Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kannattaako kyykky tehdä ihan melkein maahan asti vai sitten n. 90astetta niinkuin monet esim. edustusjoukkueen pesäpalloilijat tekee
kannattaako kyykky tehdä ihan melkein maahan asti vai sitten n. 90astetta niinkuin monet esim. edustusjoukkueen pesäpalloilijat tekee
(alotin about 71kg), pituus 187cm. Nimimerkin mukaisesti laihoja ollaan ja sarjapainot on pikkutytön tasoa :D
Ja mihinkä ohjelmaan (erityisesti lihasmassapainotteinen ohjelma olis sopiva)? Varmaankin joku 3-jakonen olis jees vai mitä luulette ku n.3-4krt viikkoon menis salille?Joo, no kyllähän sitä ihmiset tekee neljäsosakyykkyjä ja vaikka mitä jälkijättöistä.
Itsensä huijaamista lähteä tinkimään täydestä liikeradasta missään liikkeissä imo, etenkin näissä isoissa moninivelliikkeissä.
^pitääpä koittaa ite kans tota, vaikka oonkin rippeä yrittäny pilkulleen matkia...

Täysi liikerata ei ole mikään itsetarkoitus, varsinkin jos se estää tärkeämpiä prioriteetteja toteutumasta (kehitys, terveenä pysyminen). Jos itse pystyt täydellä liikeradalla punnertamaan niin good for you. Minä ja moni moni muu ei siihen pysty ilman että treeniteho tai olkapäiden kunto kärsii. Varmasti pakkista tai muuta asiallista voimailusivustoa selatessasi löydät tästä satoja esimerkkejä.
miksi ilman pomppua? Mitä mää oon lukenut niin about kaikki valmentavat että kannattaa pompauttaa. Myös Rippetoe.syvälle vain mutta ilman pomppua pohjista. eli rauhallisesti alas ja räjähtävästi ylös
Itse on tullut tehtyä SS:ää lokakuun lopulta lähtien. Pituutta mulla on 188 senttiä ja painoa oli aloittaessa 71 kiloa. Ikä 29v. Kolme viikkoa sitten lopetin bulkkaamisen ja paino oli silloin 79 kiloa. Nyt olen kolmatta viikkoa dieetillä ja muutenkin olen vaihtanut ruokailurytmini "pätkäpaastoon" (intermittent fasting) ja tarkemmin ottaen Leangains-tyyliin. Lyhyesti siis joka päivä on 16 tunnin paasto ja 8 tunnin syömisikkuna, johon kaikki ruokailu ajoittuu. Treenipäivinä tärkein makro on hiilarit ja rasvaa otetaan vähemmän, lepopäivinä taas hiilarit on matalalla ja rasvaa tulee enempi. Proteiinia pyrin saamaan ~200 grammaa per päivä.
Olen vasta viime aikana lisännyt mukaan kulmasoutupäiville leuanvedot ja maastavetopäiville dipit. Vatsoja olen tehnyt 1-2 kertaa viikossa melkein alusta lähtien.
Eli millonka olis oikee aika vaihtaa ohjelmaa? Pikkasen himottais vetää esim jalat tai kädet aivan piippuun kerran viikossa..![]()
Kiitos asiallisista vastauksista !

Itse jatkoin 4 kk:n SS-jakson jälkeen tällä: http://stronglifts.com/madcow/5x5_Program/Linear_5x5.htm
Samoja liikkeitä, pienempi progressio. Mutta takaan, että kädet ovat perjantaina piipussa, kun penkin ja kulmasoudun jälkeen tehdään lisäliikkeinä dippejä lisäpainoilla, hauiskääntöä levytangolla ja ojentajapunnerruksia tangolla..![]()
Kiitti vinkistä! Tossa pari juttuu tuli mieleen ja kun kerran oot tota käyttäny ni kysyn suoraa:
-Mitenkä hoidit noin pienten ku 2.5% painojen lisäyksen? Mun salilla pienimmät on 1kg eli yht 2kg..
-Kuinka kauan sitte vetelit tota? Ku tuolla sanotaan että sellasii 8-10vk progressio-jaksoja yleensä tulee ni alotitko sen "totaaliresetin" jälkeen sit uudestaa?
-Miks ihmeessä kyykyt on aina näiden alottelijoiden/keskitason harrastajien "hyvien" ohjelmien perusta? :D Ku ei oikee kukaa taida niistä erityisemmin pitää ja eikö se oo ihan jalkaliike pienellä vaikutuksella muuhunki kroppaa?
Mutta tosin kiitti paljon, alan varmaa helmikuun loputtua kun saan SS lopetettua ni tätä vetämään ku nää progressiivisesti painoa nostavat ohjelmat jotenki natsaa vaikka vasta ekaa saliohjelmaa ikinä vedänkin tällä hetkellä..