Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Mitkä raamatun profetiat on toteutuneet?
Nekö mistä kirjoitetaan ensin kirjan alussa, että joku on ennustanut jotain, ja kirjan lopussa kaikkien yllätykseksi ennustus toteutuu?
Onko jotain ennusteita mitkä ovat toteutuneet, niin että ne on dokumentoitu muuallakin kuin raamatussa?

Mitkäkö? No kaikki.. muutamia mainitakseni: Jeesuksen syntymä kaupunki ilmoitettiin kahdesta saman nimisestä se vähäisempi.. aika tarkka ilmaus kun kyseistä paikkaa ei profetian kirjoitusajan kohtana ollut olemassakaan.
Samoin Danielin profetiat.. eri "petojen" nousu ja tuho.. ne sarvet jotka edustavat kuninkaita istuvat täysin historian kuninkuuksiin mm. aleksanterin kuolema(sarvi katkesi) ja neljän kenraalin vallan jako (neljä sarvea kasvoi tilalle).. nämä kaikki nousut ja tuhot istuvat täysin ei osittain. Babylonin tuhosta annettiin profetia 300 vuotta ennen sen tapahtumista niin tarkkaan että valloittajan nimikikin mainittiin ja se että valloitus tapahtuisi avoimista porteista (Luojalla sormet pelissä).. nämä asiat ovat sellaisia jotka maailman historia yleisesti tuntee ja on dokumentoitu hyvin moneen eri lähteeseen. Näitä nyt riittäisi paljon lisääkin mutta idea tuli selväksi vai mitä.
Meitä pitäisi kiinnostaa erityisesti tämä tuleva profetia jossa väärä uskonto valtioiden toimesta ryöstetään ja paljastetaan huijaukseksi, ei mene kauan kun kirkon varat revitään niiltä käsistä.. suomessakin riittää kun valtion pää eli presidentti (joka on samalla kirkon pää) antaa määräyksen instanssin varainsiirrosta toisen instanssin käyttöön. No tämänhän me tulemme näkemään tai raamatun luotettavuus kärsisi.. jääkämme siis odottamaan.. tosin heti ton tapahtuman perään tulee jonkunlainen "rauha ja turvallisuus" huuto/julistus ja YK:lle annetaan valtaa (nythän se on hampaaton) niinkuin se voisi pelastaa ihmiskunnan hädän hetkellä. Silloin on loppu lähellä.
"Kun he sanovat: ”Rauha ja turvallisuus!”, silloin äkillinen tuho samassa kohtaa heidät niin kuin ahdingon tuska raskaana olevan naisen, eivätkä he missään tapauksessa pääse pakoon."

Mä en tajua miksi kokoajan vetoat tuohon että huipputiedemiehetkään laboratorio-oloissa ei saa luotua elämää.
No mietippä nyt.. täällä vannotte näiden tiedeheebojen teorioiden ylivertaisuuteen ja KIISTATTTOMIIN todisteisiin.. kuitenkin jos luitte noita pitkiä lainauksiani niin tietäisitte..
ettei ole mitään tieteellistä todistusta siitä että elottomasta olisi voinut tulla elollista eikä tätä siten voida toistaa tieteen metodein.. kuten ei midaksen kättäkään ole.. ainahan alkemistitki on koittanut tehdä lyijystä kultaa :D

No mietippä nyt.. täällä vannotte näiden tiedeheebojen teorioiden ylivertaisuuteen ja KIISTATTTOMIIN todisteisiin.. kuitenkin jos luitte noita pitkiä lainauksiani niin tietäisitte..
ettei ole mitään tieteellistä todistusta siitä että elottomasta olisi voinut tulla elollista eikä tätä siten voida toistaa tieteen metodein.. kuten ei midaksen kättäkään ole.. ainahan alkemistitki on koittanut tehdä lyijystä kultaa :D

Okei. Sanotaan, että tieto ei ole tietoa (mitä vittua?) ja elämme jossain peilimaailmassa missä öngkyplönky löllöslöö ja prööt ja pruut ja nööf ja sniis, niin miksi tämmöisessäkään maailmassa pitäisi pysähtyä paikoillaan toteamukseen?

Se, ettet sinä tiedä ei tarkoita sitä, ettei joku toinen voisi tietää. Ja vaikka tämä toinen, joka oikeasti haluaa tietää miten ympäristö toimii, ei tiedä, niin miten sinä voisit väittää tietäväsi? Mä otan epävarmuuden ja kehittyvän tieteenalan any time mieluummin kuin jonkun staattisen sanoman kääröistä, mitkä menee puhaltamalla rikki.

Tiesitkö muuten, että tiede on kehittynyt nykyisessä muodossaan vasta joitain satoja vuosia verrattuna ihmisen aika paljon pidempään historiaan. Ajattele näitä mielettömiä kehityksen loikkia. Kehitys kasvaa potenssiin, eikä lineaarisesti. Yritä ajatella ihmiskuntaa vaikka vain muutaman satojen vuosien päästä ja mieti, onko silloin uskontoja? Veikkaisin, että lapsetkin osaavat silloin korkeampaa matematiikkaa. Uskomusten kuolema on välttämättömyys sivilisaatiomme kehitykselle tyypin 1. sivilisaatioon (planetaariseen uusiutuvan energian yhteiskuntaan).

''Belief is the denial of knowledge, so that faith could be preserved'' (lainaan taas Tim Minchiniä).

Meinasin jo vastata Penalle tuossa hänen minulle osoittamassaan viestissä pari sivua sitten, mutta huomasin, että hänhän jatkaa edelleen Vartiotornin lainailua jopa tässä evoluutiokysymyksessä. Vaan empä vastaa. Mulla ei ole mitään mielenkiintoa alkaa keskustelemaan henkilön kanssa, joka copypastettaa (ilman lähdeviitettä) Vartiotornia tänne, ja joka ei selvästikkään käsitä yhtään mitään evoluutiosta. Ja joka paljasti aikaisemmin olevansa trolli.

Jeesus on historiallisesti maailman merkittävin henkilö oli hänestä paljon HISTORIOITSIJOIDEN dataa tai ei.. mm. Hänen mukaansa on ajanlasku.. mahdollisuus lunastusuhrin arvon perusteella ikuiseen elämään joka aika harvoja tuntuu kiinnostavan. Jeesus ei alkanut juutalaisille kuninkaaksi niin että hänestä olisi kirjoitettu kuin kuninkaista oli tapana.. Jeesukselle oli selvää että hänen kuninkuutensa olisi taivaallinen ja hänen hallintonsa alamaiset eivät vain juutalaisia vaan kaikista kansakunnista ne jotka kannattavat hänen valtakuntaansa joka tekee lopun ihmisvalloista aivan meidän aikanamme.

Sano yksikin samaan aikaan elänyt henkilö, joka on kirjoittanut Jeesuksen ihmeteoista jotain? Yksi. Luulisi nyt, että jos joku herättää ihmisiä kuolleista ja kävelee vetten päällä, ruokkii pirun ison porukan parilla palalla leipää ja kalaa, nousisi ruumiineen päivineen taivaaseen niin joku kirjoittaisi tästä henkilöstä? Mutta ettei kukaan? Josefuksen ja Tacituksen voit jättää mainitsematta, koska pienellä etsinnällä huomaat, että heidän "todistuksensa" Jeesuksesta on hyvin kiistanalainen, eikä eksegeetikot ota heidän todistustaan kovinkaan vakavasti.

Niin, ja Jeesuksen syntymäaika laskettiin 500-luvun alussa. Eli ei ne apostolit ihan sitä lukua pitäneet siitä hetkestä, kun Jeesus syntyi, jos Penalla tälläinen mielikuva oli.

PanostajaPenan lähde abiogeneesikeskusteluun: http://wol.jw.org/es/wol/d/r16/lp-fi/1102010343

"Vartiotornin VERKKOKIRJASTO
Tervetuloa!

Tämän sivuston avulla voit etsiä tietoa Jehovan todistajien erikielisistä julkaisuista."

Vastaattepahan ihan mitä vaan ja kuinka pitkällä ja yksityiskohtaisella tekstillä tahansa. Niin vastaus on Penalta jotain ihme löpinää, onneton vittuilun yritys ja aiheen ohittaminen + seuraavat pari sivua tekstiä nettimateriaalista ja lisää päänaukomista: "Miksei kukaan vastaa, on tainnut mennä evopaskoille luu kurkkuun vai!!!"

Kai sitä on vaan oikeesti tyhmä kun näihin vääntöihin aina ajautuu. Jotenkin semmonen usko ihmisen kriittiseen ajatteluun ja tiedonjanoon maailmankaikkeuden ihmeistä hajoaa miljoonaksi pieneksi atomiksi kun aivoissa supernova räjähtää.

Huvittavintahan tuossa Penan kommentoinnissa on se, että hän tekee tätä perus uskovaisten virhettä numero yksi kommentoidessaan ja argumentoidessaan. Kommenttiosioissa ei ole kuin sivulauseet ja kaikki asiasisältö jätetään pois, ihan niinkuin sitä ei olisi olemassakaan. Tosin noinhan sitä isoa kirjaakin taidetaan lukea, lyödään ne jesse-lasit silmille ja pannaan haisemaan niin kuin itselleen sopii.

Vaimo tossa kysy et mitä mä nyt oon repiny hiuksiani koko päivän tässä koneella ja kerroin tästä keskustelusta. Se sano et "Etkö muista sitä sananlaskua hihhuleista ja niiden kanssa keskustelusta, se on kun shakkia pulun kanssa. Ensin se potkii napit nurin, sit se paskoo laudalle ja julistaa voittaneensa".

No niin nyt on evouskovaiset sanoneet painavan sanan.. uli uli.. jätkät hei.. vielläkö rystyset raahaa maata kun sieltä oksalta lähdette vaeltamaan vai onko evoluutio hoitanut jo homman teidän kohdallanne ajan tasalle?

Niin, ja Jeesuksen syntymäaika laskettiin 500-luvun alussa. Eli ei ne apostolit ihan sitä lukua pitäneet siitä hetkestä, kun Jeesus syntyi

Kyllähän toi syntymä ajankohta tiedetään.. Jeesus opetti ettei hänen syntymällään ollut mitään väliä (kirkko tosin päättänyt hehkuttaa asiaa) vaan kuolemalla.. Ainoa juhla mitä raamatussa Jeesuksen kerrotaan käskeneen viettää oli hänen kuolemansa muisto juhla. Koska tuo uhrikuolema tuo sovituksen, se on merkityksellinen. Ei apostolien edes tarvinut pitää lukua.. johan roomalaistenkin kirjattujen toimintojenkin perusteella pystyy laskemaan Jeesuksen iän.

Vaimo tossa kysy et mitä mä nyt oon repiny hiuksiani koko päivän tässä koneella ja kerroin tästä keskustelusta. Se sano et "Etkö muista sitä sananlaskua hihhuleista ja niiden kanssa keskustelusta, se on kun shakkia pulun kanssa. Ensin se potkii napit nurin, sit se paskoo laudalle ja julistaa voittaneensa".

Aja kaljuksi niinkuin miehet äläkä revi niitä hippi rastojas.. mä olen laittanut asiasta paljon viestiä ja jos olet yhtään ajatuksella lukenut niin huomaisit että viesteissäni olen perustellut aihetta aivan kuten yleisesti on tapana.. kenenkään muun en ole nähnyt tälläistä tekevän.. säki käyt selittämään jotain supernova paskaa vaikkei se realimaailmassa liity asiaan yhtään mitenkään. Eli asiasta kukkaruukkuun tyyli löytyy kyllä aivan muiden takaa kuin mun.

Aja kaljuksi niinkuin miehet äläkä revi niitä hippi rastojas.. mä olen laittanut asiasta paljon viestiä ja jos olet yhtään ajatuksella lukenut niin huomaisit että viesteissäni olen perustellut aihetta aivan kuten yleisesti on tapana.. kenenkään muun en ole nähnyt tälläistä tekevän.. säki käyt selittämään jotain supernova paskaa vaikkei se realimaailmassa liity asiaan yhtään mitenkään. Eli asiasta kukkaruukkuun tyyli löytyy kyllä aivan muiden takaa kuin mun.

Sä olet kyllä ehdottomasti uppiniskaisin ja ylimielisin idiootti mihin oon ikinä jopa netissä törmännyt.

Kyllähän toi syntymä ajankohta tiedetään.. Jeesus opetti ettei hänen syntymällään ollut mitään väliä (kirkko tosin päättänyt hehkuttaa asiaa) vaan kuolemalla.. Ainoa juhla mitä raamatussa Jeesuksen kerrotaan käskeneen viettää oli hänen kuolemansa muisto juhla. Koska tuo uhrikuolema tuo sovituksen, se on merkityksellinen. Ei apostolien edes tarvinut pitää lukua.. johan roomalaistenkin kirjattujen toimintojenkin perusteella pystyy laskemaan Jeesuksen iän.

Mitkä ihmeen roomalaisten kirjattujen toiminnot? Ja miten näillä muka pystytään määrittelemään Jeesuksen syntymäaika? Jeesuksen syntymän ajankohta, joka on meidänkin kalenterin nollakohta, pystytään käsittääkseni laskemaan vain Raamatun avulla.

Kiitos, pitää kai ottaa kohteliaisuutena. "näin väittävät kusipääksi vaikka tiedän et oon nöyrä"

Tässä tulee taas hyvin ilmi penan tarkoitusperät.

Do_not_feed_the_trolls___color_by_Gabrol.png

Perustellu? Joo...sun perustelut asioille on se kun liittää pari sivua vartiotornin artikkeleita, tai sitten vaan tähän tyyliin:
TERVE et pitää olla tollo jos tollaista jaksaa edes teoreettisesti pitää mahdollisena, mikä ei ole edes teoriassa mahdollista.. eikä mitkään tieteen metoditkaan asiaa missään määrin onnistu muuksi vääntämään piste.

Ja tietysti siinä sivussa jengin haukkuminen apinoiksi, apinalaumaksi tms. Mutta hyvä että rupeat lämpenemään evoluutiolle kun näemmä rupeat käsittämään tuon apinoiden ja meidän yhteyden. :D

No niin nyt on evouskovaiset sanoneet painavan sanan.. uli uli.. jätkät hei.. vielläkö rystyset raahaa maata kun sieltä oksalta lähdette vaeltamaan vai onko evoluutio hoitanut jo homman teidän kohdallanne ajan tasalle?

"näin väittävät kusipääksi vaikka tiedän et oon nöyrä"

Täten nouse, entinen PanostajaPena, sillä nuudelinen uloke on koskettanut sinua. Tästä lähtien sinut tunnettakoon nimellä Megadouche Ignorantimus Maximus, jotta voisit kulkea Spagettisen Loistokkuuden valtakunnassa levittäen Hänen ilosanomaansa, vihaa ja erimielisyyttä. Mutta älä vaivu (lyhyellä) matkallasi epätoivoon, sillä Totuuden läpivalaisemana voit astua ylpeänä ja kertoa kaikille matosille oikeasta tavasta käyttää Lusikkaa (pyhitetty olkoon nimesi), Veistä (pysykööt aina tylsinä), ja Haarukkaa (pistelkööt reikiä uskomattomiin Kolminaisuuden nimessä) Pyhässä Tomaattikastikkeessa.

Varmaan aivan turha mainita et esim. mistään varteenotettavista historiankirjoituksista ei löydy tietoa Herodeksen aikakaudella tehdystä lasten massasurmasta.

Eiköhän tämäkin asia ole vähintään joku salaliitto, saatanan suunnittelema vastaisku, alkusoittoa harmageddonille tai jotain muuta yhtä fiksun kuuloista.

- - - Updated - - -

Täten nouse, entinen PanostajaPena, sillä nuudelinen uloke on koskettanut sinua. Tästä lähtien sinut tunnettakoon nimellä Megadouche Ignorantimus Maximus, jotta voisit kulkea Spagettisen Loistokkuuden valtakunnassa levittäen Hänen ilosanomaansa, vihaa ja erimielisyyttä. Mutta älä vaivu (lyhyellä) matkallasi epätoivoon, sillä Totuuden läpivalaisemana voit astua ylpeänä ja kertoa kaikille matosille oikeasta tavasta käyttää Lusikkaa (pyhitetty olkoon nimesi), Veistä (pysykööt aina tylsinä), ja Haarukkaa (pistelkööt reikiä uskomattomiin Kolminaisuuden nimessä) Pyhässä Tomaattikastikkeessa.

Spagettihirviö! :haart:

Varmaan aivan turha mainita et esim. mistään varteenotettavista historiankirjoituksista ei löydy tietoa Herodeksen aikakaudella tehdystä lasten massasurmasta.

Eiköhän tämäkin asia ole vähintään joku salaliitto, saatanan suunnittelema vastaisku, alkusoittoa harmageddonille tai jotain muuta yhtä fiksun kuuloista.

- - - Updated - - -

Spagettihirviö! :haart:

No eihän tollanen lastensurma oo niin merkittävä tapahtuma että siitä kukaan kirjoittaisi, suomessakin jos tapettaisiin kaikki viimeisen vuoden aikana syntyneet, tuskin ylittäisi uutiskynnystä.

Tavallisimmin onkin katsottu Johanneksen evankeliumin pääsiäiskertomuksen mukaisesti, että Jeesus kuoli pääsiäisen aattopäivänä[23], joka sinä vuonna sattui sapattia edeltäväksi päiväksi[24], toisin sanoen perjantaiksi. On laskettu, että sinä aikana (26-36), jolloin Pilatus oli Juudean prokuraattorina, tämä päivä sattui perjantaiksi vuosina 30 ja 33. Juliaanisen kalenteri mukaan 14. niisankuuta vastasi näinä vuosina 7. huhtikuuta 30 ja 3. huhtikuuta 33[25].[26] Päivämäärää 3. huhtikuuta 33 ovat esimerkiksi C. J Humphreys ja J. E. Waddingon kannattaneet myös sillä perusteella, että tällöin tapahtui kuunpimennys, johon heidän mukaansa viitataan Pietarin helluntaina pitämässä puheessa.

Ja tietysti siinä sivussa jengin haukkuminen apinoiksi, apinalaumaksi tms. Mutta hyvä että rupeat lämpenemään evoluutiolle kun näemmä rupeat käsittämään tuon apinoiden ja meidän yhteyden.

Itsehän te selvitätte joka yhteydessä olevanne apinasta haarautuneet evoluution oikkuna.. kysyin vain että millä asteella teillä kullakin tuo kehitys kulkee. Itsehän olen ainakin nyt Aadamin ja Nooan jälkipolvesta.

Mä en tiedä teistä muista, mutta tää keskustelun taso on mennyt niin syövereihin, että mitä jos me keskustelua haluavat puhuttais vaikka tieteen saavutuksista kun kerta täältä löytyy niin paljon järkevää porukkaa? Omalta osaltani sivuutan Megadouche Ignorantimus Maximuksen viestit, jotta topikki saataisiin palautettua raiteilleen eikä kenenkään karvat harmaantuis sen enempää.

Tavallisimmin onkin katsottu Johanneksen evankeliumin pääsiäiskertomuksen mukaisesti, että Jeesus kuoli pääsiäisen aattopäivänä[23], joka sinä vuonna sattui sapattia edeltäväksi päiväksi[24], toisin sanoen perjantaiksi. On laskettu, että sinä aikana (26-36), jolloin Pilatus oli Juudean prokuraattorina, tämä päivä sattui perjantaiksi vuosina 30 ja 33. Juliaanisen kalenteri mukaan 14. niisankuuta vastasi näinä vuosina 7. huhtikuuta 30 ja 3. huhtikuuta 33[25].[26] Päivämäärää 3. huhtikuuta 33 ovat esimerkiksi C. J Humphreys ja J. E. Waddingon kannattaneet myös sillä perusteella, että tällöin tapahtui kuunpimennys, johon heidän mukaansa viitataan Pietarin helluntaina pitämässä puheessa.

Onko tämä nyt vastaus minulle? Selventäisitkö, mihin tuo Wikipedialainaus liittyy ja miten?

Mä en tiedä teistä muista, mutta tää keskustelun taso on mennyt niin syövereihin, että mitä jos me keskustelua haluavat puhuttais vaikka tieteen saavutuksista kun kerta täältä löytyy niin paljon järkevää porukkaa? Omalta osaltani sivuutan Megadouche Ignorantimus Maximuksen viestit, jotta topikki saataisiin palautettua raiteilleen eikä kenenkään karvat harmaantuis sen enempää.
Ihan hyvä idea, mutta kun tämä on nimenomaan uskontokeskusteluille. :)
Tommonen thread vois olla ihan hauska, itseäni ainakin kiinnostaa ko. asiat.

Back
Ylös Bottom