Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Moni tuntuu unohtavan sen kuka ne työpaikat Suomeen on tehnyt? Kuka on mahdollistanut sen, että meillä on asiat näin hyvin kuin nyt? Kaikki lähtee yrittämisestä. Ei ne työpaikat tyhjästä synny. Yrittämällä ne on syntyneet. Se, että yrittäjä tienaa niin siitä hyötyy se tavan duunarikin sillä, että se saa duunia. Tämähän on ihan yksinkertainen yhtälö.

Vastaavasti jos yrittäjliltä viedään mahdollisuus ansaita niin siitä kärsivät myös ne duunarit menettämällä työnsä. Ei kukaan yrittäjä ole yrittäjä huvikseen, että kappas, kun on kivaa. Kyllähän siitä pitää jotain jäädä käteenkin, että se on järkevää ja kannattavaa toimintaa. Kun yrittäjä pärjää on mahdollisuus tuottaa enemmän ja mahdollista palkata ihmisiä työhön. Tämä ei onnistu jos yrittäjältä viedään rahat. Perussuomalaisethan ovat ajaneet yrittäjiä jo ahtaalle ja jos moni lakialoite toteutuisi niin tämä vähentäisi työpaikkoja. Ilman rahaa loppuu myös kuluttaminen.

Mielestäni yrittäjällä on oikeus vaurastua. Se tekee kovasti työtä sen kaiken eteen. Helpostihan tätä sitten kadehditaan, mutta pitäisi myös muistaa, että sieltä virtaa myös rahaa ulos ja edelleen palkansaajille. Kun on yrittäjiä on työtä ja valtiokin saa enemmän verotuloja joilla sitten on varaa pitää tätä järjestelmää kasassa.

Varma tieto toi maailmanennätys? Eli siitä ollaan yhtä mieltä että muuallakin on progressiivinen verotus käytössä. Mits noi muut kohdat? Kommunismi ja liittovaltiokehitys?

Tanskassa on kovempi progressio kuin Suomessa. Toisaalta siella irtisanomissuoja on huomattavasti Suomea heikompi. Talla tavalla siella on parannettu pienyritysten mahdollisuuksia palkata tyovoimaa ja sita kautta parannettu huomattavasti tyollisyytta. Irtisanomissuojaa tuskin kukaan persu on ajamassa alas, koska tasta tyypillisesti seuraa hirvea valitus kansan syvista riveista, jotka eivat tajua, etta se yleensa parantaa tyollisyytta kovassa kilpailutilanteessa, jossa pienyrittajan on vaikea ottaa riskeja (lue: palkata tyontekijoita).

Paljonko säästyisi rahaa jos suomessa lopetettaisi koko maahanmuuttopaska ja kylmästi vaan rajat kiinni pakolaisille ja muille tommosille hihhuleille? Ja miksi vitussa kulttuuria pitää edes rikastaa??? Kyllä Suomi pärjäis ilman mamujakin, luultavasti PALJON paremmin.

Paljonko säästyisi rahaa jos suomessa lopetettaisi koko maahanmuuttopaska ja kylmästi vaan rajat kiinni pakolaisille ja muille tommosille hihhuleille? Ja miksi vitussa kulttuuria pitää edes rikastaa??? Kyllä Suomi pärjäis ilman mamujakin, luultavasti PALJON paremmin.

Itse kannatan kaikkea työvoimaperäistä maahanmuuttoa Suomeen. Eriasia on sitten kaikki ääriainekset ja muut vastaavat jotka eivät töitä edes halua tai pysty tekemään. Näistä ei ole kuin yhteiskunnalle menoja. Sama on kyllä kaikkien spurgujenkin kohdalla. Se on omavalinta, että vetääkö sitä tenua vai ei, mutta se koskettaa sitten myöhemmässä vaiheessa kaikkia veronmaksajia osaltaan. Myös tällä osalla on terveyspalveluja kuormittava vaikutus.

Suomessa on monella alalla nytkin se ongelma, että työvoimasta on pulaa. Ei ole osaavia tekijöitä ja tehdään niillä olemassa olevilla resursseilla mitä löytyy omasta takaa. Tämä vain pistää jo olemassa olevan työvoiman ahtaalle ja ajaa pitkässä juoksussa työuupumukseen. Sitten väestössä on niitä joita ei edes työnteko kiinnosta. Nyky järjestelmästä on tehty niin hyvä, että ei ole edes motivaatiota kouluttautua saati sitten pyrkiä mukaan työelämään. Pärjätään niin mukavasti sosiaalietuuksilla, että ei huvita lähteä sohvalta ylös. Tästäkin aiheutuu mittavat kustannukset valtiolle ja meille veronmaksajille. Tällekkin rahalle olisi muuta käyttöä. Pitää esimerkiksi huolta vanhenevasta väestöstä ja turvata heille arvokas vanheneminen.

Tälläinen työperäinen maahanmuutto on tähän ongelmaan ratkaisu. Lisäksi kaikesta osaamisesta on aina hyötyä yrityksillekkin. Tälläistä kaikenlaista loisimista ja pummaamista en kyllä hyväksi sitten yhtään. Tämä on asia erikseen. Mielestäni tälläiset loiseläjät ja samoin maahanmuuttajat jotka vieroksuvat työtä pitäisi velvoittaa tekemään osansa, että olisivat oikeutettuja saamaan etuutensa.

- - - Updated - - -

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/122051-uusi-ilmio-somalien-keskuudessa-”yli-puolet-lahtee” Ei jumxxxxxx mitä paskaa!

''Monet tulevat kertomaan, että hakevat töitä joka päivä monta vuotta, mutta töitä ei vaan saa.''

''Syrjintä on iso ongelma.''......

Jos on hyvin koulutettua väkeä niin näistä pitäisi kyllä pitää kiinni. On suorastaan typerää jättää hyödyntämättä osaamista erikoisaloilla. Insinöörit, suunnittelijat, tutkijat, lääkärit jne.

Enemmän minä huomaan ahdistuneisuutesi, kuten moni muukin.
Täytyy myöntää, että onhan tuo Suomen verotus aika ahdistava ajatus, samoin lisäverotuksen kannattaminen. Eikä sitä ajatusta oikein helpota ajatella, että Pertti Seinäjoelta saa verotuksen ansiosta valittaa lekurille ettei jaksa mennä töihin kun sattuu kantapäähän.

Eiks olis mielekkäämpää menettää hermonsa sellasista asioista, jotka oikeesti on merkityksellisiä kuin sellaisista, jotka ei sua edes koske?

Valitettavasti verotus koskee mua. Ja voin puhua monen muunkin yrittäjän puolesta.
Kuten meitä muitakin. Tosin Suomessa ei ole yhtäkään veroa, joka olisi Persujen aikaansaannosta ja päinvastoin PS:n haaveilemat veronkiristykset täysimittaisina toteutuessaan eivät todennäköisesti kauheasti koskettais sua, toisin kuin Kokoomuksen ja SDP:n nykyinen linja. Sen takia täällä osa on hieman ihmeissään sun tunteikkaista purkauksista.

Kuten meitä muitakin. Tosin Suomessa ei ole yhtäkään veroa, joka olisi Persujen aikaansaannosta ja päinvastoin PS:n haaveilemat veronkiristykset täysimittaisina toteutuessaan eivät edes kauheasti koskettais sua todennäköisesti toisin kuin Kokoomuksen ja SDP:n nykyinen linja. Sen takia täällä osa on hieman ihmeissään sun tunteikkaista purkauksista.
Niin, sulle on ihan normaalia ottaa niiltä pois, jotka tienaa, mä taas näen sen ajattelutavan vastemielisenä. Meissä on se ero. Sä voit ihmetellä sitä ja montaa muutakin asiaa ja kannattamalla persuija saat varmasti helpotusta siihen. Ne kyllä pyrkii tasoittamaan työtä tekemättömän ja töitä tekevän tuloeroja parhaalla mahdollisella tavalla.

Niin, sulle on ihan normaalia ottaa niiltä pois, jotka tienaa, mä taas näen sen ajattelutavan vastemielisenä. Meissä on se ero. Sä voit ihmetellä sitä ja montaa muutakin asiaa ja kannattamalla persuija saat varmasti helpotusta siihen. Ne kyllä pyrkii tasoittamaan työtä tekemättömän ja töitä tekevän tuloeroja parhaalla mahdollisella tavalla.

Vaikka mä olisin täsmälleen samaa mieltä sun kanssa tuosta asiasta niin se ei muuta sitä mihinkään, että Suomen nykyinen veropolitiikka ei ole millään tavalla PS:n aikaansaannosta vaan vanhojen puolueiden, eikä PS tule veropolitiikkaan juuri mitenkään ainakaan seuraavaan 4 vuoteen myöskään vaikuttamaan.

Toi vaan on mun järjen vastaista, että sä oot noin vauhkoontunut PS:n puolueohjelmaan kirjatusta rikkaimman promillen pienestä veronnostosta, joka on pelkkää matalapalkkaisen äänestäjäkunnan kosiskelua ja jolla ei ole kansantalouteen tai sen rikkaimman promillen talouteen mitään vaikutusta, kun samaan aikaan vanhat puolueet syytää oikealta ja vasemmalta kymmeniä miljardeja veronmaksajien rahoja jokaiselle karvaranteelle, joka vaan tajuaa pyytää.

Mut koska mä en koskaan myönnä olevani väärässä, etkä säkään niin ehkä tätä on turha puida tän enempää :D

Toi vaan on mun järjen vastaista, että sä oot noin vauhkoontunut PS:n puolueohjelmaan kirjatusta rikkaimman promillen pienestä veronnostosta, joka on pelkkää matalapalkkaisen äänestäjäkunnan kosiskelua ja jolla ei ole kansantalouteen tai sen rikkaimman promillen talouteen mitään vaikutusta, kun samaan aikaan vanhat puolueet syytää oikealta ja vasemmalta kymmeniä miljardeja veronmaksajien rahoja jokaiselle karvaranteelle, joka vaan tajuaa pyytää.

Persujen vaatimat pääomaveron sekä yhteisöveron korotukset koskisivat kyllä aika monia yrittäjiä, vaikka eivät kuuluisikaan promilleihin.

Toisaalta aika harmiton puolue vaateineen etenkin suhteessa kokoonsa, joten huolestuta noiden ehdotusten toteutuminen.

eikä PS tule veropolitiikkaan juuri mitenkään ainakaan seuraavaan 4 vuoteen myöskään vaikuttamaan.
Onneksi ja toivotaan, että seuraavissa vaaleissa saavat niin päähänsä ettei mitään. Jos persut nyt pääsisivät valtaan toden teolla niin ne tekisivät seuraavaa. Lakkauttaisivat kaikki rahavirrat muihin maihin. Tasoittaisivat ankaralla kädellä tuloeroja heittämällä jotain sairasta 80% progressiivista veroa yli 5 tonnia tienaaville, joista tulot siirrettäisiin automaattisesti niille, jotka eivät vaivaudu. Loppujen lopuksi täällä loppuisi rakentaminen, yrittäminen ja kaikki muukin tuottava. Sit oltais kaikki samassa paskassa täällä, eli pisteessä, ettei oikein kellään ole rahaa kun ei ole enää työpaikkoja jolla sitä tehdä. Mut pääperiaate olisi toteutettu, kaikki tasavertaisena kantamassa vettä kaivosta. Ei olis somppuja asemalla kun maa taantuisi Pohjois-Koreaksi. Eikä olis paljoo kerskakulutusta.

north_koreaAP12041214486_620x350.jpg

Siinä Soinin taivas, kellään ei ole muita enempää. Voisin pistää aika saatanasti vetoa, että Soinilla on sängyn päällä Kimin kuva.

Ettei olis nyt vähän liioittelun makua?

Olihan tuo vähän sarkastinen ja kärjistetty heitto. Mutta periaate noilla on tuo, tasavertainen yhteiskunta ilman kerskakulutusta. Eli harmaata tasaista paskaa, kaikilla yhtä perseet oltavat.

Ei tältäkään palstalta kovinkaan montaa löydy, joka inhoais kommareita ja vasuriskeidaa niin paljon ku minä, mut äänestettäessä on mentävä pienimmän pahan kautta.

Ei tältäkään palstalta kovinkaan montaa löydy, joka inhoais kommareita ja vasuriskeidaa niin paljon ku minä, mut äänestettäessä on mentävä pienimmän pahan kautta.

Ja se pienempi paha on mikä? Perussuomalaiset vai? Mun mielestä se koko puolue on täysi vitsi. Muutama hyväkin kansanedustaja siellä on, mutta siihen se kyllä sitten jääkin. Onneksi Suomalaisista vielä yli 80 % eli enemmistö ymmärtää äänestää muuta vaihtoehtoa, kuin tätä viimevaalien muoti-ilmiötä.

Ja se pienempi paha on mikä? Perussuomalaiset vai? Mun mielestä se koko puolue on täysi vitsi. Muutama hyväkin kansanedustaja siellä on, mutta siihen se kyllä sitten jääkin. Onneksi Suomalaisista vielä yli 80 % eli enemmistö ymmärtää äänestää muuta vaihtoehtoa, kuin tätä viimevaalien muoti-ilmiötä.

Mikäs puolue on se paras vaihtoehto ja millä perustein. Nykyinen EU-meno ei salli mun äänestää mitään muutakaan puoluetta. Muutama hyvä kansanedustaja on huomattavasti enemmän kuin mitä muilla puolueilla on.

Itsekkin olen "yrittäjä"..

Yritän pysyä tilassa jonka ylläpito on osoittautunut fyysisen kunnon vaarantumisen takia hyvin vaikeaksi.

Kerron vähän siitä miksi olen se "loinen" jota te rockkefellerit niin kovin vihaatte.
Olen tehnyt töitä 12-vuotiaasta ja 15 kesäisestä asti omalla verokortilla, kuitenkin kävi niin että selkäni hajoitin harrastuksen parissa 18 ikävuoden korvilla.

Olen ollut töissä n. 15 eri työsuhteessa joista 12 on ollut sellaisia että minua on kusetettu mm. koeaika purkua 4kk vikana päivänä, irtisanottu mutta merkattu omaksi pyynnöksi ja muutettu palkkauksen ehtoja yksipuolisesti vain muutamia mainitakseni. Kun rikoin selkäni ja kipu kroonistui toisiksi viimeisimmässä työssäni, niin sainko kuntoutus tukia tai jotain yhteiskunnan apua? EN saanut, ja täytyy sanoa että rahatilanne on ollut jossain kohti sellainen että piti päättää ostanko kipulääkkeitä vai leipää koska molempiin ei ollut varaa. Olin osittain isäni varassa, hän käytti kaupassa ja niinpoispäin.
Nyttemmin kun olen saanut selkäni kuntoon, koitin työkokeilun kautta päästä työn syrjään kiinni, ja sainkin työsuhteen.. mutta taas, mua kusetettiin huolella. Olenkin ollut viimeisen vuoden aikana 5kk karenssissa. Ja taas leipä karannut suusta ja psyykkinen kunto huonontunut kun vituttaa tämä että minun kohdallani yhteiskunta ei ole koskaan tullut avuksi vaan hankaloittaa systemaattisesti rimpuiluani sairautta ja nälkää vastaan.

En ole katkera, ihmettelen vain että samalla kun minä, entinen kova työmies yritän parhaani mutten saa siihen tukea... samalla kuitenkin tulee käsi ojossa kaiken maailman kerjäläiset ja neekerit tänne loisimaan ja mitä he saavat? HOTELLI MAJOITUKSET JA DISCO RAHAT lämästään heti kättelyssä ja sopeutumis rahaa ja autot hankitaan että saavat käydä töissä kilsan päässä pitseeriassa. Minua kieltämättä ihmetyttää.

Viellä enemmän ihmetyttää tollaiset Mike the yrittäjät. Mitä vittua oikeesti nariset. Helpolla olet elämässäs päässyt jos suurin huoli on joku marginaali puolueen höpöhöpö verotusmalli. Tässä maassa kuten kaikkialla tällä pallolla vallitsee ja tulee aina vallitsemaan KÖYHÄT KYYKKYYN JA RIKKAILLE LISÄÄ meininki, ja sähän haluat sen niin joten tilanne on hallussa ja narinat vittuun. En tiedä mitä sun yrittäjyytesi on.. toivottavasti ei sitä että otat jollain vähä paremmalla kameralla kuvia pullistelevista punttipelleistä. Sehän ei ole työtä nähnytkään.

Itse en äänestä, juurikin sen takia etten luota politiikan tuovan helpotusta ihmiskunnan ongelmiin. Muistakaa että viime kädessä te demokratian palvojat aiheutatte kaiken pahan.
Diktatuurissa on se hyvä että kaikesta paskasta voi syyttää yhtä ihmistä, demokratiassa kaikkia jotka äänestävät.

Mikäs puolue on se paras vaihtoehto ja millä perustein. Nykyinen EU-meno ei salli mun äänestää mitään muutakaan puoluetta. Muutama hyvä kansanedustaja on huomattavasti enemmän kuin mitä muilla puolueilla on.

Jokainen kannattaa ketä kannattaa. Nykyhallitus ja yleensä koko poliittinen kenttä on sekava ja ei ne saa mitään aikaiseksi. Pelkää riitelyä ja toisten jatkuvaa arvostelua. Siihen se energia menee. Periaatteessa siis sama ketä äänestäisi koska se sama paska vain tarjoillaan eripaketissa äänestäjille. Itselle Perussuomalaiset eivät ole kuitenkaan se puolue jonka ideologia kolahtaa.

Back
Ylös Bottom