Ei enää ikinä projekti

Allright, eli niinkuin otsikko sanoo, projektin nimi on Ei enää ikinä, joka tässä yhteydessä siis tarkoittaa sikabulkkiani jossa nostin painoa vajaa 30kiloa.

Tässä vähän taustaa;

Olen 18vuotias poika, joka vuosi sitten innostui vähän bulkkaamaan. Lähtöpainoni oli ~90kg ja loppu treenipainoni oli ~118kg.

Treenipainotkin kyllä nousi eli;
Penkki 75kg-135kg
Mave 160kg-240kg
Kyykky 110kg-200kg

Tosiaan voitte kuvitella että vaikka aloittelija olenkin niin tuota lihasta tuossa on todella vähän, ja nyt siis tästä bulkista viisaampana pitäisi cuttailla pois, helvetisti, ainakin tuonne ysiinkymppiin takaisin.

Tällä hetkellä aamupainoni on 110,1kg. Tässä ollaan nyt hetki tiputeltu painoa ja jonkun verran sitä on tipahtanutkin.

Mutta tosiaan olisi muutama kysymys ja jos saisi ihmisten mielipiteitä ja vinkkejä niin olisin todella kiitollinen.

Eli niin, tässä nyt on ollu pientä flunssanpoikasta eli maanantaina aloitan varmaan taas treenaamaan.
Olen tähän asti mennyt viisijakoisella ja 3krt aamuaerobista viikkoon, mutta ajattelin että jos siirtyisi 3-jakoiseen voimapainotteiseen 2x6 systeemiin, ja joka 3-4 viikko pitäisi volyymiviikon, ja 3krt aerobista viikossa + aamuaerobiset 4-5krt vko, niin miltä tuo kuulostaisi?

Eli jos nyt menis vaikka näin-->

MA Jalat
TI Aerobinen
KE Työntävät
TO Aerobinen
PE Vetävät
LA Aerobinen
SU Totaalilepo

+ sitten ne aamuaerobiset tuohon.

Safkaus on menny about näin-->

Aamupala 06.00-09.00
Lounas 11.00-13.00
Illallinen 16.00-17.00 (Tai treenin jälkeen)
18.00 TREENI
21.00 Night-time Protein
Ja sitten jossain välissä ehkä desi heraa jossain välissä.

Noista että mitä syön milläkin aterialla en osaa sanoa sen paremmin, muutakun että aamulla puuro ja aikalailla kanaa menee aterioilla.

Ja tosiaan on tuo Kalorilaskurin premiumversiokin käytössä, mutta pistin siihen että tavoite on 90kiloseksi toukokuun 30pv, ja antaa 1600kcal päivässä joka olisi -1500kcal miinuksilla, onko tuo liian raju?

Lisäravinteina meikäläisellä on Animalpak, c-vitamiinit, glutamiini, kreatiini, omega-3, whey80, malto ja night-time protein.

TL;DR Tarkoituksena tiputtaa painoa(lue:RASVAA) mahd. nopeesti

KIITOS!

Kerropas pituutesi vielä...

Itse olen tässä loppusuoralla omassa projektissani, olen tiputtanut kesästä tähän päivään n. 20 kg eli 98 kg -> 78 kg, pituutta minulla on 180 cm.

Kysymykseesi siitä, onko 1600 kcal päivässä liian raju alku, niin sanoisin, että on... Saat painonpudotuksen käyntiin ihan mukavasti maltillisemmallakin kalorivajeella. Alussahan motivaatio on korkealla, mutta on tärkeää ymmärtää, että se eka 10 kg pudotus ei omaan silmään välttämättä edes vielä näy juuri missään, ainakaan kasvaneen lihaserottuvuuden muodossa. Siinä vaiheessa voi alkaa siten olla motivaatio koetuksella ja jos kalorivaje ja nälkä on jo alkuvaiheessa ollut kova, on hankala jatkaa.

Parempi niin, että aloitat riittävillä miinuksilla (n. 500 kcal) mutta kuitenkin sellaisilla, että kaloreita on vielä varaa laskeakin jos/kun painonpudotus alkaa sen ekan kympin jälkeen tökkiä. Ota huomioon myös se, että treeneihinkin olisi oltava energiaa... se ei auta sinua pätkääkään, jos vedät kalorit heti kättelyssä niin alas ettet enää jaksa treenata tarpeeksi kovaa. Treenipainoistasi päätellen lihasmassaakin sinulla on ja siitäkin kannattaa pitää kiinni.

^Heh, jäi tosiaan vajaaksi tuo postini, mutta siis 184 on pituutta täällä, ja tosiaan tuosta vielä että noin 7kg on aamupainosta jo lähtenytkin.

Jeps, itsekin järjellä ajattelin että tuo 1,5kkcal on liian kovat miinuskalorit, mutta tässä nyt tarkoituksena olisi päästä sinne tavoitepainoon kesäksi (Kyllä, myös sen takia että voin olla itsevarmana ulkona ilman paitaa/alasti) sen takia että saisi sitten ennen inttiä joka alkaa 2013 tammikuussa kerätä vielä vähän massaa niiden pienten lihasten päälle, ettei kuihdu intissä aushhhwitss moodiin.

1500 vajeella sulta sulaa lihat ja voimat läskin mukana, vaikkakin paino varmasti rojahtaa huolella. Treenin kannalta keskittyisin pitämään pääliikkeet ensisijaisina (mavet, kyykyt, penkit) lyhyillä sarjoilla, eli pyri pitämään treenit voimapainotteisena. Kolme aerobista päivää + aamuaerobiset on mun mielestä liikaa, mielummin aamuaerobiset jokaiselle päivälle kevyenä hölkkänä/kävelynä. Aerobinen ei ole se ainoa keino tiristellä rasvaa, vaan painoharjoittelu käy siihen myös erittäin hyvin. Nyt sulla on 3-jakoinen vetävät+työntävät, menisin itse mielummin vaikka 2-jakoisella samalla jaolla. Kroppa sais hittiä kokonaisuutena enempi, mutta 2x viikossa ei vielä ole liikaa dieetillä jos on maltilliset vajeet.

Ruokavaliosta sen verran että syöt PAAHTOPAIST--- nostat prodea, lasket hiilaria, nostat hyviä rasvoja. Et ihan untuvikolta vaikuta joten varmaan osaat itse päätellä sopivat määrät, tietenkin omaa kroppaa kuunnellen. Treenin jälkeen enempi safkaa, mielummin tuolla ruokasuunnitelmalla mitä laitoin -> aamupala + lounas lähempänä treeniä, loput kalorit treenin jälkeen. Tai aamupala, lounas, päivällinen kevyempänä -> treeni -> loput kalorit jaettuna ennen nukkumaanmenoa. Herapaukku heti treenin jälkeen nassutiin treenin päätteeksi.

^Heh, jooh, oisko tonnin miinuskalorit vieläkin liian paljon? Jos söisin tollasen 2000kkcal+palkkari treenipäivinä ja sitte tuon paritonnia välipäivinä?

Ja meinasit että 2-jakoisella 4 reenipäivää viikkoon? 2kertaa kroppa läpi, voishan tuota koittaa.

^Heh, jooh, oisko tonnin miinuskalorit vieläkin liian paljon? Jos söisin tollasen 2000kkcal+palkkari treenipäivinä ja sitte tuon paritonnia välipäivinä?

Ja meinasit että 2-jakoisella 4 reenipäivää viikkoon? 2kertaa kroppa läpi, voishan tuota koittaa.
Sun kulutuksesta on mahdoton mennä sanomaan mitään, sillä nuo on aina arvioheittoja. Itse olen 84kg ja dieettaan ~500 vajeella, jolloin treenipäiville tulee 2000kcal ja lepopäiville sen 1600, pyöristettynä. 110kg kaverille ja lihasmassan ollessa varmasti paljon parempi kuin mulla, väittäsin että tuokin on vähän liian vähän sulle. Yritä laskea 500-800 vajeet maksimissaan, punnitse tasaisin väliajoin ittes ja samassa tilanteessa (mahdollisimman kuivana yms). Jos paino ei putoa, lisää vajetta. Jos tulee hurjalla tahdilla alas, syö enempi. Dieettaus on siitä vittumaista puuhaa, että vaikka mitä teet, niin natuna menettää lihasta kuitenkin. Vaikka kauhea hinku olisikin päästä kireämmäksi, noin hyviä tuloksia on tyhmä pilata ahnehtimalla. Maltti on valttia tässäkin.

2-jakoinen 2 kertaa läpi viikossa vois olla kokeilemisen arvoinen. Ei liikaa liikkeitä, ei liikaa toistoja, vaan perus massaliikkeet kovilla sarjoilla.

Ja tosiaan on tuo Kalorilaskurin premiumversiokin käytössä, mutta pistin siihen että tavoite on 90kiloseksi toukokuun 30pv, ja antaa 1600kcal päivässä joka olisi -1500kcal miinuksilla, onko tuo liian raju?

Älä ny saatana!! Jätkä on 184cm/110kg ja meinaat dietata samoilla kaloreilla kuin 160cm/60kg fitnessmimmit... WTF!!

Sun statseilla hyvä kalorimäärä / vrk (keskimäärin) mistä dieetti aloittaa on 2800-3000kcal / vrk.
Treenipäivinä vähän enemmän ja lepopäivinä vähän vähemmän.

Noista että mitä syön milläkin aterialla en osaa sanoa sen paremmin, muutakun että aamulla puuro ja aikalailla kanaa menee aterioilla.

Ja tähän kannattaa sitten vielä panostaa ja rankasti.

Älä ny saatana!! Jätkä on 184cm/110kg ja meinaat dietata samoilla kaloreilla kuin 160cm/60kg fitnessmimmit... WTF!!

Sun statseilla hyvä kalorimäärä / vrk (keskimäärin) mistä dieetti aloittaa on 2800-3000kcal / vrk.
Treenipäivinä vähän enemmän ja lepopäivinä vähän vähemmän.

Ja tähän kannattaa sitten vielä panostaa ja rankasti.

Joo, kyllähä tossa 3tonnin paikkeilla pidin kalorit hetken, tuntu vaan että liian hitaasti tirisee rasva, kun tavoite olisi tosiaan painaa sen 90kiloa kesällä.

Mut alotetaan ny maanantaina tolla 2jakosella ja syödään tonne kolmen tonnin pintaan reenipäivinä.

Katon painon vaikka 5 päivän välein aamulla ennen syömistä, näkee sitte, pistän vaikka jossain vaiheessa päivitystä tähän threadiin tai avaan blogin, who knows.

Eniwei kiitoksia vastanneille :)

Joo, kyllähä tossa 3tonnin paikkeilla pidin kalorit hetken, tuntu vaan että liian hitaasti tirisee rasva, kun tavoite olisi tosiaan painaa sen 90kiloa kesällä.

Sun tavoite ei ole kovin realistinen. Tässä puhutaan pikemminkin 6-9 kuukauden rupeamasta ja sekin sillä oletuksella, että kaikki tehdään tip-top. Käytännöllinen tavoite voisi olla opetella syömään oikein ja antaa painon tippua omalla painollaan armeijan alkuun asti. Kaloreita ei välttämättä tarvitse edes laskea, jos ruuan laatu ja ajoitus natsaa mutta oikea määrä on tosiaan siinä kolmessa tonnissa tai hiukan alle.

Hah, jos mä pitäisin 3000 kcal paikkeilla kalorit, niin paino ei tippuisi grammaakaan. Itse olen 175 cm ja 87,2 nyt oli aamupaino, rapiat neljä kiloa tiputettu.

Mun on mentävä tuossa 2000 kalorin pinnassa jos haluaa että jotain oikeasti tapahtuu. Hyvin yksilöllistä siis.

Ja kalorivaja voi yksittäisinä päivinä olla isompi jos kerran viikossa vetäsee sitten plussalle.

Ja jos dieetattavaa on paljon, siis läskiä reilusti, ei se lihas ihan ensimmäisenä ala palamaan jos treenaa kovaa dieetilläkin. Näillä Himoduidoilla on isompi ongelma siinä että alkaa lihat palamaan jos liian alhasilla kaloreilla menee.

Timba, Arvioin speksien perusteella sun dieettikalorit ja sain ulos noin 2000kcal. Kun ottaa huomioon ketjun aloittajan painon, iän, pituuden ja kulutuksen niin siitä tulee kyllä se 3000. Se on toki lähtökohtainen arvio, josta säädetään tarvittaessa.

Sun tavoite ei ole kovin realistinen. Tässä puhutaan pikemminkin 6-9 kuukauden rupeamasta ja sekin sillä oletuksella, että kaikki tehdään tip-top. Käytännöllinen tavoite voisi olla opetella syömään oikein ja antaa painon tippua omalla painollaan armeijan alkuun asti. Kaloreita ei välttämättä tarvitse edes laskea, jos ruuan laatu ja ajoitus natsaa mutta oikea määrä on tosiaan siinä kolmessa tonnissa tai hiukan alle.

Ei ole realistinen? Onhan tuo nyt kova tiputus mutta on sitä ihmiset nopeampaakin painoa tiputtanut, että jos meikäläisellä olisi tavoitteena sellanen -1,5-2kg per viikko, niin eihän tuo nyt mahdottomalta kuulosta ainakaan omaan korvaan?

E: Laskin tarkempaan tuon tiputuksen ja jäisi 1,25kg per vko ja kestäis 16 viikkoa tuo tiputus.

Ei ole realistinen? Onhan tuo nyt kova tiputus mutta on sitä ihmiset nopeampaakin painoa tiputtanut, että jos meikäläisellä olisi tavoitteena sellanen -1,5-2kg per viikko, niin eihän tuo nyt mahdottomalta kuulosta ainakaan omaan korvaan?

E: Laskin tarkempaan tuon tiputuksen ja jäisi 1,25kg per vko ja kestäis 16 viikkoa tuo tiputus.

Tietysti painoa voi tiputtaa 30kg kolmessa kuukaudessa. Se ei kuitenkaan ole pitkän aikavälin "ei koskaan enää"-tavoitteen kannalta realistinen taktiikka.

Hitaasti, varmasti ja pysyvästi olisi oikea lähestymistapa.

Tietysti painoa voi tiputtaa 30kg kolmessa kuukaudessa. Se ei kuitenkaan ole pitkän aikavälin "ei koskaan enää"-tavoitteen kannalta realistinen taktiikka.

Hitaasti, varmasti ja pysyvästi olisi oikea lähestymistapa.

Ah, aivan.

Entiedä ymmärsikö ihmiset väärin vai mitä, mutta siis tarkoitukseni on kyllä siirtyä plussakaloreille jossain vaiheessa dietin jälkeen, mutta tuo "ei enää ikinä" lähinnä viittaa tuohon sikabulkkiin, eli hieman maltillisemmalla bulkilla mentäisiin sitten eteenpäin.

Hah, jos mä pitäisin 3000 kcal paikkeilla kalorit, niin paino ei tippuisi grammaakaan. Itse olen 175 cm ja 87,2 nyt oli aamupaino, rapiat neljä kiloa tiputettu.

Mun on mentävä tuossa 2000 kalorin pinnassa jos haluaa että jotain oikeasti tapahtuu. Hyvin yksilöllistä siis.

Ja kalorivaja voi yksittäisinä päivinä olla isompi jos kerran viikossa vetäsee sitten plussalle.

Ja jos dieetattavaa on paljon, siis läskiä reilusti, ei se lihas ihan ensimmäisenä ala palamaan jos treenaa kovaa dieetilläkin. Näillä Himoduidoilla on isompi ongelma siinä että alkaa lihat palamaan jos liian alhasilla kaloreilla menee.

No yksilöllistä näkyy olevan, itselläni on tällä hetkellä treenipäivän kalorit aika tarkkaan 2500 kcal, välipäivinä vähän alta 2200 kcal ja paino kyllä on pudonnut....

Mutta ketjun aloittajalle viesti on ollut melko selvä :) T-101 ja E-mies on molemmat sellaisia jamppoja, että jos et meitä muita halua kuunnella niin kuuntele heitä ja unohda nuo pikkutyttökalorit. Tietävät, mistä puhuvat. Olet nuori, ehdit sössiä hommat myöhemminkin vielä monta kertaa :D

tuo "ei enää ikinä" lähinnä viittaa tuohon sikabulkkiin, eli hieman maltillisemmalla bulkilla mentäisiin sitten eteenpäin.

Joo, tämä on ainakin omaan korvaani ihan fiksun miehen puhetta... ei sitä fläbää voi jännittää. Mutta nyt vaan tosiaan teet sen dieettaamisen fiksusti ja pitkäjänteisesti niin kyllä siitä vielä hyvä tulee. Patience, young grasshopper!

Viimeksi muokattu:
Ah, aivan.

Entiedä ymmärsikö ihmiset väärin vai mitä, mutta siis tarkoitukseni on kyllä siirtyä plussakaloreille jossain vaiheessa dietin jälkeen, mutta tuo "ei enää ikinä" lähinnä viittaa tuohon sikabulkkiin, eli hieman maltillisemmalla bulkilla mentäisiin sitten eteenpäin.

Tossa se ongelma juuri on, eli heti takaisin "bulkille" kun paino on rajulla dieetillä ensin saatu alas ja sekä pää, että aineenvaihdunta ovat valmiina kahmimaan kaikki lähteneet läskit takaisin ja vielä korot päälle. Se on erinomainen keino painon jojoilun käynnistämiseksi. Sun ei olisi koskaan pitänyt nostaa painoa noin paljon, noin nopeasti. Älä tee enää seuraavaa ja vielä suurempaa virhettä ja tiputa sitä yhtä rajusti.

Tossa se ongelma juuri on, eli heti takaisin "bulkille" kun paino on rajulla dieetillä ensin saatu alas ja sekä pää, että aineenvaihdunta ovat valmiina kahmimaan kaikki lähteneet läskit takaisin ja vielä korot päälle. Se on erinomainen keino painon jojoilun käynnistämiseksi. Sun ei olisi koskaan pitänyt nostaa painoa noin paljon, noin nopeasti. Älä tee enää seuraavaa ja vielä suurempaa virhettä ja tiputa sitä yhtä rajusti.

Tiedän että tein virheen tuossa kun nostin noin helvetin nopeasti painoa, mutta turhaan sitä suremaan, ainakin ollaan viisaampia ens kerralla.

Mutta tosiaan en heti 90kilosena pistä sitä bulkkisafkaa suuhun, vaan ylläpidän sitä painoa 3-4kk.

Ja tossa tuo aamupaino tosiaan on tuon 110kg, niin jos pistäis tavotteeksi sitten tuolla kesäkuun loppupuolella painaa sen 90kg, niin tuskimpa olisi liian raju pudotus? 5kk -20kg?

Tiedän että tein virheen tuossa kun nostin noin helvetin nopeasti painoa, mutta turhaan sitä suremaan, ainakin ollaan viisaampia ens kerralla.

Mutta tosiaan en heti 90kilosena pistä sitä bulkkisafkaa suuhun, vaan ylläpidän sitä painoa 3-4kk.

Ja tossa tuo aamupaino tosiaan on tuon 110kg, niin jos pistäis tavotteeksi sitten tuolla kesäkuun loppupuolella painaa sen 90kg, niin tuskimpa olisi liian raju pudotus? 5kk -20kg?

Sulla on kova halu päästä kesäksi kuntoon, minkä ymmärrän oikein hyvin. Tuokin aikataulu on silti hyvin optimistinen. Saavutettavissa, mutta siitä voi joutua maksamaan yllättävän kovan laskun.

Suosittelen edelleen maltillisempaa painonpudotusta ja väljempää aikataulua. Et ehkä ehdi silloin ensi kesäksi parhaaseen kuntoosi, mutta kuitenkin nykyistä paljon parempaan .

Sulla on kova halu päästä kesäksi kuntoon, minkä ymmärrän oikein hyvin. Tuokin aikataulu on silti hyvin optimistinen. Saavutettavissa, mutta siitä voi joutua maksamaan yllättävän kovan laskun.

Suosittelen edelleen maltillisempaa painonpudotusta ja väljempää aikataulua. Et ehkä ehdi silloin ensi kesäksi parhaaseen kuntoosi, mutta kuitenkin nykyistä paljon parempaan .

Heh, juuh, no mukavaahan se olisi, olla kesällä hyvässä kunnossa, tietenkin :D
Mutta katsotaan nyt miten tää kunto tästä etenee, kiitoksia.

PS. Airwalk voi mennä varmasti tuhlaamaan aikaansa vaikka pihalle, kun on aikaa tulla korjailemaan tuollaisia laskuvirheitä :) (BTW, siihen on neljä ja PUOLI kuukautta.)

Back
Ylös Bottom