Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Osaakohan joku kertoa saako lääkäri selville sen, että olenko hakenut apteekista minulle määrätyn lääkkeen? Eli voinko kertoa hakeneeni hänelle lääkkeen, vaikka en sitä oikeasti olisi hakenut? Vai saako lääkäri jostain selville, että onko ko. reseptiä käytetty? Kyseessä siis ihan paperiressu eikä e-resepti.

Kiitos vastaajille!

Tavoitteena saikkua "masennuksen" takia, mutta ei haluta syödä niitä lääkkeitä?

Ja kysymys:

Miksi en pääse koneella hotmailiin? Kaikilla muilla koneilla pääsee, mutta tällä ei.
Olen jo poistanut evästeet, ei auttanut.

Tavoitteena saikkua "masennuksen" takia, mutta ei haluta syödä niitä lääkkeitä?

No niin, nyt päästiin asian ytimeen. Ja aihealueen työntekijänä totean tähän, että se lääkärin masennusdiagnoosi papereissasi ei sitten feikkinä ihan kovin hyvä juttu ole. Ymmärrän kyllä ideologiaasi, joskus sitä vaan itse kukin haluaisi pikku breikkiä työelämästä ymv., mutta jatkossa sitten panokset kovenee, kun oikeasti satutkin ehkä masentumaan ja selvittelet lääkärille niitä aikaisempia "masennustilojasi" ja pohditte yhdessä auttoiko se aikaisempi lääke "vastaavassa" tilanteessa ym. ym.--> selityskierteesi on valmis ja löydät itsesi suosta. Ja ei, en tarkoita tässä tuomita toimintaasi, kerron vain miten nuo feikkaukset toisinaan valitettavasti etenevät.

Seuraaville "masennus"-aloittelijoille ehdotan mieluummin, että kertoo sitten kärsivänsä vain ja ainoastaan kaameasta unettomuudesta. Siinä voi aina vedota sitten yrittävänsä kotikonstein nukkua aamulla pidempään, yrittää päivällä pysyä hereillä "väsymyksestä" huolimatta aktiivisen toiminnan avulla jne. jne.

Tai miten ois ihan vaan reilusti kunnon vuorotteluvapaa ja vapautuisi kaikesta pakkopullasta :) ?

Mistä ihmeestä se johtuu, että jotkut ihmiset on sellaisia että naurattaa kaikki tai ainakin monet asiat, ja toiset taas on tosi totisia. Mikä ihme tuota eroa selittää, ja mikä merkitys ääneen nauramisella on ihmisen historiassa ollut? Ja jos on tällainen henkilö, että näkee kaikessa komediaa, kuoleeko tuo kyky vanhemmiten?

Tuli mieleen tästä:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onko muuten olemassa mitään rekisteriä jossa on tiedot ihmisten koulutuksista. Esim. muistaakseni mun ei tarvinnut lähettää yo-todistusta tai papereita mihinkään kun hain opiskelemaan, mistä ne saivat tiedon mun todistuksista? Tai muistaakseni jonkun lappusen joudun koululla silloin näyttämään. Mutta pääasia kuitenkin, että eikö ihmiset voisi periaatteessa melko helposti huijata/väärentää omia papereitaan ja varmaan tuota tehdäänkin melko paljon? Entäs jos mä hukkaisin mun lukion todistuksen ja yo-paperit, niin mistä saisin uudet, yo-lautakunnasta?

Mä luulen, että tiedot ovat oppilaitosten omissa rekistereissä ja ainakin noi pakolliset koulut voi näkyä jossain opetusministeriönrekisterissäkin (ehkä). Ainakin noi tavisjutut. Jos esim. syntyy epäilys valeylioppilaasta, niin asia voidaan tarkistaa oppilaitoksesta suoraan ja varmaan sieltä ylioppåilaslautakunnasta. Näin oletan..

Tietty jotkut sellaiset "laillistetut" koulutukset, joissa myönnetään hakemuksesta oikeus harjoittaa ammattia, näkyvät joissain isommissa rekistereissä. Esimerkkinä Valviran ylläpitämä terveydenhuollon ammattihenkilörekisteri (esim. lääkärit,sairaanhoitajat jne.)

Tiedot koulutuksesta annetaan yleensä itse ja tarvittaessa niistä mitää näyttää joku todistus. Joskus he saattavat tarkistaa noita taustoja.

Saat varmaan kopion omasta todistuksesta sekä todistuksen oppimäärän suorittamisesta sieltä oppilaitoksesta, josta sait paperit. Mä sain ainakin, kun pyysin joskus jotain kopiota jostain.

Jos laitan foorumilla jonkun ignoreen niin olenko myös sille itselleen näkymätön?

Miksi banaaneja ei saisi säilyttää jääkaapissa? Itse pidän ne siellä aina, koska a) maistuvat kylmänä paremmalta, b) eivät kypsy niin nopeasti ja c) välttyy banaanikärpäsiltä.

Miksi banaaneja ei saisi säilyttää jääkaapissa? Itse pidän ne siellä aina, koska a) maistuvat kylmänä paremmalta, b) eivät kypsy niin nopeasti ja c) välttyy banaanikärpäsiltä.

Vastaus:
http://www.kasvikset.fi/Suomeksi/As...Syotavat_kasvit/Eksoottiset_hedelmat/banaani_

Mäkin säilytän,kun tykkään kylmistä banaaneista. Ne kannattaa kuitenkin säilyttää siellä pussissa ja vähän erillään muista elintarvikkeista, koska niiden maku tarttuu helposti esim. margariiniin tai vastaavaan.

Joo pussissa ovat ja vielä vihanneslokerossa. "Niitä ei missään nimessä saa laittaa jääkaappiin, sillä kylmässä niiden kuori harmaantuu ja maku katoaa." No joo, vähän saattavat menettää makeutta (mielestäni vain hyvä asia), mutta kuorien harmaantuminen ei kyllä ole kovin painava syy. Toisaalta itelle maistuu suklaakin (silloin harvoin kun syön) ainoastaan jääkaappikylmänä.

Kuinka paljon autotalli-varasto yhdistelmille keskimäärin oikein tulee hintaa? Rakennan taloa ja sain tarjouksen 70 000€! Tuntuu jotenkin ihan käsittämättömältä, kun tarkoitus on rakentaa yhden auton talli + varasto, lämmin tosin, mutta ei mitään ihmeempiä tai edes isoa. Mitään mahdollisuutta selvitä 20 000-30 000€? :wtf:

Jos myöhästynyt lasku menee ulosottoon, ulosotosta tulee lasku, jonka maksaa eräpäivään mennessä, niin tuleeko siitä maksuhäiriö merkintä?

Ensinhän se menee perintäfirmalle, eikä ulosottoon. Perintään menneen laskun maksaminen eräpäivänä ei aiheuta maksuhäiriömerkintää.

Ei mulla ollut tuon rahallisen määrän kanssa ongelmaa. Pyysin puhelimessa kirjallista selvitystä miksi multa peritään etuisuuksia takaisin niin vastaukseksi tuli ulosoton kirje :D

Maksuhäiriö merkintä/luottotietojen menetys ei voi mun käsittääkseni "tulla" kuin käräjäoikeuden päätöksellä... Korjatkaa jos olen väärässä.

velkojan ilmoittaman kulutusluoton maksu on myöhässä yli 60 päivää
tuomioistuin on antanut velkomistuomion, jossa se määrännyt sinut maksamaan velan
ulosotto on todennut sinut varattomaksi
sinulle on myönnetty yksityishenkilön velkajärjestely tai olet vapaaehtoisessa velkajärjestelyssä

Back
Ylös Bottom