Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ensimmäinen arvaus olisi, että sieltä meni lanka poikki ja syntyi pieni valokaari.
Toinen arvaus, että langan silmukat ottivat yhteen "lyhentäen" lankaa ja muuttaen sen läpi kulkevan virran määrää.

Mutta siis ne on kirkkaammat koko ajan. Tälläkin hetkellä. Voiko tuosta nyt sitten ajatella, että lanka on lyhentynyt ja sieltä mennee hitosti virtaa läpi kokoajan?

Kyllä toi kuun pyörimisen tarkastelu ulkoisesta kiintopisteestä tuntuu epäloogiselta munkin mielestäni.
Paljon selkeämpää olisi tosiaan käyttää kiintopisteenä pyörimisrataa.
Käytetäänkö siis samaa ajattelumallia myös esim. Maapallon pyörimisessä? Eli maapallo pyörii kiertoradallaan akselinsa ympäri vuodessa 364 kertaa ja yksi kierros ja vuorokausi tulee sitten auringon ympäri tehdystä kiepistä?

Siis kyllä se kuu pyörii ihan tarkastelupisteestä riippumatta. Eri asia on sitten, minkä suhteen pyörii ja minkä ei. Jossain vaiheessa (menee miljardeja vuosia) maan pyöriminen vuorovesilukittuu kuun kiertoaikaan. Tällöin maan ja kuun pyörimistä ei voi havaita enää kuin ulkopuolinen tarkkailija.

2829089_460s.jpg

Toimisiko tämä Suomessa?

Mutta siis ne on kirkkaammat koko ajan. Tälläkin hetkellä. Voiko tuosta nyt sitten ajatella, että lanka on lyhentynyt ja sieltä mennee hitosti virtaa läpi kokoajan?

Ehkä se naputtelu irrotti jotain palanutta halogeenikuonaa langan pinnalta, en minä tiedä. Hehkulamppu kirkastuu pirusti kun lanka menee poikki ja jää valokaarelle, mutta yleensä sitä ei sitten kauaa kestä.

E: Saattaa olla, että naputtelu irrottaa lasista siihen mahdollisesti tarttunutta volframia (tummaa töhnää) takaisin halogeenikiertoon, jolloin lasin kirkastuessa valokin kirkastuu.

Mistä Jyväskylässä sais ostettua Manitou, tai American Spirit merkkistä tupakkaa?

Mihin seikkoihin voi vuokralaisen valinta perustua? Eli siis välittäjä esittelee asuntoa ja lopussa jätetään hakemus. Luottotiedot nyt varmaan ainakin pitää olla kunnossa (+tupakointi, lemmikit), mutta luultavasti löytyy useita hakijoita, joilla nämä on kunnossa. Tulee mieleen, että ainoa erottava tekijä voi olla palkka. Vai suositteleeko välittäjä ihmisiä naaman perusteella?

Mihin seikkoihin voi vuokralaisen valinta perustua? Eli siis välittäjä esittelee asuntoa ja lopussa jätetään hakemus. Luottotiedot nyt varmaan ainakin pitää olla kunnossa (+tupakointi, lemmikit), mutta luultavasti löytyy useita hakijoita, joilla nämä on kunnossa. Tulee mieleen, että ainoa erottava tekijä voi olla palkka. Vai suositteleeko välittäjä ihmisiä naaman perusteella?

Itselläni on ollut neljä eri vuokralaista kahdessa eri kämpässä ja päätöksen olen tehnyt seuraavilla perusteilla:
- muuttaako yksin vai kaksin
- sukupuoli, jos ei ole ollut pariskunta niin naiset on etusijalla
- tekeekö töitä
- maksaako itse vai sossu. Sossun asiakkaille en vuokraa periaatteellisista syistä
- yleinen fiilis henkilöstä. Aika lyhyellä keskustelulla se käy ilmi onko kyseessä latvalaho vai normaaliyksilö

Tähän mennessä ollut kaksi nuorta paria ja kaksi opiskelijatyttöä vuokralaisina, jotka tekevät töitä opiskeluiden ohella.mitään ongelmia ei ole koskaan ollut.

Mistä Jyväskylässä sais ostettua Manitou, tai American Spirit merkkistä tupakkaa?

Aika nihkeästi löytyy erikoistupakoita. Sokoksella lienee laajin valikoima

edit. Ja googelilla löyty pari vuotta vanha keskustelu, jossa ainakin Manitouta oli löytyny sieltä Mestarin Herkusta

Kehtaanko mennä salille fitnesstukun t-paidassa? Huomioiko/huomioitteko yleensä porukkaa jolla on jotain tän tyylistä päällä? Lienee tyhmin kysymykseni, tyhmät kysymykset ketjussa. :david::face:

Jatkuvasti omalla salilla porukka käyttää juuri fitnesstukun t-paitoja. Jos jotain kiinnostaa enemmän sun t-paita kun treenaaminen niin se henkilö on kyllä väärässä paikassa.

Kehtaanko mennä salille fitnesstukun t-paidassa? Huomioiko/huomioitteko yleensä porukkaa jolla on jotain tän tyylistä päällä? Lienee tyhmin kysymykseni, tyhmät kysymykset ketjussa. :david::face:

Kertoisitko mulle syyn, miksi toi on sun mielestä noloa ja kysyt tätä? En käsitä.

Sali on mulle ainakin se ainut paikka kodin lisäksi jossa on aivan sama mitä on päällä tai miltä näyttää :P Kaikki nolot kaupanpäällisiksi saadut paidat (mm. Mutant typerä Suomileijona) vain em. paikoissa päällä ei sen väliä vaikka joku pitäisi täytenä junttina.

Sali on mulle ainakin se ainut paikka kodin lisäksi jossa on aivan sama mitä on päällä tai miltä näyttää :P Kaikki nolot kaupanpäällisiksi saadut paidat (mm. Mutant typerä Suomileijona) vain em. paikoissa päällä ei sen väliä vaikka joku pitäisi täytenä junttina.

Itellä on myös tuo tyhmä Mutant Suomileijonapaita, enkä oikeestaan viittis salilla sitä käyttää :D Mulle on tosin ihan sama mihin muut pukeutuu, ei kiinnosta..

Back
Ylös Bottom