Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Niska alkanut rutisemaan, fyysistä työtä tullu tehtyä (raksahommia) 4-5 päivänä viikossa ja sellainen 2-3 kuukautta on ollu tyhmästi suurimmaksi osakseen tietokoneella istumista ja venyttelyt on kokonaan unohdettu.

Olisiko kyse lihaskireydestä vai jostakin lukosta rintarangassa jne. tai molemmista? Olen käskenyt parin tutun kävellä varmaan 3 kertaa talven aikana selänpäällä, ekalla kerralla kuului ihan hirveät naksahdukset ja toisella kertaa ei mitään ja kolmannella "pieniä" naksahteluita. On siis ollut kipuja lapaluiden kohdalla eli jotakin rintarangan lukkoa ilmeisesti ollut.

Ekan selänpäällä kävelyn kerran oli pientä kipua, oli ollut erittäin paha lukko ilmeisesti ja senjälkeen tuo kolmas kerta tuntui erittäin hyvältä, palaset ikäänkuin loksahti kohalleen.

Vai onko kyse jostakin vakavammasta? (näin teidän mielestänne), joka askeleella kuuluu ihan pieni naksahdus/rusahdus minkä itse kuulee.

Ja ikää tosiaan alle 20 eli ei ainakaan vanhuudesta ole....

Miksi moottoripyörät pääsääntöisesti kuluttaa helvetisti polttoainetta?

Eihä noi nykypäivän ruiskuvehkeet syö paljo mitää, joku 600RR vie iha helvetin vähä soppaa nätissä ajossa ja eihän noi lätkät tienvarressa anna muuta ajaakkaan :D

Veikkaisin että et ole enää piikki- iässä, kiitä onneasi. Itellä "pikkase" laiteltu Honda NSR 2t vehe ja soppaa menee siihe 10l satasella hyvin helposti kun vähä enemmin kiristelee. Iha hyvä saavutus ku tehot on kummiski vaan +30hp koneelta.

Paljonko sitä soppaa sitten menee nykyprätkillä?

Mikä nyt sit on paljon soppaa Pyr0n mielestä?

Oma pyörä, eli 1100cc CBR vm2001 vie semmottista 5,5-9 litraa ysikasia satasella ajotavasta riippuen. Taino kerran on vieny tota 5,5l luokkaa kun kokeilin piruuttani miten pienellä sen saa menemään jos köröttelee :rolleyes: Tosin unohdin varmasti muutaman kerran ton tankillisen aikana pihistelyn, koska kiihytykset tulee luonnostaan aika reippaasti tehtyä..

Faijan pyörä, eli 1100cc CB vm1983 vie keskimäärin samoja lukemia vaikkei siinä oo kun 5 vaihdetta ja on jonkin verran viritetty vehjas, eli takapyörä teho muutaman hevosen suurempi kuin alunperin koneteho. Ehkä ei aivan pärjää pihiydessä tolle uudemmalle tonnisataselle jos oikeen molemmilla yrittäis pienellä päästä, mut ei suurta eroa kuitenkaan.

Eräästä bike-lehden jutusta jäi mieleen kun koettivat eripyörien huippuja, niin se yks MV Agusta vei 19l/100km siinä testien aikana :lol2:

Mitä ny netista selaillu ja kuullu ni 4-8l menee kaikki tälläset yleisemmät pyörät CB500- 12R kawa akselilta. Ei toi oo paha ku oma Vectra vie enemmin keittoa.

Edit: Ephe oliki noppeemp :D

No mun mielestä suhteuttuna painoon ja puolet vähempään määrään renkaita nuo on melko isoja lukemia. Sitä mie lähinnä mietinkin, että miten ne voi viedä noin paljon. Jos tommonen ~1200kg pihi Volvon mötky vie 3,4l/100, niin miten tommonen 200kg ja kahella renkaalla varustettu vehe vie enemmän vaikka kuinka pihistelis?

Mikä on sen laitteen nimi, jonka voi liittää puhelimeen ja sitten saa kuunneltua autosta puhelimen musaa radion kautta? Kaverilla sellainen oli autossaan ja kännykässään ja nimenkin kysyin ja hinnan, mutta nimi pääsi unohtumaan :D

No mun mielestä suhteuttuna painoon ja puolet vähempään määrään renkaita nuo on melko isoja lukemia. Sitä mie lähinnä mietinkin, että miten ne voi viedä noin paljon. Jos tommonen ~1200kg pihi Volvon mötky vie 3,4l/100, niin miten tommonen 200kg ja kahella renkaalla varustettu vehe vie enemmän vaikka kuinka pihistelis?

1100cc ja 160hv on hiukan erilainen viritysaste/litratehosuhde mitä jossain ekovolvossa.

Ilmanvastuskerroinkin on mopossa kuskin kanssa ilmeisen huono tietääkseni.

On toi joo sellai ajateltuna isokin lukema, mutta toisaalta kun vertaa autoon jonka suorituskyky on sama niin ero on päätähuimaava.

Varmaa syitä on just tuo että prätkän viritysaste on korkeampi ja ei ole tehty niin taloudelliseks ku just jotai volvon ekoboxia. TM testin mukaa noilla uusilla 636 yms. pääsis kans toho 3 litran pintaan matka- ajossa, melkein ilmasta. Ja varmaan tuokin että prätkä vaatii huomattavasti enemmin kierroksia vaikuttaa, volvon mittarista taitaa asteikko loppua ennen kuin prätkä pääsee vetoalueelle.

1100cc ja 160hv on hiukan erilainen viritysaste/litratehosuhde mitä jossain ekovolvossa.

Ilmanvastuskerroinkin on mopossa kuskin kanssa ilmeisen huono tietääkseni.

On toki tollaisessa viritysaste eri, mutta esim. tuo Dragstar 650 ja 29kW ei nyt niin mahottoman viritetty ole. ;) Ilmanvastus toki suuri. Eikä luultavasti ole ainoa matalatehoinen moottoripyörä maailmassa. Varmasti useita customeita samantyylisillä spekseillä.

Tuli tuosta taas mieleen että paljonkos tollasella imurilla sitten pitää avata kaasua? Sen takia tollane nelitahtipiikkikin kuluttaa samanverran satasen vauhissa ku joku 600cc matka- ajossa kun pitää kokoajan vetää kahva 3/4 osaa auki.

Mikä on sen laitteen nimi, jonka voi liittää puhelimeen ja sitten saa kuunneltua autosta puhelimen musaa radion kautta? Kaverilla sellainen oli autossaan ja kännykässään ja nimenkin kysyin ja hinnan, mutta nimi pääsi unohtumaan :D

FM-lähetin? Itsellä Nokia N97 (vanha paska) ja löytyy ohjelma valmiina mihin isketään taajuus, (auton)radiosta sama ja musiikki kuuluu.

Samaa olen itsekin miettinyt. Onhan nuissa kakspyöräisissä myös usein melko järjetön teho-paino -suhde. Kyllähän ne vähemmälläkin liikkuisivat.

Samaa olen itsekin miettinyt. Onhan nuissa kakspyöräisissä myös usein melko järjetön teho-paino -suhde. Kyllähän ne vähemmälläkin liikkuisivat.

Onhan se järjetön kyllä, mutta onhan siellä niitä maltillisempiakin pelejä. Eikö tähän saatu yksiselitteistä vastausta vaikka yhdeltä pakkiksen miljoonasta insinööristä?

Eiköhän ne jostain, vaikka tuo virallinen tie nyt Suomen osalta meni puihin. Hahasport.com ehkä? En tiedä, mutta katsoin vain itse sieltä Eurosporttia eilen.

Jos siis haluaa muuten vain netistä katsoa, mutta voisi maksaa, niin Katsomossa voi ostaa Mertarannalla varustetut matsit. Laatu on 720p eli todella hyvä.

Eiköhän ne jostain, vaikka tuo virallinen tie nyt Suomen osalta meni puihin. Hahasport.com ehkä? En tiedä, mutta katsoin vain itse sieltä Eurosporttia eilen.

Jos siis haluaa muuten vain netistä katsoa, mutta voisi maksaa, niin Katsomossa voi ostaa Mertarannalla varustetut matsit. Laatu on 720p eli todella hyvä.

Kiitos tästä TML.

Back
Ylös Bottom