Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

En nyt tiedä nolosta, mutta kunhan tein empiirisen tutkimuksen.

Mun mielestä toi oli tosi outo kysymys. Mitä kehtaamista on mennä punttisalille t-paidassa, joka mainostaa punttisalitarvikkeita ja lisäravinteita myyvää yritystä?

Vähän sama, kun pitäisi miettiä, että kehtaako mennä hautajaisiin Turon mustassa puvussa tai vaikkapa pelaamaan lätkää Bauerin luistimilla?

En pidä hölmönä pitää esim. Fitnesstukun paitaa. Meinasin jossain vaiheessa tilata sen naisten FT-treenitopinkin kun oli halpa ja ihan mukavan näkönen.

Tulipa tässä mieleen, että kun menee keilaamaan porukalla (esim. 4 henkilö) joista esim. kolme ovat 30v tavallisia työssäkäyviä aikuisia tai muutenvain menee perheen kesken (vanhemmat, pikkuveli) ja itse on esim. 20v tavallinen opiskelija, niin päteekö opiskelija-alennukset silti? Toisin sanoin onhan se ihan sama kuka porukasta maksaa radan, joka on esim. opiskelijalle sen 10e tai aikuiselle 20e? Ratahan siis ilmeisesti (?) maksaa tuon 10e tai 20e/tunti, joten on tietty kannattavinta, että porukan opiskelija maksaa koko lystin, vai onko tässäkin hommassa jotain rajoituksia? Voiko siis aikuisetkin pelata opiskelijan "vuokraamalla" radalla? Ehkä hiukan paskasti selitetty, mutta toivottavasti pointti tuli selväksi :D

Kehtaanko mennä salille fitnesstukun t-paidassa? Huomioiko/huomioitteko yleensä porukkaa jolla on jotain tän tyylistä päällä? Lienee tyhmin kysymykseni, tyhmät kysymykset ketjussa. :david::face:

Mulla on ainakin tapana ajatella tollasista että "Fitnesstukun paita... lisäravinteita ostelee mutta missään ei näy. lol." Sen takia en itekään pidä moisia vermeitä.

Tulipa tässä mieleen, että kun menee keilaamaan porukalla (esim. 4 henkilö) joista esim. kolme ovat 30v tavallisia työssäkäyviä aikuisia tai muutenvain menee perheen kesken (vanhemmat, pikkuveli) ja itse on esim. 20v tavallinen opiskelija, niin päteekö opiskelija-alennukset silti? Toisin sanoin onhan se ihan sama kuka porukasta maksaa radan, joka on esim. opiskelijalle sen 10e tai aikuiselle 20e? Ratahan siis ilmeisesti (?) maksaa tuon 10e tai 20e/tunti, joten on tietty kannattavinta, että porukan opiskelija maksaa koko lystin, vai onko tässäkin hommassa jotain rajoituksia? Voiko siis aikuisetkin pelata opiskelijan "vuokraamalla" radalla? Ehkä hiukan paskasti selitetty, mutta toivottavasti pointti tuli selväksi :D

Riippuu täysin paikasta miten tulkitsevat heidän sääntöjä. Uskoisin tuon onnistuvan noin, mutta ei kai se maailmaa kaada jos jouduttekin maksamaan täyden hinnan.

Haha luin just tän kuukeskustelun, suurin ongelma tässä on ehkä se että kuun liikettä tarkastellaan liikkuvasta kohteesta eli maasta.

Havainnolistavana esimerkkinä voisi sanoa, punainen ja sininen auto ajaa tiellä yhtä nopeasti eteenpäin kun katsot sinistä autoa punaisesta autosta niin eihän se liiku mihinkään? Ja tämähän ei ole totta mutta jos olisit autossa jossa et näkisi maisemia niin voisit luulla tilanteen olevan tämä.

Ehkä se naputtelu irrotti jotain palanutta halogeenikuonaa langan pinnalta, en minä tiedä. Hehkulamppu kirkastuu pirusti kun lanka menee poikki ja jää valokaarelle, mutta yleensä sitä ei sitten kauaa kestä.

E: Saattaa olla, että naputtelu irrottaa lasista siihen mahdollisesti tarttunutta volframia (tummaa töhnää) takaisin halogeenikiertoon, jolloin lasin kirkastuessa valokin kirkastuu.

Nyt sammu yks. :D

BTW ihan testiksi laitoin aiemmin täysin uuden lampun ja kopsuttelin, niin sehän kirkastu myös. Eli tuskin on mitään kerääntynytä volframia?

Pitääkö paikkansa, että Ruotsissa maksaessani Visa Electronilla minulta Nordean asiakkaana ei peritä erikseen käyttökuluja vrt esim OP?

Viimeksi muokattu:
Pitääkö paikkansa, että Ruotsissa maksaessani Visa Electronilla minulta Nordean asiakkaana ei peritä erikseen käyttökuluja vrt esim OP?

Tää tieto nyt löytyi Nordean sivuilta, josta suora lainaus (tässä puhutaan nostoista Nordean automaateilla):

"Nordean automaateilla tehdyistä käteisnostoista Nordea Pankki Suomen MasterCard-, Visa-, Visa/MasterCard Debit ja Visa Electron-korteilla Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa: 0,00 €"

http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Kortit+ja+maksut/Kortit/Hinnat/860332.html

Ilmeisesti tarkoitat maksamista missä tahansa liikkeessä?

Luulen, että jos maksat liikkeessä, sinulta peritään kuluja tai jos nostat rahaa jostain muualta, kuin Nordean automaatista. En löytänyt näiden osalta tietoa Nordean sivuilta.

Tää tieto nyt löytyi Nordean sivuilta, josta suora lainaus (tässä puhutaan nostoista Nordean automaateilla):

"Nordean automaateilla tehdyistä käteisnostoista Nordea Pankki Suomen MasterCard-, Visa-, Visa/MasterCard Debit ja Visa Electron-korteilla Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa: 0,00 €"

http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Kortit+ja+maksut/Kortit/Hinnat/860332.html

Ilmeisesti tarkoitat maksamista missä tahansa liikkeessä?

Luulen, että jos maksat liikkeessä, sinulta peritään kuluja tai jos nostat rahaa jostain muualta, kuin Nordean automaatista. En löytänyt näiden osalta tietoa Nordean sivuilta.
Joo, siis nimenomaan maksaessani liikkeessä. Kävin myös nuo samaiset sivut katsomassa enkä löytänyt maksamiseen liittyen tietoa, muistelen kuitenkin jonkun maininneen tästä, ettei Nordean asiakkaalta perittäisi. Eihän ne kulut suuren suuria ole, enkä ole salikorttia isompaa ostosta tekemässä, mutta tarkoitus on kuitenkin viipyä kesään asti ja olen opiskelija joten joka penni lasketaan. Joutunen siis ottamaan yhteyttä pankkiin. Kiitos kuitenkin!

Mulla on ainakin tapana ajatella tollasista että "Fitnesstukun paita... lisäravinteita ostelee mutta missään ei näy. lol." Sen takia en itekään pidä moisia vermeitä.
Juuri tätä hain takaa. :D

No jos ihan alottelia on nii vois kahtoa, että joopajoo. Mutta mitä sitten? Ne on hyviä reenipaitoja ja itekkin käytän.

Mitä pitäs sanoa ku aivastaa ja joku sanoo "terveydeksi" ? Tuntu niin tyhmältä ku en oo ikinä nähny ketään sanovan sitä sitten tulee ihan ässänä joltaki.

Miksi kopsuttelulla halogeenipolttimoni hehkuvat hirvittävää valoa?
Oletan tälleen ihan nopeasti vaan, että kun kopautat polttimoa sisällä oleva "hehkulanka" venyy hieman yhdestä kohdasta jolloin siihen änkeävä virtamäärä on silloin pakattu pienemmälle alueelle kuin muualla langassa oleva virtamäärä, eli virta ikäänkuin ahtautuu ja lamppu palaa kirkkaammin. Sitten se lanka saattaa palautua jolloin siitä tulee vähemmän kirkas. Tai sitten saat vaihtaa lampun ja jatkat taas testaamista.

Saa olla erimieltä.

Kehtaanko mennä salille fitnesstukun t-paidassa? Huomioiko/huomioitteko yleensä porukkaa jolla on jotain tän tyylistä päällä? Lienee tyhmin kysymykseni, tyhmät kysymykset ketjussa. :david::face:

Olen nähnyt myös ihan taviskokoisen kaverin käyttävän pakkispaitaa salilla, eikä se saanut turpaan.

Huomioin noita paitoja jos heppu on esim. oikeasti urheilullinen, voin miettiä kolme sekuntia, että minkähän lajin pro tuo vois olla. Muuten ei isommin muiden pukeutuminen kiinnosta.

feikkiedit: Naisten pukeutuminen kyllä kiinnostaa, yleensä tulee huomiotua kaikki topissa treenaavat naiset, tai lyhyissä housuissa, tai molemmissa...

Ei kysymys vaan avulias pyyntö..? Sanokaa kiltit tietävät ihmiset, että lenkillä se rasva ei pala koska läskit höllyy edes takasin vaan koska liikut..Ja että rasva palaa kaikella liikunnalla jokapuolelta, hauiskääntökin polttaa rasvat perseestä ymsyms..KIITOS!

Back
Ylös Bottom