Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

No, emmää kyl oikiasti oo kahvini sekaan mitään tunkenu. Kahvi kahvina. Mutta kaakaon kanssa tuo Stroh Cream on kyllä parasta ikinä. :kuola:

Ei oo tullu kokeiltua, mut täytyypä testata.

Mä laitoin kerran pari vuotta sitten töissäkin Baileysia kahviin. Oli pikkujouluristeilyiltä jääny pullo laukkuun ja sehän sit pelasti maanantain... :D

Pikkulauantaista tuli mielee... Koska tuut Suomee? Jouluks varmaa, mut mikä pvä? :D

Hyvät assosisaatiot siulla ainakin on, kun tuun pikkulauantaista mieleen. Tampereelle laskeudun 22.12. aamuyöllä. Joku vitun neropatti keksi laittaa minulle pakollisia luentoja 21.12. niin en päässyt aikaisemmin lähtemään, vaan lennän yöaikaan :dance:

Pikkulauantaista tuli mielee... Koska tuut Suomee? Jouluks varmaa, mut mikä pvä? :D

Santsi kaipailee ryyppykaveriaan? Ootkos muuten ollu juomati tän ajan kun Kride ollu naisia naurattamassa ulkomailla? ;)

- - - Updated - - -

Hyvät assosisaatiot siulla ainakin on, kun tuun pikkulauantaista mieleen. Tampereelle laskeudun 22.12. aamuyöllä. Joku vitun neropatti keksi laittaa minulle pakollisia luentoja 21.12. niin en päässyt aikaisemmin lähtemään :dance:

Minäkään en ymmärrä miksi pikkujoulut pitää pitää 20. päivä..? Minäkin pääsen vasta siis 22. päivä kotopuoleen..

Hyvät assosisaatiot siulla ainakin on, kun tuun pikkulauantaista mieleen. Tampereelle laskeudun 22.12. aamuyöllä. Joku vitun neropatti keksi laittaa minulle pakollisia luentoja 21.12. niin en päässyt aikaisemmin lähtemään, vaan lennän yöaikaan :dance:

Okei :) Millos sit takasi?

Santsi kaipailee ryyppykaveriaan? Ootkos muuten ollu juomati tän ajan kun Kride ollu naisia naurattamassa ulkomailla? ;)

Joo oon ollu niin yksinäinen ja raitis ilman Krideä :D

Lähden sitten seuraavaksi 31.12. Barcelonaan viikoksi, ja sieltä autolla Hollantiin.

Määki haluan Barcelonaan! Ahtautuisin sun matkalaukkuun mutta ei tällä takalistolla mahdu :D Niin ja kyllä se Tampere kelpaisi myös. Lähden heti kun saan muutto- ja kouluhommat pulkkaan.

Barcelona on hemmetin hyvä kaupunki, yksi parhaista koko maailman mittasuhteessa! Tai no tietysti riippuu miltä kantilta katsoo. Itse pidän siitä hitosti.

Mutta semmonen kiusanteko että mulla on tunti töitä, sitten puhun töistä seuraavan kerran vasta 5.12 parin päivän ajan, sitten taas 4 päivää lomaa, 2 töitä ja lomalle lompsis 15 päiväksi!

Määki haluan Barcelonaan! Ahtautuisin sun matkalaukkuun mutta ei tällä takalistolla mahdu :D Niin ja kyllä se Tampere kelpaisi myös. Lähden heti kun saan muutto- ja kouluhommat pulkkaan.

Haha :D Muutenkin on vähän ongelmia tuon matkalaukun kanssa, koska Suomessa on todnäk reippaasti miinusasteita, mutta Barcelonassa sitten 15-20C välillä, niin joutuu varustautumaan -15C ja +15C välille, vaikka autoon mahtuu vain rajallinen määrä kamaa. Saas nähdä miten nuo saa kikkailtua. Hyvä puoli on se, että Tampereella on minun talvivaatteita, niin ei ihan kaikkea tarvitse pakata.

Tamperehan on muutenkin Suomen Barcelona!

Barcelona on hemmetin hyvä kaupunki, yksi parhaista koko maailman mittasuhteessa! Tai no tietysti riippuu miltä kantilta katsoo. Itse pidän siitä hitosti.

Kyllä, Barcelona on selvästi yksi minunkin suosikkikaupunkeja. Ilmapiiri, ihmiset, ja kaupunki ovat aivan pirun mahtavia. Minun muutama kaveri on sieltä päin, niin josko tällä visiitillä näkisi vähän muutakin kuin sen turisteille tarkotutetun kulissin. Toki aivan mahtavaa päästä myös treenailemaan omaa espanjantaitoa.

Jännä muuten nähdä, että pitääkö jatkossa sanoa menevänsä Kataloniaan, eikä Espanjaan. Moni barcelonalainen on jo ainakin alkanut esittäytyä, että on Kataloniasta, eikä niinkään Espanjasta.

Tuota voi vielä fiilistellä tarvittaessa:
[video=vimeo;26049581]http://vimeo.com/26049581[/video]

Ihan paska kaupunki se on. Espanjan sisällissodan aikana se oli anarkistien pesä. Onneksi Franco hoiti homman kotiin.

No mä oonkin aina miettinyt, miks mun kovasti tehnyt mieli mennä joskus tuolla käymään. Oletin tän tosin johtuvan Freddie Mercuryn ja Monzzerrat Caballen Barcelona -duetosta, mut kyl toi anarkismihistoriakin käy ihan hyvästä syystä. :D

No mä oonkin aina miettinyt, miks mun kovasti tehnyt mieli mennä joskus tuolla käymään. Oletin tän tosin johtuvan Freddie Mercuryn ja Monzzerrat Caballen Barcelona -duetosta, mut kyl toi anarkismihistoriakin käy ihan hyvästä syystä. :D

Viva Franco! Arriba Espana!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllä, Barcelona on selvästi yksi minunkin suosikkikaupunkeja. Ilmapiiri, ihmiset, ja kaupunki ovat aivan pirun mahtavia. Minun muutama kaveri on sieltä päin, niin josko tällä visiitillä näkisi vähän muutakin kuin sen turisteille tarkotutetun kulissin. Toki aivan mahtavaa päästä myös treenailemaan omaa espanjantaitoa.

Jännä muuten nähdä, että pitääkö jatkossa sanoa menevänsä Kataloniaan, eikä Espanjaan. Moni barcelonalainen on jo ainakin alkanut esittäytyä, että on Kataloniasta, eikä niinkään Espanjasta.

Siellä ollaan tosiaankin Kataloniassa, eikä Espanjassa. Espanjan lippuja tai tunnuksia ei näy, vaan Katalonian liput on siellä salossa. Paikalliset ovat huomattavan ylpeitä kotiseudustaan ja kaupungista, eli paikallinen kulttuuri on vahvaa. Verrattuna muuhun Kataloniaan, Barcelona on kuitenkin metropoli ja "kulttuurien sulatusuuni". Syvin ja omin Katalonia löytyy muualta. Ettei liikaa hehkutusta, niin Barcelona on kuitenkin Espanjan tai koko Euroopan viemäri, siellä on sellaista ihmisjätettä kulkeutunut kaduille. Taitavia taskuvarkaita, lompakon häviämistä ei edes huomaa. Huorat tulee kadulla kimppuun ja saattavat yrittää jopa ryöstää lompakkoa.

Tuossa kaupungissa on kuitenkin huikea kontrasti, meri ja vuoret miljoonakaupungin ympärillä, niin se on vaan jotakin kiehtovaa ainakin suomalaisen mieleen. vrt. Madrid; miljoonakaupunki keskellä ei mitään.

Back
Ylös Bottom