Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos Suomessa on niin paljon työttömiä vailla töitä, jotka oikeasti haluaa tehdä töitä, niin miksei heille kelpaa mikä tahansa työ? Avaa mol.fi ja katso paljonko siellä on työpaikkailmoituksia, jotka roikkuu siellä viikosta toiseen. Moni kun ei vaan suostu tekemään mitä tahansa hommia ja moni alkaa olemaan jo sen ikäinen ettei sovellu tiettyihin tehtäviin.
Nyt on jo uutinen "hävinnyt" sieltä, vittu mikä sensuuri ja paska media ilta-sanomat.
Kerrotko viellä miksi vitussa kenenkään pitäisi suostua MIHIN TAHANSA hommiin? Ei pitäisikään.. tehkööt yrittäjä johtajaportaineen itse ne hommat jos ketään eivät saa palkattua tai miettisivät hetken miksi kukaan ei tule jollain vitun 6euron tunti liksalla hajottamaan itseään
Näillä aloilla on yhtä työtöntä työnhakijaa kohden vähintään 10 avointa paikkaa:Millä aloilla on työvoimapula?
Kunpa tämä toteutuisi.kannttaisiko niille aloille koulutta enemmin suomalaisia niin saataisiin työttömyys hiukan pienenemään.
Kun sinusta ei ole teekmään tiettyj töitä niin älä yleistä, että muut olisivat samanlaisia.
Suomessa on satojatuhansia työttömiä, vajaatyöllistettyjä, työttömyyskoulutuksessa ja eläkkeellä, avoimia työpaikkoja ehkä noin 20000. Työllisyysaste oli 90-luvun alussa n. 75%, tippui laman seurauksena vähän yli 60 prosenttiin, nyt on jotain 70%, työhalukaita on siis paljon enemän kuin töitä. Silti jotkut tietämättömät ääliöt puhuvat työvoimapulasta ja paskahousuista.
Oletko pohtinut mistä alemuudentuntosi ja muut kopleksisi johtuvat, joita purat haukkumalla ja solvaamalla täällä jatkuvasti suomalaisia?
Valehtelusi, yleistämisesi ja kantaväestön mollaamisen takia uskottavuutesi on nolla.
Haeppa yhteenki noista duuneista ni hakijoita on 500 per paikka, et se siitä propagandasta/työvoimapulasta.
Suomessa ei ole turhaan tyhjänpäällä tuhansia alle 25 vuotiaita, osa on, mutta suurin osa on vaan työnnetty seksikkään "syrjäytynyt" termin alle siitä syystä kun töitä ei vaan löydy tai ole..
Yks frendikin on valmistunu amiksesta 2007 ja päivääkään ei ole saanu tehdä oman alan hommia, ni persettä voi kyllä pyyhkiä myös suurimmalla osalla noista turhista tutkinnoista.
. Moni kun ei vaan suostu tekemään mitä tahansa hommia ja moni alkaa olemaan jo sen ikäinen ettei sovellu tiettyihin tehtäviin.
[venom];4038985 sanoi:Siinä onkin melkoinen ristiriita, että samaan aikaan on tekemätöntä yksinkertaista työtä ja työttömiä. Vielä erikoisempaa on se, että maahanmuuttajia "tarvitaan" tänne tekemään kyseiset työt, ja silti Suomi on täynnä työttömiä mamuja ja tekemätöntä paskaduunia. Miten vitussa se on edes mahdollista?
Näillä aloilla on yhtä työtöntä työnhakijaa kohden vähintään 10 avointa paikkaa:
palvelutyöntekijä
puutarha ja puistotyöntekijä
ruokavaraston hoitaja
majoitus- ja suurtaloustyöntekijät
kiinteistöhoitaja
siivooja
sulatto- ja sulatusuunityöntekijä
franchising-yrittäjä
huoltoasemahenkilöstö
muuttomies
aaltopahvikoneenhoitaja
meijerityöntekijä
myymälätyöntekijät
myyjät
puhelinmyyjät
B2B-myyntihenkilö
myynnin esimies
Kannattaa ottaa vastaan myös se työ, jota ei ole niin kiva tehdä.
1) Jos työhistoriasi on aivan tyhjä, herättää se missä tahansa työnantajassa epäilystä. jos taasen siinä on merkinta vaikkapa että olet siivonnut 3kk ja haet jotain muuta työtä, näyttää se aivan toiselta.
2)Toisarvoinenkin työ voi antaa uusia kontakteja /avata uusia ovia jotka työllistävät sinut toiselle alalle. Minä itse kerran palkkasin erään rakennussiivoojan apumiehekseni, koska oli nopean ja ripeän oloinen kaveri. Tämä nuorio mies oli aivan innoissaan päästessään tekemään muutakin kuin siivousta, hänen palkkansa nousi 30% ja kirjoitin hänelle työtodistuksen hyvin arvosanoin.
Kerran, kun olin runsas parikymppinen nuori timpuri, palkkasin itselleni tilapäisapumieheksi eläkeläisen.

Täytyy tuota Herra Mirandosin postausta vähän kompata, laitettiin ulos firmasta, niin 1,5kk olin työttömänä ja sitten sain paikan, mistä jää käteen vähemmän kuin olisi jäänyt ansiosidonnaisesta. Ihan sen takia vaan, että tuossa uudessa yrityksessä on kova rekrytointi päällä kokoajan ja sinne on vaikea päästä. Nyt olen ns. "sisällä" jossa voin näyttää kykyni ja luoda verkostoa, joka sitten mahdollisesti tulevaisuudessa avaa oven parempiin hommiin.
Sori![]()

kalliiksi tulee: on olemassa avoin työpaikka.
on työtön työnhakija, joka ei ota työtä vastaan. Hän saa valtiolta työttömyyskorvausta.
maahan otetaan vierasperäinen ihminen joka kotoutetaan, annetaan ruoka ja vaatteet ja käytetään kielikurssit. Hän ottaa työn vastaan.
Lopputulos: paikka on täytetty, mutta edelleen työttömyyskorvausta maksetaan velliperse suomalaiselle. Huh heijaa, näin maamme talous kuntoon!
Täytyy tuota Herra Mirandosin postausta vähän kompata, laitettiin ulos firmasta, niin 1,5kk olin työttömänä ja sitten sain paikan, mistä jää käteen vähemmän kuin olisi jäänyt ansiosidonnaisesta. Ihan sen takia vaan, että tuossa uudessa yrityksessä on kova rekrytointi päällä kokoajan ja sinne on vaikea päästä. Nyt olen ns. "sisällä" jossa voin näyttää kykyni ja luoda verkostoa, joka sitten mahdollisesti tulevaisuudessa avaa oven parempiin hommiin.
Sori![]()
Näillä aloilla on yhtä työtöntä työnhakijaa kohden vähintään 10 avointa paikkaa:
...
Kiitti tiedosta.Laitoinpa nyt 3 hakemusta Mol.fi sivulla olleisiin muuttoapu yms perusduuneihin, saa nähdä onko noita hommia noin hyvät saumat saada.Jos tärppää, niin sitten toki yksi sosiaalipummi muuttuu veronmaksajaksi.
niin mua pidetään tiettyjen kirjoittajien mielestä kusipäänä oikeistolaisena, kun patistan töihin ihmisiä. .
No tää on niin tätä!
Kyllä pikkuhiljaa sellainen ruotsista suomeenkinkantautunut sosialidemokratia, joka antaa ihmisille vapauden valita mennäkö töihin vai jäädäkö muiden rahoittamana uuninpankolle makaamaan alkaa olla mennyttä aikaa. Rajat tulee vastaan.
"Kylmä ihmisistä piitaamaton oikeistolainen" on todellakin piipertäjien kommentti, jos patistaa terveen ja kyvykkään ihmisiä ottamaan vastuun itsestään.
ja niitäkin löytyy, jotka ensin haukkuu mamuja laiskoiksi työtävieroksuviski pummeiksi ja seuraavassa ketjussa itkee ettei kyllä pienipalkkaiseen paskaduuniin itse lähde. Ei kannata koskaan vaatia toisilta sitä, mihin ei itsekään pysty. Näin se elämässä menee.
Taas naulan kantaan! Suurimmat puolueet toteuttaa sosialismia tai vähintään "pehmososialismia" ja sukupolvi toisensa jälkeen on entistä tottuneempi tähän meininkiin. Työmoraali on todistetusti laskenut kuin kissanhäntä vuosikymmenien saatossa. Jos tuon asian kieltää, niin on aikamoinen huuhaakommari.
No oli miten oli, onnea vaan jyväskyläläisille: tänään kerrottiin että kaupunki käyttää 1,7 miljoonaa euroa maahanmuuttajien suomenkielen opettajien palkkaukseen.
Siis mitä vittua? Paljonko tuokin summa on jossain pääkaupunkiseudulla, jonne mamuja tulee moninkertainen määrä jonnekin Jyväskylään verraten?
Kyllä mun mielestä on ihan oikein, että maahanmuuttajille opetetaan suomea.Ilman sitä on suht hankalaa integroitua yhteiskuntaan, puhumattakaan siitä, että jokaisen suomessa pysyvästi asuvan kuuluisi osata suomea.