Kaksi ylempää postia kiteytti hyvin mun pointin.
Perusteletko, että millä tavalla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaksi ylempää postia kiteytti hyvin mun pointin.
Perusteletko, että millä tavalla?
Tämähän taas ei ole suomalaisten ongelma lainkaan, vaan aivan puhtaasti tulijoiden.
Jos ja kun täällä ollaan sulkeutuneita ja (piilo)rasistisia niin sitten ollaan. Joko tulijat sopeutuvat suomalaiseen sosiokulttuuriin tai sitten muuttavat muualle.
Suomalaisilla on oikeus olla rasisteja omassa maassaan
Nimenomaan.. se juuri onkin ulkomaalaisen ongelma tänne tultaessa. Vastaanotto kun on kylmää, niin sopeutuminen vaikeutuu huomattavasti.
Mitä tässä enää tarvii perustella? "moi mä oon mulkku.. se on sun ongelma. ei oo pakko tulla, ei kukaan sua pakota" :jahas:
En mä oikein tiedä miten näitä voi enempää perustella..
Rasismi eli rotusyrjintä tai rotusorto on aate tai toiminta, jossa ihmisten rotuluonteen ja siihen liittyvien fyysisten sekä henkisten piirteiden erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää
Kuka on vastuussa siitä, että tämmöiset tapaukset voimistavat rasistisia asenteita? Vastaus: poliitikot ja sosiaalivirastojen virkamiehet. Meidän yhteiskunnassa todellista rasismia esiintyy erittäin vähän. Sen sijaan löytyy varmaan vihamielisiä asenteita tiettyjä ulkomaalaisia vastaan mutta ne asenteet eivät johdu toisen ihonväristä tai elämäntavoista. Ne eivät johdu sen enempää erilaisuuden pelosta. Nämä ovat liian yksinkertaisia selityksiä, joiden avulla halutaan tehdä tavallisista kansalaisista kuuliaisia valtion virallisen liturgian edessä. Asenteet johtuvat EPÄOIKEUDENMUKAISUUDESTA, jota valtaväestö kokee joutuessaan eriarvoisen asemaan.
Suomalaiset ovat tosi harvoin rasisteja vaan sitä vastoin heillä on kehittynyt oikeudenmukaisuuden taju. Jos sitä loukataan, se herättää oikeutettuja vihan tunteita ja siitä voi seurata vihapuheitakin. Ja miksei saisi? Epäoikeudenmukaisuutta ja eriarvoisuutta (esim. positiivinen diskriminaatio) ei pidä sietää, ei ainakaan demokratiassa. Mutta monikulttuurisuusfanaatikkojen ja ns. antirasistien myötävaikutuksella Suomi on pikemminkin demokratuuri.
Lue noi mun quotet uudelleen. Niissä käyttäjät myöntävät suoraan olevansa rasisteja. Sillä tavalla ne vastaa rasismin määritelmään.
jos joku sanoo olevansa rasisti niin onko se rasistista?
jos mä sanon olevani kovan luokan rasisti niin onko se rotusyrjintää?
Sori tipuin kärryiltä..
Nimenomaan, vastaanotto on kylmää.En väitä, että täällä olisi ulkomaalaisten jotenkin turvatonta olla. Mutta vastaanotto vaan on niin perkeleen kylmää ja se aiheuttaa semmoisen vastareaktion, että helposti se ulkomaalainen kokee olevansa ulkopuolinen ja halu sopeutua vähenee. Sanotaan näin, että ei suomalaiset ainakaan sitä sopeutumista helpommaksikaan tee. Jos se naapurin tervehtiminen on jo vaikeaa, niin mitäs sitten kun naapurin ruskeansävy on vielä muutamaa astetta tummempi..?
Siis mitä ihmettä?
Ei ne suomalaiset ole yhtään sen kylmempiä kuin brititkään tai venäläiset.
Meikä kun kävelee Suomessa niin ihan normaalia väkeä naama peruslukemilla on. Samanlaista palvelua saa kaupoissa jne.
Taitaa ihmisen pään sisällä olla "epäystävällisyys"
Juuri tätä yritinkin tuossa aikaisemmassani viestissä selittää, en vain saanut muotoiltua yhtä yksinkertaisesti.Sun kokemusten mukaan Suomessa esiintyy piilorasismia. Mun kokemusten mukaan hyvinkäyttäytyvät maahanmuuttajat saavat hyvän kohtelun. Olisko se kuitenkin niin, että me tulkitaan vain asiat erilailla; jos sulle ei naapuri moikkaa, niin koet sen piilorasismiksi. Jos mulle ei naapuri moikkaa, niin koen sen vain epäkohteliaaksi.
Mene mihin tahansa raksalle ja kuuntele juttuja yhden kahvitauon verran.

Ongelma on siinä että 80 prossaa muumeista käyttäytyy vitun huonosti.
Toi aiemmalle sivulle postattu linkki oli muuten hyvää asiaa täynnä. http://descartes.puheenvuoro.uusisuomi.fi/127071-esiintyko-rasismia-kuka-on-sitten-vastuussa
Harmi vaan että tällaiset tekstit ei missään tule ikinä julkisuutta saamaan.