Dieetti, mitä teen väärin?

Juuh elikkä vähän taustatietoa, pituutta 185, painoa dietin alussa 3vk sitten 101kg, ensimmäisen viikon aikana lähti 3.5kg josta luultavasti suurin osa nesteitä, nyt sitten 2 viikkoa on tästä jatkettu eteenpäin ja paino tippunut vain 0.1kg per viikko. Treenattu on kovaa 3-4krt viikossa, reenit on sujunu ja tuloksetki nousseet kaikessa. Kalorit oon kokoajan pitänyt noin 1000kcal miinuksilla että kyllä ainakin mun järjenjuoksun mukaan (joka on paikoittain hyvinkin vajavaista) pitäisi painossa tapahtua laskua, nyt en kyl ymmärrä mitä mun kehossa oikeen tapahtuu...
APUVA

EDIT: ja siis sitä mahaa on mistä lähteä painoa, en misään nimessä ole ns. loppusuoralla

Todennäköisesti olet laskenut kalorisaannin päin mäntyä ja syöt todellisuudessa enemmän. Excel ja kalorilaskuri.fi on aika voimakas duo tuohon touhuun.

voi kun olisikin noin niin ei olis tarvinnu tänne ees mitään laittaa :D
mutta siis kalorit on laskettu juurikin kalorilaskurin kanssa ja kyllä ne miinuksilla sen tonnin verran on, ruokana pääasiassa kana/nauta sekä treenin jälkeen palautusjuoma.

Laita toki ruokaohjelmasi esille, niin asiaa voidaan tarkemmin katsastella. Fysiologisestihan se on täysi mahdottomuus, että jos kalorisaantisi on tonnin alle kulutuksen niin et muka laihtuisi.

Punnitsetko kaiken mitä syöt? Siinä tulee se isoin virhe monelle, kun ei osata arvioida sinne päinkään.

Vaihtoehdot on aika vähissä. Syöt ihan oikeasti vain liikaa kulutukseesi nähden. Kahdessa viikossa painon tulisi tulla jo enemmän alas nesteiden kerääntymisestä yms. huolimatta. Eli pikkuhiljaa kiristämään ruokailuista niin kauan kun paino kääntyy jälleen laskuun.

kulutuksen laskin kaikenmailman laskureilla jotka tietysti eivät ole täysin luotettavia mutta päiväkulutukseksi sain keskimäärin noin 2400 kaloria, varmaankin aika lähellä totuutta.
eipä tule punnittua safkoja mutta esim lihapaketin paino tietysti kertoo aika hyvin, olettaen että se nyt ei aivan järkyttävästi valehtele.
treeninä 3-4krt ihan perus lihaskuntotreeni, aerobista/lenkkeilyä en tee koska olen laiska vellihousu mutta ei tuon luulisi haittaavan kun eikös se miinuksilla oleminen kuitenki ratkase loppupeleissä painon kaikkoamisen
EDIT: lauantaisin suon itselleni muutaman oluen ja jotain herkkua mutta tuskin tuo nyt kuitenkaan viikkotasolla pitäisi näkyä kun sillonkin lauantaina ollaan juuri ja juuri +-0 jos edes sitä

Olis kyllä nyt mielenkiintosta nähdä ruokapäiväkirjaa mitä siellä oikeasti sitten syödään ja paljonko ne kalorit on. Ja loppupeleissä mikä se muutama olut on? Kaksi 0,33l, 0,5l vai 1l ;) Ja mitä lasket herkuiksi? Koska jos oikeasti tulee tuhatta kaloria vajetta päivässä niin kyllä sitä laihtuu vaikka makaamalla...

vaikka vetäs 5litraa la iltana bissee nii se mitn "haittaa", jättää vain net mässäilyt sit vittuu ;)

Juuh elikkä vähän taustatietoa, pituutta 185, painoa dietin alussa 3vk sitten 101kg, ensimmäisen viikon aikana lähti 3.5kg josta luultavasti suurin osa nesteitä, nyt sitten 2 viikkoa on tästä jatkettu eteenpäin ja paino tippunut vain 0.1kg per viikko. Treenattu on kovaa 3-4krt viikossa, reenit on sujunu ja tuloksetki nousseet kaikessa. Kalorit oon kokoajan pitänyt noin 1000kcal miinuksilla että kyllä ainakin mun järjenjuoksun mukaan (joka on paikoittain hyvinkin vajavaista) pitäisi painossa tapahtua laskua, nyt en kyl ymmärrä mitä mun kehossa oikeen tapahtuu...
APUVA

EDIT: ja siis sitä mahaa on mistä lähteä painoa, en misään nimessä ole ns. loppusuoralla
Treenaa enemmän ku 3-4krt viikkoon, tai ota vaikka joka treenin loppuun 20-40min cardiota.

Sähän olet laihtunut ihan hyvin, 3 viikossa 3,5 kg. Ei laihtuminen mitään tasaista tiputtelua ole vaan paino voi pysyä pitkään samassa ja sitten taas tipahdella. Olut ja pikku herkuttelu heittää nestetasapainoa todella paljon ja itellä ainakin menee loppuviikkoon ennen kuin painon puolesta ollaan samassa kuin ennen viikonlopun mässäytystä, vaikka kyseessä onkin neste eikä läski mitä kroppaan kertyy.

Nyt jos pidät pari kolme viikkoa nollalinjaa herkuttelussa ja oluessa ja vedät muutamat vähähiilariset päivät niin huomaat että painosi tulee taas rytisemällä alas, olettaen että olet laskenut kalorisi oikein.

ps. 3 viikon dietti kahdella mässyttelypäivällä ei ole vielä diettiä nähnytkään ;)

Parasta mitä voit tehdä imo on ostaa ruokavaaka ja ja nätisti käyttää kaikki mitä syöt niin vaa'an kautta ja dippadappa huomaatkin et paljon oikeasti on heittoa "tuntumalla" syötyyn. Mutta toisaalta jos mutulla tippuu paino niinkun pitääkin niin silloin en nää tarvetta.

kulutuksen laskin kaikenmailman laskureilla jotka tietysti eivät ole täysin luotettavia mutta päiväkulutukseksi sain keskimäärin noin 2400 kaloria, varmaankin aika lähellä totuutta.
eipä tule punnittua safkoja mutta esim lihapaketin paino tietysti kertoo aika hyvin, olettaen että se nyt ei aivan järkyttävästi valehtele.
treeninä 3-4krt ihan perus lihaskuntotreeni, aerobista/lenkkeilyä en tee koska olen laiska vellihousu mutta ei tuon luulisi haittaavan kun eikös se miinuksilla oleminen kuitenki ratkase loppupeleissä painon kaikkoamisen
EDIT: lauantaisin suon itselleni muutaman oluen ja jotain herkkua mutta tuskin tuo nyt kuitenkaan viikkotasolla pitäisi näkyä kun sillonkin lauantaina ollaan juuri ja juuri +-0 jos edes sitä

Jos 22-vuotias, 185cm pitkä ja 101kg painava mies kuluttaa päivässä tuon verran, niin se ei ilmeisesti tee kyllä päivän aikana mitään. Johan tuo kulutus pitäisi ylittyä ihan makaillessa. Eli syötkö nyt 1400kcal päivässä? Mikäli syöt, niin nosta ihmeessä reilusti ylöspäin. Tuolla et taatusti laihdu vaan elimistö on aivan tiltissä.

Jos 22-vuotias, 185cm pitkä ja 101kg painava mies kuluttaa päivässä tuon verran, niin se ei ilmeisesti tee kyllä päivän aikana mitään. Johan tuo kulutus pitäisi ylittyä ihan makaillessa. Eli syötkö nyt 1400kcal päivässä? Mikäli syöt, niin nosta ihmeessä reilusti ylöspäin. Tuolla et taatusti laihdu vaan elimistö on aivan tiltissä.

Riippuu ihan henkilöstä ja aineenvaihdunnasta, mutta esimerkiks itellä 183cm & 96kg ja tuommosella 2500-3000kcal välipäivien ruokavaliolla ei paino nouse muttei kyllä laskekkaan eli aikalailla kulutuksen verran vedän. Tuo 500kcal "nolla-alue" johtuu varmaan vaihtelevasta aktiviteetista töissä. Treenipäivinä sitten about 3500kcal ja hyvin on tähä mennessä paino noussu, nyt ruvennu tosin tulemaan jo ilmeisesti kropan raja vastaan lihasmassassa kun alkaa kertymään vyörätölle jos syö liikaa.

Minä painan 80kg ja 180cm pitkä, ja paino nousi TASAN 3 kiloa 6 viikossa syömällä keskimäärin 3200kcal testijaksolla. Viikossa tein keskimäärin 3 kävelylenkkiä a 60min ja kävin salilla 3x a 90min koko keho läpi. Siitä voi arvioida kulutusta. 2400kcal tuollaiselle jampalle jos se liikkuu edes saman, syntyy varmuudella ainakin 500kcal vaje joka tarkoittaa noin puolta kiloa viikossa.

Minä painan 80kg ja 180cm pitkä, ja paino nousi TASAN 3 kiloa 6 viikossa syömällä keskimäärin 3200kcal testijaksolla. Viikossa tein keskimäärin 3 kävelylenkkiä a 60min ja kävin salilla 3x a 90min koko keho läpi. Siitä voi arvioida kulutusta. 2400kcal tuollaiselle jampalle jos se liikkuu edes saman, syntyy varmuudella ainakin 500kcal vaje joka tarkoittaa noin puolta kiloa viikossa.

Mun mielestä taas muiden kulutuksista ei voi arvioida mitään. Itse vedin viimeviikon 2000-2500kcal/pv, 6päivässä tuli 4punttia, 3vapaaottelureeniä, 3nyrkkeilyreenit ja 4x 30min aeroobista. Paino nousi 500g. Samat kalorit ja reenimäärät ollut tälläviikolla, paino vieläkin samassa. Jos se aineenvaihdunta on jumissa, niin sillon se on.

Ja paino siis meikäläisellä +84. pituus 178cm. Kyllä noi kulutukset tarvii melkeimpä itse henkilökohtaisesti koittaa arvioida.

Back
Ylös Bottom