Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mistä helvetistä banaanikärpäset tulee?

Hedelmissä tuppaa välillä olemaan noita toukkia tai munia. Lisääntyvät vaan niin helkutin nopeasti.

Kuinka "vaikeita" ovat tekniikan alan pääsykokeet amk:ssa? Käsittääkseni sama pääsykoe kaikkiin tekniikan aloille. Pääseekö lukematta läpi jos omaa taustaa lukion pitkäst matikasta ja fyssasta?

E: Spelimies, noista luotettavin on ehdottomasti Tiede, tieteen kuvalehti sitten vähiten imo.

Onko Tieteen Kuvalehti uskottava julkaisu, voiko siihen luottaa? Entä Tiede? Geo? National Geographic?
Onhan tuo suhteellisen uskottava vaikka asiavirheitä esiintyykiin lähes jokaisessa numerossa. Tiede- lehti kuitenkin se kaikkein tarkin tiedejulkaisu Suomessa. Geo on ihan hauska lehti myös, tosin lähinnä pyrkii kansantajuistamaan uusia/vanhoja tiedeuutisia eli ei voi odottaa kovin syvällisiä artikkeleja. National Geographic, ainakin lontoonkielinen, on myös lukemisen arvoinen. Jos ihan tiedeuutisia haluaa lukea niin Tiede on siinä tapauksessa paras valinta.

Kuinka "vaikeita" ovat tekniikan alan pääsykokeet amk:ssa? Käsittääkseni sama pääsykoe kaikkiin tekniikan aloille. Pääseekö lukematta läpi jos omaa taustaa lukion pitkäst matikasta ja fyssasta?

E: Spelimies, noista luotettavin on ehdottomasti Tiede, tieteen kuvalehti sitten vähiten imo.

Sillon, kun itse hain ja pääsin, niin en lukenut. Kyseiselle linjalle oli n. tuhat hakijaa, joista ainakin 300 ensisijaisia paikkoja. Olin parhaimmasta päästä hakijoissa ja kävin VAIN amiksen ennen tuota :D olin ylpeä :)

Pääsee melko varmasti lukematta läpi. Eräs entinen työkaveri kesätöissä oli käynyt amiksen, ollut 5 vuotta töissä ja päässyt lukematta läpi pääsykokeista (toki työkokemus vaikutti pisteisiin, mutta tuo kaveri ei kyllä ymmärtänyt matematiikasta mitään). Tuon ja muutaman muun häneltä kuullun opiskelujutun jälkeen ainakin oma uskoni ko. laitokseen kyllä romahti, mutta se ei sinänsä tähän kysymykseen liity...

Ensisijaisista hakijoista ja hakijoista yleensä kannattaa huomata tilastoja lukiessa se, että moni hakee amkiin, vaikkei ole aikomustakaan sinne mennä. Itsekin hain muodon vuoksi amkiin, jos jostain kumman syystä en olisi päässyt teknilliseen yliopistoon.

Tietoa miten nuo hakujutut menee jyväskylässä. Eli jyväskylän liikuntatieteelliseen valmennuslinjalle, onko niillä linjoilla eri määrä aloituspaikkoja, kuten muistelisin (Siis Liikunnan oppettajan linjalla eniten, muilla vähemmän) vai miten tuo menee? Ja paljonko noita aloituspaikkoja sitten on?
E:Vielä sen verran sanon, että olen kyllä nettisivuja tutkinut, mutta olen ilmeisesti liian tumpelo kun sekavaa on ja kaikki uusi informaatio sekoittaa vaan enemmän.. -.-

Kokeile kirjoittaa esim. googleen tekniikan alan pääsykokeet ja avaa ensimmäinen linkki. Vertaa kysymyksiä omaan tasoosi --> tiedät onko kokeet vaikeat. Samanlaisia ne on vuodesta toiseen.

Rammsteinin kappale.. En nimeä muista.. Biisin aikana laulaja Lindemann kävelee konsertissa lihaveitsen kanssa.. Biisi kertoo ilmeisesti jostain paikasta jossa ihmisiä on syöty..? Mikäköhän paikka on kyseessä?

Löytyykö hyviä vihjeitä että mihin voisi suunnata vielä hiihtolomaksi (meillä ensi viikko) tai edes osaksi sitä? Itellä ei alunperin pitänyt olla ensi viikolla lomaa, mutta nyt sitten kuitenkin onnistuu ja kuumottaisi lähteä johonkin suuntaan. Äkkilähtöjä olen tiiraillut ja jokunen hyvä vaihtoehto onkin näkyvissä - lähinnä jos jollakulla on kokemusta kohtuuhintaisista mukavista reissuista, jotka voisi vielä olla tehtävissä näinkin pikaiseen. Joissain paikoissa hinnat tietty nousseet pilviin, mutta toisaalta jokunen paikka kaivannee vielä maksavia asiakkaitakin... Etelään ei varmaan perse kestä lennättää koko remmiä ja toisaalta ei viitsi mennä emännänkään kanssa sinne viikoksi (poitsut jää liian pitkäksi aikaa hoitoon).

Kokoonpanovaihtoehtoina on että...
1. koko porukka lähtee liikkeelle (2 aikuista + 9v-, 3v-, 1v-ipanat)
2. pienin jää mummulaan jolloin laskettelu tms settikin kävisi
3. lähdetään emännän kanssa kahdestaan parin päivän reissulle ja poitsut on mummulassa sen ajan. Tällöin tosin pitää tehdä poikien kanssa vähintään joku päivän reissu..
4. lähden yksin Timbuktuun jos en pysty järkkäämään tyydyttävää reissua. ;)

Mikä on sen 'tilan' nimi, kun aivot ei saa tarpeeksi happea (esim. intensiivisessä salitreenissä) ja joku suoni tms. poksahtaa silmän vieressä?

Nyt kun limonadia kutsutaan yleisesti limuksi ja sitä ennen limskaksi, niin onko tuo sana limska vaipunut täysin unholaan, niin että sana limska on jäänyt meidän yli neljäkymppisten karpaasien käyttöön ja nuorten leijonien mielestä, heh, ihan antiikki sana?
Minä ainakin kutsun aina limonadijuomia limskaksi kun olen näin tehnyt viimeiset 25-vuotta, häh?

Back
Ylös Bottom