Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Kuten sanoin, niin kunhan mainitsin pienen pikkuruisen omakohtaisen esimerkin kulttuurien välisestä erosta. Nyt se hiekka pois piparista Rankkuri. Kyllä nää mittasuhteet on mulle ihan selvillä..

(ja olen kantani somaleista heittänyt jo moneen otteeseen, joten turha vetää niitä joka postiin mukaan ja yrittää provota)

- - - Updated - - -

Kyllä alkaa käymään elämä sulle ahtaaks tässä maassa. Kohta odottaa varmaan muutto Islantiin..

On varmaan selvillä, monella ei tunnu olevan. Somaleiden lisäks voin mainita muitakin ryhmiä, mutta tuo on käytännöllinen, koska se on merkittävin. Käytän jatkossakin todennäköisesti somaleita esimerkkinä, ilman mitään provoamistarkoitusta. Osaan provota paremminkin jos siihen pyrin.

No ei teitä ny niin montaa täällä ole. Moskeijoista puhumattakaan. Ja se on kyllä varmaa, että ku mun pitäjään pärähtää eka vastaanottokeskus tai moskeija ni Niemellä kilahtaa puhelin.

Siis kyllä meillä söi myös kaverit, jos olivat ruoka-aikaan kylässä. Miten tämä liittyy taas maahanmuuttoon?

Siis kyllä meillä söi myös kaverit, jos olivat ruoka-aikaan kylässä. Miten tämä liittyy taas maahanmuuttoon?

Se oli vastaus siihen, että kuinka maahanmuuttajat rikastaa meidän kulttuuria...believe it or not..

Mun äippä, joka ei ollut käyny kun ruottissa kerran, siis rikasti myös kulttuuria ihan supisuomalaisena. Hianoo äippä!

Missä onkaan dokumentti huntupäisen äidin itkusta, kuinka rahat ei riitä ruokaan. Satasen sai päivässä tuhlattua, joista meni varmaan puolet roskiin. Mutta pitää varautua jos sattuu tuleen sukulaisia kylään :thumb:

Disgust, jos sun tai sun äidin ihonväri on lähempänä hiekkaa kuin valkoista, älä viitsi puhua suomalaisista..

Se oli vastaus siihen, että kuinka maahanmuuttajat rikastaa meidän kulttuuria...believe it or not..

kiristääkö noin pahasti pantaa? Perus rasisti. Kun loppuu argumentit, niin aletaan vittuilemaan. Noin paljonko ahdistaa PerSujen kannatuksen lasku? Ei se mun syy ole.

Sä väänsit toisen käyttäjän kanssa kulttuurien rikastamisista.. Itse heitin siihen väliin yhden pienen esimerkin ja sä jäit roikkumaan siihen.

Uskotko Disgust ihan rehellisesti noita galluppeja? Mitä veikkaat että onko niitä "muokattu" tai "kyselty" oikeista paikoista ja sitten vielä "vääristelty" niitä?

kiristääkö noin pahasti pantaa? Perus rasisti. Kun loppuu argumentit, niin aletaan vittuilemaan. Noin paljonko ahdistaa PerSujen kannatuksen lasku? Ei se mun syy ole.

Sä väänsit toisen käyttäjän kanssa kulttuurien rikastamisista.. Itse heitin siihen väliin yhden pienen esimerkin ja sä jäit roikkumaan siihen.

Ei kiristä yhtään. Miten toi sun lainaama teksti indikoi argumenttien loppumista? Sehän oli totuudenmukainen vastaus Battlen kysymykseen eikä parempiakaan esimerkkejä oo teiltä tullu. Rasisti eli realisti joo :) PS:n kannatus laskussa...voi olla kuntavaalien jälkeen haikea huominen mokuttajille tiedossa.

suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/juho-eerola-tyoskenteli-10-vuotta-turvapaikanhakijoiden-kanssa-siina-ajassa-nakee-etta-se-on-turhaa-tyota

Eerola nosti pisteitään aika ylös just.

Rasistiksi huutelu on yhtä väsynyttä kuin loputon suvaitsevaisuus.

Mä luulen, että siitä noi reaktiot tulee, kun sun esimerkki ei todellisuudessa kerro kulttuurieroista oikein mitään. Olen minäkin ollut monet kerrat kummassakin tilanteessa, että on tarjottu tai ei olla tarjottu. Eikä siihen liittyneet kulttuurit millään tapaa. Ja senkin tiedän, että itse tarjoaisin, vaikka tällainen puolirasistinen suomijuntti olenkin.

^

Kyllä se osittain kertoo kulttuurieroista, sillä vieraanvaraisuus ei ole suomalainen perihyve.

Niinkö? Tuohon voisi olla monella paljonkin sanottavaa. Siulla ei selkeästi ole suomalainen kulttuuri ja sen sisäiset erot hallussa. Käytännöt kun on todella paljon asuinpaikasta kiinni.

Mä luulen, että siitä noi reaktiot tulee, kun sun esimerkki ei todellisuudessa kerro kulttuurieroista oikein mitään. Olen minäkin ollut monet kerrat kummassakin tilanteessa, että on tarjottu tai ei olla tarjottu. Eikä siihen liittyneet kulttuurit millään tapaa. Ja senkin tiedän, että itse tarjoaisin, vaikka tällainen puolirasistinen suomijuntti olenkin.

Sanoisin, etta yli puolet suomalaisista yli 60-vuotiaista maatalon emannista alkaa lappaa ruokaa poytaan heti, jos muutama alle 40v mies sattuu kylaan. Kaupungissa harrastetaan ehka vahan vahemman, mutta voikin kysya, etta onko kaupunkilaisten vaiko maaseudun ihmisten tapa toimia sita alkuperaista suomalaista kulttuuria. Sanoisin, etta jalkimmainen on. Eli ei Suomeen ainakaan tassa suhteessa olla mitaan uutta tuomassa.

En tiedä olenko rasisti. Voisiko joku kaikkitietävä taneli valottaa kun:

EN pidä yhtään siitä että tänne asti afrikan sarvesta muka persaukiset nälkiintyneet "kävelee" ja passit lentää viimeistään rajalla roskiin ja jopa 25v äijistä tulee 16-vuotiaita sotaorpoja.
MUTTA..
Minulla on paljon ystäviä sekä sieltä mama afrikasta että irak/iran/turkki seudulta ja pidän että ovat ihan hyviä tyyppejä.

Olenko siis rasisti kun en pidä "neekereistä" ja "karvakäsistä" porukkana enkä siitä että tänne tullaan mafioiden velkarahoittamana tai kotimaassa naapurikyliä ryöstämällä (jostain ne 10 tonnin lennot ym. kuljetukset on revittävä).

Mutta pidän henkilötasolla ihan saman arvoisina enkä omaa ennakkoluuloja ihmisiä kohtaan. Jos olen rasisti koska en pidä "rajat auki" meiningistä ja ulkolaisten elättämisestä.. niin olen sitä mielelläni.
Nuo ulkolaiset muslimitaustaiset kaverit joita mulla on ollut ihan yläkoulu ikäisestä, niitä yhdistää tämä asia.. heidän isänsä ovat heittäneet heidät kotoaan jo jossain 15- vuoden iässä koskapa ovat omaksuneet suomessa asuessaan tämän ettei naisia alisteta/lyödä. Isä siis käskee että siskoja ja äitiä pitää fyysisesti kurittaa, ja kun nämä kaverit eivät sitä ole suostuneet tekemään niin saaneet lähteä lompsimaan himasta.

Sutapaskoja kulttuureita tänne otetaan ja viellä rahoitetaan sitä toimintaa. Kuvottavaa suorastaan.
Tokihan se on kokijan ja näkijän arvomaailmasta kiinni. Minusta nämä naisia alistavat uskonnot ja kulttuurit pitäisi häätää vittuun täältä. Jos me menisimme muslimi maihin porukkana ja pitäisimme siellä jouluja ja muita juhlia ja ryyppäisimme räkä poskella kadulla niin päähän siinä katkeaisi, mitä täällä tehdään kun nähdään että naista alistetaan ja yhteiskunnan tukia kusetetaan? Tietääkseni ei yhtään mitään, oikeuden päätöksiä on vuotanut julki ja ihan rangaistusta vaille ovat jääneet.

Mielummin rasisti kuin kaiken paskan "ymmärtäjä".

Tikustilta hyvää argumentointia edelleen, lempi mokuttajani <3

Mites Allusd tuo erilaisuus on rikkautta? Millähän tavalla? Miten se realisoituu meidän yhteiskunnassamme ja missä asioissa?

Hyvä vaan ettei persut voittaneet enempää. Ne ovat Suomen vihollisia sisältäpäin. Tämä maa taantuis 60-luvun Neuvostoliitoksi jos persut sais päättää. Persujen mielestä kaikilla pitää olla Corolla ja kaikkien pitää asua täsmälleen samanlaisessa kämpässä ja omata täsmälleen samat edut. Kukaan ei saa tienata enempää kuin muut, jos tienaa, niin niitä pitää rangaista armottomasti veroilla.

Ei tuo ole aivan koko totuus. Onhan puolueella yrittäjyyden tukeminen ohjelmassaan, tosin tällä hetkellä aika lailla nälkäisen pienyrittäjän näkökulmasta, mutta kyllä PS:stä löytyy oikeistolainen taloussiipi jota kannattaa ruokkia. Lukaisepa Mike ps-nuorten tuoreen periaateohjelman talousosio. Kun PS:n hierarkia on vielä aika matala, eivät nuoret ole PS:ssä aivan sellaista promillejengiä, mitä esim. kokoomusnuoret ovat omassa puolueessaan.

Viimeksi muokattu:
Jos ko. puolueen pomo sanoo "Yli 5000 euroa kuussa tienaavat ovat suurituloisia ja niitä pitää verottaa entistä raskaammin" on kyse perussuomalaisesta kateudesta. Puolueen nimi pitäis olla Peruskateelliset. Suomalaisethan ovat maailman pahin kansa kyttäämään muita ja kahdehtimaan kaikkea mitä itsellä ei ole. Jos ei itellä ole, ei saa olla muillakaan, siinä Soinin puolueohjelma.

Pitää äänestää nuoriso- ja oikeistosiipeä niin menee viesti perille ;)

Jos ko. puolueen pomo sanoo "Yli 5000 euroa kuussa tienaavat ovat suurituloisia ja niitä pitää verottaa entistä raskaammin" on kyse perussuomalaisesta kateudesta. Puolueen nimi pitäis olla Peruskateelliset. Suomalaisethan ovat maailman pahin kansa kyttäämään muita ja kahdehtimaan kaikkea mitä itsellä ei ole. Jos ei itellä ole, ei saa olla muillakaan, siinä Soinin puolueohjelma.

En moiti sinua siitä, että jätit äänestämättä. Mutta voisin ehdottaa äänestämään pienintä pahaa, oli se sitten puolueista mikä vain.

Niin kauan kuin Suomella on miljardiluokan menoja, ei niitä veroja ainakaan alenneta, vaan tullaan nostamaan radikaalilla kädellä tulevaisuudessa kulujen kattamiseksi.

Niin kauan kuin Suomella on miljardiluokan menoja, ei niitä veroja ainakaan alenneta, vaan tullaan nostamaan radikaalilla kädellä tulevaisuudessa kulujen kattamiseksi.
Niin, menojahan ei kannata alentaa, vaan keksitään lisää menoja ja sitten verotetaan niitä joilta voi ottaa. Sit samaan aikaan ihmetellään muna suussa miksi harmaa talous kasvaa. Persut sais kaikki jäädä auton alle. Säästyis Suomi kommunismilta.

Back
Ylös Bottom