Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

En tiedä miksi edes avasin tuon linkin, sain välittömän ahdistuksen. Tuntui kuin olisin palannut takaisin lukioon ja matikan tunneille repimään hiuksia, kun en taaskaan tajunnut mistään mitään ja kun yritin pysähtyä oikein ajattelemaan niin opettaja olikin saanut jo taulullisen lisää laskuja liituiltua. Huoh. :(

http://en.wikipedia.org/wiki/Riemann_zeta_function#The_functional_equation

Joku nyt opettamaan minulle tuo ja kaikki muukin huomiseen tenttiin.

Sori, en nähnyt tuossa muuta kuin...

340_zodiac.gif

Tuo ei nyt kyllä paljon auttanut :(

Ja XairaX kun hallitsee tuota englanninkieltä hyvin, niin kerro mikä on suomenkielinen vastine sanalle equicontinuity. Onhan toi teille varmaan kerrottu?

Ja XairaX kun hallitsee tuota englanninkieltä hyvin, niin kerro mikä on suomenkielinen vastine sanalle equicontinuity. Onhan toi teille varmaan kerrottu?

Melkoinen sanahirviö. Equi- tarkoittaa yleisesti ottaen sanan etuliitteenä jonkin olevan sama-(jotain) tai yhtä-(jotain). Hassu sana sinänsä, koska continuity jo itsessään tarkoittaa "yhtäjaksoista". Ymmärtäisin tämän olevan termi, joka käsittää toisilleen sukua olevien asioiden (esim. matematiikassa toisiinsa liittyvät lausekkeet/kaavat?) yhtäjaksoisuuden tai jatkuvuuden. Helpottiko yhtään? :D

Melkoinen sanahirviö. Equi- tarkoittaa yleisesti ottaen sanan etuliitteenä jonkin olevan sama-(jotain) tai yhtä-(jotain). Hassu sana sinänsä, koska continuity jo itsessään tarkoittaa "yhtäjaksoista". Ymmärtäisin tämän olevan termi, joka käsittää toisilleen sukua olevien asioiden (esim. matematiikassa toisiinsa liittyvät lausekkeet/kaavat?) yhtäjaksoisuuden tai jatkuvuuden. Helpottiko yhtään? :D

No ei paljon :D Toi continuity tarkottaa tosiaan funktion jatkuvuutta ja equicontinuity on vissiin koko funktioperheen ominaisuus. Ja ilmeisesti joku yhtäjatkuvuus termi on suomessakin olemassa, ei kyllä oo tullu mulle vaan missään vastaan...

No ei paljon :D Toi continuity tarkottaa tosiaan funktion jatkuvuutta ja equicontinuity on vissiin koko funktioperheen ominaisuus. Ja ilmeisesti joku yhtäjatkuvuus termi on suomessakin olemassa, ei kyllä oo tullu mulle vaan missään vastaan...

Joo. Toi equicontinuity (menee sormet solmuun ku kirjottaa tota...) tosiaan on se funktioperheen jatkuvuus, mutta en mä tosiaan ole kovin matemaattinen (en edes kirjottanu matikkaa), joten ei musta tällaisessa erikoissanastossa ole mitään apua :)

Joo. Toi equicontinuity (menee sormet solmuun ku kirjottaa tota...) tosiaan on se funktioperheen jatkuvuus, mutta en mä tosiaan ole kovin matemaattinen (en edes kirjottanu matikkaa), joten ei musta tällaisessa erikoissanastossa ole mitään apua :)

Hehe tässä sulle määritelmä, niin voit ruveta opettelemaan erikoissanastoa. Tuun konsultoimaa sua sitte, jos joskus joudun kirjottamaan gradun englanniks :D

Let X and Y be two metric spaces, and F a family of functions from X to Y.
The family F is equicontinuous at a point x0 ∈ X if for every ε > 0, there exists a δ > 0 such that d(ƒ(x0), ƒ(x)) < ε for all ƒ ∈ F and all x such that d(x0, x) < δ. The family is equicontinuous if it is equicontinuous at each point of X.[2]
The family F is uniformly equicontinuous if for every ε > 0, there exists a δ > 0 such that d(ƒ(x1), ƒ(x2)) < ε for all ƒ ∈ F and all x1, x2 ∈ X such that d(x1, x2) < δ.[3

Anteeks, mä niiiin petin sut :(

edit. Ja aika huono tukisysteemi sulla jos sun tarttee laskee sellasen ihmisen varaan, joka rapsautti matikan prelistä I--:ksen...

Haha ehkä mä en matikan osalta sun apua ois sitte tarvinu :D Ja elättelen kyllä toiveita, että saan tehdä sen suomeks ni menis ees vähän helpommin...

Haha ehkä mä en matikan osalta sun apua ois sitte tarvinu :D Ja elättelen kyllä toiveita, että saan tehdä sen suomeks ni menis ees vähän helpommin...

No jos enkuksi joudut tekemään, niin toki mä voin yrittää jeesata sen osalta, kun kyse on kielellisistä ratkaisuista jne, eikä niiden kaavojen kääntelystä :D

Jalkapallo on kyllä pölö laji (seurata).

Meidän treeneihin eksyi joku hipsteripoika tänään. Vähän kävi sääliksi se tapaus, näytti niin surkealta kun tajusi eksyneensä hullujen naisten ryhmäorgioihin. :whip: Pitäisi varmaan tehdä joku varotus niitä ihmisiä varten jotka tulee ekaa kertaa kokeilemaan touhua, ettei olisi ihan niin kova shokki... :D

Meidän treeneihin eksyi joku hipsteripoika tänään. Vähän kävi sääliksi se tapaus, näytti niin surkealta kun tajusi eksyneensä hullujen naisten ryhmäorgioihin. :whip: Pitäisi varmaan tehdä joku varotus niitä ihmisiä varten jotka tulee ekaa kertaa kokeilemaan touhua, ettei olisi ihan niin kova shokki... :D

Ja sä treenaat.....mitä? :D

Ja sä treenaat.....mitä? :D

Nuo on ihan tavallisia ryhmätunteja, thai boxingista väännetty "kuntoiluversio" kyseessä. :D Meidän ohjaaja täti on vaan aika hurja tapaus, jolla on tapana toteuttaa itseään ihan vapaasti, eli paljon: :whip::puntti::dance:. Saattaa ohimennen tulla puristelemaan perseestä tai vaikka halata kesken kaiken, kun oikein sekoaa päästään. :D

Myös täysiä ääneen huutaminen on osa treenejä ja tällä tädillä on niin kova ja käheä ääni ettei tarvitse edes mikrofonia välttämättä. :D Se poika parka ei uskaltanut päästää ääntäkään koko tunnin aikana, tuijotti vaan järkyttyneenä ympärilleen.

Olin tänään hammaslääkärissä ja vieläkin puoli naamaa turvoksissa. Olo on kuin tällä kaverilla:

On muuten yksi mun idoleista :hyvä:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom