Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

Se jengi joka rakensi esim Gizan pyramidit oli aika uskonnollista sakkia,kuulu varmaan siihen 1% väestöön.Aika melkosta porukkaa kun tollasia ei nykyäänkään pystyttäis rakentamaan.

Mun mielestä tämä on yhtä naurettavaa, kun uskominen UFOihin. Ihmiset ajattelee, että tuolla jossain on miehitetty planeetta, josta käydään suhaamassa jollain lentävällä lautasella täällä ja jätetään itsestä jotain pieniä signaaleja, esim jotain vitun neliöksi leikattuja peltomerkkejä. Miksi he eivät tapa meitä, miks ne ei tuu heittään yläfemmoja? Maan päällä insinöörien taito ja avaruussukkuloiden toteutus on vähän hataralla pohjalla, mutta jotkut elffit osaa rakentaa toimivan teflonpannun, millä matkaa tänne ja vilahtelee välillä taivaalla.

Jumalan ja muiden korkeempien voimien totuudenmukaisuus on yhtä heikoilla antimilla, kun UFOjenkin. Paitsi, että joku Carl Barksin isoisä kirjotti erään satukirjan, jonka mukaan liian moni koittaa elää ja johon kaikki meidät koitetaan aivopestä. Tuo vaan on mielestäni vitun järjetöntä.

Jos sä kävelet muurahaispesän ohi niin käyt sä tapaamassa niitä?Nuorempana mä saatoin viskata kiven tai ampua ilmakiväärillä ihan huvikseni.Nykyään kävelen vaan ohi.

Näihin pyramidihommiin en ole perehtynyt juuri yhtään, koska menee heti hermot, kun toi uskontokortti vedetään siihen. Pyhällä hengelläkö ne vitun kolmiot sinne rakentu? Joku 30kg nääntynyt uskovainen siirteli 100tonnin kiviä ajatuksen voimalla ja uskomalla johonkin ei-todistettuun jeppeen.
Taidan pistää tältä päivää nosturin parkkiin ja sanoo äijille, että uskokaa jumalaan, niin kyllä se varmaan nostaa noi seinäelementit teille paikalleen..

E. Ja purkaakin ne varmaan vielä autosts..

...Olisko sun mielestä elämässä mitään järkeä jos syntymästä kuolemaan kaikki olis valmiiks tehty eikä tarviis koskaan kohdata mitään haasteita?Oppisko siinä yhtään mitään?...

Tuossa on juuri se ydin mitä en uskonnossa ymmärrä. Uskovaiset puolustavat että elämässä ei olisi mitään järkeä jos ei ole jotain korkeampaa tahoa tai suunnitelmaa. Mun mielestä nimenomaan silloin ei ole mitään järkeä jos on joku ylempi taho. Mitä pienen ihmisen auttaa täällä ponnistella elämänsä eteen, olla parempi ihminen, auttaa lähimmäisiään jne jos on joku ylempi taho joka on suunnitellut jo kaiken valmiiksi ja voi muuttaa elämän suunnan sormia näpsäyttämällä.

Ateisti on kuin oman elämänsä yksityisyrittäjä jonka oma menestyminen on itsestä kiinni, uskovainen taas se valtion organisaation pieni virkamies jolle koko ura ikälisineen ja eläkkeelle pääsyineen on suunniteltu valmiiksi.

Näihin pyramidihommiin en ole perehtynyt juuri yhtään, koska menee heti hermot, kun toi uskontokortti vedetään siihen. Pyhällä hengelläkö ne vitun kolmiot sinne rakentu? Joku 30kg nääntynyt uskovainen siirteli 100tonnin kiviä ajatuksen voimalla ja uskomalla johonkin ei-todistettuun jeppeen.
Taidan pistää tältä päivää nosturin parkkiin ja sanoo äijille, että uskokaa jumalaan, niin kyllä se varmaan nostaa noi seinäelementit teille paikalleen..

E. Ja purkaakin ne varmaan vielä autosts..

No mitä ikinä ne tekikin niin sä ja sun raksa jengis ei vastaavaan pystyis.

Jos sä kävelet muurahaispesän ohi niin käyt sä tapaamassa niitä?Nuorempana mä saatoin viskata kiven tai ampua ilmakiväärillä ihan huvikseni.Nykyään kävelen vaan ohi.

Moni tappaa, tai ainakin sohii niitä jollain tikulla. Tää oli muutenkin paska vertaus, koska muurahaidilla ja ihmisillä on todistettavasti pulssi.

Selitätkö mulle vielä ton ufojen teflonpannun millä ne ajelee?

Ateisti on kuin oman elämänsä yksityisyrittäjä jonka oma menestyminen on itsestä kiinni, uskovainen taas se valtion organisaation pieni virkamies jolle koko ura ikälisineen ja eläkkeelle pääsyineen on suunniteltu valmiiksi.

Mä uskon myös että mun menestyminen on musta ittestäni kiinni.Jos mä esim nyt dokaisin koko omaisuuteni niin en mä usko että mikään rukoileminen yms vaan oma sitkeä yrittäminen tois mut sieltä takaisin.Mä haluan uskoa että mulle on annettu jostain syystä tietoisuus/elämä ja mun velvollisuus on ottaa siitä kaikki irti.

Mä uskon tällä hetkellä johonkin ja sitten kun mun aika loppuu tässä elämässä niin nään että uskoinko satuihin vai en.
Tämä onkin näin ateistin kannalta aika hankala tilanne. Ihan vain sen takia, että musta olis niin kiva, kun uskovainen kuollessaan näkisi, että mitään Jumalaa ei sitten ollutkaan, mutta se ei ikävä kyllä ole mahdollista. Jos ei ole Jumalaa, ei ole kuolemanjälkeistä elämää ja kaikki vain sammuu, kun kuolet. Ei pääse enää kelaamaan, että olin perkele väärässä.

Uskonnollisuus lienee yksi harvoista psykologisista ilmiöstä jota ei diagnosoida, vaikka selkeästi uskotaan johonkin henkeen,ääniin, päänsisäiseen puheeseen jne. joita ei "oikeasti" ole olemassa.

Itseasiassa uskonnollisuutta tutkitaan psykologian menetelmillä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskontopsykologia
Ehkäpä uskoa ei nähdä patologisena psykologisena ilmiönä ja siksi ei ole tarvetta diagnosoida uskonnollisia ihmisiä?

Tämä onkin näin ateistin kannalta aika hankala tilanne. Ihan vain sen takia, että musta olis niin kiva, kun uskovainen kuollessaan näkisi, että mitään Jumalaa ei sitten ollutkaan, mutta se ei ikävä kyllä ole mahdollista. Jos ei ole Jumalaa, ei ole kuolemanjälkeistä elämää ja kaikki vain sammuu, kun kuolet. Ei pääse enää kelaamaan, että olin perkele väärässä.

Sikspä sitä sanotaankin uskoksi.Se joka väittää tietävänsä tollasia asioita puhuu mun mielestä paskaa.

Se jengi joka rakensi esim Gizan pyramidit oli aika uskonnollista sakkia,kuulu varmaan siihen 1% väestöön.Aika melkosta porukkaa kun tollasia ei nykyäänkään pystyttäis rakentamaan.
Miten helvetissä nuo pyramidit liittyy taas mihinkään? Noita on kokeiltu sen aikaisilla menetelmillä, eikä ole havaittu ongelmia. Pitäiskö sun joskus avata ihan historiankirjat ja perehtyä niihin asioihin, mitä kommentoit?

Shangain ja Dubain tornitalot ovat huomattavasti vaativampia rakennuksia kuin pyramidit.

Yrittääkö Osku nyt sanoa että uskonnon suuri anti ihmiskunnalle on orjatyövoima? Mjoo, sitähän nämä kotimaisetkin lahkot käyttää. Kieltämättä kätevää, vielä kun saa porukan uskomaan että kun nyt oikein aherrat niin vähänkö sut palkitaan taivaspaikalla ja jengi vääntää pyramidia aivan täpinöissään.

Hmm, miksi ei pystyisi?

Nosturit nostaa monta sataa tonnia laakista ja sementtiäkin on vielä saatavilla?

Miten paljon sulla on miehiä ja nostureita?Mistä sä lähtisit louhimaan niitä kiviä?
Paljon sen nosturin max kuorma on ja miten korkeelle?

Yrittääkö Osku nyt sanoa että uskonnon suuri anti ihmiskunnalle on orjatyövoima?

En mä yritä sanoa mitään.Mun mielestä vaan ajatus siitä että joku orjalauma kiskoo jollain kuituköydellä 100t painosta kiveä kymmeniä kilometrejä on naurettava.

Ufot ne pyramidit rakensi. Dänikeniä täytys opettaa koulus, et olis edes alkeellisimmat perusteet kohdillansa. Ja ultra lehti olla myös opetus materiaalina.

En mä yritä sanoa mitään.Mun mielestä vaan ajatus siitä että joku orjalauma kiskoo jollain kuituköydellä 100t painosta kiveä kymmeniä kilometrejä on naurettava.
Eli kristinuskon jumala on skeidaa. Meidän tulee palvoa Ra'ta ja Hathoria koska niillä on näyttöä jumaluutensa todellisuudesta.

Miten paljon sulla on miehiä ja nostureita?Mistä sä lähtisit louhimaan niitä kiviä?
Paljon sen nosturin max kuorma on ja miten korkeelle?

Kuinka painava toi ylin murikka on ollut, paljonko alimman varvin leveys on, eli paljonko keskipisteeseen tulee matkaa ja kuinka korkee toi on?

E. Näiden tietojen jälkeen, voidaan pistäö tarjousta.

Back
Ylös Bottom