Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kai ne nyt autokoulussa kattoo, että yleensä on joku kortti voimassa? Siis meinaan, että kai siitä jotain etua teoriatunneissa saa, että omistaa tavallisen ajokortin? vai opettelenko mä siellä tasa-arvosääntöjä kaikkien muiden autokoululaisten kanssa?

tollasella löyty jotain: https://www.google.fi/search?q=a-ko...sugexp=chrome,mod=11&sourceid=chrome&ie=UTF-8

A-kortti suoritetaan useimmiten vasta B-kortin suorittamisen jälkeen. Mikäli kuitenkin olet täyttänyt / täyttämässä 21 vuotta ja haluat suorittaa A-kortin ilman, että Sinulla olisi ennestään B-korttia, määräytyy teoria- ja ajotuntien määrä A1-täyskurssin mukaan. Ajo-opetus annetaan kuitenkin isolla, yli 35 kW pyörällä, jolloin kortti oikeuttaa tehoiltaan suurimpienkin moottoripyörien ajamiseen.

A1-kortin suorittaminen sisältää:
teoriaopetusta 12 h
ajo-opetusta 18 ajokertaa, joista vähintään 4 ajokertaa maantiellä (1 ajokerta = 25 min)

Eli jos oikein ymmärrän niin ajo- ja teoriaopetusta tulee vain enemmän. (eikä ilmeisesti tarvii mitään läpysköitä hankkia)

Kuinka kauan amitsukorkee-insinöörit saavat maksimissaan opiskella tutkintoaan? Ja jos amk-inssi jättää tutkintonsa kesken, niin kuinka pitkään sitä on vielä mahdollista jatkaa, eli koska se vanhentuu?

Pitäis ajaa prätkäkortti, mutta mulla ei ole ajokorttia (siis sitä fyysistä läpyskää). Miten tässä nyt pitäisi toimia, kun ei viitteis sen takia hankkia uutta korttia, että sen voi heti korvata uudella. Saako poliisiasemalta jonkun väliaikaisen läpyskän, jolla mä pääsen prätkäkouluun ajelemaan?

:offtopic:
Ihanan kallista 850€ mopokortista :hyper:

Itse juuri ajamassa prätkäkorttia, ja pitihän se b-kortti antaa sinne skannattavaksi, vastausta kysymykseesi en tiedä, mutta selvinnee helpoiten soittamalla autokouluun ja tiedustelemalla sieltä.

oftopikkia: Tuohan on halpa hinta jos sisältää kaikki maksut :)

edit. Oma veikkaus et autokoulun setä luottaa miehen sanaan ja/tai tarkistaa asian ajokorttilupahakemuksen yhteydessä viranomaisilta, eikä pistä istumaan ja ajamaan ylimääräisiä tunteja.

tollasella löyty jotain: https://www.google.fi/search?q=a-ko...sugexp=chrome,mod=11&sourceid=chrome&ie=UTF-8

A-kortti suoritetaan useimmiten vasta B-kortin suorittamisen jälkeen. Mikäli kuitenkin olet täyttänyt / täyttämässä 21 vuotta ja haluat suorittaa A-kortin ilman, että Sinulla olisi ennestään B-korttia, määräytyy teoria- ja ajotuntien määrä A1-täyskurssin mukaan. Ajo-opetus annetaan kuitenkin isolla, yli 35 kW pyörällä, jolloin kortti oikeuttaa tehoiltaan suurimpienkin moottoripyörien ajamiseen.

A1-kortin suorittaminen sisältää:
teoriaopetusta 12 h
ajo-opetusta 18 ajokertaa, joista vähintään 4 ajokertaa maantiellä (1 ajokerta = 25 min)

Eli jos oikein ymmärrän niin ajo- ja teoriaopetusta tulee vain enemmän. (eikä ilmeisesti tarvii mitään läpysköitä hankkia)

Niin siis minulla on ajo-oikeus henkilöautoon, mutta ajokortti, siis se fyysinen läpyskä, on ollut kateissa about 5v. nyt kun minä menen autokouluun ajamaan prätkäkorttia niin pitääkö minun näyttää ajokorttia? Tästä on kyse. Autokoulussa tuskin on mitään pääsyä tarkistamaan minun ajo-oikeutta/ajokorttiluokkaa passin tiedoilla. Minulla on olemassa B-kortti joten en jaksaisi ihan jokaista teoriatuntia istua ja maksaa.

Uusi kortti maksaa viidenkympin pintaa, enkä haluasi sellaista maksaa vain sen takia, että vaihdan sen kuukauden päästä uuteen.

E: Kiitos K4PO. Eli läpyskää tarvitaan. Pitänee käydä poliisilaitoksella kyselemässä jotain väliaikaista mallia..

Millaiset ihmiset ostavat alusvaatteita ja seksileluja käytettynä?
Luulisi, että on parempi olla ilman, jos ei ole varaa uutena ostaa... Huutonetti on hauskaa luettavaa.

Terv. Myydään vähän käytetty Fleshlight. Vähän pantu... vain 3 aiempaa omistajaa.

^ Paljo putkella hintaa? Emt kai ihan perus saamattomat ihmiset jotka nuuhkii likapyykistä isin pikkukalsareita tyytyy sitten mihin vaan naiselliseen kosketukseen

Mitä eroa on terveydenhoidolla ja sairaanhoidolla? Hoidetaanko toista vaikka hän on terve? Miksi? Työllistetäänkö kaikki typerykset, jotka ei koskaan valmistunu sairaanhoitajiksi terveydenhoitajiksi? Onhan se helpompaa hoitaa tervettä ihmistä kuin sairasta.

Millaiset ihmiset ostavat alusvaatteita ja seksileluja käytettynä?
Luulisi, että on parempi olla ilman, jos ei ole varaa uutena ostaa... Huutonetti on hauskaa luettavaa.

Terv. Myydään vähän käytetty Fleshlight. Vähän pantu... vain 3 aiempaa omistajaa.
Onhan noi naismarkkinoidenkin tuotteet pääosin käytettyjä.

Kuinka kauan amitsukorkee-insinöörit saavat maksimissaan opiskella tutkintoaan? Ja jos amk-inssi jättää tutkintonsa kesken, niin kuinka pitkään sitä on vielä mahdollista jatkaa, eli koska se vanhentuu?

6-vuotta siihen saa käytettyä maksimissaan, siihen saa pari lisävuotta maksimissaan. Esim itsellä tutkinto on 4 vuotta, siihen saan 5 vuoden ilmoittautumalla opiskelijaksi ja 6 vuoden saa anottua, jos on erikoisia syitä siihen miksi opiskelut ovat lykkääntyneet ja kuudennesta vuodesta joudut maksamaan jonkun muutaman kymmentä euroa...

Opiskelujen vanhenemisesta, en tiedä, mutta heittäisin hatusta jonkun 5-10 vuotta. Kun itse aloitin opiskelut niin sinne tuli samalla yksi 30+ dude jolla oli tutkinto lopputyötä vaille vajaa ja sen annettiin ainakin tehdä lopputyö ja sai paperit kouraan.

Kaikki koulut katsoo jonkin verran sormien läpi noita joilta puuttuu enää melko vähän. Kouluille kun maksetaan jokaisesta valmistuneesta jotain. Eli viimeiset puuttuvat kurssit voi saada melkeen vain paperille tekemättä mitään, mikäli on vähästä kiinni.

Mulla on yli 5v vanha Rosenlew pyykinpesukone. Siitä pamahti lukko rikki ja herjaa Error40 koodia. Kone naksuttaa lukon kohdalta eikä suostu alottaa ohjelmaa. Onko kenelläkään mitään tietoa onko iso homma (kallista) huoltaa?

Mulla on yli 5v vanha Rosenlew pyykinpesukone. Siitä pamahti lukko rikki ja herjaa Error40 koodia. Kone naksuttaa lukon kohdalta eikä suostu alottaa ohjelmaa. Onko kenelläkään mitään tietoa onko iso homma (kallista) huoltaa?
Onko päältätäytettävä? Eli siellähän on varmasti jonkun sortin tunnistin tai kytkin, joka viestii että luukku on lukossa. Jos sussa on amiksen vikaa, ja ylimääräistä aikaa niin varmasti onnistuu kotikonstein ohittaa tuo kytkin, tai siis lukita se on-asentoon. Jos kone on päältä täytettävä, ei haittaakaan vaikka tuo luukun sulkumekanismi ei täysin toimisikaan.

Tai sit soitat rosenlew -jälleenmyyjälle ja kysyt :)

Onko päältätäytettävä? Eli siellähän on varmasti jonkun sortin tunnistin tai kytkin, joka viestii että luukku on lukossa. Jos sussa on amiksen vikaa, ja ylimääräistä aikaa niin varmasti onnistuu kotikonstein ohittaa tuo kytkin, tai siis lukita se on-asentoon. Jos kone on päältä täytettävä, ei haittaakaan vaikka tuo luukun sulkumekanismi ei täysin toimisikaan.

Tai sit soitat rosenlew -jälleenmyyjälle ja kysyt :)
Kone on päältätäytettävä. Se kansi lukittuu kyllä kun olen sen sulkenut ja käynnistän ohjelman. Ohjelma ei vaan käynnisty vaan koneen lukko naksahtelee joku 5 kertaa ja sit tulee E40 ilmotus. Kansi myös avautuu ku ottaa ohjelman pois päältä. Ehkä parasta soittaa jälleenmyyjälle.

Tekis mieli tilata kimppatilauksena esim. kaurahiutaleita, jauhelihaa, pastaa, riisiä, rahkaa, kanaa jne. Onko kellään kokemusta kimppatilaamisesta? Kehen pitää ottaa yhteyttä? Oisko ihan toimiva idea ottaa yhteyttä lidliin ja kysyä rahkan kimppatilauksena bulkkina? Mitä pitäis huomioida?
Olis tarkotus selvitä mahd. halvalla.

Miksi kun avaan foorumin niin olen automaattisesti loggautunut sisään? Ja jos loggaan ulos ja "palaan pääsivulle", niin olen taas loggautuneena sisään. Mistä asetuksista saan tuon säädettyä?

Tekis mieli tilata kimppatilauksena esim. kaurahiutaleita, jauhelihaa, pastaa, riisiä, rahkaa, kanaa jne. Onko kellään kokemusta kimppatilaamisesta? Kehen pitää ottaa yhteyttä? Oisko ihan toimiva idea ottaa yhteyttä lidliin ja kysyä rahkan kimppatilauksena bulkkina? Mitä pitäis huomioida?
Olis tarkotus selvitä mahd. halvalla.

Ei tarvi huomioida mitään kun tuo ei onnistu.

edit. Siis jos ajatuksena on, että saatte halvemmalla tavaran kuin hyllystä ostettuna.

Kimppatilaus voisi tulla kysymykseen yksityisyrittäjiltä esim. lihakauppialta.

Back
Ylös Bottom