PC World of Warcraft

GW2 ei ole server downtime, mutta kyllä client restartin vaatii kun tulee pätchi. GW2 ei siis ole maintenancea, ellei joku mene rikki. :)

Olen pelannut yli 7 vuotta, tosin viimeset 4 vuotta enemmän ja vähemmän on/off- tyyppisesti. Välillä pelaan muutaman kuukauden ja sitten saman verran taukoa. Olen edelleen kahden vaiheella viitsinkö ostaa tuota lisäriä. Kyllä se lisärin ensimmäinen levutuskerta on aina hieno kokemus, mutta esim Cata alkoi tökkiä todella nopeasti. Ainoastaan TBC oli lisäreistä sellainen mitä jaksoin pelata alusta loppuun. No, kait tuota tulee jossain vaiheessa kokeiltua, enkä epäile etteikö kyseessä olisi hyvä peli. Muutoksista huolimatta se on silti pohjimmiltaan samaa, ja pitkään pelanneet varmasti kyllästyvät nopeammin kuin vuosia sitten.

Kuulin vähän juttua että dark portalin edustalla olis ollut rähinä käynnissä. Kuulostaa aika oudolta että ihan randomilla kehittyis joukkotappelu tonne korpeen, missä ei muuten käy kukaan, eli onko tällä jotain tekemistä uuden cross-realm aluesysteemin kanssa? Onko dark portalin edusta cross-realm alue jo nyt?

Kaikki zonet pääkaupunkia lukuunottamatta ovat nyt cross-realm eli tuosta johtuu. Eilen oli aikomoinen hulabaloo pvp-serverillä ja meno varmaankin jatkuu kunnes porukka siirtyy levelöimään.

Jaha ei perskele, täällä sitä taas tutistaan lisäriä ootellessa. Tulihan tossa joku puoltoista vuotta taukoa enkä ollut ees varma ostanko enää lisäriä ollenkaan, mutta kyllähän se nyt pandamunkki on pakko levuttaa ja gearata. Saa nähdä paljonko mielenkiintoa riittää, minkäänlaista addiktiota ei kyllä saa aikaiseksi enää vaikka yrittäis. Yllättävän täpinöissä kuitenkin.
Kohta lähtee.

Jep joo. Sama täällä vuoden tauon jälkeen pelit käyntiin :) panda jää kyl levuttamatta. PvP ainoastaa napostelee. Skullcrusher serverillä mennään!

Itseäni kiinnostaisi tuo monk, mutta en perkele jaksa enää lähteä levuttamaan. Just sain hiljakseen työstämäni maagin valmiiksi, ja laatta lentää kun ajatteleekin että pitäisi taas tehdä Northrendin yms. questeja. Sitä paitsi en ole hommannut heirloomeja valmiiksi, joten en edes viitsi aloittaa. Warrua ja priestiä lukuunottamatta kaikki classit olisi 85, en vaan keksi mitä haluaisin lähteä pelaamaan. Maagi on pvp:ssä (taas) ihan op, joten se olisi "helppo" vaihtoehto.

Kaikki classit on 85 mutta en oo pelannu puoleen vuoteen, en millään uskalla aloittaa uudestaan vaikka mieli tekisi, en halua uudestaan wowi koukkuun.

Jaa pitäiskö sitä ostaa tuo lisäri. Jäi catakin ihan alkutekijöihin lvl82 kun ei vaan kiinnostanut. Nyt taas heräsi vähän mielenkiinto uusiksi:D

Onko joku muukin alottanu monkin pelaamisen? Itse oon nyt levuttanut lvl33 asti hiilerinä ja täytyy todeta että hiilausmekaniikat on aivan erilaiset mitä muilla classeilla. Oikeen kauhistuttaa kun katsoo noita korkeammilla tasoilla tulevia skillejä että tässähän täytyy helvetti opetella koko peli uusiksi. Selvästi on yritystä saada synkronoitua melee combat ja healaus samaan pakettiin, mutta vähän epäilyttää että onko mitenkään toimivaa jossain hc-instoissa. Levuttaessa ja PvP:ssä ehkä eniten hyötyä.
Pandojen aloitusmesta oli kyllä tosi jees. Hyvä fiilis ja hienon näköinen. Ällistyin kun näin siellä tiikerin joka ei näyttänyt enää kulmikkaalta raidalliselta möhkäleeltä, vaan ihan oikealta tiikeriltä.

Itse aloitin juuri monkilla. Tosin draenei-sellaisella, koska en innostunut pandasta pelihahmona yhtään.

Parisenkymmentä leveliä takana ja fiilis on jo vähän sellainen, että oliskohan tämä nyt nähty... Hahmoluokkana se muistuttaa liikaa paladiinia, joka oli vuosia päähahmoni ja josta viimein luovuin kyllästyttyäni. Chi-mekaniikka vaikuttaa vähän väkinäiseltä jipolta erottamaan munkkeja muista luokista. Mutta onneksi siinä on kuitenkin vältetty DK:n sekava riimuhärdelli ja mallia otettu suoraan paljon onnistuneemmasta paladiinin holy power -mekaniikasta.

Kaikenkaikkiaan munkista jää sellainen maku suuhun, että hahmoluokkana se ei ole riittävän erilainen ollakseen mielenkiintoinen.
Esimerkiksi DK oli uutena hahmoluokkana paljon onnistuneempi kuin munkki. Toisaalta se olikin toistaiseksi ainoa heroic-luokka vai minkä termin ne olivat sille kehitelleet.

Niin no 20 levelin jälkeen ei voi sanoa mistään classista vielä mitään. Hahmon hallinta muuttuu uusien skillien ja haasteiden myötä koko ajan ihan loppuun saakka. Itsekin paladinia suht. aktiivisesti pelanneena ei tulis mieleenkään verrata monkkia siihen. lvl55 DK ja lvl20 monkkia nyt on aika kehnoa vertailla, kun puhutaan uusista hahmoluokista. Itse oon levuttanut ton mistweaverina lvl65 asti, enkä voi sanoa sen olevan minkään muun healerin kaltainen. Kuulemma brewmasterilla sama homma, että ihan erilainen mitä muut tankit (mitä voisikaan odottaa leather tankilta, jolla ei oo dodgen ja parryn lisäksi mitään passive mitigationia). Windwalkerista en tosin tiedä paljoakaan.
Kyllä kyseessä on aivan uusi ja erilainen classi. Mitä oon muualta lueskellut, niin ihmiset on siihen pääasiassa oikein tyytyväisiä ja olen itsekin. Tietysti kaikkia se pelityyli ei millään voisikaan miellyttää, eikä sitä väkisin kannata levuttaa jos tuntuu puulta. Ei se myöskään maailmoja mullistava uutuus ole, eikä yksinään välttämättä herätä henkiin koko peliä, jos siihen on jo lopen kyllästynyt. Lisäksi täytyy huomauttaa, että meleestä rangediksi on isompi muutos kuin meleestä monkiksi.

Polttelis niin PERKELEESTI pelata taas. Onneksi ei ole toimivaa PC:tä kotona... Sais noista varmaan koneen kasattua, mutta ei jaksais. DK ja monk pitäisi kyllä käydä testaa.

On se uusi ja erillainen, mutta ei tarpeeksi uusi ja erilainen. Minulle DK on sellainen virstanpylväs, jonka kaltaista perusteellisuutta odottaisin jo uusilta luokilta ainakin näillä hinnoilla mitä pelistä saa pulittaa.

DK oli hahmoluokkana loppuunasti hiottu ja siitä jäi todella sellainen fiilis, että lähellekään tällaista ei pelissä vielä ole. Se oli muista hahmoluokista selvästi poikkeavien ominaisuuksiensa lisäksi varustettu omilla grafiikoilla ja äänillä (DK näyttää varusteista riippumatta DK:lta ja kuulostaa erilaiselta kuin muut), joka vain lisäsi tunnetta todellakin uudesta hahmosta.

Minusta munkki on liian paladiinin kaltainen seuraavista syistä:
- Molemmilla melee dps (usein 2h), tankki (usein 1h ja kilpi) ja aggressiivisesti pelattavat healer specit.
- Molemmilla vain näiltä hahmoluokilta löytyvä holy power / chi -mekaniikka, joka noudattaa samaa periaatetta.
- Hahmojen pyhimysteema: munkki ja palakki siis hengenmieheä molemmat.

Vaikka taidot ja panssarin laatu olisivat erilaiset, niin tämä niistä lopulta jää käteen.

Sekin olisi auttanut paljon, jos munkit olisivat saaneet täysin oman graafisen teeman. Nyt munkki näyttää päällisin puolin joko aivan roguelta nahkoineen ja dualwieldeineen tai druidilta 2h-astalo kädessä.

Itse haaveilin Catan aikana vähän radikaalimmasta. Esimerkiksi oma ideani oli Illidanin kaltainen demon hunter, joka olisi jonkinlainen sekoitus warlockia ja rogueta sekä DK:n tavoin aivan omalla graaffisella teemalla sekä äänillä varustettuna. Esimerkiksi hahmolla olisi aina side silmillä, kroppa täynnä tatuointeja ja muita uniikkeja yksityiskohtia.

Mitäs olette tykänneet 85-90 levutuksesta? Polttelisi taas aloittaa wowittaminen. Tuleekos muuten MoP lisärin yhteydessä kuukausi peliaikaa vai pitääkö ostaa erikseen?

Mitäs olette tykänneet 85-90 levutuksesta? Polttelisi taas aloittaa wowittaminen. Tuleekos muuten MoP lisärin yhteydessä kuukausi peliaikaa vai pitääkö ostaa erikseen?

Jos siihen suhtautuu pakkopullana, niin onhan se hidasta ja vaivalloista. Itse olen pelannut noin viikon ja keskimäärin tunnin päivässä 85 -> 87 vasta.
Mutta jos tykkää tutustua Pandarian maisemiin ja oikeasti lukeakin mitä ne questi-antajat sulle koittaa sanoa, niin se on ihan rattosaa puuhaa. Itse koenkin asian näin.

Minusta peliaika myydään wowissa aina erikseen. MOPiin on tosin tulossa varmuudella 10 päivän triali ellei se ole jo. Se nimittäin näkyi meikäläisen lisäosaa ostaessa vaihtoehtona, mutta sitä ei voinut vielä käyttää siinä vaiheessa.

Ja senverran täytyy ottaa edellisiä sanoja takaisin, että munkilla tankkaaminen on osoittautunut ihan kivaksi puuhaksi.

Tuli taas aloitettua pelaaminen 2 viikkoa sitten, pelasin vanillaa, tbc oikein urakalla mutta sitten jäi pitkäksi aikaa pelaaminen. Scroll of Resurectionilla kaverin realmille 80lvl Rogue ja eikun levuttamaan, rauhallisesti pelaillut ja charru 85 nyt. MoP eka levutusalue on aika jees questata, instat on paljon mielenkiintoisempia kun aikaisemmin. MoP:iin on 10päivän trial jonka saa account managementistä aktivoitua.

Back
Ylös Bottom