Ei enää ikinä projekti

Jos mä olisin sun ikäinen niin harkitsisin pitäväni ensikesänä paidan päälläni ja treenaisin vaan hitosti, V.llä!

Olet kuitenkin vaiheessa missä lihaa tarttuu eniten ikinä niin ottaisin siitä kaiken hyödyn. Vähennä kaikista valkoisimmat sokerit/hiilarit niin
luulisi pahimman pöhön lähtevän.

Sori: Ei vastannu sun kysymykseen mutta mua vaan itseäni vituttaa näin jälkikäteen kaikki varhaisaikuisuuden dietit.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kattoo noita tuloksia niin voi aika nopeasti tehdä sen päätöksen että helpolla ei ainakaan massaa irtoa koska treenipainot eivät tule tuosta enää kovinkaan nopeasti kasvamaan, joten toisin sanoen bulkkaaminen sanan varsinaisessa merkityksessä on enemmän kuin turhaa.

Kattoo noita tuloksia niin voi aika nopeasti tehdä sen päätöksen että helpolla ei ainakaan massaa irtoa koska treenipainot eivät tule tuosta enää kovinkaan nopeasti kasvamaan, joten toisin sanoen bulkkaaminen sanan varsinaisessa merkityksessä on enemmän kuin turhaa.

Meni vähän ohi, painoni ei siis putoa koska treenipainot kasvaa hitaasti? Vai mitä?

Ja J.Jakelle, ihan omasta mielenkiinnostanikin haluaisin nähdä mitä täällä fätin alla on, onko siellä mitään, vai oonko samallainen rimpula kun olin 1½v sitten.

Vaikka dieetillä nyt vähän lihasta lähteekin, niin eikös se kadonnut lihas nyt aika nopeasti tule takaisin, kun taas siirrytään plus-kaloreille? Lihasmuisti..

Itse en enää vedä pitkiä jaksoja kerralla plus-kaloreilla, vaan syklittelen kaloreita. Esim. 3 viikkoa reilummin plussalla (ei mikään sikabulkki kuitenkaan) ja sitten 2 viikkoa miinusta vähän rajummin. Kroppa ei varmaan osaa edes hyödyntää tuota ravintoa enää niin hyvin, kun vedetään pidempiä jaksoja plus-kaloreilla. Tulee vain läskiä.

Edit:

Tässä aiheesta jonkinlainen blogikirjoitus:

http://terveeksi.blogspot.com/2011/02/kalorien-syklitys-ja.html

Meni vähän ohi, painoni ei siis putoa koska treenipainot kasvaa hitaasti? Vai mitä?

Ja J.Jakelle, ihan omasta mielenkiinnostanikin haluaisin nähdä mitä täällä fätin alla on, onko siellä mitään, vai oonko samallainen rimpula kun olin 1½v sitten.

Oli enemmänkin suunnattu tolle Jaken ehdotukselle. Ei järkeä bulkata koska lihasta tuskin tulet enää nopeasti saamaan vaikka millainen bulkki olisi päällä.

Oli enemmänkin suunnattu tolle Jaken ehdotukselle. Ei järkeä bulkata koska lihasta tuskin tulet enää nopeasti saamaan vaikka millainen bulkki olisi päällä.

Joo. Tarkoitin toki että jo aktiivisen bulkkauksen lopettaminen varmaankin tiputtelee painoa jonkin verran.

Lähinnä just niin että turhaan leikkaa kaloreita liikaa koska se kuitenkin vaikuttaa jaksamiseen ja intoon treenissä.
Kundi on kuitenkin vielä nuori sälli niin huoletta vaan pääliikkeisiin pohjautuvaa kovaa reeniä niin tulee kunnon pohjat. Mitkä noi toki jo nyt on, mutta kuiteski.
Tuossa iässä lihasta tulee jokatapauksessa saakelisti enemmän kuin jo 5 vuoden, saati sitten 10v päästä.

Ja Pakkotoistajalle vielä: Toki teet niinkuin itse haluat.

Timba, Arvioin speksien perusteella sun dieettikalorit ja sain ulos noin 2000kcal. Kun ottaa huomioon ketjun aloittajan painon, iän, pituuden ja kulutuksen niin siitä tulee kyllä se 3000. Se on toki lähtökohtainen arvio, josta säädetään tarvittaessa.

Joo, sorry mun mokailu. Mä en tuossa ällynnyt yhtään että on noin pajon itseäni isompi kaveri kyseessä. Tuo 2000 kcal on aika järkevä ja siinä suurinpiirtein mennään. Mä en jaksa vaa´an kanssa syödä, joten mennään näppituntumalla ja välillä jää alle tuon ja välillä yli. joskus noita laskenut, niin silleen tietää haarukan ettei syvälle metsään mene.

No yksilöllistä näkyy olevan, itselläni on tällä hetkellä treenipäivän kalorit aika tarkkaan 2500 kcal, välipäivinä vähän alta 2200 kcal ja paino kyllä on pudonnut....

Mutta ketjun aloittajalle viesti on ollut melko selvä :) T-101 ja E-mies on molemmat sellaisia jamppoja, että jos et meitä muita halua kuunnella niin kuuntele heitä ja unohda nuo pikkutyttökalorit. Tietävät, mistä puhuvat. Olet nuori, ehdit sössiä hommat myöhemminkin vielä monta kertaa :D

Oliko tuo nyt mulle taroitettu? Mistä kohtaa olen nuori ja mun dieettikalorit ei todellakaan ole 3000 kcal kuten tuossa jo todettiin. Olen mä joskus senverran noita laskenut, että saa sitten liikkua vähän saatanan paljon jos meinaa että 3000 kalorilla tippuu paino mulla grammaakaan. Tuo yllä mainittu 2000 kcal alkaa olemaan oikea luku. Ketjun avaaja oli mua painavampi ja saatoitkin kommentillasi tarkoittaa häntä vaikka minua lainasit?

Joo. Tarkoitin toki että jo aktiivisen bulkkauksen lopettaminen varmaankin tiputtelee painoa jonkin verran.

Tai sitten syklittelyä? 2 vk plussaa ja 2 vk miinusta tai vastaavaa. Ymmärrän kyllä avaajaa siinä, että fläsästä haluaa eroon jotta on mukavampi olla. Sitten vaan pitää pitää ketjun otsikosta kiinni, eli ettei koskaan enää possubulkkia niin ei tule tuollaista dieetin tarvettakaan.

Oliko tuo nyt mulle taroitettu? Mistä kohtaa olen nuori ja mun dieettikalorit ei todellakaan ole 3000 kcal kuten tuossa jo todettiin. Olen mä joskus senverran noita laskenut, että saa sitten liikkua vähän saatanan paljon jos meinaa että 3000 kalorilla tippuu paino mulla grammaakaan. Tuo yllä mainittu 2000 kcal alkaa olemaan oikea luku. Ketjun avaaja oli mua painavampi ja saatoitkin kommentillasi tarkoittaa häntä vaikka minua lainasit?

Joo, ei sulle ollut tarkoitettu tietenkään kuin toi eka kappale. Tuosta "Mutta ketjun aloittajalle..." eteenpäin sitten tosiaan ketjun aloittajalle eli Pakkotoistaalle :).

Ja sinulle tarkoitetulla osuudella meinasin ihan sitä, että tuntuu tosiaan olevan yksilöllistä se, millaisen kalorivajeen tarvitsee. Itselläni paino on tosiaan pudonnut 2500 kilokalorilla treenipäivinä ja 2200 välipäivinä, verraten siihen kun itse sanoit että asioita alkaa sinulla tapahtua vasta kun kalorit on laskettu 2000 kcal kohdalle. Ei mulla muuta :)

Laitetaas nyt omaakin tulosta tänne. Pituutta 183cm ja alkupaino oli vuoden alussa 110,7kg....nyt 7vk tipahtanut 104kg ja kalorit olleet kokoajan samat n. 2800-3000kcal.Tällä mennään niin kauan kun tippuu ja sitten katsotaan uusiksi, kun pysähtyy. Proteiinia olen lisännyt jas hiilareita aikas paljon karsinut pois, mutta en niin paljon, että ei jaksaisi treenailla.

Joo, ei sulle ollut tarkoitettu tietenkään kuin toi eka kappale. Tuosta "Mutta ketjun aloittajalle..." eteenpäin sitten tosiaan ketjun aloittajalle eli Pakkotoistaalle :).

Ja sinulle tarkoitetulla osuudella meinasin ihan sitä, että tuntuu tosiaan olevan yksilöllistä se, millaisen kalorivajeen tarvitsee. Itselläni paino on tosiaan pudonnut 2500 kilokalorilla treenipäivinä ja 2200 välipäivinä, verraten siihen kun itse sanoit että asioita alkaa sinulla tapahtua vasta kun kalorit on laskettu 2000 kcal kohdalle. Ei mulla muuta :)

Jep, näin ajattelinkin mutta tarkistin. :)

Tiedä sitten että pitäisikö päivittäisiä kaloreita nostaa ja pitää harvemmin tankkausta vai mennä vaan tuolleen kun tuntuu tulosta tulevan ja tankkailla vaikka kerta viikoon tän alotuksen jälkeen....

Noniin, tänään lähti kaksjakosella reeni käyntiin.
Pitkään aikaan en oo tosiaan voimareeniä tehny ni painot on pienet, kai ne sieltä nousee, jos on noustakseen, se nyt ei ole tärkeintä.

Ja jako on tosiaan;

PV1 Alakroppa
PV2 Yläkroppa
PV3 Aerobinen + lihashuolto
PV4 Alakroppa
PV5 Yläkroppa
PV6 Random aerobista
PV7 TOTAALIlepo.

Onkohan tossa mitään tolkkua? Ja kannattaisko mun tehä noi ala/yläkroppapäivät kahteen osaan? eli alakroppa1 ja 2 jne, vai mennäänkö samoilla 2 krt viikossa?

Kiitos.

Noniin, tänään lähti kaksjakosella reeni käyntiin.
Pitkään aikaan en oo tosiaan voimareeniä tehny ni painot on pienet, kai ne sieltä nousee, jos on noustakseen, se nyt ei ole tärkeintä.

Ja jako on tosiaan;

PV1 Alakroppa
PV2 Yläkroppa
PV3 Aerobinen + lihashuolto
PV4 Alakroppa
PV5 Yläkroppa
PV6 Random aerobista
PV7 TOTAALIlepo.

Onkohan tossa mitään tolkkua? Ja kannattaisko mun tehä noi ala/yläkroppapäivät kahteen osaan? eli alakroppa1 ja 2 jne, vai mennäänkö samoilla 2 krt viikossa?

Kiitos.

Voit mun mielestä treenata samat lihasryhmät kahtena kertana viikossa, mutta vaidella vähän liikkeitä. Saa lihaksetkin lisää ärsykkeitä, eikä tuu vain aina niitä samoja liikkeitä :)

TREENI 1A

Kyykky 5x5 (Apuliikkeeksi kyykky smithissä ylileveä asento jälkeen kyykyn)
Penkkipunnerrus 5x5
Pystypunnerrus Kp 4x4-6
Ranskalainen punnerrus 3x4-6
Hooverin pidot 3xmin
Vatsarutistus lisäpainoilla laitteessa 3xmax

TREENI 1B

MaVe 5x5
Leuat 4x10
Kulmasoutu KP 3x6
Hauis kp 3x
Pohkeet istuen + prässissä supersarjoina 3x15-20
Takaolkapäät taljassa + kp supersarjoina 3x15-20

TREENI 2A
Jalkaprässi 3x8-15
Reiden ojennus 3x8-15
Vinopenkki KP 3x8-15
Viparit sivulle 4x8-15
Pushdown 3x8-15
Jalannostot 3x8-15 5sec pidoilla 5 viimistä

TREENI 2B
Reiden koukistus 5x8-15
Alatalja3x8-15
Ylätalja3x8-15
Hauis tanko 3x8-15
Viparit taakse 2x8-15
Pohkeet istuen 4x8-15

4 Aamuaerobista viikkoon, joka aamu ennen aerobista desi heraa + c-vitamiini naamariin, aerobisen jälkeen vitamiinit.

1 Rankempi aerobinen viikkoon + lihashuolto perään lämpimillä lihaksilla.

1 Satunnainen grippi/ponnistustreeni viikkoon, vähint. 2 päivää väliä tällä ja MaVepäivällä

Onko tällänen ihan OK näkönen? Otin ton elaston ohjelman ja lisäilin sinne nuo pohkeet ja takaolkapäät supersarjoina koska tuntuu et nuo on niin pienet lihakset että ei ainakaan ylirasituksen puolelle mene.

Mielipiteitä?

Suositut

Back
Ylös Bottom