Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

No huh huh. Miten joku ehtii juoda noin paljon duunipäivän aikana :D No okei, riippuu tietenkin siitä mitä tekee...saitko mösjöö nukuttua tuona päivänä? :D

Aamulla 0,5l kotona 05:30---> Duunissa heti toinen mokoma n 06:30...Sitten koko päivän tein työvuorolistaa, lähes 90.lle hengelle, kuudeksi viikoksi...Joten kahvia kokoajan mukissa, jotta pysyy ajatus mukana. Lopettelin tuona päivänä n: 22:30...Sitten kyllä nukuin, kuin Ruusunen n 8h ja sama uudestaan seuraavana päivänä.:) Kahvia en juonut noin paljoa.

Tajusin, että ei ole hirveästi tuossa touhussa järkeä...

Aamulla 0,5l kotona 05:30---> Duunissa heti toinen mokoma n 06:30...Sitten koko päivän tein työvuorolistaa, lähes 90.lle hengelle, kuudeksi viikoksi...Joten kahvia kokoajan mukissa, jotta pysyy ajatus mukana. Lopettelin tuona päivänä n: 22:30...Sitten kyllä nukuin, kuin Ruusunen n 8h ja sama uudestaan seuraavana päivänä.:) Kahvia en juonut noin paljoa.

Tajusin, että ei ole hirveästi tuossa touhussa järkeä...

No just, itse en olisi nukkunut ehkä vkoon tollasen kofeiinitankkauksen jälkeen. Mie pärjään nykyään yövuorotkin ehkä kahdella kahvikupilla (kyl niitä useampikin tulee otettua mut yleensä se kahvi ehtii kylmettyä ennen kuin sitä ehtii juomaan :D) tai jopa pelkällä teellä, mut se onkin sit ihan eri juttu et onko miulla ajatusta mukana vai ei... :rolleyes:

Miekin juon työpäivän aikana kaksi kuppia kahvia, muuten en ollenkaan. Jos juon useamman kupin kerralla, kädet alkaa täristä ja ajatukset karkailla! Tulee semmonen ihan hysteerinen olo..

No just, itse en olisi nukkunut ehkä vkoon tollasen kofeiinitankkauksen jälkeen. Mie pärjään nykyään yövuorotkin ehkä kahdella kahvikupilla (kyl niitä useampikin tulee otettua mut yleensä se kahvi ehtii kylmettyä ennen kuin sitä ehtii juomaan :D) tai jopa pelkällä teellä, mut se onkin sit ihan eri juttu et onko miulla ajatusta mukana vai ei... :rolleyes:

Jepulis,

Ajatus pitää olla aika skarppia listoja tehdessä. Ajattelen työvuorolistoja, todella isona palapelinä yhdistettynä sudokuun. Muuttujia, joita pitää ottaa huomioon, on todella paljon...Onneksi olen naperosta saakka, tykännyt numeroista ja ongelmanratkaisu tehtävistä...:) Mutsia ja Faijaa taas kiittäminen, valokuvamuistista ja hyvistä geeneistä, liittyen muistamiseen.:)

Pidän siis paljon tuollaista isotöisistä "ongelmaduuneista". Aikaa tekemiseen menee yleensä n 33-38h. Riippuen työvuorolistan lomista, pyhistä jne.

Paljonkohan säästää kuukaudessa rahaa, kun ei juo alkoholia ja kahvia eikä polta tupakkaa? Olen aivan ihmetellyt, miten ihmiset viitsivät juoda niin paljon kahveeta? Sehän on kovin pahanmakuista litkua.

Paljonkohan säästää kuukaudessa rahaa, kun ei juo alkoholia ja kahvia eikä polta tupakkaa? Olen aivan ihmetellyt, miten ihmiset viitsivät juoda niin paljon kahveeta? Sehän on kovin pahanmakuista litkua.

Kahvissa säästät n: 10-12e/ kk ( 2-3 pakettia kahvia/kk)
Tupakassa n: 150e ( Aski röökiä / päivä)
Alkoholissa n 50e: ( Eurokossu/ viikonloppu) 200-300e ( ravintolailta n 2krt/ kk)

....Hyvä säästöhän tuo on.

Alkoholin kustannukset on kyllä huomattavasti suuremmat jos käyt ulkona edes kahdesti kuukaudessa täällä pk-seudulla.

Lue uudestaan.Editoitu.Tämä oli kotikäyttöä...

Ite en juo kahvia, en alkoholia enkä polta tupakkaa. Silti oon totaaliköyhä. Oon aina ihmetelly miten ihmiset rahottaa kaiken ton? Toki tuhlaan roskaruokaan ja herkkuihin aika paljon nykyään ja bensoihin on varmaan mennyt näiden ajokorttivuosien aikana 20000e :jahas:

e. Tein karkeita laskelmia ja totesin ettei tuo 20000e riitä alkuunkaan.. Mut hei, 98e on cool!

Ite en juo kahvia, en alkoholia enkä polta tupakkaa. Silti oon totaaliköyhä. Oon aina ihmetelly miten ihmiset rahottaa kaiken ton? Toki tuhlaan roskaruokaan ja herkkuihin aika paljon nykyään ja bensoihin on varmaan mennyt näiden ajokorttivuosien aikana 20000e :jahas:

e. Tein karkeita laskelmia ja totesin ettei tuo 20000e riitä alkuunkaan.. Mut hei, 98e on cool!

50000km/vuosi ois/ 10l kulutuksella/ keskihinnalla 1,5e/litra= 7500e /vuosi, 625e/kk...Melko kallista.:D...Mut hei. Rahaa saa seinästä lisää.!

Ikärasismia...Kyllä se kundit seinä rupeaa toimimaan, kunhan ootte ahkeria...:D

Onneks koht pääsee reissuhommiin niin pääsee tekee ylitöitä ja muutenkin saa enämmän fyrksmanii :dance:

50000km/vuosi ois/ 10l kulutuksella/ keskihinnalla 1,5e/litra= 7500e /vuosi, 625e/kk...Melko kallista.:D...

Mites toi hyötyliikunta, pitäisköhän alkaa pyöräilee kesäsin töihin tai jtn...

juu ei, ei tässä iässä enää jaksa. No oikeesti, matkan pituus ei sinänsä ole este vaan lähinnä se reitti...ja autolla on niin paljon mukavampaa :D

50000km/vuosi ois/ 10l kulutuksella/ keskihinnalla 1,5e/litra= 7500e /vuosi, 625e/kk...Melko kallista.:D...Mut hei. Rahaa saa seinästä lisää.!

Mä ajan työmatkat, kyläilen ja muutenkin liikun autolla. Vuodessa olen ajanut noin 20t kilometriä.

tumblr_lu09v12h3R1qggqb9o1_500.gif

Back
Ylös Bottom