Apua dieettiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Randol
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin, nyt tarvitaan ravintogurujen apua.

Eli pitäisi dieettailla painoa vähän alaspäin (4-5kg) mutta jostain syystä homma junnaa nyt paikallaan ja on sellainen olo ettei nyt näe metsää puilta, joten käännytäämpä pakkiksen puolueettoman raadin puoleen.

Paino tällä hetkellä 82.5 (pituus 177). Paino on nyt sahannut tuota 83.5-81 väliä jo reilun pari kuukautta.

Treeniä tulee viikossa 3-5 BJJ/lukkopainitreeniä ja 4-5 punttitreeniä. Punttitreeni voimanomaista jossa 2-3 pääliikettä "isoilla" painoilla, runsailla sarjoilla ja pienillä toistomäärillä (alle 6). Työ on ihan perinteistä istumatyötä.

Ruokailut päivittäin:

Aamu
250g maitorahka + dl kaurahiutaleita/mysliä + 2 kananmunaa + vitamiinit

Päivällä
300g kananfilettä, pari siivua ruisleipää, päälle hieman margariinia ja leikkelettä

Töiden jälkeen
200g kananfilettä, pari siivua ruisleipää, päälle hieman margariinia ja leikkelettä

Treenien jälkeen
Palautusjuoma (n. 40g prodea)

Illallinen
400g paistijauhelihaa + salaattia, muutama hedelmä

iltapala
250g maitorahka

Olenko tässä taas kapsahtanut perinteiseen "syödään ittensä suvantoon"-taktiikkaan? Nostin kaloreitakin noin 500-600 kcal per päivä kuukauden ajaksi tuossa viime syystalvella mutta tällöin paino alkoi nousemaan - lisäsin kalorit lähinnä leivästä ja myslistä.

Huomaako joku jotain mikä pistää silmään erityisesti tässä?

Ite lisäisin kasviksia aterioihin hieman ja sitten vaikka oliiviöljyä ottas ruokalusikallisen lämpimien aterioiden kanssa.

Aika karulta kuulostaisi syödä vieläkin vähemmän, tuostahan tulee laskujeni mukaan n. 2500 kcal joka on tämän kokoiselle ukolle jo aika vähän kun ei rasvat kuitenkaan ihan kamalan korkeat ole. Ettei tässä olisi nyt vaara mennä jo viimeistään säästöliekille jos tuosta laskee?

Tuo oliiviöljy + kasvilisä pitää kokeilla!

Leivistä tosiaan vois vähentää osittain. Ei kaikkea, jos siitä tykkää. Ketoosi on sit se vimppa jos muut ei toimi. Jättäisin siis osan leivistä pois ja illallinen vois olla esim. raejuustoa paistijauhelihan tilalle. Säännöllinen syöminen hyvä juttu, iltapainotteista syömistä pitäis vähentää - toimii parhaiten ainakin mulla. Muuten vaikuttaa hyvältä.

Aika karulta kuulostaisi syödä vieläkin vähemmän, tuostahan tulee laskujeni mukaan n. 2500 kcal joka on tämän kokoiselle ukolle jo aika vähän kun ei rasvat kuitenkaan ihan kamalan korkeat ole. Ettei tässä olisi nyt vaara mennä jo viimeistään säästöliekille jos tuosta laskee?

Tuo oliiviöljy + kasvilisä pitää kokeilla!

Ei. Jos parissakaan viikossa paino ei laske niin syöt ihan yksinkertaisesti liikaa.

Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että jos söisin yleisten Pakkiksella viljeltyjen ohjeiden mukaan, ei painoni laskisi yhtään mihinkään. Olen +190/95, mutta syömällä treenipäivinä yli 2500kcal paino pysyy paikallaan vaikka maailman tappiin. Treenit on kovia, mutta muu päivän ohjelma erittäin vähäkulutteista. Syön tällä hetkellä treenipäivinä alle 2000kcal, proteiineja noin 230 grammaa. Treenit kulkee hyvin, paino putoaa maltillisesti ja nälkäkään ei ole sietämätön.

Jokainen on yksilö ja jokaisen aineenvaihdunta toimii eri tavalla. Mulla se on ilmeisesti hyvin anteeksiantamaton vrt. "voin syödä mitä vaan lihoamatta"-tyylisiin ihmisiin.

Ei. Jos parissakaan viikossa paino ei laske niin syöt ihan yksinkertaisesti liikaa.

Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että jos söisin yleisten Pakkiksella viljeltyjen ohjeiden mukaan, ei painoni laskisi yhtään mihinkään. Olen +190/95, mutta syömällä treenipäivinä yli 2500kcal paino pysyy paikallaan vaikka maailman tappiin. Treenit on kovia, mutta muu päivän ohjelma erittäin vähäkulutteista. Syön tällä hetkellä treenipäivinä alle 2000kcal, proteiineja noin 230 grammaa. Treenit kulkee hyvin, paino putoaa maltillisesti ja nälkäkään ei ole sietämätön.

Jokainen on yksilö ja jokaisen aineenvaihdunta toimii eri tavalla. Mulla se on ilmeisesti hyvin anteeksiantamaton vrt. "voin syödä mitä vaan lihoamatta"-tyylisiin ihmisiin.

tämä.

No ei kyllä dieetillä pitäs nälkää tulla vielä pariin ekaan kk jos hyvin sen toteuttaa.

Mulla ainakin tuli nälkä jo ekan viikon jälkeen. Kulutus tosiaan oli jotai -500kcal-1000kcal väliltä ja ruoat mitä söin niin sisälsi alle 100kcal/100g (Paitsi kana). Ja kaloreita kuitenkin tuli yli 2000kcal. Kyllä se nälkä vaan dieetillä tulee melkeinpä väistämättä, johtuen hypotalamuksesta. "Kun rasvavarasto vähenee, leptiini lisääntyy ja näläntunne ilmenee. Kun varastorasva lisääntyy, leptiinin määrä kasvaa ja ruokahalu vähenee"

Miettisin pariin otteeseen, että onko tuo proteiinin määrä todellakaan tarpeellista. Jos itsellesi sen kaiken saat perusteltua tarpeelliseksi niin ok, mutta muuten harkitsisin proden määrää.

30min reipasta kävelyä/tosi kevyttä hölkkää puntin päälle. Noi 2000kcal määrät on jotain mitä pienikokonen nainen syö :/

Pöh. Ihme kalorineuvoja täällä pakkiksella välillä. "Vain pienet tytöt pystyy menemään alle 2000kcalin"...

Itse olen 184/94 ja vedän välipäivinä 1760kcal ja treenipäivinä 2000kcal. Paino on laskenut tasaisesti 0,7kg/viikko. Treeni kulkee ja muutenkin hymyilyttää!

Mäki oon aika varmasti sairas kun syön sen 2000kcal joka päivä. Paino ei laske juurikaan mutta peilistä saa osviittaa läskin katoamiseen. Tulokset noussu dietin aloittamisen jälkeen (putosi roimasti kuurin alkuun esim.penkissä 20kg sarjapainot) nyt menee kevyeen 6x90kg vaikka olen 12kg laihempi kuin edellisestä ennätyssarjoista 5x100kg. Ja nousu on kovaa sillä joka viikko saa laittaa lisää malmia penkkiin. Ja onhan muissakin lajeissa tullu erittäin hyviä tuloksia, jopa parempia kuin ennen diettiä. Kyllä minusta tuntuu että se menestys salilla dietilläkin on päästä kiinni. Mukava jumpata "kireämpänä" paremmin mielin vaikka nälkää näkee, koska saa hyviä konkreettisia tuloksia salilla ja peilin edessä.
Ja speksit oli 175/80 23v

mulla mitat 186/93.7 tänä aamuna mitattu ja tammikuun alusta nyt sit tippunu 2.3 kg. kalorit reenittöminä päivinä 2300kcal ja reenipäivinä palkkarit ja aminojuomat päälle. rasvaa tirissy tasaseen viikottaisten mittausten perusteella ihan kivasti.
mitä tuohon randolin ruokavalioon tulee niin itse koittaisin vähentää leipää ja korvaisin kasviksilla. ruokailut tasaisesti suunniteltuna maks 3h välein ja illalla hiilarisyöpöttelyt vähiin (tietysti reenin ympäristössä niitä tarvii). öljyjä lisää. laskeppas paljon sulle tulee P/H/R arvot päivittäisistä ruokailuista. mulla noi menee suunnilleen 40/30/30 ja tuntuu toimivan ainakin vielä, eikä ole tarvinnut tehostaa reenejä aerobisilla.

- - - Updated - - -

Pöh. Ihme kalorineuvoja täällä pakkiksella välillä. "Vain pienet tytöt pystyy menemään alle 2000kcalin"...

Itse olen 184/94 ja vedän välipäivinä 1760kcal ja treenipäivinä 2000kcal. Paino on laskenut tasaisesti 0,7kg/viikko. Treeni kulkee ja muutenkin hymyilyttää!

käyppäs inbodymittauksessa nyt ja sit ku lopetat dietin. sit näät mistä se paino on tirissyt. mulla ainakin tavoitteena on että lihasmassan hävikki mahdollisimman minimi.

Back
Ylös Bottom