Siinä on aika iso ero että ehdotetaanko jonkinlaista puhdistusta vai todetaanko vain tosiasia. Olen edelleen sitä mieltä että merkittävä osa maailman ihmisistä, luultavasti yli 50%, on kokonaisuuden kannalta haitallisia yksilöitä.
Jos Mattih3 on perehtynyt idologioiden historiaan tai politiikkaan, niin hän tietää, että homma eteneekin prosessina:ensin määritellään viholllinen, joka sitten muuttuu rikolliseksi, jolla ei ole oikeutta elää yhteiskunnassa. Pudistukseen ei siis mennä suoraan, vaan määrättyjen askelmien kautta. Lopuksi sovitaan ogelmalle ratkaisu:karkoitus, vankila tai kuolema. Kommunistisen ideologia kulta-aikana, 1900-luvulla, näitä kokonaisuuden kannalta haitallisia yksilöitä katsottiin Neuvostoliitossa olevan n. 20 miljoonaa ja maailmanlaajuisesti 100 miljoonaa. Heidät tapettiin.
Matth3 ei suoraan ehdota (mielestään) haitallisten yksilöiden tappamista, mutta ideologinen pyörä on kuitenkin lähtenyt pyörimään... Mainittakoon, että Mattih3:n hengenheimolainen, Sam Harris olisi valmis menemään askeleen pidemmälle ja myöntää, että hän olisi valmis siihen, että jotkin (uskonnolisesti) haitalliset ihmiset tapettaisiin. Jännä ja fiksu mies, siis.
Matth3 on varmaan myös tietoinen siitä, että maailmassa on lukuisa joukko ihmisiä, jotka pitäisivät joitakin hänen näkemyksiään melko vaarallisina (vaarallisuutta myös lisää oppineisuus (?)). Lisäksi on varmasti paljon niitä, jotka lukisivat hänet niiden yli 50%:n joukkoon, jotka ovat kokonaisuuden kannalta haitallisia yksilöitä. Itse en kannata mitään poliitttisia puhdistuksia tai ihmisten tappamista heidän maailmankatsomuksensa perusteella.
Ps. Vielä täytyy hämmästellä sitä, että muutamat treadin keskusteluihin osallistuneet ateistiset henkilöt, jotka ovat mainostaneet itseään yliopistoihmisiksi - ehkä tohtoriksikin, niin sortuvat ajoittain täysin älyvapaisin kommentteihin ja riehaantuvat vastaavasti like-merkinnällään, jos joku ateistitoveri heitttää jonkun idioottimaisen lausahduksen uskovaisista ja heidän näkemyksistään. Ei siinä mitään, jos jollakin palstan ateistilla on todettu adhd, asperger tai tourette. Näillähän on usein kielenkäyttö aika värikästä tai töksähtelevää, mutta se kuuluukin taudin kuvaan. Tosin itse olen melko ymmärtäväinen, sillä tällaisiinki ihmisiin olen tutustunut. Ja eihän niitä tieteellisen kirjoittamisen periaatteita jaksa vaapaalla ollessaan enää muistella. Tämmöistä tällä kertaa.