Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Ufot ne pyramidit rakensi. Dänikeniä täytys opettaa koulus, et olis edes alkeellisimmat perusteet kohdillansa. Ja ultra lehti olla myös opetus materiaalina.

Däniken on aina suu vaahdossa osottelemassa jotain tikku-ukkoa jolla on ympyrä päässä ja hokee "astronaut" :D
Mut kuitenkin kun oon ollut mukana tossa tavaroiden siirtely bisneksessä niin tuntuu aika häröltä että se energia joka on vähimmilläänkin vaadittu noitten pyrämidien duunaamiseen olis tuotettu syöttämällä viljaa orjille.Voi se toki olla niinkin mutta mä en ite usko että se olis onnistunut.Jotain outoo noihin pyramideihin liittyy.

Eli kristinuskon jumala on skeidaa. Meidän tulee palvoa Ra'ta ja Hathoria koska niillä on näyttöä jumaluutensa todellisuudesta.
Heps, ei pidä unohtaa Inkojen ja Khmerien jumalia, koska Machu Picchu ja Angor Watt ovat vähintään yhtä vaativia. Joten näkisin, että vahvin ja todellisin Jumala löytyy muinaisilta egyptiläisiltä, inkoilta, kambodzhalaisilta tai intialaisilta. Kristittyjen jumalan kunniaksi tehtiin noihin aikoihin vain säälittäviä kötöstyksiä, eikä Kreikankaan jumalat saaneet alamaisiaan yhtään sen parempiin suorituksiin.

Kuinka painava toi ylin murikka on ollut, paljonko alimman varvin leveys on, eli paljonko keskipisteeseen tulee matkaa ja kuinka korkee toi on?

E. Näiden tietojen jälkeen, voidaan pistäö tarjousta.

"Kheopsin pyramidi rakennettiin noin vuonna 2550 eaa. Tuolloin rakennuksen alkuperäinen korkeus oli 146,5 metriä, leveys 230,3 metriä ja sivun kaltevuus 51,5 astetta. Nykyään korkeus on pudonnut 137,85 metriin. Pyramidin rakennukseen käytettiin yli 2 miljoonaa kiveä, joiden keskipaino oli 2,5 tonnia. Pyramidi oli yli 4000 vuoden ajan maailman korkein rakennus."

Noin sanoo wikipedia.Laita tarjous.

Mut kuitenkin kun oon ollut mukana tossa tavaroiden siirtely bisneksessä niin tuntuu aika häröltä että se energia joka on vähimmilläänkin vaadittu noitten pyrämidien duunaamiseen olis tuotettu syöttämällä viljaa orjille.Voi se toki olla niinkin mutta mä en ite usko että se olis onnistunut.Jotain outoo noihin pyramideihin liittyy.
Pääsiäissaarten kivipatsaiden massat ovat samaa suuruusluokkaa, ja niitä on nosteltu jopa päällekkäin. Siltikin tutkijat ovat onnistuneet kuljettamaan noita kiviä ongelmitta ihmisvoimin, ja nostelemaan jopa päällekkäinkin. Kilossa hiilihydraattia on 4000 kcal, joten eipä tuon siirtämiseen vaadittavaan energiaan nyt niin älyttömästi viljaa vaadita. Voitko kerrankin avata ihan oikeasti historiankirjat, koska noita on tehty nykyäänkin vastaavilla metodeilla.

Tosin onhan se helpompaa huudella puskista ja sanoa, ettet usko tuon onnistuvan, mikä on melkoista vähättelyä sen ajan ihmisiä kohtaan, jos nykyäänkin tuohon pystytään.
"Kheopsin pyramidi rakennettiin noin vuonna 2550 eaa. Tuolloin rakennuksen alkuperäinen korkeus oli 146,5 metriä, leveys 230,3 metriä ja sivun kaltevuus 51,5 astetta. Nykyään korkeus on pudonnut 137,85 metriin. Pyramidin rakennukseen käytettiin yli 2 miljoonaa kiveä, joiden keskipaino oli 2,5 tonnia. Pyramidi oli yli 4000 vuoden ajan maailman korkein rakennus."

Verrataan Taipei 101-tornitaloon ja Bjur Khalifaan, niin sanoisin hinnan olevan luokkaa 200-500 miljoonaa dollaria. Uskoisin, että Samsung tai Mitsubishi rakentaisivat tuon helpostikin tuolla hinnalla.

Heps, ei pidä unohtaa Inkojen ja Khmerien jumalia, koska Machu Picchu ja Angor Watt ovat vähintään yhtä vaativia. Joten näkisin, että vahvin ja todellisin Jumala löytyy muinaisilta egyptiläisiltä, inkoilta, kambodzhalaisilta tai intialaisilta. Kristittyjen jumalan kunniaksi tehtiin noihin aikoihin vain säälittäviä kötöstyksiä, eikä Kreikankaan jumalat saaneet alamaisiaan yhtään sen parempiin suorituksiin.

Siltä tuo näyttäis.Uskoohan dollarin setelikin tohon pyramidiin. ;)

2.5tonnin kivi pystytään roiskaseen melkein sataan metriin meidän vehkeillä, joten en näkisi ongelmaa tuommoisen rakentamisessa, kun haetaan maailmalta vähän isompia koneita. Maailmalta löytyy kuitenkin vehje, joka nostaa 1000x isomman lastin, kun meidän isoin.

kyllä Parthenon on yksi läntisenmaailman kovimpia rakennussuorituksia, ei nyt dissata kreikkalaisia. mikä osa siitä on jumaluutta onkin sitten ihan toinen asia, klassisienmääritelmän mukaan parthenon on sekä täydellinen että tarkoituksenmukainen eli kaunis, jumalallinen.
kyllä ne orjat on sen rakentanut ihan samallalailla kun duunarit tekee taloja tänäkin päivänä tosin vitun paljon rumempia.

Däniken on itse myöntänyt että kaikki avaruusoliojutut on potaskaa.

2.5tonnin kivi pystytään roiskaseen melkein sataan metriin meidän vehkeillä, joten en näkisi ongelmaa tuommoisen rakentamisessa, kun haetaan maailmalta vähän isompia koneita. Maailmalta löytyy kuitenkin vehje, joka nostaa 1000x isomman lastin, kun meidän isoin.

Ne pitää saada sit kanssa tarkalleen paikoille eikä miten sattuu.Saat sä ne kivet jostain?

Orjien kanssa on se hyvä puoli, että voi kokeilla eri rakennustekniikoita. Ei toimi, pari orjaa delaa, mitä sitten?

Mihin ne on uuden pyramidin rakentanut noilla perinteisillä menetelmillä?
Ei ole tehty täysikokoista. On demonstroitu, että tuon aikaisilla menetelmillä voi liikutella nuo kivet ja siirtää paikoilleen pyramidiksi. Kahlaa läpi vaikkapa Jared Diamondin teokset maailman kulttuureista, niin löydät kyllä esimerkkejä, mitä kaikkea on kokeiltu.

Joko tilasit Samsungilta pyramidin? Ei tuo ole homma eikä mikään verrattuna niiden haastavimpiin projekteihin.
kyllä Parthenon on yksi läntisenmaailman kovimpia rakennussuorituksia, ei nyt dissata kreikkalaisia. mikä osa siitä on jumaluutta onkin sitten ihan toinen asia, klassisienmääritelmän mukaan parthenon on sekä täydellinen että tarkoituksenmukainen eli kaunis, jumalallinen.
kyllä ne orjat on sen rakentanut ihan samallalailla kun duunarit tekee taloja tänäkin päivänä tosin vitun paljon rumempia.

Däniken on itse myöntänyt että kaikki avaruusoliojutut on potaskaa.
Joo, kyllä Parthenon on nähty ja vaikuttava oli, mutta kun sitä vertaa Aasia vastaaviin rakennelmiin, niin kalpenee kyllä niiden rinnalla :)

Otetaas välikommenttina tällainen uutinen: Reuters - Christopher Hitchens dies at age 62

Tämä on kaikille uskovaisille varmaankin ylistyksen päivä!? Ai miksi? No, kun Hitchens sairastui syöpään tuossa taannoin niin sitä uskovaisten piireissä vahvasti pidettiin Jumalan "rangaistuksena" Hitchensille. Ai miksi rangaistuksena? Hitchens eläessään oli yksi nykypäivän tunnetuimmista ateismin puolestapuhujista. Hänen tunnetuimpiin teoksiinsa kuuluu vuonna 2007 ilmestynyt God Is Not Great: How Religion Poisons Everything.

Ne pitää saada sit kanssa tarkalleen paikoille eikä miten sattuu.Saat sä ne kivet jostain?

Kyllähän tommosia 2.5tonnin murikoita saa vaikka parma betonilta. Kyllä ne nykypäivän mittamiehet ja osaavat asentajat saa kerrostalossakin montasataa elementtiä tarkasti paikalleen, joten tuskin on ongelma. Vai montako elementtitaloo olet nähnyt jossa esim ulkoseinät on "sinnepäin"?

Iqhmael:

Haha. :D. "Jumala rankaisee sinua syövällä", mitä tuohonkin nyt voi sanoa? Miten voi keskustella ihmisten kanssa jotka tosissaan heittävät tuollaista juttua?

Mä luulen, että moni uskovainen oikeasti tietää syvällä sydämessään että eihän se uskonto nyt ole totta. Se on vähän sellaista itselleen valehtelua joka helpoittaa oloa, kuoleman pelkoa ja muiden vaikeiden asioiden käsittelyä joita ei ymmärrä.

Miksi muuten olisi niin herkkä arvostelulle jos ei olisi epävarma?

Kyllähän tommosia 2.5tonnin murikoita saa vaikka parma betonilta. Kyllä ne nykypäivän mittamiehet ja osaavat asentajat saa kerrostalossakin montasataa elementtiä tarkasti paikalleen, joten tuskin on ongelma. Vai montako elementtitaloo olet nähnyt jossa esim ulkoseinät on "sinnepäin"?

Ok,3 pyramidia.1. siihen missa Pentagon nyt on.2. Lontoon keskustaan.3 Moskovan keskustaan.Mikä sun kustannus arvio on?

Ok,3 pyramidia.1. siihen missa Pentagon nyt on.2. Lontoon keskustaan.3 Moskovan keskustaan.Mikä sun kustannus arvio on?

Onko noi jo valmiiks kaavotettu? Pistä vaikka rakennusluvat ja kaavotukset mulle sähköpostiin, niin helpompi laskea, kun tietää aikataulut ym.

Ei ole tehty täysikokoista. On demonstroitu, että tuon aikaisilla menetelmillä voi liikutella nuo kivet ja siirtää paikoilleen pyramidiksi. Kahlaa läpi vaikkapa Jared Diamondin teokset maailman kulttuureista, niin löydät kyllä esimerkkejä, mitä kaikkea on kokeiltu.

Joko tilasit Samsungilta pyramidin? Ei tuo ole homma eikä mikään verrattuna niiden haastavimpiin projekteihin.

Joo, kyllä Parthenon on nähty ja vaikuttava oli, mutta kun sitä vertaa Aasia vastaaviin rakennelmiin, niin kalpenee kyllä niiden rinnalla :)

ai mun mielestä noi aasian Arkkitehtuurin virstanpylväät, taas kalpenee parthenonille, niissä on jotenkin liikaa ykstyiskohtia. Olen ehkä enemmän funkkisihminen, joka diggaa päätykolmioista. Diamondin kirjasta guns germs and steel on tehty dokkari tai ns, tv-käännös, niistä voi olla montaa mieltä mutta jotenkin vähän tuntuu siltä että se on pelannut Civizationia aika paljon:)

Sä saatat olla oikeassa.Kieltämättä mun tiedot noista pyramideistä on vajavaisia ja oon niellyt ehkä liikaa teorioita perehtymättä niiden vastineisiin.Mut olis kyllä mielenkiintosta kattoa pikakelauksella kun tuo kheopsin pyramidi rakennettiin.Kukaan meistä ei voi kuin arvailla mitä siellä duunattiin.Olis siistiä tavata se kundi joka suunnitteli sen.

Back
Ylös Bottom