Te juutalais- ja Israel vihaajat olette kyllä kaksinaamaista sakkia.
Tutustu Israelin syntyhistoriaan.
Älä nyt rupea kutsumaan minua juutalaisvihaajaksi. Ilmaisin hyvin yksinkertaisesti ja neutraalisti miksi palestiinalaiset kokevat mitä kokevat, ja Israelin syntyhistoriaan kyllä olen tutustunut. Nyt sinä vaan rupeat raivoamaan täysin ohi kommenttieni vittauskohteen...
Meinaatko, että suomalaistenkin pitäisi pitää karjalaiset leireissä, koska Karjala, Suomenlahden saaret, Sallan itäosa ja toinen käsivarsi ovat olleet juridisesti Suomelle kuuluvia alueita?
Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? En puhunut leireistä mitään. Sanoin, että jos kansa X häädetään aseellisesti kotiseudultaan niin tämä johtaa vihanpitoon.
Miksi nimenomaan Israelin pitää luopua omista alueistaan tai edes sodissa valloittamistaan alueistaan, miksi Venäjän, Yhdysvaltojen jne ei tarvitse tehdä niin?
Täytyykö minun esittää kaikki edes jokseenkin samankaltaiset tilanteet halki maailmanhistorian tehdäkseni kommentin yhdestä? Mielenkiintoinen vaatimus sinänsä. Mikä oli keskustelun asiayhteys? Se oli Israel. En siis sano, että Israel olisi erilainen kuin valtio A, B tai C tämän asian suhteen.
Natsikortti vedetty esiin, eli varmaan tiedät mitä se tarkoittaa, kun se otetaan esille natsisaksaan liittymättömässä keskustelussa. Mitä valloitettuja alueita alkaisit palauttamaan alkuperäisille omistajille, miten ajattelit toteuttaa palautukset, miten päätät/perustelet mitkä ovat valloitettuja alueita ja ketkä ovat niiden alkuperäisiä omistajia, mihin vuoteen vedät rajan?
"Kortti vedetty esiin" - kortti vedetty esiin. Sanoin, että palestiinalaisten kokema vihamielisyys Israelia kohtaan ei ole samankaltaista kuin Natsi-Saksan kokema vihamielisyys juutalaisia kohtaan. Jos olet eri mieltä, niin odotan innolla perustelujasi. En pyri luomaan yleistä teoriaa siitä, mikä alue kuuluu sille-tai-sille porukalle, vaan pyrin ainoastaan luonnehtimaan, miksi palestiinalaiset kokevat oikeuksiaan rikotun.
Jos luet keskustelun, niin huomaat, että en milloinkaan sanonut, että jokin alue pitäisi palauttaa jollekkin kansanryhmälle.