Penkkipunnerrusohjelma

Ei tarvi tullu haukkamaan sitte oon 27v ja alottelija. Mulla on täältä bongattu penkkiohjelma mutta mulla on siellä tällästä juttuu tyyliin:
2x3 kilot
2x2 kilot
neg kilot
mitä toi neg meinaa millainen sarja tulisin tehä?

Ja sitten viel toinen esimerkki

1x6 kilot
2x5 kilot
max kilot

Millainen sarja tulisi tosiaan tehdä? kun on max ja neg eikös tuo neg oli jtn ns. negaatiiviseen viittaavaa?

Olen todella kiitollinen jos viitsitte auttaa.

Ei tarvi tullu haukkamaan sitte oon 27v ja alottelija. Mulla on täältä bongattu penkkiohjelma mutta mulla on siellä tällästä juttuu tyyliin:
2x3 kilot
2x2 kilot
neg kilot
mitä toi neg meinaa millainen sarja tulisin tehä?

Ja sitten viel toinen esimerkki

1x6 kilot
2x5 kilot
max kilot

Millainen sarja tulisi tosiaan tehdä? kun on max ja neg eikös tuo neg oli jtn ns. negaatiiviseen viittaavaa?

Olen todella kiitollinen jos viitsitte auttaa.

Pitäis nähdä koko ohjelma mutta yleisesti:
Neg=Negatiivinen toisto/sarja. Negatiivinen toisto on että pannaan ylikuorma ja jarrutetaan alaslaskua penkissä/tai muussa, sitten kaveri jeesaa painot ylös.

Max on maksimi, se paino millä saat ykkösen (sen joutuu selvittelemään yritysten kautta).

Oot tainnu kopata "beachpress-benchpress" tyypin laatimia penkkiohjelmia. Ainakin kirjoitustyyli ja muu sekavuus viittaisi siihen. Kannattaa siltä kysellä suoraan noista kun ei niitä muut hiffaa.... ;)

Negatiivinen toisto/sarja, pitäisi nähdä koko juttu. Negatiivinen toisto on että pannaan ylikuorma ja jarrutetaan alaslaskua penkissä/tai muussa, sitten kaveri jeesaa painot ylös.

Max on maksimi, se paino millä saat ykkösen (sen joutuu selvittelemään yritysten kautta).

mut mulla on toi max juttu sellainen että se max on sekä sarjojen ja toistojen kohalla joten---> otan tolla kilo määrällä mikä ohjelmassa on ni max määrän toistoja ?

Kuulostaa siltä, että olisi parempi aloittaa yksinkertaisemmalla ohjelmalla niin välttyisi terminologiaongelmilta ja luultavasti myös kehittyisi paremmin. Lyhyet sarjat, maksimit ja negatiiviset eivät ole se ensimmäinen homma millä aloittelijan kannattaa lähteä liikkeelle vaikka sellainen ehkä kuulostaakin kivasti hifimmältä kuin 3x8-10-perustreeni.

mut mulla on toi max juttu sellainen että se max on sekä sarjojen ja toistojen kohalla joten---> otan tolla kilo määrällä mikä ohjelmassa on ni max määrän toistoja ?

Jep ei hajuakaan, kannattaa kysyä ohjelman tekijältä. Voi meinata max toistoja niin kauan kuin menee tai vaikka mitä.

Mä en kyllä lähtis aloittelijalle suosittelemaan mitään negatiivisia toistoja tai muitakaan erikoistekniikoita. Alkuun perustreeniä esim. 3x8(toistoa) tai 3x10 per liike ja pääasiassa moninivelliikkeitä kuten kyykkyä, penkkiä, leukoja, kulmasoutuja, ylätaljaa yms.

Voimailussa osatoistot ym kikkailut noston heikon alueen parantamiseksi on ilman muuta toimivia. Tollaset rankat ylikuormittamisjutut taas kuten negatiiviset, pakkotoistot ja vastaavat tuskin on kellekään tarpeellisia. Yleensäkin ottaen hyvin suunnitellussa/jaksotetussa harjoittelussa toimii paremmin jos jätetään pääasiallisesti toisto tai pari varaa sarjoihin. Siitä, että vedetään sarjat aina tappiin saatikka käytetään negatiivisia sun muita siihen päälle seuraa yleensä pidempi palautumisaika, paskempi tekniikka ja suurempi loukkaantumisriski. Itsekin nuorena kuvittelin, että on se hienoa kun treenataan niin vitun kovaa kun pystyy niin että tajut meinaa mennä jossa jalkatreeneissä. Vähemmällä vaivalla saa kuitenkin helpommin tuloksia, kun treenaa vähän järkevämmin. Kyllä se lihas saa ihan tarpeeks ärsykettä ilman että sitä murjoo tuhannen paskaksi.

Menee OT:n puolelle mutta kiinnitin huomiota kun monkey ja oranki kinastelee:)

Vähän kun Suomalaiset ja Ruotsalaiset. Eihän sitä voi antaa Orangin voittaa. Jos Oranki sanoo joskus jotain oikein niin silloin asetutaan vastakantaan ihan periaatteen vuoksi ;)

Eihän tässä ole mitään järkeä.
Toisin sanottuna Starting strenghtiä vaan tekemään, nousee varmasti tulos paremmin penkissä kuin aloittelijalla jossain random penkki ohjelmassa.

Back
Ylös Bottom