Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Osaatko sanoa missä tämän voi tehdä? Vissiinkin jo reilusti ennen lähtöselvitystä? Me menemme kentälle joskus 1:n aikaan yöllä, ja lento lähtee vasta 7:15 aamulla, joten aikaa kyllä on.

No suoritettiin se vaihto oulun tuppulentskarikentällä jossa ei ole kuin tyyliin se yksi koppi eli nyt saattaa tulla harhaanjohtajaa tietoa, mutta siis eikös hki-vantaalla ole niitä lippuluukkuja josta voi suoraan ostaa matkoja. Sieltä luulisi onnituvan.

Ylihuomenna pitäs lähtee Egyptiin, ja mulle tuli tuossa pari viikkoa sitten lippusia ja lappusia postissa, a4:n kokoisia ja yhdessä niissä lukee lentolippu. Ei kuitenkaan näytä minun silmään mitenkään viralliselta, mutta tuo kai se sitten on. Kysymys kuuluukin, että pitääkö tuo kenties vielä lentokentällä vaihtaa jossain toiseen (pienenmpään tai muuhun) ja jos pitää, niin missä se yleensä tapahtuu? Kaveri sano mulle tuosta että niin he olivat joutuneet tekemään, joten aattelin tulla varmistaa asian jos täällä joku on enempiki lennelly.
Niillähän on tietokoneella lista matkustajista ja itse oon aina päässyt henkkareilla sisään. Turvatarkastuksesa pitää esittää dokumenttia että on lento lähdössä kyseisenä päivänä. Tosin olenki lennelly vain suomen sisällä, mutta eiköhän periaate oo sama.

Edit: Olin hidas ja kaikenlisäksi väärässä. :( ilmeisesti ulkomaanlentoihin täytyy vaihtaa, en kyllä tiiä tarkalleen millanen lappu se on.

Sen virallisen lipun saat lähtöselvitys/matkalaukkujen luovutustiskiltä, minkä näät esim niistä kentällä olevista infotauluista oman lentosi kohdalta. Toi lähtöselvityksen tekeminen reilusti etukäteen ei aina kaikilla kentillä tai lentoyhtiöillä onnistu, vaan jotkut avaavat tiskin vaikka esim 2-3 tuntia ennen lentoa. Nykyään lähtöselvityksen voi tehdä usein kyllä itsekseen check-in automaateissa, matkalaukkuja tuskin vielä yhdeltä yöllä mihinkään saat annettua

Ylihuomenna pitäs lähtee Egyptiin, ja mulle tuli tuossa pari viikkoa sitten lippusia ja lappusia postissa, a4:n kokoisia ja yhdessä niissä lukee lentolippu. Ei kuitenkaan näytä minun silmään mitenkään viralliselta, mutta tuo kai se sitten on. Kysymys kuuluukin, että pitääkö tuo kenties vielä lentokentällä vaihtaa jossain toiseen (pienenmpään tai muuhun) ja jos pitää, niin missä se yleensä tapahtuu? Kaveri sano mulle tuosta että niin he olivat joutuneet tekemään, joten aattelin tulla varmistaa asian jos täällä joku on enempiki lennelly.

Luulenpa, että hallussasi oleva lappunen on electronic ticket, eli sähköinen lentolippu. Sinun täytynee kuitenkin tehdä vielä lähtöselvitys netissä tai lentokentällä lähtöselvitystiskillä tai -automaatilla. Kaikesta päätellen et taida olla hirveän kokenut matkustaja, joten suosittelen perinteistä jonotusta lähtöselvitystiskille. Samalla pääset eroon mahdollisista ruumaan menevistä laukuista. Lähtöselvityksessä lippusesi vaihtuu sitten mitä luultavimmin boarding passiin, joka on yleensä sellainen pitkä lipuska. Boarding passin lykkäät lähtöportilla virkailijalle. Ennen lähtöporttia joudut kuitenkin vilauttamaan boarding passiasi myös turvatarkastuksessa ja passintarkastuksessa, koska kyseessä on Schengenin ulkopuolinen maa. Lisäohjeita kannattaa kysellä heti sieltä lähtöselvityksestä.

Mitäköhän sivuvaikutuksia dmaa:sta voi odotella, kun napsin noita 20mg:n nappeja yhteensä 180mg:n edestä?

Ajattelin valvoa koko yön, hah hah!

edit: otin kaks lisää, ihan varmuudeks :lol2:!

bodibildengomissa on ainakin raportoitu, että libido laskee joillain.(Siis tunteina, ei pysyvää)

Luulenpa, että hallussasi oleva lappunen on electronic ticket, eli sähköinen lentolippu. Sinun täytynee kuitenkin tehdä vielä lähtöselvitys netissä tai lentokentällä lähtöselvitystiskillä tai -automaatilla. Kaikesta päätellen et taida olla hirveän kokenut matkustaja, joten suosittelen perinteistä jonotusta lähtöselvitystiskille. Samalla pääset eroon mahdollisista ruumaan menevistä laukuista. Lähtöselvityksessä lippusesi vaihtuu sitten mitä luultavimmin boarding passiin, joka on yleensä sellainen pitkä lipuska. Boarding passin lykkäät lähtöportilla virkailijalle. Ennen lähtöporttia joudut kuitenkin vilauttamaan boarding passiasi myös turvatarkastuksessa ja passintarkastuksessa, koska kyseessä on Schengenin ulkopuolinen maa. Lisäohjeita kannattaa kysellä heti sieltä lähtöselvityksestä.

Kiitos selvennyksestä. En ole kokenut matkustaja en, viimeksi kävin ulkomailla lentämällä lähes 10 vuotta sitten. Kysynpä vielä että sujuis lähtö mahdollisimman sujuvasti, li lähtöselvityskö on ensimmäisenä, jossa annetaan ruumaan menevät laukut ja vaihdetaan tuo a4-lentolippu noihin boardin passeihin? Sen jälkeen turvatarkastus vasta ja passintarkastus myös? No ehkä se siitä, aika urpo pitää kyllä olla jotta ei koneeseen pääsis.

Kiitos selvennyksestä. En ole kokenut matkustaja en, viimeksi kävin ulkomailla lentämällä lähes 10 vuotta sitten. Kysynpä vielä että sujuis lähtö mahdollisimman sujuvasti, li lähtöselvityskö on ensimmäisenä, jossa annetaan ruumaan menevät laukut ja vaihdetaan tuo a4-lentolippu noihin boardin passeihin? Sen jälkeen turvatarkastus vasta ja passintarkastus myös? No ehkä se siitä, aika urpo pitää kyllä olla jotta ei koneeseen pääsis.
Noin se menee. Helsinki-Vantaan sivuilla on ihan pätevät ohjeet vielä http://www.helsinki-vantaa.fi/matkustaminen/matkalle-lahto
Kannattaa ehkä ainakin katsoa läpi mitä saa olla käsimatkatavaroissa koska ne säännöt on tiukentunut aika lailla tässä 10 vuoden aikana.

Siis sehän on nyt hapettomassa tilassa mikä siinä pilaantuu?

No ei ole hapettomassa tilassa, jos on avattu. Muuttuu etikaksi, sen voi todeta mausta. On olemassa sellaisia erikseen myytäviä tyhjiökorkkeja, joilla voi pumpata tyhjiön sinne pulloon, siten säilyy kauemmin.

Siis sehän on nyt hapettomassa tilassa mikä siinä pilaantuu?

No ei ole hapettomassa tilassa, jos on avattu. Muuttuu etikaksi, sen voi todeta mausta. On olemassa sellaisia erikseen myytäviä tyhjiökorkkeja, joilla voi pumpata tyhjiön sinne pulloon, siten säilyy kauemmin.

Kuten Uwish sanoi. Siellä on nyt ilmaa pullossa, jos et tosiaan sitä tyhjentänyt yllä mainitun korkin tapaisella vempeleellä. Sekään tosin ei viiniä auta kuin hetkellisesti.

Miten helvetissä tota hakua käytetään? Ihan sama mitä sinne tunkee nii tulee aivan jotain aiheeseen liittymätöntä...
Siinä keskellä lukee valikossa "Search entire posts" -------> Vaihda siihen kohta "Search titles only"

Näin haet vain topiccien otsikoista sillä hakusanalla eikä se listaa kaikkia mahdollisia topicceja/posteja missä on mainittu se hakusanasi.

Mun mielestä paras on käyttää Googlea. Eli vain laitetaan Google hakuun "hakusana site:pakkotoisto.com"
Tohon kun vielä yhdistää ajan, esim. 1.6.2011-1.10.2011, jne., niin johan alkaa löytyy.

En ikinä käytä foorumin omaa, sucks huomattavan paljon.

Mun mielestä paras on käyttää Googlea. Eli vain laitetaan Google hakuun "hakusana site:pakkotoisto.com"
Tohon kun vielä yhdistää ajan, esim. 1.6.2011-1.10.2011, jne., niin johan alkaa löytyy.
Noin tulee itsekin aina etsittyä. Mistä muuten löytyy koko lista noista eri mahdollisista hakutarkennuksista mitä googlella voi tehdä? Siis site: tai filetype: jne... En tiedä millä nimellä niitä kutsutaan niin en oo osannu googlettaa :D

Back
Ylös Bottom