Sonisphere 2012 - Kalasatama, Helsinki - Maanantai 4.6.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Yleensäkin todella nyhverön näköistä ja oloista jengiä oli paikalla, eikä mitään hullua revittelyä nähnyt missään.

Toista se oli The Prodigyn keikalla pari viikkoa sitten. Siellä nörtit, nyhveröt ja kaikki muutki heilu täysillä. Mutjoo... Tänä vuonna en ollu paikalla, mutta kyllä viime vuonna Slipknotin aikana eturivissä oli meininkiä ja mäiskettä!

Metallica ja Amorphis eilen imo päivän parhaat. Tosta keikan fiiliksestä sen verran, että itse olin ihan lavan reunalla ja kyllä siellä oli ihan helvatin kova tunnelma. Metallicalla aivan jäätävä show.

Hiton totta on kyllä, että nykyisin keikoilla ja muissakin suurissa yleisötapahtumissa tunnelma ei aina nouse hirvittävän korkealle, tästä saa ihan vaan syyttää tapahtumien järjestäjiä ja lippubisnestä pyörittäviä, koska aikamoinen osa lipuista myydään firmoille ja yhteistyökumppaneille.

OT: se että meno on hillittyä ei johdu pertti perusinsinööreistä vaan siitä että muusikoita on liikaa paikalla. Olen pistänyt sen aina merkille että muusikot ikään katsomatta tapittavat arvioiden esiintyjiä ja heidän soittoaan. Olisi tavallaan kasvojen menetys antautua meininkiin mukaan.

Toista se on tosiaan Prodigyn ja vastaavien elektronisten bändien keikoilla jonne muusikot eivät tule :D

Toista se on tosiaan Prodigyn ja vastaavien elektronisten bändien keikoilla jonne muusikot eivät tule :D

Eiköhän sielä Prodigyn ja vastaavien keikoilla ole aika paljon kyseisen lajin muusikoita.

taitaa olla koko heavy metalin fanikenttä muuttunut viime vuosina.olin joku aika sitten katsomassa stam1naa ja kyllä oli pitkätukat vähemmistössä

Silloin kun väki on liian hillittyä, on harmi vaan meno myös hillittyä. Itse tykkäisin ronskimmasta ja räyhäkkäämmästä otteesta festarikansankin puolelta (siis sanan positiivisessa merkityksessä)

Metallica on sellanen bändi jota "kaikki" 15-25 vuotiaat ovat kuunnelleet ysikytluvun alussa. Iso porukka oli silloin esimerkiksi legendaarisella Oulunkylän keikalla. Nyt tämä sakki on noin 35-45 vuotiaita ja mitenkään hevareita dissaamatta ovat valtaosa "aikuistuneita". Haluavat käydä katsomassa diggailemaansa bändiä mutteivät enää pukeudu mustiin ja riehu keikalla. Mun mielestä tämä on ihan luonnollinen kehitys ja kuten sanoin, itse pidin sitä vain positiivisena että "ronskimpi ja räyhäkkäämpi ote" loisti poissaolollaan. Tää on kuitenkin mainstream -bändi, hevarit käy sitten hakemassa keikkakiksinsä muiden bändien keikoilta.

Omasta mielestäni Metallica veti hyvän show´n. Tosin vertailupohjaa ei ole aiempiin koska tää oli eka kerta (:nolo:) livenä, mutta ei taatusti viimeinen. Olimme sen verta myöhään pelipaikoilla että Amorphis meni anniskelualueelta kuunnellessa ja Machine Headilta muutama biisi tuli nähtyäkin.
Oikein oli mahtava päästä viimein katsomaan Metallican livemeiningit, sen verta kauan kuitenkin ko. bändiä tullut kuunneltua.

Metallica on paska. Sen aika oli jo !

Metallica on sellanen bändi jota "kaikki" 15-25 vuotiaat ovat kuunnelleet ysikytluvun alussa. Iso porukka oli silloin esimerkiksi legendaarisella Oulunkylän keikalla. Nyt tämä sakki on noin 35-45 vuotiaita ja mitenkään hevareita dissaamatta ovat valtaosa "aikuistuneita". Haluavat käydä katsomassa diggailemaansa bändiä mutteivät enää pukeudu mustiin ja riehu keikalla.

Nyyh. Mä täytään 33... Kai munkin pitäisi olla aikuistunut :D (En riehu keikoilla, pukeudun kyllä aika mustaan...) Tuntuu kyllä vanhalta nyt kun kuulun noihin "kaikkiin" :lol2:

Back
Ylös Bottom