Dieetti, mitä teen väärin?

Laitetaampas omia surkeita kokemuksia sekaan, vaikkakin aloitus jutulle ei varmaan paljoa apua ole.

Itsellä mitat 175cm 80kg rasvat siinä 15% pinnassa, tarkoitus olisi saada kroppa alle 10% rasvoihin ja sitä tavoittelemaan läksin n1500-2000kcal paivä kaloreilla(riippuen liikannanmäärästä), työ kevyttä toimisto hässäköintiä, kalorit laskenu kalorilaskuri sivustolla ja koittanu pitää -700ckal/pv.
viimeisen 13pv jättänyt hiilarit alle 100g/pv, protskua tullu 150-200g/pv rasvaa loput(80-110g).
Kun hiilarit vähensin, heti putosi paino n.2kg, mutta jostakin kumman syystä nyt kivunut tuohon 80kg lähtöpainoon takaisin...tätä en ymmärrä, mistä voi johtua?

Ruuat jotakin tälläistä
Aamu: 4-viljanpuuro 35g, pekoni 3 siivua , 2 kananmunaa tai pekoni<>raejuustoksi
Lounas/päivällinen, 150g lihaa/kanaa/kalaa ja aina 250-300g kasviksia
Välipalat valion plussa rahkaa, marjoilla (100g) tai ilman, lisänä pähkinää 40g (jos rasvat alle tavoitteen)

Kaikki mahdolliset (yleisimmät) omegat ym monivitskut tulee nautittua, niin ja kreatiinin syönnin aloitin samoihin aikoihin kun tämä hiilarien pudotuksen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä taas muiden kulutuksista ei voi arvioida mitään. Itse vedin viimeviikon 2000-2500kcal/pv, 6päivässä tuli 4punttia, 3vapaaottelureeniä, 3nyrkkeilyreenit ja 4x 30min aeroobista. Paino nousi 500g. Samat kalorit ja reenimäärät ollut tälläviikolla, paino vieläkin samassa. Jos se aineenvaihdunta on jumissa, niin sillon se on.

Ja paino siis meikäläisellä +84. pituus 178cm. Kyllä noi kulutukset tarvii melkeimpä itse henkilökohtaisesti koittaa arvioida.

Olen kyllä huomannut olevani vähän joka asiassa johon en itse pysty vaikuttamaan jonkinlainen keskivertokansalainen, mutta jos minä lihoisin 2000-2500kcal dieetillä, niin sitten menisin kyllä lääkäriin ja otattaisin kaikki maailman mahdolliset ja mahdottomat arvot ja kokeet ja jos mitään noteerattavaa ei sinällään ilmenisi, alkaisin kokeilla järjestelmällisesti, että missä mättää. Jos keho ei toimi hyvin, sitten se laitetaan toimimaan niin vaikka piikillä. Itse en ainakaan viitsisi kärsiä pätkääkään, pää tuntuu hajoavan jo jos pitää syödä alle 2500kcal, saatika sitten 2 tonnia. Sen kestää kun tietää että se kestää sen kuukauden pari, mutta että aina.. Huh Huh. Minä myös jumaloin hiilareita ja olisin aivan kusessa jos ne eivät mun keholle sopisi.

Hiilareiden kanssa pelatessa paino putoaa helposti sen 2-5 kiloa, koska jokainen glykogeenin muodossa oleva hiilarigramma sitoo n. 4g nestettä kehoon.

Äkkiseltään tulee mieleen et jos "lauantaisin" tulee juotua muutama olut, niin tuskin se ainakaan dieettiä auttaa mihinkään! Ainakin allekirjottaneelle "mättöpäivä" (vaikkei kalorit välttämättä meniskään överiks) kerran viikossa on ehdottomasti liikaa, ja tulee helvetin vetelä ja nesteytetty olo just esim. kaljasta. Ja tosiaan, ne kalorit ei voi mitenkään olla tuhatta miinuksella jos paino ei tipu! Kaljat veks pariks kolmeks viikoks ja kalorilaskut läpi ni kyllä se siitä!
Ite aloitin dieetin 6.10.2011, jolloin vaaka näytti 100,4 kg, ja torstain aamupaino tais olla 84,1 kg. Vielä olis joku 8 vko jäljellä... Kiristyy kiristyy :D

Nää painon jumimiset voi johtua myös liiasta liikunnasta. Ja sen jos yhdistää vielä suureen kalorivajeeseen, stressihormonit nousee varmasti. Kortisolitasojen ollessa koholla, insuliinia piikkaamalla saatta muodostua jopa uusia rasvasoluja, kun normaalisti lihoessa rasvasolut täyttyy eikä suinkaan lisäänny. Joten mättöpäivätkään ei aina ratkaise asiaa.

Liika liikunta voi myös aiheuttaa kilpparin vajaatoimintaa (varsinkin naisilla). Kilppari kun on aika tärkeässä roolissa aineenvaihdunnan säätelyssä. Nämä yhdistettynä aineenvaihdunta hidastuu ja myös läskiä kertyy vaikka olisit kuinka miinuskaloreilla.

Meikäläisen neuvo painonjumiin olisi siis seuraava: Vähennä liikuntaa ja kalorivajetta.

Bläkäri sanoi:
Hiilareiden kanssa pelatessa paino putoaa helposti sen 2-5 kiloa, koska jokainen glykogeenin muodossa oleva hiilarigramma sitoo n. 4g nestettä kehoon.

Ja tuo on sitten todellista painonpudotusta, dietin loppuessa nesteet palaavat takaisin ja tulos + - 0.

Itse kun pudottelen rasvoja yritän kaikin keinoin pitää nesteet, voimaharjoittelu sujuu paremmin, nivelet ja jänteet kunnossa, lihasmassa säilyy ja pudotus on todellinen, rasva lähtee.

Viimeksi painoa lähti vain neljä kiloa, mutta kaikki lähti läskistä ja harjoitus painot joissakin liikkeissä nousivat.

Itse kun pudottelen rasvoja yritän kaikin keinoin pitää nesteet, voimaharjoittelu sujuu paremmin, nivelet ja jänteet kunnossa, lihasmassa säilyy ja pudotus on todellinen, rasva lähtee.

Viimeksi painoa lähti vain neljä kiloa, mutta kaikki lähti läskistä ja harjoitus painot joissakin liikkeissä nousivat.
Miten tää onnistuu? Onko kreatiinilla osuutta asiaan, vai pidätkö vaan huolen kehon glykogeenivarastoista?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom