Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Vaikkei mitään perhettä olekkaan niin tuo on juurikin se syy miksi en omista koiraa. Ilman mopoharrastusta luultavasti olisi ruffe seurana, mutta ei viitsi ottaa kun se joutuisi sit olemaan niin paljon yksin ja hoidossa :(

Se on kyllä yksi ehdoton totuus. Päivät ollaan töissä, hauva yksin. Illat on usein menoa täynnä. hauva yksin ja sitten vielä ulkomaillakin n. kuukausi vuodessa niin hauvasta tulee onneton. Koiria ottaisimme kyllä hoitoon niin siinähän näkisivät mikä homma niissäki on.

Se on kyllä yksi ehdoton totuus. Päivät ollaan töissä, hauva yksin. Illat on usein menoa täynnä. hauva yksin ja sitten vielä ulkomaillakin n. kuukausi vuodessa niin hauvasta tulee onneton. Koiria ottaisimme kyllä hoitoon niin siinähän näkisivät mikä homma niissäki on.

Mä haluaisin kyllä uskoa että mun haukku on ihan onnellinen rekku, vaikka olenkin päivät töissä ja olen matkustanut puoli maailmaa ja urheilenkin joskus. Mutta sillä käy päivisin ulkoiluttaja, olen kouluttanut sen niin, että se kulkee aika paljon mukana, reenaan myös rekun kanssa ja se pääsee aika hyvin lenkkeilemään (oon laskenut että 10-14h viikossa ehkä), se on tottunut olemaan hoidossa eikä peräänsä katso kun vien sen hoitoon ja lähden reissuun. Mutta olen kyllä samaa mieltä, että jos koira on 22 h vuorokaudessa yksin kotona nukkumassa niin sitä ei pidä ottaa.

Että kun tätä on odotettu! Pääsee juomaan aamukahvit ja lukemaan keskisuomalaisen parvekkeella auringon noustessa.

edit. vieläpä arkena!

Mä haluaisin kyllä uskoa että mun haukku on ihan onnellinen rekku, vaikka olenkin päivät töissä ja olen matkustanut puoli maailmaa ja urheilenkin joskus. Mutta sillä käy päivisin ulkoiluttaja, olen kouluttanut sen niin, että se kulkee aika paljon mukana, reenaan myös rekun kanssa ja se pääsee aika hyvin lenkkeilemään (oon laskenut että 10-14h viikossa ehkä), se on tottunut olemaan hoidossa eikä peräänsä katso kun vien sen hoitoon ja lähden reissuun. Mutta olen kyllä samaa mieltä, että jos koira on 22 h vuorokaudessa yksin kotona nukkumassa niin sitä ei pidä ottaa.

Joo kyllä sen varmaan saisi opetettua ja koulutettua jotenkin systeemiin. Exällä oli vaan niin jumaliste vaikeaa aina se hoitoon vienti. Eikös pk seudulla varmasti ole hoitolaitoksia joihin mahis viedä? Tai sinne samaan paikkaan mistä koiran ostaakin..

Ai ei oo suomalaisista leffoista jatko-osia?! Mikäs piru se Vares sitten on?
Uuno Turhapuro....

Ei nuo ole sinäänsä jatko-osia, ei liity mitenkään aikasempiin elokuviin tarinan kannalta

Joo kyllä sen varmaan saisi opetettua ja koulutettua jotenkin systeemiin. Exällä oli vaan niin jumaliste vaikeaa aina se hoitoon vienti. Eikös pk seudulla varmasti ole hoitolaitoksia joihin mahis viedä? Tai sinne samaan paikkaan mistä koiran ostaakin..

Niin en mä tarkoittanut mitenkään rohkaista toisaalta koiraa ottamaan, jos ei sitä ihan tosi tosi paljon halua ja nimenomaan vanhemmat, lapsethan hoitaa sitä tyypillisesti sen ekan viikon. Koira vaatii tosi paljon. Se pitää huomioida kaikessa. Se muuttuu automaattiseksi, mutta vaatii se silti paljon. Ja on hoitolaitoksia, mutta en omaani sellaiseen kyllä vie, sillä on luottohoitopiiri. On onneksi suosittu hoitoasiakas. (trimmaaja ja mun äiti enimmäkseen hoitaa sitä). Jotkut kasvattajat ottaa myös, mutta harvoin saa hyvän koiran läheltä.

Onhan niitä hoitoloita, mutta ne ei mitään ihan ilmaisia ole. Eli jos on usein hoitotarvetta ja pitkiä aikoja, niin koiran hankkimista kannattaa tosiaan pohtia. Ellei ole sitten tuttavapiirissä jotain paikkaa (esim. jomman kumman vanhemmat), mihin saisi koiran kohtuukorvauksella hoitoon pidemmäksikin aikaa. Suosittelen kyllä, että koetatte saada jotain suht aktiivista koiraa teille hoitoon vaikkapa viikoksi, niin näkee poikakin, että mitä se vaatii. Ja kyllä, koira sitoo, se vaan on fakta.

Joo semmosta mietin että tuttujen hauvaa hoitoon. On ne kivoja mutta työtä on. Kyllä mä sen työn kestäisin mutta en tiedä jaksaisinko lähteä taas samaan rumbaan. Hyvähän se olis vähän käydä lenkilläkin ja nykyisen vaimon kanssa kyllä pärjäisi. Poika nyt ei hoida yhtään.. siltä kun kysyttiin kuka sitä hoitaa "te!" oli vastaus.

Tutuista ei kauheasti ole apua. Vaimon systerillä allergia ja toisella systerillä 2 omaa koiraa eli konfliktin mahdollisuus. Isovanhemmista nuorin taitaa olla 72 vuotias.. :(

Niitä hoitajia voi kyllä ilmestyä myöhemminkin, meillä oli nuoruudessa vähän ärhäkkä rottweiler joka suoraan sanottuna vihasi lapsia, sitä ei koskaan haluttu minnekkään hoitoon ja matkailu jäi vähemmälle. Se sitten kuoli 12 vuotiaana syöpään :( ja tilalle tuli mäyräkoiran ja jack russelin sekoitus joka on vielä 7 vuotiaana yhtä pirteä kuin aivan pentuna. Nyt kun vanhemmat lähtee matkailemaan niin sukulaiset ja vanhempien ystävät kinastelevat siitä kuka sen saa ottaa :D

Tuosta koirien hoidosta: meillä on täälläpäin sellainen koirahoitola jonne ainakin meidän koirat menee aivan intona. Se paikka on entinen joku yliopiston koe-eläin tarha jossa on isot huoneet/tarhat koirille. Ja esim meidän koirat kun tulee aika hyvin muiden kanssa toimeen niin hoitolan henkilökunta antaa niiden olla päivät yhdessä isossa tarhassa. Jos koirat on esim 3päivää siellä muiden kanssa niin ne ovat ihan poikki muutaman päivän kun niin paljon tuohunneet muiden kanssa. Viimeksi kun vietiin koiria sinne niin heti kun käännyttiin pihaan alkoi helvetillinen ilo haukku että nyt päästään taas hoitoon ja kun tapasivat tutun hoitajan niin ilo oli suurempi kuin sitten kun hain koirat niin minut nähtyään.

Mulle soitti tänään puhelinmyyjä. Erehdyin vastaamaan puhelimeen, kun yleensä lyön ystävällisesti luurin korvaan.

Tyyppi aloitti keskustelun maireasti kysymällä: "Mitenkäs siellä on päivä lähtenyt käyntiin?" Ei vois vähempää
kiinnostaa jutella tekomukavia jonkun myyjän kanssa, joten kysäisin vähemmän mukavasti: "Oliko sulla mitä asiaa?"
Tyyppi hieman häkeltyi, mutta kertoi asiansa ja loppujen lopuksi saatiin tehtyä kaupatkin.

Mitä opimme tästä? Suomalaiselle ei kannata yrittää lässyttää small talkia.

Mitä opimme tästä? Suomalaiselle ei kannata yrittää lässyttää small talkia.

Tai sitten sä olet vaan mukakiireinen töykeä aikuinen.

Kyllä mä jaksan monesti höpötellä niiden kanssa jos on hyvä myyjä, koska ne oikeesti handlaa sen paskan puhumisen :D Tosin en tiedä kumpi on töykeämpää loppujen lopuksi - lopettaa puhelu tylyn nopeasti vai jaaritella turhaan kuitenkaan tekemättä kauppoja ja haaskata toisen business-aikaa. Hmm..

Ai etta kun laiskottaa. Pitais menna kaymaan omassa kotona mutta kombinaatio 1,5km fillarilla + 30min bussilla + 10min kavellen on liian vaivalloista. Taidan pysya taalla :D

Siikkeri on menny ihan pilalle.

Nääh, se on vaan rakastunu. Tuskin asiasta kannattaa olla huolissaan.

Ja vittumitäpaskaa työmaalla tänään. Vedän kohta semmoset avohakkuut ettei oo ennen nähty, se on ihan varma saatana.

Siitä on varmaan 6 vuotta kun oon viimeksi katsonut supernaturalia, nyt lähtee kesälomaksi tavoite: Katsoa kaikki supernaturalin tuotantokaudet :D

Oliapahan vaikeaa saada aika lääkärille. 20 minuuttia vääntöä ennen kun sai ajan sovittua. Voihan vuokratyösuhteet...

Back
Ylös Bottom