Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Tuntuu vaan jotenkin oudolle, että voisi Nokian luureista olla juuri tällä hetkellä kyse kun Ashat käy kaupaksi ja Lumiaa ei tunnuta saavan edes pihalle sitä tahtia mitä sitä kaupoista menisi...

Huomenna ollaan viisaampia.
Tuohan ei taas ei meinaa yhtään mitään. Voit myydä vaikka 10 puhelinta viikossa ja taatusti on pitkät tilausjonot.
Mikäli Noksu ei saa puhelimia valmistettua tarpeeksi, ei bisnes luista komponenttien toimittajillakaan; vaikkakin tavaraa meneekin sitä mukaa kuin tulee ulos. Eiköhän Noksun tehtaillakin ole JOT-taktiikka käytössä.

Edit: Toi on van mahdollisuus, johon en nyt itse usko.
Mitä veikkatte, tuleeko positiivisia uutisia= Kurssi nousuun?

Nokia on pettänyt lähes aina osarissa viime aikoina, joten uskon kurssilaskuun. Se ei todellakaan meinaa mitään, että Lumiat loppuu kaupoista, jos ei kerrota paljonko niitä on mennyt tehtaalta sinne kauppaan.

Nokia on pettänyt lähes aina osarissa viime aikoina, joten uskon kurssilaskuun.
Toivottavasti noin ei käy. Muuten olen huomenna hyvin surullinen :(

Nokia on pettänyt lähes aina osarissa viime aikoina, joten uskon kurssilaskuun.

Positiivinen tulosvaroitus ja ennusteet antaisivat tällä hetkellä vähän toisenlaista osviittaa, mutta huomennahan se sitten varmasti tiedetään. Kassan tilanne kiinnostaa kyllä kovasti.

Toivottavasti noin ei käy. Muuten olen huomenna hyvin surullinen :(

Turha pelätä, ei käy. Kassa on OK ja shorttien pitää ostella. Joku saattaa dumpata ison kasan lappuja myyntiin just vähän ennen osaria saadakseen panikoivat pikkusijoittajat myymään, mutta kyllä huomenna klousataan plussalla! :)

ps. Pullonkaulana ainakin 920:n tuotannossa on ollut Qualcommin Snapdragon S4 (ymmärtääkseni). Kinukeille tais tulla joku muu prossu, niin luulis toimitusten sinne ainakin onnistuvan sutjakkaammin?

Apple petti. Ottamassa pataan jalkiporssissa yli 10% juuri nyt.
Ei se tulos, vaan näkymät, mitkä ei Applelle lupaa kovin ruusuisia näkymiä!
Tulee tekemään Nokiat;)
Eli pohjille mennään ja sieltä pitää sitten lähteä uudestaan kasvamaan.
Se ei vaan lupaavalta näytä, että Apple alkaisi tekemään halpaluureja:jahas:

Tuohan ei taas ei meinaa yhtään mitään. Voit myydä vaikka 10 puhelinta viikossa ja taatusti on pitkät tilausjonot.
Mikäli Noksu ei saa puhelimia valmistettua tarpeeksi, ei bisnes luista komponenttien toimittajillakaan; vaikkakin tavaraa meneekin sitä mukaa kuin tulee ulos. Eiköhän Noksun tehtaillakin ole JOT-taktiikka käytössä.

Edit: Toi on van mahdollisuus, johon en nyt itse usko.
Mitä veikkatte, tuleeko positiivisia uutisia= Kurssi nousuun?

No merkkaa se nyt sen, että ei Nokian takia voi varoittaa kun ei käsittääkseni Nokian myynti ole millään nousu-uralla ollut aikaisemmin. Vaan tekisi sitä nousuaan nyt ainakin älyissä.

Ja ei Apple maalannut kovin ruusuisia kuvia kuten siltä on totuttu näkemään. Minun mielpide on että tuo Foxconn-varoitus johtuu joko Applesta tai Samsungista tai molemmista.

Ja uskon että tänään tulee Nokialta positiivista uutista. 20 sentin osinko ja paremmat tulevaisuudennäkymät. Johan pomppaa siitä.

Ja mikä on JOT taktiikka?

No merkkaa se nyt sen, että ei Nokian takia voi varoittaa kun ei käsittääkseni Nokian myynti ole millään nousu-uralla ollut aikaisemmin. Vaan tekisi sitä nousuaan nyt ainakin älyissä.

Ja ei Apple maalannut kovin ruusuisia kuvia kuten siltä on totuttu näkemään. Minun mielpide on että tuo Foxconn-varoitus johtuu joko Applesta tai Samsungista tai molemmista.

Ja uskon että tänään tulee Nokialta positiivista uutista. 20 sentin osinko ja paremmat tulevaisuudennäkymät. Johan pomppaa siitä.

Itse en usko tuohon 20 sentin osinkoon(10senttiä), mutta en pistä sitä pahakseni, vaikka tulisi:D

Tais alkaa aikanaan Venetsiassa laivanrakennuksessa ja keksittiin uudelleen Fordilla noin sata vuotta sitten.
Tavoitteena, että tuotantoketju virtaa ilman välivarastoja mahdollisimman pieninä eräkokoina raaka-aineesta asiakkaalle. Toyota on kehittänyt tuon nykyversion ja virittänyt huippuunsa. Tuo ei välttämättä tuo suoraan parannusta, mutta tuota kohti pyrkiessä tulee ilmi korjattavia ongelmia, jotka muuten jäisivät piiloon heikentäen laatua. Samalla pienenee pääoma, joka on kiinni varastoissa ja vähenee korjaustoimenpiteiden määrä. Huono puoli on se, että aika harva on saanut tuon oikeasti toimimaan Toyotan tapaan, koska vaatii pitkälti koko johtamisfilosofiankin muuttamista.

Nyt on "Myy Nokia" etiäinen... Katsotaan miten käy, tähän asti olisi pitänyt luottaa tähän perstuntumaan vaikka juuri Noksulla tein hyvät rahat.

Samaa tuossa katoin:wtf:
Klo13 jälkeen ollaan viisaampia:jahas:
Nyt on tullut vähän takkiin jollenkin shorttaajalle....

Nyt on tullut vähän takkiin jollenkin shorttaajalle....

3,37 €:ssa tällä hetkellä. Alun nousun jälkeen alkoi lasku. Vitulis sentähän.

edit. 3,33€...

3,37 €:ssa tällä hetkellä. Alun nousun jälkeen alkoi lasku. Vitulis sentähän.

edit. 3,33€...
Miinuksella 5.3 %. Kova on tänään kiire treidaajilla.

Ja nyt 6.5 % tappiolla.

Perskules, hakkasin myyntinappia 3,59llä mutta ei napannut kukaan kiinni enää tuossa vaiheessa... On se pienestä kiinni.

Joko timba myi nokiat niin kuin uhkasit mikäli ei osinkoa tule? Mun mielestä järkevä ratkaisu vahvistaa kassaa tässä tilanteessa. Järjetön kurssireaktio neutraaliin osariin, kurssin pitäisi periaatteessa nousta kun eivät jaa rahaa ulos.

Back
Ylös Bottom