikä luterilaisen kirkon päättäjien.

Raamattu(ja sen Jumala) ei hyväksy homoja.. kaikki on varmaan kuullut sodomasta ja comorasta?
Tuon kaksoiskaupungin miehet olivat homoja (koittivat raiskata ihmismuodon ottaneet enkelitkin) ja tuon irstauden takia Jumala hävitti nuo kaupungit.. niiden päälle satoi rikkiä ja tulikiveä.. taitavat levätä kuolleen meren pohjassa. Että sellainen loppu tuli homostelijoille Isän kädestä.

Jeesus opetti myös ettei haureuden tekijät peri Jumalan valtakuntaa.
1. korinttilaisille 6: 9 Älkää eksykö. Eivät haureelliset, eivät epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, eivät luonnottomia tarkoituksia varten pidetyt miehet, eivät miehet, jotka makaavat miesten kanssa, 10*eivät varkaat, eivät ahneet, eivät juopot, eivät herjaajat eivätkä kiristäjät peri Jumalan valtakuntaa. 11*Ja kuitenkin jotkut teistä olivat sellaisia.

Että se niistä homojen hyväksymisistä. Aika erikoista huomata kerta toisensa jälkeen homot käyvät vaatimaan "siunausta" liitolleen sieltä mistä ennenkin on satanut tulikiveä niskaan.. ei voi kuin nauraa näiden neitien ajatuksen juoksua.

Raamattu(ja sen Jumala) ei hyväksy homoja..
En nyt oo varma käsititkö ton oikein, mutta tarkotin että homojen kuvittelema jumala hyväksyy ne homot. Samalla tapaa kuin jotkut tosiuskovaiset uskovat jumalan oikeasti tiputtaneen rikkiä taivaalta :D

Minkä takia homot haluavat naimisiin kirkossa/uskontokunnassa, joka ei heitä hyväksy? Kirkkoa haukutaan paskaksi ja vanhanaikaiseksi, "Jumala kyllä hyväksyy meidät homot myös!" Kyllä, näin tekee, mutta hän on teidän näkemys jumalasta, eikä luterilaisen kirkon päättäjien. Miksi siis homot haluavat väärää uskoa tunnustavan kirkon rituaalein naimisiin, jonka rituaali ei ole heille edes tarkoitettu? Ja taas haukutaan et kirkko on perseestä yms. Suomessa jokainen saa tunnustaa haluamaansa uskontoa, haukkua ei saa. Homot silti langettavat kerta toisensa jälkeen paskaa luterilaisen kirkon niskaan tässä homokysymyksessä. Muslimitkin saavat osansa, tosin myös eri syistä. Itse henk. koht. annan jokaisen uskoa vaikka Robiniin jumaluuden ilmentymänä, enkä mene valistamaan erivärisen kenkäparin olevan profeetta.

Onko perimmäinen kysymys sittenkin valtion ja kirkon liian läheisestä suhteesta ja pienestä erosta rekisteröidyn parisuhteen ja avioliiton välillä? Vaiko vain niistä hienoista häistä jotka jokainen haluaa, vaikkei edes usko jumalaan?

Tähän ois oikeesti hauska saada homolta/lesbolta vastaus. Oma olettamus jumalan tahdosta ei riitä vastaukseks mulle, koska toisella puolen on myös luterilaisen kirkon päättäjien olettamus jumalan tahdosta.
En tosiaan ymmärrä miksi kukaan homo haluaisi mennä kirkossa papin siunaamana naimisiin. Vähän sama kuin naapuri haluaisi osallistua ku-klux-klaanin grillijuhliin. Jos tuon organisaation pääperiaatteita on levittää vihaa ja syrjintää kansanryhmääsi kohtaan, niin miksi haluaisit olla sen kanssa missään tekemisissä? Silti tällaisiakin homo- ja lesbopareja kai on. No, jos he ovat uskovaisia, niinkuin ilmeisesti ovat jos kirkkohäät haluavat, niin turhahan se on odottaa että missään heidän ajattelussaan olisi mitään järkeä. Eihän kenelläkään uskovaisella ole.

Mutta sitten että vältytään väärinkäsityksiltä, niin mainittakoon että nyt viimeaikoina keskustelua herättäneellä lakialoitteella sukupuolineutraalista avioliittolaista ei ole kerrassaan mitään tekemistä tämän kirkkoasian kanssa. Lain tarkoitus on taata samaa sukupuolta oleville aviopareille samat oikeudet kuin heteropareille, eli esim oikeus adoptioon. Tämän lain vastustamiselle taas on vaikeaa keksiä muuta syytä kuin sellaisia, jotka perustuvat johonkin irrationaaliseen uskoon tai erilaisuuden pelkoon.

Tiedän kyllä jo ennalta miltä tämä keskustelu tulee tällä foorumilla näyttämään niin jättäydyn luultavasti taka-alalle.

Juurikin näin. En maininnu alotuspostauksessa tätä lakiasiaa sanallakaan, joten se jätetään suosiolla taka-alalle. Kiitos.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Eihän homous ole mikään tietoinen valinta. Voiko olla mahdollista, että on uskossa ja kunnioittaa kristillisiä arvoja, sekä sattuu olemaan homo. Ja tämän takia haluaisi solmia avioliiton perinteiseen tapaan. Itse en näe tuossa mitään väärää. Raamattua en kovin tarkkaan tunne, mutta olen käsittänyt että se hyväksyy ihmiset ja jeesus on sovittanut meidän syntimme ristillä. Tuntuu jotenkin ahdasmieliseltä, että vain mies ja nainen voivat solmia avioliiton.

No mutta onse silti aika outoa että jos luterilaista uskoa ei seuraa muuten niin silti haluaa naimisiin uskon mukaan(kuten aloituspostissa sanottu). Musta tuntuu että ne homot on aika harvassa jotka on kuitenkin samalla hartaita luterilaisia?
Tämän takia mä en kannata homoseksuaalien kirkkohäitä. Toki mun mielestä pitäisi sitten olla kylläkin avioliittoon verrattavissa oleva insituutio homoseksuaaleille(samoilla oikeuksilla jne).

Eihän homous ole mikään tietoinen valinta. Voiko olla mahdollista, että on uskossa ja kunnioittaa kristillisiä arvoja, sekä sattuu olemaan homo. Ja tämän takia haluaisi solmia avioliiton perinteiseen tapaan. Itse en näe tuossa mitään väärää. Raamattua en kovin tarkkaan tunne, mutta olen käsittänyt että se hyväksyy ihmiset ja jeesus on sovittanut meidän syntimme ristillä. Tuntuu jotenkin ahdasmieliseltä, että vain mies ja nainen voivat solmia avioliiton.

Tuossa boldattunahan se on se ongelma. Ei mieheksi syntyminenkään ole tietoine valinta, mutta silti ei saa mennä naisten pukkariin.

Siis mitä kristillisiä arvoja se homo silloin kunnioittaa? Niitä arvoja, joiden mukaan hän itse on arvoton ali-ihminen, joka pitäisi kivittää kuoliaaksi? Ei ole kovin terveellä pohjalla tämän hepun arvomaailma.

Kyllä, raamatun ja kristinuskon maailma tuntuu hyvinkin ahdasmieliseltä. Onneksi siihen hölynpölyyn ei kenenkään tarvitse uskoa, jos ei halua.

Tuossa boldattunahan se on se ongelma. Ei mieheksi syntyminenkään ole tietoine valinta, mutta silti ei saa mennä naisten pukkariin.

Mä allekirjoitan sun pointin. Mietin vaan sitä, että jos homo- tai lesbopari haluaa mennä kirkossa naimisiin, niin ketä se oikeasti loukkaa. Ei se minusta tee avioliitosta yhtään sen merkityksettömämpää.

Tiesittekö että näiden "luonnonoikkujen" lisäksi muutkin hieman kieroutuneemmatkin ovat heränneet aikapäiviä sitten vaatimaan oikeutusta.. hollannissa on pedofiilipuolue.. pitäisikö "lapsirakastajiakin" ymmärtää, hyväähän ne vaan haluavat.. hieman fyysistä läheisyyttä ja niin edelleen.. sitä samaa hankausta kuin normaali heterotkin harrastavat.. se vain että lapsosten kanssa.

Näillekkin varmaan pian käydään vaatimaan oikeuksia tässäkin maassa? sopivaa maaperää petaillaan pikkuhiljaa näille erinäisille marginaaleille.. eläimen kaa pitäs päästä kans naimisiin eiks je? Kuka on se joka voi kieltää jos ovat onnellisia ja haluavat virallistaa "suhteensa".

Homppeleille on annettu niin nopeasti köyttä ja silti motkotetaan että oltas jotenki takaperoinen maa.. onks tästä 30 vai 40 vuotta kun näitä hoidettiin mielisairaalassa? Pitkälle on tultu kun nyt niitä on tyrkyllä jo presidentiksi :D

(mulla ei ole mitään homppeleilta vastaan ettei joku niin käsitä.. eivät ne ole sen kummempia ihmisiä)

Siis mitä kristillisiä arvoja se homo silloin kunnioittaa? Niitä arvoja, joiden mukaan hän itse on arvoton ali-ihminen, joka pitäisi kivittää kuoliaaksi? Ei ole kovin terveellä pohjalla tämän hepun arvomaailma.

Kyllä, raamatun ja kristinuskon maailma tuntuu hyvinkin ahdasmieliseltä. Onneksi siihen hölynpölyyn ei kenenkään tarvitse uskoa, jos ei halua.

En tarkoittanut sitä että pitäisi hyväksyä kuoliaaksi kivittäminen, tai muut vastaavat kohdat. Raamattu on minun käsitykseni mukaan aika ristiriitainen teos ja on joissakin kohdissa tulkinnanvarainen.

Tiesittekö että näiden "luonnonoikkujen" lisäksi muutkin hieman kieroutuneemmatkin ovat heränneet aikapäiviä sitten vaatimaan oikeutusta.. hollannissa on pedofiilipuolue.. pitäisikö "lapsirakastajiakin" ymmärtää, hyväähän ne vaan haluavat.. hieman fyysistä läheisyyttä ja niin edelleen.. sitä samaa hankausta kuin normaali heterotkin harrastavat.. se vain että lapsosten kanssa.

Näillekkin varmaan pian käydään vaatimaan oikeuksia tässäkin maassa? sopivaa maaperää petaillaan pikkuhiljaa näille erinäisille marginaaleille.. eläimen kaa pitäs päästä kans naimisiin eiks je? Kuka on se joka voi kieltää jos ovat onnellisia ja haluavat virallistaa "suhteensa".

Homppeleille on annettu niin nopeasti köyttä ja silti motkotetaan että oltas jotenki takaperoinen maa.. onks tästä 30 vai 40 vuotta kun näitä hoidettiin mielisairaalassa? Pitkälle on tultu kun nyt niitä on tyrkyllä jo presidentiksi :D

(mulla ei ole mitään homppeleilta vastaan ettei joku niin käsitä.. eivät ne ole sen kummempia ihmisiä)

Ehkä vähän kaukaahaettua jos vertaat pedofiilejä homoihin, luotan sen verran tähän valtioon ettei täällä ikinä tulla sallimaan mitään oikeuksia pedofiileille. Heidän toimintansa on kuitenkin kielletty laissa. Onneksi näin.

Jeesus opetti myös ettei haureuden tekijät peri Jumalan valtakuntaa.
1. korinttilaisille 6: 9 Älkää eksykö. Eivät haureelliset, eivät epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, eivät luonnottomia tarkoituksia varten pidetyt miehet, eivät miehet, jotka makaavat miesten kanssa, 10*eivät varkaat, eivät ahneet, eivät juopot, eivät herjaajat eivätkä kiristäjät peri Jumalan valtakuntaa. 11*Ja kuitenkin jotkut teistä olivat sellaisia.

Että se niistä homojen hyväksymisistä. Aika erikoista huomata kerta toisensa jälkeen homot käyvät vaatimaan "siunausta" liitolleen sieltä mistä ennenkin on satanut tulikiveä niskaan.. ei voi kuin nauraa näiden neitien ajatuksen juoksua.

Hetkinen. Miksi sitten avionrikkojat, juopot ja varkaat saavat mennä kirkossa naimisiin ja papin siunauksella! Nyt PanostajaPena asialle, vittu meiän luterilaisissa kirkoissa saa varkauteen syyllistynyt mennä naimisiin. EI VITTU!

vitun pellet

Herneet nousee monelle nenään, mutta onko esim pedofilia sitten tietoinen valinta kun sitä ei sallita? Entäs joku muu toistaiseksi(?) vielä sopimattomaksi mielletty seksuaalinen mieltymys, perversio? Kun kerran homoseksualismia puolustellaan mm sillä että se ei ole tietoinen valinta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom