Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Teen Englannin kielistä cv:tä, niin onko ala-aste primary school vai elementary school?

Ma laittaisin primary school. Selvennykseksi voi laittaa minka ikaisia lapsia siella on (oletan, etta kyse on siita etta olit toissa ala-asteella). Nama vaihtelevat maittain jonkun verran joten ei se ole niin tarkkaa. Esimerkkina "college", jolla tarkoitetaan Briteissa eri asiaa kuin Amerikassa.

Ma laittaisin primary school. Selvennykseksi voi laittaa minka ikaisia lapsia siella on (oletan, etta kyse on siita etta olit toissa ala-asteella). Nama vaihtelevat maittain jonkun verran joten ei se ole niin tarkkaa. Esimerkkina "college", jolla tarkoitetaan Briteissa eri asiaa kuin Amerikassa.

En oo ollu töissä ku oppivelvollisuutta suoritin. Meille opetettiin koulussa toi primary mutta enempi oon törmänny tohon elementary schooliin.

En oo ollu töissä ku oppivelvollisuutta suoritin. Meille opetettiin koulussa toi primary mutta enempi oon törmänny tohon elementary schooliin.

Mun kaverit Enkuissa puhuvat aina primary schoolista. Sen jalkeen secondary school ja sen jalkeen sixth form (college).

E. Ei varmaan valia kumman laitat. Ihan kumpi vaan kuulostaa sun mielesta paremmalta :)

Onko maastaveto telineiltä hyvä liike? Eli periaatteessa vaan selkä liikkuu? Ja mitä tuo selkään (paksuutta ym.) Vissii ottaa aika paljo alaselkää? (:david:)

Viitsiskö joku valaista, että voiko lentokoneessa ruumaan menevässä matkalaukussa kuljettaa nesteitä millä määrin? Tarkotus olis vaan tyyliin jotain shampoota, hoitoainetta ja käsidesiä kuljettaa (paljonhan noista tulis yhteensä "nestettä", litra tai puoltoista). Vai luetellaanko näitä aineita edes nesteeksi? Käsimatkatavaraksi ei vissiin saa kovinkaan paljoa ottaa nestemäisiä aineita, oliko se että kaikki oli mahuttava litran minigrip pussiin tms. Olisko muita hyviä vinkkejä millä selviäisi turvatarkastuksesta mahdollisimman helposti, kun lähtö egyptiin olis tuossa muutaman päivän päästä. Kiitos jos joku viitsii neuvoa!

Viitsiskö joku valaista, että voiko lentokoneessa ruumaan menevässä matkalaukussa kuljettaa nesteitä millä määrin? Tarkotus olis vaan tyyliin jotain shampoota, hoitoainetta ja käsidesiä kuljettaa (paljonhan noista tulis yhteensä "nestettä", litra tai puoltoista). Vai luetellaanko näitä aineita edes nesteeksi? Käsimatkatavaraksi ei vissiin saa kovinkaan paljoa ottaa nestemäisiä aineita, oliko se että kaikki oli mahuttava litran minigrip pussiin tms. Olisko muita hyviä vinkkejä millä selviäisi turvatarkastuksesta mahdollisimman helposti, kun lähtö egyptiin olis tuossa muutaman päivän päästä. Kiitos jos joku viitsii neuvoa!
Ruumassa saa olla nesteitä vaikka laukku täynnä jos siltä tuntuu, niin kauan kun pysyt painorajojen sisäpuolella eikä nesteet ei oo syttyviä (muistaakseni on kanssa joku rajotus alkoholijuomien määrälle/vahvuudelle). Käsimatkatavaroihin se litran minigrip, jossa max. 100ml purteloita sisällä. Turvatarkastus käy näppärimmin, kun otat sen minigrip pussukan valmiiks laukun päälle mikäli se halutaan läpivalaista erikseen (aina niitä ei kiinnosta), samoin kamera ja läppäri laitetaan erikseen. Vyö pois ja joskus pyydetään myös kengät (kannattaa siis matkustaa jossain muussa kuin nauhalenkkareissa, joiden solmiminen vie vartin).

Ruumassa saa olla nesteitä vaikka laukku täynnä jos siltä tuntuu, niin kauan kun pysyt painorajojen sisäpuolella eikä nesteet ei oo syttyviä (muistaakseni on kanssa joku rajotus alkoholijuomien määrälle/vahvuudelle). Käsimatkatavaroihin se litran minigrip, jossa max. 100ml purteloita sisällä. Turvatarkastus käy näppärimmin, kun otat sen minigrip pussukan valmiiks laukun päälle mikäli se halutaan läpivalaista erikseen (aina niitä ei kiinnosta), samoin kamera ja läppäri laitetaan erikseen. Vyö pois ja joskus pyydetään myös kengät (kannattaa siis matkustaa jossain muussa kuin nauhalenkkareissa, joiden solmiminen vie vartin).
Jaa alkoholiin joku prosenttiraja? Aika korkea mahtaa olla, sillä tuossa taannoin tuli 95 volttista litra tuotua ja laukusta löytyi myös kotopuolessa.. Tai sitten vain kävi tuuri :)

Kiitos! Mitä tuota käsidesipurkkia kattelin, niin siinä oli helposti syttyvän varoitusmerkki. Sitäkö ei siis saa viedä ulkomaille tai siis kuljettaa lentokoneessa? Egyptissä tuo kun melkein on aika ehoton, kun siellä sitä jos jonkinlaista paskatautia olis saatavana.

Edit: löysinkin itse vastauksen googlettelemalla, eli vissiinkin semmosen putelin sitte ruumaan saa laittaa.

Mitäköhän sivuvaikutuksia dmaa:sta voi odotella, kun napsin noita 20mg:n nappeja yhteensä 180mg:n edestä?

Ajattelin valvoa koko yön, hah hah!

edit: otin kaks lisää, ihan varmuudeks :lol2:!

Oliko joskus lehdessä joku juttu että joku äijä "perusti" uuden valtion johonkin brittien saarelle ja julisti vissiin viel heti sodan tyyliin jenkkejä vastaan? Vai oonko mä vaan nähny unta? :D Joku muutama vuos vanha juttu vissiin. Jos joku vielä löytäis jostain ton jutun tai todistais että oon itse keksiny koko jutun niin ois kiva

Oliko joskus lehdessä joku juttu että joku äijä "perusti" uuden valtion johonkin brittien saarelle ja julisti vissiin viel heti sodan tyyliin jenkkejä vastaan? Vai oonko mä vaan nähny unta? :D Joku muutama vuos vanha juttu vissiin. Jos joku vielä löytäis jostain ton jutun tai todistais että oon itse keksiny koko jutun niin ois kiva

Tarkoitatko tätä?

Tarkoitat mikrovaltio sealandia? http://fi.wikipedia.org/wiki/Sealand

E: joku kerkesikin ensin :D

Ylihuomenna pitäs lähtee Egyptiin, ja mulle tuli tuossa pari viikkoa sitten lippusia ja lappusia postissa, a4:n kokoisia ja yhdessä niissä lukee lentolippu. Ei kuitenkaan näytä minun silmään mitenkään viralliselta, mutta tuo kai se sitten on. Kysymys kuuluukin, että pitääkö tuo kenties vielä lentokentällä vaihtaa jossain toiseen (pienenmpään tai muuhun) ja jos pitää, niin missä se yleensä tapahtuu? Kaveri sano mulle tuosta että niin he olivat joutuneet tekemään, joten aattelin tulla varmistaa asian jos täällä joku on enempiki lennelly.

Back
Ylös Bottom