Näkee, ette ole asunut ulkomailla.
Suomea ei maailmanlaajuisesti voi todellakaan väittää rasistiseksi maaksi.
Euroopan mittakaavassa pidän Suomea aika rasistisena maana.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näkee, ette ole asunut ulkomailla.
Suomea ei maailmanlaajuisesti voi todellakaan väittää rasistiseksi maaksi.
Euroopan mittakaavassa pidän Suomea aika rasistisena maana.
johtuen vähäisestä muumiukkojen määrästä vai sun subjektiivisesta kokemuksesta?
Syytä en osaa sanoa. Suomalaiset ovat muihin eurooppalaisiin verrattuna aika juroa ja ujoa kansaa (selvinpäin), ja vierastetaan kaikkea erilaista, -näköistä ja -kuuloista. Ehkä sillä on jotain tekemistä asian kanssa.
Ehkä näillä rasistisilla stereotypioilla joita jatkuvasti viljelet suomalaisista on jotain tekemistä sinun kokemuksiesi kanssa. Jos et suhtautuisi suomalaisiin näin avoimen rasistisesti, niin voisit ehkä huomatta että suomalaiset ovat enimmäkseen ihan hyviä tyyppejä. Ainakin noin tuhat kertaa parempia tyyppejä kuin sinun maanmiehesi.Syytä en osaa sanoa. Suomalaiset ovat muihin eurooppalaisiin verrattuna aika juroa ja ujoa kansaa (selvinpäin), ja vierastetaan kaikkea erilaista, -näköistä ja -kuuloista. Ehkä sillä on jotain tekemistä asian kanssa.
[venom];3962803 sanoi:Olikos se yle, kun teki tutkimuksen mistä ennakkoluulot maahanmuuttajia kohtaan syntyivät. Suurin osa oli vastannut "omakohtaiset kokemukset". Tulokset sensuroitiin pian tämän jälkeen.
On helppo vastata "omakohtaiset kokemukset". Kuka nyt ääneen sanoisi, että "olen juro ja ujo suomalainen ja vierastan kaikkea erinäköistä ja erilaista"?

Eli selitykseksi tuli se perinteinen "Väärin vastattu" vai?![]()
Ehkä näillä rasistisilla stereotypioilla joita jatkuvasti viljelet suomalaisista on jotain tekemistä sinun kokemuksiesi kanssa. Jos et suhtautuisi suomalaisiin näin avoimen rasistisesti, niin voisit ehkä huomatta että suomalaiset ovat enimmäkseen ihan hyviä tyyppejä. Ainakin noin tuhat kertaa parempia tyyppejä kuin sinun maanmiehesi.
Syytä en osaa sanoa. Suomalaiset ovat muihin eurooppalaisiin verrattuna aika juroa ja ujoa kansaa (selvinpäin), ja vierastetaan kaikkea erilaista, -näköistä ja -kuuloista. Ehkä sillä on jotain tekemistä asian kanssa.
Tuollainen väite on aivan yhtä perätön ja rasistinen stereotypia kuin esim seuraava "Egyptiläiset ovat muihin ihmisiin verrattuna typeriä, väkivaltaisia, barbaarisia, sivistymättömiä ja usein hyvinkin rumia. Ei tietenkään kaikki, mutta yleisesti." Ja tottakai sillä on hyvin paljon tekemistä sun kokemuksien ja suhtautumisten kanssa. Jos mä menisin tuolla kuvaamallani asenteella Egyptiin asumaan, niin tottakai saisin huonon kuvan Egyptiläisistä, kun kerran jo lähtökohtaisesti suhtautuisin heihin rasistisesti. Vastaavasti sinä jo lähtökohtaisesti suhtaudut suomalaisiin rasistisesti ja kuvittelet heidän olevan sinua maanmiehiäsi huonompia, ja tämä on muokannut kokemuksiasi suomalaisista.Suomalaiset on muihin eurooppalaisiin verrattuna juroja, ujoja ja usein hyvinkin epäsosiaalisia. Ei tietenkään kaikki, mutta yleisesti. Ja tällä ei ole mitään tekemistä mun kokemuksien tai mun suhtautumisten kanssa.
Muuten, Jamaikaa rasistisempaa vastaanottoa en ole saanut missään.
Suomalaiset on muihin eurooppalaisiin verrattuna juroja, ujoja ja usein hyvinkin epäsosiaalisia. Ei tietenkään kaikki, mutta yleisesti. Ja tällä ei ole mitään tekemistä mun kokemuksien tai mun suhtautumisten kanssa.
On helppo vastata "omakohtaiset kokemukset". Kuka nyt ääneen sanoisi, että "olen juro ja ujo suomalainen ja vierastan kaikkea erinäköistä ja erilaista"?
Tuollainen väite on aivan yhtä perätön ja rasistinen stereotypia kuin esim seuraava "Egyptiläiset ovat muihin ihmisiin verrattuna typeriä, väkivaltaisia, barbaarisia, sivistymättömiä ja usein hyvinkin rumia. Ei tietenkään kaikki, mutta yleisesti." Ja tottakai sillä on hyvin paljon tekemistä sun kokemuksien ja suhtautumisten kanssa. Jos mä menisin tuolla kuvaamallani asenteella Egyptiin asumaan, niin tottakai saisin huonon kuvan Egyptiläisistä, kun kerran jo lähtökohtaisesti suhtautuisin heihin rasistisesti. Vastaavasti sinä jo lähtökohtaisesti suhtaudut suomalaisiin rasistisesti ja kuvittelet heidän olevan sinua maanmiehiäsi huonompia, ja tämä on muokannut kokemuksiasi suomalaisista.
Jaa. Aussit on paljon sosiaalisempaa ja avoimempaa kansaa ja silti enemmän rasistisia. Omasta kokemuksestani puhun. Miten selität tämän?
[venom];3962981 sanoi:Onko ujoudella ja hiljaisuudella joku yhteys rasismiin? Jenkit ovat huomattavasti sosiaalisempia kuin suomalaiset ja silti rasistisempia. Espanjalaiset eivät ehkä ole yhtä ujoja, mutta ainakin itse olen kokenut, että muhun suhtaudutaan erilailla kuin kantaväestöön. Siellä saa jopa paskempaa palvelua kuin Suomessa. Olisi kiva saada jotain perusteluitakin suomalaisten "rasistisuudesta".
Näkee, ettet osaa tulkita sarkasmia.
Mene mihin tahansa raksalle ja kuuntele juttuja yhden kahvitauon verran.
Ei vaan perinteinen common sense.
- - - Updated - - -
Suomalaiset on muihin eurooppalaisiin verrattuna juroja, ujoja ja usein hyvinkin epäsosiaalisia. Ei tietenkään kaikki, mutta yleisesti. Ja tällä ei ole mitään tekemistä mun kokemuksien tai mun suhtautumisten kanssa.