Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Kunhan tuli mielee:
Pystyykö tietynlaisellilla ruoka-aineilla, tekemisillään tai kaikenmaailman testoboostereilla nostamaan merkittävästi elimistön testosteroni tai kasvuhormoni tasoja? Ja saamaan tästä jotain hyötyä lihaksen kasvatukseen, tietenkin olettaen että ruokavalio on muuten kunnossa? Rasva ilmeisesti on ainakin tärkeää hormonien tuotennolle. Muuta, jos doping aineita ei lasketa? (Nokkonen? Arginiini? Seksi? Kyykkäys? Jne)

Vai oliskohan tää pitäny laittaa tyhmien kysymysten kerhoon :D
Hyvä kysymys, meinasin juuri itsekkin kirjoittaa saman, mutta ei siitä kukaan ois selvää saanut :D

Rasva kyllä. arginiini ja yön magnesium+sinkkicombo taitavat olla nuo yleisimmät ja toimivimmat. Seksi, runkkaus ym ejakulaatioon päättyvä harrastus laskee testoja (myös loppuun asti viety telakoituminen).

E. Ja raskaat perusliikkeet kyllä, kyykky taitaa olla parhain. Mave taitaa tulla hyvänä kakkosena.

Kunhan tuli mielee:
Pystyykö tietynlaisellilla ruoka-aineilla, tekemisillään tai kaikenmaailman testoboostereilla nostamaan merkittävästi elimistön testosteroni tai kasvuhormoni tasoja? Ja saamaan tästä jotain hyötyä lihaksen kasvatukseen, tietenkin olettaen että ruokavalio on muuten kunnossa? Rasva ilmeisesti on ainakin tärkeää hormonien tuotennolle. Muuta, jos doping aineita ei lasketa? (Nokkonen? Arginiini? Seksi? Kyykkäys? Jne)

Vai oliskohan tää pitäny laittaa tyhmien kysymysten kerhoon :D

Juurikin nuo mainitsemasi ruoka-aineet, sekä tyydyttynyt rasva, kolesterolipitoiset ruoka-aineet, seksi ja raskaat moninivelliikkeet (mave, kyykky), sinkki, D-vitamiini yms. Liika nukkuminen, alkoholi, stressi, korkea rasvaprosentti taas laskee tasoja. Ei tuossa iässä tosin tarvitse testotasoista huolehtia. :)

Edit: hidas

Ei mun testotasoissa oo mitää vikaa (tietääkseni ainakaa?). Mietinpähä vaa, tieto on valtaa :D

Juurikin nuo mainitsemasi ruoka-aineet, sekä tyydyttynyt rasva, kolesterolipitoiset ruoka-aineet, seksi

Mä olen kyllä tosta seksistä eri mieltä. Kamppailulajihuiputkin vetää yleensä reenileirit selibaatissa jne. Monessa paikassa näkee tämän "ei seksiä matsiin valmistumisen aikana" jne. Joku viisaampi osaa varmaan selittää tuon paremmin hormonitoiminnan kannalta.

Mä olen kyllä tosta seksistä eri mieltä. Kamppailulajihuiputkin vetää yleensä reenileirit selibaatissa jne. Monessa paikassa näkee tämän "ei seksiä matsiin valmistumisen aikana" jne. Joku viisaampi osaa varmaan selittää tuon paremmin hormonitoiminnan kannalta.
Jep, taisin olla väärässä. Selibaatti ainakin nostaa tasoja.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12659241?dopt=Abstract

Eli jos heräilen aamulla kello 6 ja söisin aamupalaa: puuroa/raejuustoa whey80, kapselit/vitaaminit, niin jos menen salille kello 7? niin onko järkevää? vai pitäiskö mennä myöhemmin? Vai herätä aikasemmin? kun ei viittis liian aikaisin herätä ettei ois liian väsyny, töissä pitäis olla 08:45. Onko paha mennä tyhjllä vatsalla? kuulemmat jotkut menee, ja syö aamupalan heti palautusjuoman jälkeen. sori sekavasta tekstistä ja kiitos vastanneille :)

Joo treenin jälkeen Life:n mansikka heraprotskua reilu desi ja vajaa desi Maltoa. + kreatiinin käyttö alkoi juuri, pakko testata kuukauden ajan.
No sitten vaan kattelet nouseeko paino. Ei sen tarvii hirveetä tahtia nousta kuhan oot jatkuvasti plussan puolella. Jos paino junnaa syöt yksinkertasesti liian vähän. IMO en jaksais massakaudella liikaa katella mitä sitä naamaan tunkee. Oma 4500kaloria per päivä vaatii näin pienellä vatsalaukulla aika kovaa mättämistä enkä välttele roskaruokaakaan ajoittain. Puhtaasta bodisafkasta toi reilu 4000kaloria tekee itelle jo tiukkaa.

Eli jos heräilen aamulla kello 6 ja söisin aamupalaa: puuroa/raejuustoa whey80, kapselit/vitaaminit, niin jos menen salille kello 7? niin onko järkevää? vai pitäiskö mennä myöhemmin? Vai herätä aikasemmin? kun ei viittis liian aikaisin herätä ettei ois liian väsyny, töissä pitäis olla 08:45. Onko paha mennä tyhjllä vatsalla? kuulemmat jotkut menee, ja syö aamupalan heti palautusjuoman jälkeen. sori sekavasta tekstistä ja kiitos vastanneille :)
Ei tohon oo oikeeta ja väärää vastausta. Katot oman jaksamisen kannalta. Ite en pysty 1-1,5 tuntiin ennen salia syömään mitään tai alkaa kovassa treenissä puskea laattaa tai vähintään vitun heikko olo. Eli mulle sopii aamutreeneissä ihan boosterit ja kofut naamaan ja sitten heti treenin jälkeen palkkari mikä ajaa 800kalorilla samalla mun aamupalan roolin.

Välipala ennen treeniä?

Moi, aloitteleva liikkuja täällä varovaisesti kyselee mitä ja miten kannattaisi ennen treeniä syödä? Kyseessä siis sali, jumppa tai lenkki..
Vastauksista kiitollisena.. :)

Moro, läskiä pitäis saada pois.
Kova nälkä on jatkuvasti, hoksasin että puuro on hyvä nälänviejä ja annoksessa vain 160kcal. Onko paha jos vetää puuroa vaikka 3x/päivä + 2 lämmintä ateriaa+iltapala? Mitä muita vähäkalorisia nälänviejiä = mahan täyttäjiä ois? (rahkat on yhtä tyhjän kanssa, häviää kaasuna ilmaan)
120kg/179cm, 2700 kcal/pvä onnistuu juuri ja juuri, joskus repsahtelee. Punttia+aerobista tulee tehtyä 4-5x/vko yhteensä. Laihtuuko tuolla kalorimäärällä?
3v säännöllistä salia takana, lihasta on jnkv mutta painon pudotus se on pyllystä :D

Kasvikset on hyviä mahantäyttäjiä, siinä saa hivenaineita, kuituja ja kaloreita on suhteessa painoon todella vähän. Kiinankaalia esimerkiksi voit syödä aika paljon, 20kcal/100g :D

Nostellaas.
Pari kysymystä kreatiinista:

1. Olen ajatellut ostaa kreatiinia, mutta mulla on palkkarissa mitä olen käyttänyt reilu puoli vuotta 3,5 grammaa kreatiinia per annos jota käytän neljä kertaa viikossa treenien jälkeen + joskus safkan korvikkeenakin. Luin että kreatiinin vaikutus lakkaa pidemmällä käytöllä, joten pitäisikö mun vaihtaa palkkaria joksikin aikaa ja aloittaa kreakuuri vasta sitten vai onko noin pienellä määrällä vaikutusta? Ajattelin sitten kreatiinikuurilla kiskoa 20 grammaa päivässä ohjeen mukaisesti.

2. Suunnittelin tammikuun lopussa ruveta dieetille, ja luin että dieetillä kreatiinista voi saada vähän boostia treeneihin. Kannattaisiko mun nyt aloittaa kreakuuri dieetin alkuun saakka vai siirränkö sitä vasta dieetille?

Turha pallkaria vaihtaa, määrät kuitenki niin pienet mitä siin on kreatiinia. Vedä vaikka nyt joku reilu kuukauden kreakuuri ja pidä sit taukoo ja alota uus kuuri dietillä. Näin ite ainaki tekisin :D

Laitan nyt sit tännekki ku en oo varma mihin kuuluu eli, joudun nyt syystä tai toisesta alkaa käymään öisin salilla (23-03 joltain tolta väliltä) niin, miten olisi paras ajoittaa ruokailut?
Nukkuminen voi sitten mennä 11-13

Onko toi yö proteeni kuinka hyödyllinen oikeesti? Tottakai on varmaan parempi, mutta kuinka suuri hyöty verrattuna siihen jos ei ottais? Ja käykö toi hera80 plus rypsyöljyä yöproteeiiniksi? Toivottovasti käy, meinaan kun vedin sellaisen setin just! :)

Voiko kotitekoisesta makaronilaatikosta oikesti tulla 500 grammasta (siis kahdesta pienestä 250 gramman annoksesta) muka 831 kaloria vai teenkö nyt jonkun virheen tuossa Kalorilaskurin reseptinteossa? Seuraavilla raaka-aineilla teen ruuan: täysjyvämakaroni (raaka) 7dl (385g), 400g nauta-sika-jauheliha, täysmaito 0,5l, 2x kananmuna, sipuli.

Lisäystä vielä tähän kysymykseeni Kalorilaskurin reseptinteosta. Pitääkö minun merkitä reseptiin myös makaronien keittämiseen käytetty vesi jotta kalorit menisivät mahdollisimman tarkasti?

Back
Ylös Bottom