Apua dieettiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Randol
  • Aloitettu Aloitettu
Joo,eli kokeillaas tosiaan hilata kalorit nyt tuonne 2000kcal tienoille, leivästä karsitaan ja kasvista lisätään ja tuota illan ruokailua vähän hajautetaan. Unohdin tuossa alussa mainitakin pari perusfaktaa, eli ikää 29v ja tammikuun inbody-mittaus näytti 8.7% rasvoja, mikä ei kyllä peilin mukaan ihan pidä paikkaansa

Itse kulutushan on aika runsaasti miinuksella. jos nyt tuohon esim. keho.net:n yhden vuorokauden kulutuslaskuriin on luottamista niin treenipäivinä jolloin aamulla puntti ja illalla painia, kulutus tuon mukaan 3600kcal - tunnistan tosin että itsekin olen tuota helposti lihovaa sorttia Avt0matkin joten tuon paikan ~2200 peruskulutus ei varmastikaan pidä paikkaansa. Tästä huolimatta varmaan nyt ainakin sen -1000kcal / pvä tulee.

Kokeillaan tuota 2000kcal pari viikkoa ja katsotaan kuinka ukon käy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mulla mitat 186/93.7 tänä aamuna mitattu ja tammikuun alusta nyt sit tippunu 2.3 kg. kalorit reenittöminä päivinä 2300kcal ja reenipäivinä palkkarit ja aminojuomat päälle. rasvaa tirissy tasaseen viikottaisten mittausten perusteella ihan kivasti.
mitä tuohon randolin ruokavalioon tulee niin itse koittaisin vähentää leipää ja korvaisin kasviksilla. ruokailut tasaisesti suunniteltuna maks 3h välein ja illalla hiilarisyöpöttelyt vähiin (tietysti reenin ympäristössä niitä tarvii). öljyjä lisää. laskeppas paljon sulle tulee P/H/R arvot päivittäisistä ruokailuista. mulla noi menee suunnilleen 40/30/30 ja tuntuu toimivan ainakin vielä, eikä ole tarvinnut tehostaa reenejä aerobisilla.

- - - Updated - - -

käyppäs inbodymittauksessa nyt ja sit ku lopetat dietin. sit näät mistä se paino on tirissyt. mulla ainakin tavoitteena on että lihasmassan hävikki mahdollisimman minimi.

Niin tämä SamB0on pointti tässä oli se syy miksi lähdinkin neuvoja kyselemään, on nimittäin tullut menneisyydessä dieetattua tuollaisilla 1300-1500 kcal dieeteillä ja kyllähän se paino tippuu, mutta sitten lähtee myös lihakset ja voima - ja ainakin itsellä kun tuollaisen rääkin jälkeen nostaa sitten kaloreita niin rasva tarttuu lähes silmissä - eli tarkoitus olisi tehdä tämä nyt ajan kanssa, lihaa ja voimia säästäen.

Pakko vastata kun työt, lajit ja reenimäärät on suunnilleen samat itellä. Mitat 183 / 86.
Syön dieetillä(myös lepopäivinä) 2000-2300 kcal/pv ~ p190g, r70g ja loput hiilarista. Vettä menee 3-4 litraa/pv.
Paino tippuu 1-0,5kg viikossa.

Joo,eli kokeillaas tosiaan hilata kalorit nyt tuonne 2000kcal tienoille, leivästä karsitaan ja kasvista lisätään ja tuota illan ruokailua vähän hajautetaan. Unohdin tuossa alussa mainitakin pari perusfaktaa, eli ikää 29v ja tammikuun inbody-mittaus näytti 8.7% rasvoja, mikä ei kyllä peilin mukaan ihan pidä paikkaansa

Itse kulutushan on aika runsaasti miinuksella. jos nyt tuohon esim. keho.net:n yhden vuorokauden kulutuslaskuriin on luottamista niin treenipäivinä jolloin aamulla puntti ja illalla painia, kulutus tuon mukaan 3600kcal - tunnistan tosin että itsekin olen tuota helposti lihovaa sorttia Avt0matkin joten tuon paikan ~2200 peruskulutus ei varmastikaan pidä paikkaansa. Tästä huolimatta varmaan nyt ainakin sen -1000kcal / pvä tulee.

Kokeillaan tuota 2000kcal pari viikkoa ja katsotaan kuinka ukon käy.

8.7% rasvat on vitun kireä kunto päkki näkyy istuessa ja olkapäissä erottuu lihassyyt. Ei silloin kannata enään dietata...

Just luin kirjan jossa oli paljon tutkimusdataa erilaisista dieteistä. Mm. yhdessä tutkimuksessa yksi koeryhmä diettasi saaden n. 40grammaa protskua/päivä. Tämän ryhmän jäsenillä lähti lihasta saman verran, kuin verrokkiryhmällä joka sai proteiinia moninkertaisen määrän. Kalorimäärä oli ryhmissä sama! Mainitaan vielä, että se kadonneen lihasmassan määrä oli 1% 10 viikon aikana. Eli ei juuri mitään.
Ei kannata uskoa näitä nykypäivän myyttejä eri säästöliekeistä ja muusta paskasta!
Voi, olla, että tuo 2000 kcal on sun kokoselle kaverille vieläkin liikaa energiaa. Jos ei ala paino tippumaan, niin eiku kaloreita alas. En tosin käsitä miksi noilla rasvoilla haluat vielä painon tippuvan...

8.7% rasvat on vitun kireä kunto päkki näkyy istuessa ja olkapäissä erottuu lihassyyt. Ei silloin kannata enään dietata...

Joo, kuten tuossa jo totesin niin itse en kyllä luota tuohon mittaukseen pätkän vertaa - laitetaanpa tähän huonolaatuista kännykkäkuvaa kondiksesta http://tinypic.com/r/35aktx0/6

Itse veikkaisin rasvat tuonne 10-12% tienoille.

Ja itse syy on että huvittaisi kisailla pitkästä aikaa ja luokka on -77kg mutta ei tosiaan jaksa enään entisenlaisia "raakoja" leikkauksia kun ei tässä enään olla kovin hampaat irvessä.

- - - Updated - - -

tekstiä...

Joo tämä on kyllä totisen totta - jos ajattelee miten vähällä ravinnolla ihmiset ovat entisaikoina eläneet ihan de fakto niin kyllähän nykyään näitä asioita tulee ehkä mietittyä vähän turhan kovalla prioriteetilla!

voisko joku sanoa jotain miun ruokavaliosta.

olen 16vuotias poika pituutta 187 paino 101kg suurimmaksi osaksi lihasta.

alotin dietin tammikuun alussa ja nyt painoa on pudonnu 6 kg, mutta nyt on polkenu paikallaan vajaa pari viikkoa.

pistän ruokavaliosta esimerkiksi. vaik tän päivän sapuskat.

aamupala: kanasalaattia (jossa n. 40g kanaa, 40g raejuustoa, 50g salaattia ja 50g kurkkua), ruisleipä (molemmat puolet, 2 kinkkua 2 juustosiivua ja voita) sekä lasi maitoa ja kahvia.

kouluruoka: 4 lohi pihviä, arviolta 75g kappale, 1 viipale ruisleipää voilla, maito ja vesi lasi ja vähän peruna muussia.

päivällinen: saman verran kanasalaattia ja 250g maitorahkaa + kuppi kahvia.

salin jälkeen: whey 80 starnutrition minttusuklaata.

illallinen: 100g rypsi porsasta, 50g tuore pastaa.

iltapala: 100g broileria ja 3 isoa kananmunaa (noin 80g kpl)

ja koko päivänä juonut päälle vielä 2 litraa vettä ja syönyt multitabsin ja magnesium tabletin.

kiitos vastauksista.

siis 1dl tota protskuu

Moi ! Aika siisti ruokavalio noin nopeasti katsottuna mutta jos paino junnaa niin voisi pienentää hiemän ateriakokoja ja sitten rasvat on tosi vähissä eli vaikka loraus oliivioljyä ruokaan tai kourallinen (30 g) pähkinöitä. Vaikea sanoa miksi paino junnaa mutta voi helposti olla samat lukemat kiloissa vaikka kuukaudenkin vaikka periaatteessa "tekisit kaiken oikein". Paino ei ikinä laske lineaarisesti eli malttia. Älä stressaa liikaa koska stressihormoonit vaikeuttaa painon tippumista entisestään.

Ps. Jos paino on pudonnut n. 1 kg viikossa niin se on enemmän kuin hyvä tahti. Jos toi 101 kg on oikeasti pääasiassa lihasta niin sulla on aika hyvin asiat. Jos kattoo pituutta ja painoa ja sitä jos todella painosta suurin osa on lihasta niin ei sulla hirveästi ole edes mistä pudottaa....

joo no jos rupeen lisäämää rasvaa/pähkinöitä vielä.

siis ei nyt ihan suurin osa oo lihasta mut paljo enemmä lihasta ku fläsää kuitenkin sanoisinko suhteessa 1/3

30min reipasta kävelyä/tosi kevyttä hölkkää puntin päälle. Noi 2000kcal määrät on jotain mitä pienikokonen nainen syö :/
Ei nyt se nyt ihan tolleen mee. Jos on metsuri, kommentti lienee validi, mutta kevyttä toimistotyötä tekevälle 2000 kcal on on hyvä kalorimäärä dieetille. Ite olen 180/88kg ja dieetillä treenipäivänä 2000 kcal ja välipäivänä 1800 kcal on hyvä määrä. Paino putoo jotain 0,8kg viikossa ja treenit kulkee hyvin. Hiilareita tolla tulee aika niukasti, mutta muutoin syömisessä ei ongelmia.:hyvä:

voisko joku sanoa jotain miun ruokavaliosta.

olen 16vuotias poika pituutta 187 paino 101kg suurimmaksi osaksi lihasta.

alotin dietin tammikuun alussa ja nyt painoa on pudonnu 6 kg, mutta nyt on polkenu paikallaan vajaa pari viikkoa.

pistän ruokavaliosta esimerkiksi. vaik tän päivän sapuskat.

aamupala: kanasalaattia (jossa n. 40g kanaa, 40g raejuustoa, 50g salaattia ja 50g kurkkua), ruisleipä (molemmat puolet, 2 kinkkua 2 juustosiivua ja voita) sekä lasi maitoa ja kahvia.

kouluruoka: 4 lohi pihviä, arviolta 75g kappale, 1 viipale ruisleipää voilla, maito ja vesi lasi ja vähän peruna muussia.

päivällinen: saman verran kanasalaattia ja 250g maitorahkaa + kuppi kahvia.

salin jälkeen: whey 80 starnutrition minttusuklaata.

illallinen: 100g rypsi porsasta, 50g tuore pastaa.

iltapala: 100g broileria ja 3 isoa kananmunaa (noin 80g kpl)

ja koko päivänä juonut päälle vielä 2 litraa vettä ja syönyt multitabsin ja magnesium tabletin.

kiitos vastauksista.

Jätä maito pois ja lisää veden määrää. Kyllä se paino siitä putoo, ja hyvinhän toi on pudonnut!

Suositut

Back
Ylös Bottom