Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥
Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.
Joko timba myi nokiat niin kuin uhkasit mikäli ei osinkoa tule? Mun mielestä järkevä ratkaisu vahvistaa kassaa tässä tilanteessa. Järjetön kurssireaktio neutraaliin osariin, kurssin pitäisi periaatteessa nousta kun eivät jaa rahaa ulos.
Myin, noin klo 13.20 lähti koko setti laitaan. Kauppalehden foorumille kirjoitin tyyliin minuutti kaupan jälkeen, jotain 13.20 - 13.25 välissä se oli. Ei ihan päivin huippuun osunut. Voi olla että kadun vielä tai sitten en. Otin vähän eQ:tä lisää, nyt sitä on 2000 kpl messissä.
Minä paskat nakkaan millekään "kassan vahvisteluille". Tuo ei olisi ollut esim. 10 sentin osigosta kiinni JOS sinne kassaan on oikeasti jotain tulossa jatkossakin. Minun mielestä epäluottamuslaude johdolta jatkoa ajatellen. En pidä tuollaisia lappuja.
En tosin sano ettenkö vielä osta. Jos hinta alkaa taas kohta kakkosella niin saatan harkita jotain peliliikettä mutta se on sitten tiukalla stoplossilla ja pelimielellä jos sellaiseen rupean.
EDIT: 28% voitto lyhyestä pidosta. Ei paha. Ei tarvi verojakaan maksaa kun on tappioita siitä Takomasta Panostajaan liikkeestä.
Joko timba myi nokiat niin kuin uhkasit mikäli ei osinkoa tule? Mun mielestä järkevä ratkaisu vahvistaa kassaa tässä tilanteessa. Järjetön kurssireaktio neutraaliin osariin, kurssin pitäisi periaatteessa nousta kun eivät jaa rahaa ulos.
Joo, toki. Huvittaa vaan vähän kun nuot Kauppalehden vauhdikkaammat kaverit kuvittelee olevansa paljon viisaampia pelureita kuin ison rahan shorttaajat... Ei oikein ole uskottavaa sekään.
Voi tää tästä nousta vielä vaikka minne, mutta itselläni on kriteerit joiden sisällä pyrin toimimaan ja katson tätä casea taas uudelleen jossain vaiheessa kun pöly laskeutuu ja jotain uutta ylipäätään tulee.
Huvitti vaan kun oma myyntihinta oli jotain 3,5x ja nyt oli 3,3x niin tuli sitten se mun väärin veikkaaman 20 sentin osingon osinkodippi ilman koko osinkoa. :D
Mun mielestä järkevä ratkaisu vahvistaa kassaa tässä tilanteessa. Järjetön kurssireaktio neutraaliin osariin, kurssin pitäisi periaatteessa nousta kun eivät jaa rahaa ulos.
99% sijoittajista uskoo pystyvänsä sijoittamaan tuon osingon paremmin tuottavasti kuin Nokia. Itse tosin veikkaan tuon rahan tuottavan paremmin, jos se jätetään tänä vuonna Nokiaan, koska ei nuo hybridilainatkaan kovin hyviä vaihtoehtoja ole. Myyn varmaan illalla Automodularit ja ostan Nokiaa.
Joo, toki. Huvittaa vaan vähän kun nuot Kauppalehden vauhdikkaammat kaverit kuvittelee olevansa paljon viisaampia pelureita kuin ison rahan shorttaajat... Ei oikein ole uskottavaa sekään.
Voi tää tästä nousta vielä vaikka minne, mutta itselläni on kriteerit joiden sisällä pyrin toimimaan ja katson tätä casea taas uudelleen jossain vaiheessa kun pöly laskeutuu ja jotain uutta ylipäätään tulee.
Huvitti vaan kun oma myyntihinta oli jotain 3,5x ja nyt oli 3,3x niin tuli sitten se mun väärin veikkaaman 20 sentin osingon osinkodippi ilman koko osinkoa. :D
Kyllä mulle toi osinko olisi kelvannut, mutta mitä markkinat olisi siitä sanoneet, kun maksetaan osinkoa tappiollisesta vuodesta(2011)
Viime vuonna, kun Nokia maksoi osinko, niin siitä tuli hirvee haloo, että miksi Nokia maksaa osinkoa, kun tekee tappiota:D
Kyllä mulle toi osinko olisi kelvannut, mutta mitä markkinat olisi siitä sanoneet, kun maksetaan osinkoa tappiollisesta vuodesta(2011)
Viime vuonna, kun Nokia maksoi osinko, niin siitä tuli hirvee haloo, että miksi Nokia maksaa osinkoa, kun tekee tappiota:D
On ne firmat ennenkin maksaneet osinkoja tappiollisesta vuodeta jos tappio on tilapäinen ja on olemassa mitä jakaa.
Vähän kun nyt on sellainen fiilis tässä että siihen menee pojat vuosia että jotain kunnon osinkoja jaetaan. Sitä on katsos hyvä lähteä taas vähitellen nostamaan nollasta. Minä en pidä tällaisesta touhusta, joku muu saa pitää mun puolestani vaikka miten järkevänä. Kun ei sitä sisäpiiritietoa ole, niin on vaan luotettava omaan takaraivoon tässä asiassa.
Katotaan nyt jos tää kovin tästä valuu että otaako pienen siivun taas matkaan. Helppo oli myydä voitolla kun ei tarvi verojakaan maksella tällä kertaa. ;)
On niitä kuitenkin muitakin erittäin kiinnostavia kohteita, kuten tuo jo mainitsemani eQ josta muuten löytyy tuorettua juttua Nordnetblogista ja Fortum, UPM, jne jne jne. NE MAKSAA OSINKOA!
Jahas että semmonen Noksupäivä. Pelurit pelaa ja holdaajat holdaa. Ei jaksa edes kiinnostua hirveästi jos Nokia rommaa päivässä -10% käytännössä ilman mitään järkevää selitystä. On niin viimosen päälle peliosake. En ihmettelis jos viikon parin sisällä lappu maksaisi lähes 4e. Ja vitut osingoista, kunhan nyt saisivat niitä Lumian paskoja myytyä kaikille.
Jahas että semmonen Noksupäivä. Pelurit pelaa ja holdaajat holdaa. Ei jaksa edes kiinnostua hirveästi jos Nokia rommaa päivässä -10% käytännössä ilman mitään järkevää selitystä. On niin viimosen päälle peliosake. En ihmettelis jos viikon parin sisällä lappu maksaisi lähes 4e. Ja vitut osingoista, kunhan nyt saisivat niitä Lumian paskoja myytyä kaikille.
Fortum sukeltaa jo niin alhaalla suhteessa muuhun pörssiin että tekisi mieli riipasta lisää salkkuun. Tosin paino huitelee jo lähes 10%:ssa että vähän epäilyttää. Mutta sähkön spot-hinta on noussut ja oli viime kvartaalilla keskimäärin hieman alle 41 e/kwh Suomessa ja Fortum on suojannut 70% 48 euroon. Nyt hinta pyörii yli 50 eurossa/kwh. Analyytikot takovat ostosuosituksia tuolle ja ennustettu EPS on viime vuodelle 1.33 e. P/E alkaa kolkutella jo 10:tä, ja osinkotuotto euron osingoilla yli 7%.
Itse epäilen, että Fortumikin leikkaa tuota osinkoa.
Uutisissa mainittiin, että Kone maksaa muhkeaa osinkoa, mutta itse en tämän hetken kurssin mukaan pidä mitään 2,5% osinkoa kauhean muhkeana?
Korkeintaan muikeana!
Tosin Herlini osakepotilla saavat reilut 135miljoonaa eke, niin se on kyllä muhkea:D
Fortum sukeltaa jo niin alhaalla suhteessa muuhun pörssiin että tekisi mieli riipasta lisää salkkuun. Tosin paino huitelee jo lähes 10%:ssa että vähän epäilyttää. Mutta sähkön spot-hinta on noussut ja oli viime kvartaalilla keskimäärin hieman alle 41 e/kwh Suomessa ja Fortum on suojannut 70% 48 euroon. Nyt hinta pyörii yli 50 eurossa/kwh. Analyytikot takovat ostosuosituksia tuolle ja ennustettu EPS on viime vuodelle 1.33 e. P/E alkaa kolkutella jo 10:tä, ja osinkotuotto euron osingoilla yli 7%.
Juu, sama. Sun numerot nimimerkissä lienee tarkoittavan samaa mitä itselläni, eli silloin kiinnosti vähän muut kuin osakkeet.
Niin ja itselläni Fortum kanssa osake joka kiinnostaa. Tsekatkaapas muuten Phoebus-blogi, siellä hyvää juttua Fortumista. Viimeisin muuten mun kysymyksestä. ;)
Juu, sama. Sun numerot nimimerkissä lienee tarkoittavan samaa mitä itselläni, eli silloin kiinnosti vähän muut kuin osakkeet.
Niin ja itselläni Fortum kanssa osake joka kiinnostaa. Tsekatkaapas muuten Phoebus-blogi, siellä hyvää juttua Fortumista. Viimeisin muuten mun kysymyksestä. ;)
Onhan sen Outokummun ja Biohitin lisäksi tietysti myös Tulvavaara jos haluaa ihan välttämättä ottaa riskiä siitä että menettää jopa kaikki rahansa.
Ottamatta nyt sen enempää kantaa siihen mikä todennäköisyys siihen näiden kanssa on, mutta saletisti paaaaljon isompi kuin Stockan ja Metson kanssa.
Laita tonni kaikkiin kolmeen niin on kunnon pitkäveto käynnissä. :D (itse en laittaisi...)
Nyt on alkanut pörssiosakkeisiin sijoittaminen kiinnostamaan viime aikoina ja mielessä olisi laittaa osakkeisiin n. 6000 €, kun on ylimääräistä jäänyt eikä viitsisi käyttötilillä lepyttää. Rahastoihin oon laittanu 200 € kk vuoden verran, eikä niihin kiinnostais enempää laittaa.
Mitäs osakkeita porukka suosittelis ostamaan tollasella pääomalla näinä päivinä? Varmaan kannattaa hajottaa mahd. hyvin? Tarkotuksena olis pitkäaikainen sijoittaminen/säästäminen ja pikkuhiljaa sitten ostella lisää hyvissä kohdissa
Ekana suosittelen riipasemaan pari kirjaa pohjille että tietää perusperiaatteet. Taikasanoja tähän voisivat olla kirjailija-sijoittajat Saario ja Lindström.
Ekana suosittelen riipasemaan pari kirjaa pohjille että tietää perusperiaatteet. Taikasanoja tähän voisivat olla kirjailija-sijoittajat Saario ja Lindström.
Siellä se Fortumi laskettelee vaan alaspäin. Vaihto aivan helveten ahkeraa, perjantain kunniaksi joku päättänyt dumpata ison kasan lappuja :D Kerpele kun ois rahhoo enempikin niin voisin ostella, nyt haukkasin omaan salkkuun vaan 300kpl lisää @ 13,20 :(
Joo niin tulee ja lujaa. Vaikka osinkoa leikattaisiin 0.8 euroon tarkoittaa tuo 13 euron kurssi silti yli 6% osinkotuottoa. Pakko sanoa suoraan että tekisi mieli tankata vielä lisää, mutta odottelen vielä. Josko ensi viikolla ennen osaria saisi vielä todella halvalla luokkaa 12 euroa. Vaikka salkussa tätä on jo jonkin verran niin alan harkita vahvaa ylipainottamista näillä hinnoilla.
Fortumillahan on omaa pääomaa 10,9 euroa per osake, joka on vieläpä ihan kuranttia kamaa, aineettomia on ainoastaan 2% koko taseesta.