Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Siis astut rooliin jossa olet täysin kuuro ja sivutat kaikki totuudet tai kierrät niiden olemassa olon.

Musta tuntuu että mä pystyn parempaan.

Tutustuppa tohon satanismin filosofiaan objektiivisesti ja mieti sitten onko järjeä uskoa johonkin jota ei ole todistettu ja johon uskotaan vain kun muutkin uskoo.

Mä oon tutustunut myös siihen.Omasta puolestani voin sanoa että en usko tähän korkeampaan voimaan koska jotkut muut uskoo,vaan uskoni perustuu omiin kokemuksiini ja päätelmiin.

Minkälainen suhtautuminen palstan ateisteilla on esim telepatiaan ja maan ulkopuoleiseen elämään?

Mä oon tutustunut myös siihen.Omasta puolestani voin sanoa että en usko tähän korkeampaan voimaan koska jotkut muut uskoo,vaan uskoni perustuu omiin kokemuksiini ja päätelmiin.

Tämä on minusta tärkeä pointti. Uskontoja, raamattua ja kirkkoa voi kritisoida instituutiona tai tieteellisiltä lähtökohdilta mutta aivan kuten uskovaisilla ei pitäisi olla oikeutta käännyttää muita uskoonsa ei ateistinkaan pidä yrittää käännyttää "uskovaista" pois uskostaan.

Jos joku uskoo johonkin ja saa siitä onnea tai sisältöä elämäänsä niin ei se minulta ole pois.

Minkälainen suhtautuminen palstan ateisteilla on esim telepatiaan ja maan ulkopuoleiseen elämään?
Kummastakaan ei ole pitäviä todisteita.

Aina kun huijaaminen on estetty, niin on kyllä loppunut telepatiakin. Jos tuosta olisi todisteita, olisi se melkoinen tieteellinen sensaatio

Jos joku uskoo johonkin ja saa siitä onnea tai sisältöä elämäänsä niin ei se minulta ole pois.
Olin ennen tuota mieltä. Nyt kun olen pyörinyt muutamassa kiihkomuslimien maassa ja USAn kiihkokristittyjen parissa kuuntelemassa sitä väkivallan himoa uskon nimissä, niin en kannata täydellista uskonnonvapautta.

Tämä on minusta tärkeä pointti. Uskontoja, raamattua ja kirkkoa voi kritisoida instituutiona tai tieteellisiltä lähtökohdilta mutta aivan kuten uskovaisilla ei pitäisi olla oikeutta käännyttää muita uskoonsa ei ateistinkaan pidä yrittää käännyttää "uskovaista" pois uskostaan.

Tuolla samalla perusteella pidän vastenmielisenä sitä että joissain kristinuskon haaroissa Suomessakin lapset aivopestään kehdosta saakka,ja jopa käytetään hyväksi osana tätä uskoa.Itse ainakin antaisin lapseni valita itse maailmankatsomuksensa koska mielestäni tämä kuvitteellinen lapsi ei olisi "tosi uskovainen" ellei hän itse omien kokemustensa johdosta olisi sellaiseksi tullut.Täysin selväähän on että lapsen saa uskomaan mihin tahansa.

Jännä että Oskulta tulee nyt ihan asiallisiakin viestejä. Sunhan piti korvata malloy... Ei vaiskaan pysy tolla linjalla.

Tänään mä sain sitten kuulla tyttären suusta, kuinka se haluaa maailman suurimman ja parhaimman joululahjan, Jeesuksen. Mistähän mä sen nyt tänne keksin, kun se on siä taivais tai ota siittä nyt selvää, kun pelkkä esarinkin olin paikka on aiheuttanu vaikeuksia.
http://teknokekko.vuodatus.net/blog/1780448
Ihan turha väittää että seurakunnan kerho olis jotenkin uskonto neutraalia. Siittä ny on omia kokemuksia ja epäilen sitä koulujen uskontotuntien tunnuksettomuutta. Ja eiköhän tuokin kohta selviä.

Tuolla samalla perusteella pidän vastenmielisenä sitä että joissain kristinuskon haaroissa Suomessakin lapset aivopestään kehdosta saakka,ja jopa käytetään hyväksi osana tätä uskoa.Itse ainakin antaisin lapseni valita itse maailmankatsomuksensa koska mielestäni tämä kuvitteellinen lapsi ei olisi "tosi uskovainen" ellei hän itse omien kokemustensa johdosta olisi sellaiseksi tullut.Täysin selväähän on että lapsen saa uskomaan mihin tahansa.

"opeta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei siitä vanhanakaan poikkea" sanotaan Raamatussa Sananlaskuissa.

Mun mielestä ei ole väärin opettaa kristinuskoa jo lapsena, siellä on kuitenkin paljon hyvää josta ottaa oppia.
Kyllähän sen huomaa kuinka kurittomaksi meininki on jo 20-30 vuodessa lapsilla ja nuorilla kouluissa ja muualla mennyt kun ei enää kasvateta "Herran kurissa ja nuhteessa".

"Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan, joka rakastaa, kurittaa häntä jo varhain" on myöskin Raamatusta. Tekstiä jonka Suomen laki teki rangaistavaksi muistaakseni 1984.
Ja nyt sitten ihmetellään kun nuorisoa ja lapsia ei saada enää millään kuriin esim. case R-kioski

"opeta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei siitä vanhanakaan poikkea" sanotaan Raamatussa Sananlaskuissa.

Mun mielestä ei ole väärin opettaa kristinuskoa jo lapsena, siellä on kuitenkin paljon hyvää josta ottaa oppia.
Kyllähän sen huomaa kuinka kurittomaksi meininki on jo 20-30 vuodessa lapsilla ja nuorilla kouluissa ja muualla mennyt kun ei enää kasvateta "Herran kurissa ja nuhteessa".

"Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan, joka rakastaa, kurittaa häntä jo varhain" on myöskin Raamatusta. Tekstiä jonka Suomen laki teki rangaistavaksi muistaakseni 1984.
Ja nyt sitten ihmetellään kun nuorisoa ja lapsia ei saada enää millään kuriin esim. case R-kioski

Joku nykynuorison sekoilu on asia, jolla ei ole mitaan tekemista uskon kanssa. Nykyisin ei vain pystyta laittamaan villia oppilasta koulussa aisoihin, koska opettajalla ei ole mitaan muuta keinoa kuin jutella kiltisti ja oppilas myos tietaa sen. Tuo on pelkan typeran lainsaadannon seurausta. Samoin ei kotona saa antaa tukkapollyja tai muutamaa laimaytysta perseelle, koska tasta saa vanhempi pahoinpitelysyytteen.

Tama ei ole minkaan muun syyta kuin akateemisen kasvatustiedehaihattelun, jossa ollaan nykyaan tultu siihen lopputulokseen, etta lapsi on niin mieleltaan heikko, etta kunnon nuhtelu toisi mukaanaan jotain elinikaisia traumoja. Tuota sitten ovat kukkahattutadit ajaneet politiikassa ja seurauksen nakee esim. ylaasteiden luokkahuoneissa.

...Minkälainen suhtautuminen palstan ateisteilla on esim telepatiaan ja maan ulkopuoleiseen elämään?

Telepatia hömppää, maan ulkopuolinen elämä mahdollista. Maailmankaikkeus on niin järjettömän suuri, että todennäköisemmin jossain muuallakin on jonkinlaista elämää, kuin että sitä ei ole. Näin näkisin. Ei mielestäni ole mitenkään edes maailmankatsomuksellinen kysymys sinänsä.

Ehkä tollanen kristillinen kasvatus on parempaa kuin ei kasvatusta ollenkaan mutta valehteleminen on kuitenkin mun mielestä väärä tapa.

Maailmankaikkeus on niin järjettömän suuri, että todennäköisemmin jossain muuallakin on jonkinlaista elämää, kuin että sitä ei ole. Näin näkisin. Ei mielestäni ole mitenkään edes maailmankatsomuksellinen kysymys sinänsä.

Eli sä uskot että on olemassa muitakin sivilisaatioita meidän lisäksi? Mun mielestä tuo on mitä suuremmissa määrin maailmankatsomuksellinen kysymys.
On paljon esimerkkejä eläinmaailmasta missä näyttäis että eläimet kommunikoivat ajatuksilla.Haluatko jonkun esimerkin?

Eli sä uskot että on olemassa muitakin sivilisaatioita meidän lisäksi? Mun mielestä tuo on mitä suuremmissa määrin maailmankatsomuksellinen kysymys.
Mun mielestä se on pelkkää matematiikkaa. Maailmankaikkeus on niin järjettömän iso paikka, että on melkein mahdotonta, että me oltaisiin täällä ainoita. Sille, että jossain muuallakin on syntynyt elämää, on oltava aika suuri todennäköisyys. Ihan sivilisaatioiden olemassaoloon on kyllä pienempi mahdollisuus kuin pelkkään elämän syntymiseen, mutta varmaan ihan mahdollinen. Sitten taas mitä tulee siihen, että joku on täällä meidän pallolla vieraillut, niin enpä usko. Se ei mene mulle läpi.

Muistelisin jostain lukeneeni että 30 luvulla olisi ainakin nuorten tekemiä veritekoja olleen enemmän kuin nyt. Mutta en googlettamalla löytänyt mitään tutkimusta jossa olisi ollut noin pitkältä ajalta vertailuja. Joten jääköön tämä viesti tyhjän arvoiseksi, jollei joku löydä siitä näyttöä.

Mun mielestä se on pelkkää matematiikkaa. Maailmankaikkeus on niin järjettömän iso paikka, että on melkein mahdotonta, että me oltaisiin täällä ainoita. Sille, että jossain muuallakin on syntynyt elämää, on oltava aika suuri todennäköisyys. Ihan sivilisaatioiden olemassaoloon on kyllä pienempi mahdollisuus kuin pelkkään elämän syntymiseen, mutta varmaan ihan mahdollinen. Sitten taas mitä tulee siihen, että joku on täällä meidän pallolla vieraillut, niin enpä usko. Se ei mene mulle läpi.

Eli se mitä sä uskot on se että tuolla on paljon sivilisaatioita mutta yksikään niistä ei ole pystynyt vielä siirtymään toisen tähden planeetoille?

Eli se mitä sä uskot on se että tuolla on paljon sivilisaatioita mutta yksikään niistä ei ole pystynyt vielä siirtymään toisen tähden planeetoille?

Oman kotigalaksimme linnunradan tähtienväliset etäisyydet ovat niin valtavia ja teknologisesti kehittyneiden sivilisaatioiden määrä luultavimmin niin pieni galaksissamme, että pelkkä kommunikointi on äärimmäisen vaikeaa. Puhumattakaan tähtienvälisestä matkustelusta. Valistunut arvaus voisi olla, että alkeellinen mikrobitason elämä voisi olla melko yleistäkin, mutta älyllinen elämä äärimmäisen harvinaista.

Oman kotigalaksimme linnunradan tähtienväliset etäisyydet ovat niin valtavia ja teknologisesti kehittyneiden sivilisaatioiden määrä luultavimmin niin pieni galaksissamme, että pelkkä kommunikointi on äärimmäisen vaikeaa. Puhumattakaan tähtienvälisestä matkustelusta. Valistunut arvaus voisi olla, että alkeellinen mikrobitason elämä voisi olla melko yleistäkin, mutta älyllinen elämä äärimmäisen harvinaista.

Ok,mutta jos se älyllinen elämä on harvinaista lähes äärettömältä vaikuttavassa paikassa?
Mä en ihan heti lähtis sanomaan mitään mahdottomaksi ottaen huomioon sen teknologisen kehityksen mitä me ollaan nähty viimeisen 100v aikana.100v on universumin mittakaavassa kuitenkin silmänräpäystäkin lyhyempi aika.

Mä uskon että elämää on muuallakin kuin täällä ja että on yksi joka on yli muiden,kuullostaako tuo ihan hullulta teistä?

Ok,mutta jos se älyllinen elämä on harvinaista lähes äärettömältä vaikuttavassa paikassa?
Mä en ihan heti lähtis sanomaan mitään mahdottomaksi ottaen huomioon sen teknologisen kehityksen mitä me ollaan nähty viimeisen 100v aikana.100v on universumin mittakaavassa kuitenkin silmänräpäystäkin lyhyempi aika.
Universumin ikä on noin 15 miljardia vuotta. Tähtien ja planeettojen synty vie 5-10 miljardia vuotta.
Hiilipohjaisilla organismeilla edes hieman älyllisen elämän kehittyminen vaatii kertaluokan miljardi vuotta maan kaltaisissa olosuhteissa. Kun katsotaan planeettojen määrää ja arvioidaan sivilisaatiolle jokin elinikä, joka olisi vaikka luokkaa miljoona vuotta, niin eipä tuo toisen sivilisaation todennäköisyys järjettömän korkea ole. Puhumattakaan sillä alueella, johon voisimme edes teoriassa kommunikoida.
Mä uskon että elämää on muuallakin kuin täällä ja että on yksi joka on yli muiden,kuullostaako tuo ihan hullulta teistä?
Kuulostaa saman tasoiselta väitteeltä kuin se, ettei elämää ole muualla. Kukaan meistä ei tiedä totuutta. Osa vain kuvittelee tietävänsä.

Powerhousu ja JRT ovat realisteja tajuten tosiasiat.

Universumin ikä on noin 15 miljardia vuotta. Tähtien ja planeettojen synty vie 5-10 miljardia vuotta.
Hiilipohjaisilla organismeilla edes hieman älyllisen elämän kehittyminen vaatii kertaluokan miljardi vuotta maan kaltaisissa olosuhteissa. Kun katsotaan planeettojen määrää ja arvioidaan sivilisaatiolle jokin elinikä, joka olisi vaikka luokkaa miljoona vuotta, niin eipä tuo toisen sivilisaation todennäköisyys järjettömän korkea ole. Puhumattakaan sillä alueella, johon voisimme edes teoriassa kommunikoida.

Kuulostaa saman tasoiselta väitteeltä kuin se, ettei elämää ole muualla. Kukaan meistä ei tiedä totuutta. Osa vain kuvittelee tietävänsä.

Powerhousu ja JRT ovat realisteja tajuten tosiasiat.

Onko sulla realistista käsitystä universumin laajuudesta?Tarkotatko tolla kuvittelu jutulla mua?
Sulla tuntuu olevan aika hyvin hanskassa tollaset perus jutut kuten universumin kehittyminen ja siihen liittyvät ilmiöt.Mä ite pidän todennäköisenä että tuolla paljon muutakin kuin "maan kaltaisia olosuhteita".

Onko sulla realistista käsitystä universumin laajuudesta?Tarkotatko tolla kuvittelu jutulla mua?
Sulla tuntuu olevan aika hyvin hanskassa tollaset perus jutut kuten universumin kehittyminen ja siihen liittyvät ilmiöt.
Kuvittelujutulla tarkoitan Roswell-hörhöjä, en sua :D

Taustasäteilyn perusteella on turvallista olettaa kaiken alkaneen yhdestä pisteestä, ja tuolloin maksimikoko on maailmankaikkeuden säteelle luokkaa ikä kerrottuna valonnopeudella. En ole opiskellut tuota sitten 90-luvun, joten aika kaukaisen muistin varassa kirjoittelen.

Kuvittelujutulla tarkoitan Roswell-hörhöjä, en sua :DTaustasäteilyn perusteella on turvallista olettaa kaiken alkaneen yhdestä pisteestä, ja tuolloin maksimikoko on maailmankaikkeuden säteelle luokkaa ikä kerrottuna valonnopeudella. En ole opiskellut tuota sitten 90-luvun, joten aika kaukaisen muistin varassa kirjoittelen.
Unohda se Roswel paska. ;)Näitä asioita kannattaa kelata ja tutkia.Mua ainakin kiinnostaa tietää miten mä oon päätynyt tähän räppäämään jessestä ja taivaitten valtakunnasta.Mua kiinnostaa tietää että mitä te jotka perustatte uskonne uuteen testamenttiin,ajattelette mahdollisista muista sivilisaatioista?

Maailmankaikkeus on niin hulvaton, että onhan siellä nyt jossain tapahtunut vastaavia yhteensattumia, että älyllistä elämää on syntynyt. Eri asia sitten kohtaammeko toista sivilisaatiota koskaan, sillä me tuhoamme itsemme ja planeettamme kuitenkin jossain vaihessa ja niin tekevät varmaan kaikki muutkin. Jos ei muuten, niin joku kuun kokoinen asteroidi tekee meille samat mitä dinosauruksille. Sit homma alkaa taas nollasta joskus.

Back
Ylös Bottom