Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko totta kuten väitetään, että 1 tunnin nopea tempoinen puntti treeni peittoo mennen tullen 2 tunnin treenit missä otetaan kellosta aikaa sarjojen välissä palautumiseen ym. Eikö puntilla tulisi aikaa viettää 1 tuntia pidempään päivässä? Itellä menee jokseenkin näin. 2 kertaa viikossa punttia. Ekaks 5 min kuntopyörällä, 5 min kiertäjäkalvosin liikkeitä, 60 min ohjelma ja lopuksi n. 5 min venyttelyä
Noh, nopeilla palautuksilla ja kovalla tempollahan saa pitkälti aerobisen kaltaista efektiä mukaan. Onhan se tehokasta.

Yksi juttu mitä olen taas lukenut pituudesta, niin tuntia pidetään hyvänä ohjeena ilman lämmittelyjä/venyttelyitä, mutta tässä tapauksessa syynä pidettiin sitä että tutkimuksien mukaan keskittymiskyky/kiinnostuneisuus/tarkkaavaisuus tekniikkaan heikkenee tunnin jälkeen.

Tervehdys.

Kävipä toissailtana niin, että töistä kotiin polkiessani autoilija ei syystä tai toisesta(näkyvyys oli hyvä, aurinko ei häikäissyt eikä näköesteitä ollut) huomioinut minua. Hän näytti jarruttavan ja antavan minulle tietä, mutta juuri kun olin suojatiellä auto kiihdytti suoraan eteeni jolloin minä törmäsin auton kylkeen. Oikea olkapääni meni lihasten osalta enemmän tai vähemmän mäsäksi törmätessäni autoon, oikea lonkka ja vasen kyynärpää kolahtivat asvalttiin pudotessani. Kävin ensiavussa (ambulanssilla) ja sain diagnoosiksi ei murtumia, mutta vakavahko pehmytkudosvaurio( mahdollinen kiertäjäkalvosimen repeytyminen). Autoilijan vakuutustiedot otetiin jo tapahtumapaikalla ylös ja poliisi kävi samalla kuittaamassa että autoilijan vika ilman epäilyksen häivääkään, tutkija ottaa myöhemmin yhteyttä minuun.

Tapahtumasta on minulle huomattavaa haittaa. Fillari otti vain lieviä osumia, ainakin molemmat kiekot hieman vinoutuivat, pitäisi saada rihtaamalla kuntoon, ehkä. Töihin en enää pääse, lekuri kirjoitti sairaslomaa sopparin loppuun asti. OIkeakätisenä kaikki toiminta on enemmän tai vähemmän vaikeaa tai jopa mahdotonta. Urheilu on täysin poissuljettu ennen ~täydellistä kuntoutumista(josta ei siis ole vielä minkäänlaista aika-arviota). Minulla sattuu olemaan myös vuosijäsenyys paikallisen kiipeilykeskukseen, ja näitä paikkoja on vain rajallinen määrä saatavilla. Jos perun jäsenyyteni, en (mittavasta jonosta johtuen) välttämättä koskaan saa paikkaani takaisin. Koulunkäyntikin vaikeutuu huomattavasti, sillä enhän minä vasemmalla kädellä osaa kirjoittaa. Lisäksi tietysti huomattavasti vaikeutuneet elämän normaalit askareet sekä lähes jatkuvat kivut. (edit: Käsi on nyt siis kantositeessä, ja päällä kunnon kipulääkitys, joka tosin vain lievittää kipua hieman)

Poliisista en ole vielä kuullut mitään, mutta meinasin näin ennakoivana kysyä asiasta jotain tietäviltä/kokemuksia omaavilta. Mitä kaikkea voin saada korvatuksi, ja minkälaista korvausta kivusta ja särystä yms. haitoista tuollaisessa tilanteessa voi saada? Pitääkö minun hakea nämä korvaukset itse, ja jos pitää niin mistä haen ja miten? Keneen minun pitää ottaa yhteyttä?

Vastaavasta tilanteesta minulla ei ole pätkääkään kokemusta, eli olen ns. ulalla. Kiitokset mikäli joku jaksaa auttaa...

Ota yhteys vakuutusyhtiöön. Minulle korvattiin aikoinaan onnettomuuden jälkeen mukisematta mm. yksityissairaalalaskut, onnettomuudessa tuhoutuneet kengät ja farkut, ansionmenetys (ensin vissiin Kelasta, myöhemmin vakuutusyhtiöstä) ja fysioterapia. Saisin halutessani myös arpien poiston vastapuolen piikkiin koska leikkausarvet ovat kosmeettinen haitta. Olisin todennäköisesti saanut enemmänkin korvauksia mikäli olisin tajunnut pyytää, sillä annettiin ymmärtää että syytön osapuoli voi vaatia lähes mitä tahansa edes jotenkin onnettomuudesta aiheutuvaa kulua takaisin.

Onko totta kuten väitetään, että 1 tunnin nopea tempoinen puntti treeni peittoo mennen tullen 2 tunnin treenit missä otetaan kellosta aikaa sarjojen välissä palautumiseen ym. Eikö puntilla tulisi aikaa viettää 1 tuntia pidempään päivässä? Itellä menee jokseenkin näin. 2 kertaa viikossa punttia. Ekaks 5 min kuntopyörällä, 5 min kiertäjäkalvosin liikkeitä, 60 min ohjelma ja lopuksi n. 5 min venyttelyä

Ei sillä oo mitään väliä kauanko on salilla. Jos jaksaa ja pystyy olemaan kauan niin on. Jos saat tunnin aikana kaikki lihakset kunnolla lämmiteltyä niin tee tunti.

- - - Updated - - -

Kunhan et mitään laitonta tilaile

Joo ei ollu tarkotus sieniä tilailla kimppatilauksena.
Mutta eikö verot pidä maksaa kahteen kertaan aina?
Tossahan joku vois käytännössä tehdä bisnestä ottamalla kimppatilauksen 'järjestämisestä' jonku maksun.
Kai niin ahneita ihmisiäki löytyy..

Ei sillä oo mitään väliä kauanko on salilla. Jos jaksaa ja pystyy olemaan kauan niin on. Jos saat tunnin aikana kaikki lihakset kunnolla lämmiteltyä niin tee tunti.

Aijjaa? Aika pahasti alkaa olemaan katabolia peikko päällä jos kolmatta tuntia veivaa salilla..

Miksi kevyt maidon ja rasvattoman maidon välissä pitää olla joku fakin ykkösmaito?

Koska se on (ollut) "uutuus" ja sitä myydään rasvakammoisille, jotka kuitenkin tykkäävät vähän sakeammasta tavarasta, kuin kurrista.

Isot pojat on kertoneet, että reilun tunnin jälkeen rupeaa kortisolitasot nousemaan ja testosteronit laskemaan, ja tämä on naturaalibodarille hyvinkin olennainen asia. Itse pitäisin bodytreenin keston lämmittelyineen siinä max. 90 minuutissa.

Jos ostaisin kämppääni Xbox360 niin miten kannattaisi ratkaista netti ongelma?
Itselläni ei ole tietokonetta kämpässä joten ei ole myös nettiä niin mikä olisi halvin ja helpoin ratkasu jotta pääsisi nörettää pelejä Livessä?
Miten live aika maksetaan?

Itselläni ei ole tietokonetta kämpässä joten ei ole myös nettiä niin mikä olisi halvin ja helpoin ratkasu jotta pääsisi nörettää pelejä Livessä?

Joku adsl/kaapelimodeemiratkaisu, ja sen verran uusi xbox, että siinä on wlan-sovitin. En kyllä yhtään tiedä, kuinka nopea sen pitäisi olla, kun en moninpelaa. Gold membershipin ostat pankki/luottokortilla, kun saat boksin kytkettyä, ja ainakin englannissa sen voi ostaa myös kaupasta sellaisella pahvikortilla, missä on koodi minkä sitten syötät.

Where do bad folks go when they die?

Based on the knowledge we have now, we don't know that.
But I really don't think that they are doomed to somekind of "Punishmet place" -for the lack of a better term.

Maybe someday we will know the answer, but at this day and age, nobody knows. Nobody!

(kysyit englanniksi, niin luonnollisesti vastasin englanniksi)

Joku adsl/kaapelimodeemiratkaisu, ja sen verran uusi xbox, että siinä on wlan-sovitin. En kyllä yhtään tiedä, kuinka nopea sen pitäisi olla, kun en moninpelaa. Gold membershipin ostat pankki/luottokortilla, kun saat boksin kytkettyä, ja ainakin englannissa sen voi ostaa myös kaupasta sellaisella pahvikortilla, missä on koodi minkä sitten syötät.

Kiitti sulle!
Jos sitä jossain vaiheessa saisi hommattu sen boxin.. :)

Kysyin jo tuolta tyylithreadista, mutta kysytääs nyt täältäkin:
Ostin justiinsa uudet nahkakengät ja huomasin että ne hiertävät ikävästi akillesta (kuten uudet kengät usein tekee). Onko mitään nopeaa ja helppoa konstia pehmentää kengän sisäreunusta? Olen yrittänyt väännellä ja talloa vähän sitä reunaa laihoin tuloksin.

Juu niinhän se menee, jos vetäsee pari tuntia ennen treeniä kunnon pihviannoksen niin salilla iskee heti tovin kuluttua katabolia päälle :jahas:

Ei se paljon auta se pihvin sulaminen mahassa jos kropan tarvitsee energiaa saada. Se ei vapauta verenkiertoon tarpeeksi energiaa sitä mukaan, kun sitä kuluu. Senpä vuoksi kortisolin tarvitsee astua kuvaan pelastamaan tilannetta.

Kysyin jo tuolta tyylithreadista, mutta kysytääs nyt täältäkin:
Ostin justiinsa uudet nahkakengät ja huomasin että ne hiertävät ikävästi akillesta (kuten uudet kengät usein tekee). Onko mitään nopeaa ja helppoa konstia pehmentää kengän sisäreunusta? Olen yrittänyt väännellä ja talloa vähän sitä reunaa laihoin tuloksin.

Laita kengät saunaan vähäksi aikaa ja sen jälkeen kengät jalkaan niin muotoutuvat. Mutta älä anna mennä kenkien kuitenkaan älyttömän kuumaksi.

Juu niinhän se menee, jos vetäsee pari tuntia ennen treeniä kunnon pihviannoksen niin salilla iskee heti tovin kuluttua katabolia päälle :jahas:

Väität tosissasi, että 3tunnin salitreeni on järkevämpi kun yhden?

Kännykän netistä wlanilla?

Back
Ylös Bottom