Mä en ole nyt löytänyt vielä yhtään väärän luulon korjausta noista sun teksteistä aapinen. Myönnät että se "rakasta tai kärsi" pitää paikkansa ja että pitää vaan olla kristitty että tajuaa miten kivaa se on. En usko että edes käsität miten sairasta tuo on.
Miksi muuten tämä väitetty syntiinlankeemus olisi niin paha asia? Siitähän sai alkunsa koko ihmiskunta, ei olisi sinuakaan täällä ilman sitä.
Miksi väität spagettihirviötä saduksi vaikka selvästi löytyy ihmisiä jotka ovat löytäneet hänestä iloa elämäänsä?
Eniten mua vituttaa yhä tämä asetelman kääntely. Tuo väite että usko on jotenkin by default ja siitä on jotkut LUOPUNEET, on aivan väärä. Uskovainen on päättänyt alkaa pitää luulojaan ja harhojaan totena, ja yhteiskunta pönkittää tätä jostain syystä perinteen voimalla. Kärpästen määrä ei yhäkään tee siitä paskasta mitään muuta kuin paskaa.
En huomannut tätä viestiä, niin vastaampa tähänkin.
Siis se pitää paikkaansa, että joko rakastaa Jumalaa tai sitten ei. Sairasta tai ei, niin se on kristinuskon yksi pääasia. Ja jos joku ihminen sen tajuaa, niin eihän hän silloin voi olla ateisti. Sillä silloin hän uskoo Jumalaan. Tätä syntiilankeamuksen huonoutta on varmaan vähän vaikea selittää ateisitille, mutta siis. Jos sitä ei olisi ollut, niin me kaikki eläisimme paratiisissa. Ja nyt niiille ketkä sanovat ei pahaa, ilman hyvää niin, koska Jumalan valta on käsittämätön niin Hän varmasti voi pitää ihmiset aina onnellisina ja tyytyväisinä Paratiisissa. Ja miten niin minuakaan ei olisi täällä? Kyllähän Aatami ja Eeva olisivat varmasti paratiisissakin panneet. Ihmiskunta vain eläisi täydellisessä onessa ja kaikki pääsisivät Taivaaseen.
Olet oikeassa siitä, että uskoon tullaan. Kristitylle kaste antaa uskon siemenen ja kasvaessa se suurenee tai sitten siitä luovutaan. Kuten olen monesti jo sanonut, jokainen ihminen itse päättää haluaako uskoa vai ei.
Tosin vähän kaipaisin Krean-kaltaisia hulluja enempi.