Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Elämän pikku iloja, jonka kaikki kahvinjuojat tietävät...

Viikon ollut kipeänä ja kahvi on ollut loppu. Kyllä on kahvihammasta kolottanut. Tänään kuume jo reilusti alle 38*C ja kipasin hakemassa kahvia...

Voi, että voipi olla hyvvää....:)

2226.jpg

Se on oikeasti hyvä. Se on lyhyt, helppolukuinen ja hauska. Siinä on ytimekkäitä ohjeita, joiden avulla gradu tulee valmiiksi.

Onks teidän yliopistolla graduhautomoa?

On kai meillä jotain keskusteluryhmiä jne. Nyt ei vaan kiinnosta yhtään. Pitää lukaista toi sun kirjanen.

Penskat ja vaimo kipeänä. Niin se piti jäädä itsensäkin töistä hoitovapaalle. Ite olin vasta viime viikon taudissa, mutta ei sentään kuumetta nostanut. Nämä on nyt puolestaan kuumeessa ja ihan paskana.

Onpas taas vaikeaa saada mitään töitä aikaiseksi. Mulla olisi vielä oikeasti tosi kevyt päiväkin, vain muutama juttu hoidettavana. Mutta kun ei niin ei.

Haluisin myös ryystää kahvia, mutta olen päättänyt vähentää kofeiininkäyttöäni paljon. Oi voi tätä tuskaa...

Vaihda tee`hen :) Mulla meni ennen kahvia päivässä töissä melkein 10 kuppia. Nykyään menee 10 kuppia vihreää/roiibos teetä ja ainakin vatsa huomaa eron.

Olen kovasti myös miettinyt mikä se on kun Suomen täytyy olla kärkijoukossa näissä ympäristöhössötyksissä, kun meidän saastuttamisella tai sen vähentämisellä ei maailmalaajusesti ole mitään väliä. Kiinan, Intia, Venäjä ja jenkit porskuttaa täydellä hötölä ja me täällä taannutaan ajaan porovaljakoilla ettei vain saastutettais vahingossakaan.

Jos kaikki ajattelisivat noin, mitaan ei saataisi aikaan. Suomen investointi ymparistoystavalliseen teknologiaan voi hyodyttaa seka Suomea etta muita maita ja se on taatusti myos sijoitus tulevaisuuteen. Toivon mukaan isojen teollisuusmahtienkin toimintaan saadaan tulevaisuudessa kuria, esimerkiksi tana vuonna jarjestettavassa Earth Summitissa. Siella paatetaan esim. tuleeko "ecocide"sta rikos rauhaa vastaan. Jos tulee, kansainvaliset saastuttajat ja ympariston tuhoajat saadaan kansainvalisen oikeuden eteen :)

Mun mielesta ympariston huomioiminen ei ole ikina huono asia, oli kyse sitten isosta tai pienesta valtiosta. Se maailma kun kuuluu ihan jokaiselle.

On kai meillä jotain keskusteluryhmiä jne. Nyt ei vaan kiinnosta yhtään. Pitää lukaista toi sun kirjanen.

Onko gradu sama kuin dissertation?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onpas taas vaikeaa saada mitään töitä aikaiseksi. Mulla olisi vielä oikeasti tosi kevyt päiväkin, vain muutama juttu hoidettavana. Mutta kun ei niin ei.

Haluisin myös ryystää kahvia, mutta olen päättänyt vähentää kofeiininkäyttöäni paljon. Oi voi tätä tuskaa...

Join just teetä (Haisuli muumimukista btw :haart:). Nyt mua naurattaa ihan kaikki. Istun olkkarin matolla ja repeilen itsekseni. Varsinkin Remu on erityisen huvittava, kun se istuu mua vastapäätä ja tuijottaa. Piti ihan mennä kattoo sitä teepussia uudelleen, mut luomu valkoinen ja vihreä tee siinä lukee...

On tää kyl parempaa ku kahvi :D e. suosittelen siis Delggis kokeilee.

En siis ole ainoa jolle tee aiheuttaa yllä mainittuja "oireita" :D Kesäisin oli kiva istua aamulla "kuistilla" ja juoda teetä kissa seurana.

Riippuu minkä tason dissertationista puhut. Kandivaiheessa tehdään proseminaari-tutkielma ja maisterivaiheessa gradu. Toi dissertation voi ilmeisesti olla molempia tai jopa tohtorin arvoa varten tehtävä, eli väikkäri.

Aah okei. Yhdistan dissertationin kandiin koska sita mina ja kurssitoverini talla hetkella teemme :) Olen sinansa onnekas ettei omaan kurssiini kuulu dissertationia, vaikka sen voikin vapaaehtoisesti valita. Vahan tekisi mieli tehda se, mutta toisaalta eikohan tassa ole muutenkin tarpeeksi hommaa...

Vaihda tee`hen :) Mulla meni ennen kahvia päivässä töissä melkein 10 kuppia. Nykyään menee 10 kuppia vihreää/roiibos teetä ja ainakin vatsa huomaa eron.

Sama täällä. Kyseenalainen" Ennätys " duunipäivän aikana 4 litraa kahvia. Ei kovin terveellistä...:rolleyes: Nyt maksimissaan 0.5l päivässä. Aamukahvi ainoa pakollinen ja tee on myös hyvää...:)

Aah okei. Yhdistan dissertationin kandiin koska sita mina ja kurssitoverini talla hetkella teemme :) Olen sinansa onnekas ettei omaan kurssiini kuulu dissertationia, vaikka sen voikin vapaaehtoisesti valita. Vahan tekisi mieli tehda se, mutta toisaalta eikohan tassa ole muutenkin tarpeeksi hommaa...

Meillähän on siis pakollinen kandintutkielma sekä pakollinen gradu. Maturiteetti pitää tehdä vain toisesta. Mä jaksan ihmetellä tätä gradun tärkeyttä, että mitä se enää missään meinaa. Kurssit on käyty, ja periaatteessa olen valmis opettaja, mutta se roikkuu tosta gradusta. Siis oikeesti, mun siirtyminen oman alan hommiin on kiinni siitä, että mä kirjotan 60-80 sivua paskoja tulkintoja Gilmoren tytöt -sarjasta?! Mun puolesta ton graduhomman sais heittää helvettiin.

Vähän huono päivä tänään, päätä särkee ja tekis mieli ajaa päänsä jäädyksiin.

Jos kaikki ajattelisivat noin, mitaan ei saataisi aikaan. Suomen investointi ymparistoystavalliseen teknologiaan voi hyodyttaa seka Suomea etta muita maita ja se on taatusti myos sijoitus tulevaisuuteen. Toivon mukaan isojen teollisuusmahtienkin toimintaan saadaan tulevaisuudessa kuria, esimerkiksi tana vuonna jarjestettavassa Earth Summitissa. Siella paatetaan esim. tuleeko "ecocide"sta rikos rauhaa vastaan. Jos tulee, kansainvaliset saastuttajat ja ympariston tuhoajat saadaan kansainvalisen oikeuden eteen :)

Voi voi mitä haihattelua. Sehän on aivan sama mitä Suomi tekee, koska meidän tekomme ovat lohenpieru valtameressä.

Sama täällä. Kyseenalainen" Ennätys " duunipäivän aikana 4 litraa kahvia. Ei kovin terveellistä...:rolleyes: Nyt maksimissaan 0.5l päivässä. Aamukahvi ainoa pakollinen ja tee on myös hyvää...:)

No huh huh. Miten joku ehtii juoda noin paljon duunipäivän aikana :D No okei, riippuu tietenkin siitä mitä tekee...saitko mösjöö nukuttua tuona päivänä? :D

^Jep. Mun käsittääkseni mitkään näistä suurvalloista eivät ole kiinnittyneet mihinkään ympäristönsuojelua koskevaan sopimukseen. :D

Back
Ylös Bottom