No vastaan yhdellä lauseella kun kerran kysyt:
Minusta evoluutio on sitä mitä evoluutio teorian "luojat" sillä tarkoittavat(muokkaaja). Kannatan osittain evoluutiota, niiltä osin kuin se voidaan näyttää kiistatta toteen kuten on mm. microevoluution ja lajien sisäisen muuntautumiskyvyn(esim. darwinin peippo, eri ulkomuotoja mutta silti ne kaikki peippoja, yhdestäkään ei tullut varista tai muuta lol) osalta. En hyväksy sitä osaa evoluutio teoriasta jossa koitetaan selostaa että lajit olisivat jostain kantalajista, kuten vaikka näin kuin se aikanaan koulussa minulle opetettiin:
Joku solu lima halusi mutatioitua vaikkapa nyt panssariäyriäiseksi ja siitä sitten paremman uintikyvyn suosittua kalamaista oloa ja kun ne kalat sit pelas palloa ja pallo lensi maalle niin yhden piti kehittää jalat hakeakseen sen mutta kun se sit oli maalla niin päättikin jäädä sinne ja kohta olikin jo aika kiivetä puuhun ja myöhemmin tuli sieltä alas ja rakensi talon ja seuraavaksi olikin luontevaa alkaa rakennella avaruusrakettia kun sinne kuuhunkin piti mennä käymään. Got my point?
Kuten sanoin tosta ateisti jutusta, itsehän ne ateistit ton sun kuvapoksin ajatuksen ovat luoneet. Minä en näkisi heillä olevan oikeutta erottaa omaa uskomustaan tollaiseksi kuin tossa se koitetaan kammeta. Se että ei usko johonkin on uskoa siihen sen vastakohtaan piste. Olkoon sitten vaikka tuota uskon puutetta.
Ihan aluksi täytyy myöntää, etten nyt oikein tiedä, mitä tarkoitat tuolla ensimmäisellä lauseella? Avaisitko typerälle hieman lisää? Tuon loppuosan ymmärsin kyllä, ja sehän on hyvin yleinen näkemys evoluutiosta ihmisillä. Toki taisit hieman värittää sitä, mutta kutakuinkin. Eli vielä jos hieman pyytäisin raottamaan tuota "evoluutio"-sanan merkitystä.
Sinulla on mielestäni turhan kova tarve vetää tuota vartiotorni poppoota joksikin minun auktoriteetikseni.. heidän asiantuntija portaan tietämys esim. noista puheenaiheena olleesta vereen liittyvistä jutuista nyt vain sattuu olemaan parasta laatuaan, kun heillä on sitä kohtaan vakavin intressi ja olen lainauksissani tuonut ilmi että ne asiantuntijat eivät ole todistajia vaan lääketieteen ammattilaisia, lääkäreitä ja professoreja. Tämän jotenkin onnistuu tässä keskustelussa monet sivuuttamaan ihan tietentahtoen.
Sanotaanko nyt näin että, jos jokin muu aihe on jonkun toisen ryhmittymän erikoisaluetta ja heillä on siihen intressi niin lainaan mielellään heidän lainaamiaan lähteitä.
Mitä tulee valtakunnan saleilla opetettaviin juttuihin, täytyy sanoa etten niistä niin tiedä. Olen käynyt JT netti materiaaleja noukkimassa tänne kun niitä joskus esim. tuota veri asiaa koskien olen tutkinut ja tullut siihen tulokseen että parempaa (sama koskee minun kohdallani raamatun käännöstä, uuden maailman käännös on mielestäni laadukkain, voit halutessasi kysellä perusteita) ja ajankohtaisempaa tietoa ei vaan löydy pakattuna yhteen paikkaan mistään. Vai löytyykö? Ja miltä osin väität noita tietoja virheellisiksi ja sitä kautta niitä lukemalla vääristyneeksi tiedoiltaan? Kovin hepposin perustein väität että uskonnollisen yhteisön väki ei voisi julkaista paikkaansa pitävää tieteellistä aineistoa, esim. Jehiksien keskuudessa tosiasissa on tieteen ammattilaisia jotka ihan Ammattinsa puolesta voivat kommentoida asioita asiantuntijoina, ei uskovaisina. Ja tämä pätee tottakai kaikkien uskontojen edustajia. Vai väitätkö ettei esim. intialainen hindu avaruus tieteen professori ole oikea ihminen kommentoimaan avaruus asioita? Pitääkö siihen olla vaikkapa suomalainen ateisti esa projekti mies että sinä voisit ottaa tiedon objektiivisena faktaalisena tiede jebanda juttuna vastaan? Näin annat ymmärtää tekstissäsi. Mieti nyt viellä kahdesti jooko?
Jos luet tarkkaan edellisen viestini, niin sanoin, etten enää luulekaan sinua JT:ksi. Lainaat vaan niin paljon heidän materiaaliaan, ja ajatusmaailmasi tuntuu olevan niin yksi yhteen heidän kanssaan, että vaikea kuvitella jonkun, joka ei olisi Vartiotornin jäsen, mutta kuitenkin niin paljolti heidän kanssaan samaa mieltä
Hyvä kun mainitsit ne Vartiotornin asiantuntijat. Olin aivan unohtanut mainita niistä. Aikomukseni oli jo aikaisemmin kirjoittaa seuraava juttu niistä, mutta se unohtui jostain syystä. Itse olen tekemässä jonkinlaista teosta itselleni Vartiotornin
Elämä maan päällä -kirjasesta. Tähän teoksen tekemiseen liittyy mm. lähteiden, argumenttien ja eri asiantuntijoiden lausuntojen tarkistamista. Vartiotorni todellakin lainaa paljon tiedemiehiä, lääkäreitä, professoreja ym. alansa ammattilaisia mihin milloinkin aiheeseen, vaikkapa nyt sitten siihen veriaiheeseen. Mutta pointti onkin nyt siinä, että miten lainaa. Nimittäin aina nuo lainaukset eivät ole kovin... rehellisiä. Itse asiassa mitä itse olen törmännyt, niin ne ovat melko epärehellisiä.
Kuten sanoin, teen itselleni omaa teosta siitä Vartiotornin Elämä maan päällä -kirjasesta. Olen joutunut tilailemaan ympäri Suomea kirjoja ja maksanut tällä hetkellä ehkä 200 euroa siitä, että pääsen tarkistamaan yli 30 vuotta vanhoja lausuntoja. Mitä olen huomannut näitä tarkistellessani on se, että lähes järjestään se, mitä joku asiantuntija on sanonut alansa asiasta, niin se on käännetty täysin päälaelleen Vartiotornin artikkelissa. Eli Vartiotorni syyllistyy teoksissaan yhä uudestaan ja uudestaan lainausten louhintaan, jossa se pyrkii vääntämään asiantuntijoiden lausuntoja niin, että lausunto vastaisi Vartiotornin omaa kantaa. On jopa tapauksia, joissa Vartiotornin lainaama asiantuntija ei ole koskaan edes sanonut sitä, mitä Vartiotorni on julkaisuunsa laittanut.
Toivonkin, että ymmärrät nyt, miksi suhtaudun äärettömän skeptisesti mihinkään asiantuntijalausuntoon, mitä Vartiotorni käyttää hyväkseen. Kyse ei ole nyt siis siitä, että Vartiotorni ei kykenisi antamaan argumentteja eri aiheisiin. Kyse on siitä, että se on osoittautunut todella epärehelliseksi antaessaan niitä argumentteja ja lainatessaan asiantuntijoita. Täten, omaan kokemukseeni perustuen, en voi millään vakavuudella suhtautua ainoaankaan Vartiotornin lainaamaan asiantuntijalausuntoon, koska en voi tarkistamatta tietää, mitä asiantuntija on oikeasti sanonut.
Alla on linkki, josta saa käsityksen siitä, mitä tarkoitan, kun Vartiotorni harrastaa lainausten louhintaa.
Linkki lainauksiin, joita käytettiin väärin
Elämä maan päällä -kirjasessa
http://corior.blogspot.com/2006/02/misquotations-in-creation-book.html
Linkki lainauksiin, joita käytettiin väärin Vartiotornin julkaisemaan
Elämän alkuperä - viisi tärkeää kysymystä -lehtiseen.
http://www.tj-encyclopedie.org/Blatant_misquotes_in_the_Origin_of_Life_booklet
EDIT: Nyt kun kerran tarjosit, niin voit toki laittaa perustelut myös siitä Uuden maailman käännöksen paremmuudesta.