Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Itellä on niin että aina kun postaan viestin johonkin niin avatar näkyy pienenä siinä uudessa viestissä. Sitten jos painan f5 niin se muuttuu normaaliksi.

Mitäs tuossa klo 12.00 joka kuukausi kuuluvassa hälytyksessä nykyään sanotaan ennen ja jälkeen? Puhun siitä "sotahälytyksestä", tai mikälie.

Täällä ei ainakaan mielestäni enää sanota mitään. Tuohan vakiintui muutama vuosi sitten niin, että koko maassa se suoritetaan klo 12 kuukauden ensimmäisenä maanantaina.

Kun on aikeissa vaihtaa työpaikkaa, muttei kuitenkaan itse alaa, niin onko fiksua ensin erota nykyisestä työpaikasta ennenkuin hakee toiseen? Pointtina se, että koska samasta alasta kysymys, niin voiko mahdollisesti tämä uusi firma tehdä jotakin selvityksiä toiseen firmaan jne. jolloin "maine" tässä nykyisessä firmassa voi mennä ja niin pois päin :D. Tarkoitus olisi tosiaan hakea toiseen firmaan syynä yksinkertaisesti se, että se on isompi ja näin ollen pystyy tarjoamaan minulle opiskelijana paljon vapaammat/joustavammat työaikataulut ja ylipäätään työvaihtoehdot kuin tämä nykyinen. Kuitenkaan en viitsisi suoraan riskeerata nykyistä työsuhdetta, jos tuohon toiseen ei yllättäen pääsekään.... Mielipiteitä :D? Olen toki hyvin itsevarma, mutta aina on oltava joku takaportti.

Entäs sitten jos otat loparit nykyisestä työstäsi, etkä pääsekään uuteen? Itse en ymmärrä miten sun maine menisi nykyisessä firmassa, jos uusi firma jotenkin alkaisi kyselemään asioita nykyiseltä työnantajaltasi. Päin vastoin, tämän jälkeen nykyinen työnantajasi mahdollisesti yrittäisi kaikin keinoin saada sua jäämään nykyiseen duuniisi (olettaen, että olet ihan kelpo jätkä ja hyvä työntekijä). Kyllä fiksu työnantaja pitää työntekijöistään kiinni jos saa vihiä, että ne on vaihtamassa työpaikkaa. Been there, done that ;)

Entäs sitten jos otat loparit nykyisestä työstäsi, etkä pääsekään uuteen? Itse en ymmärrä miten sun maine menisi nykyisessä firmassa, jos uusi firma jotenkin alkaisi kyselemään asioita nykyiseltä työnantajaltasi. Päin vastoin, tämän jälkeen nykyinen työnantajasi mahdollisesti yrittäisi kaikin keinoin saada sua jäämään nykyiseen duuniisi (olettaen, että olet ihan kelpo jätkä ja hyvä työntekijä). Kyllä fiksu työnantaja pitää työntekijöistään kiinni jos saa vihiä, että ne on vaihtamassa työpaikkaa. Been there, done that ;)

Vartiointialalla ei paljoa välitetä ja niitä hommia tuo Temptationn on ainakin vielä viimeksi tehnyt. Vaihtuvuus on muutenkin suurta ja töhöjä on firmat täynnä.

Vartiointialalla ei paljoa välitetä ja niitä hommia tuo Temptationn on ainakin vielä viimeksi tehnyt. Vaihtuvuus on muutenkin suurta ja töhöjä on firmat täynnä.

Näin juuri, turvallisuusalasta tosiaankin kysymys. Mitään etuja en todellakaan tule saamaan, jos marssin pomon puheille ja ilmaisen asiani. Eikä kysymys ole oikeastaan siitä, että firmassa olisi asiat paskasti, koska siinä ei ole oikeastaan mitään vikaa. Kuitenkin firman koon takia ei ole tarjolla sellaisia töitä, mitä itse haluaisin tehdä ja ne paikat mitä olisi, menevät sitten kokeneimmille kavereille eikä ne niistä helpolla luovu. Isommassa firmassa sen sijaan paikkoja on, johon meinasinkin tarttua.

Näin juuri, turvallisuusalasta tosiaankin kysymys. Mitään etuja en todellakaan tule saamaan, jos marssin pomon puheille ja ilmaisen asiani. Eikä kysymys ole oikeastaan siitä, että firmassa olisi asiat paskasti, koska siinä ei ole oikeastaan mitään vikaa. Kuitenkin firman koon takia ei ole tarjolla sellaisia töitä, mitä itse haluaisin tehdä ja ne paikat mitä olisi, menevät sitten kokeneimmille kavereille eikä ne niistä helpolla luovu. Isommassa firmassa sen sijaan paikkoja on, johon meinasinkin tarttua.

Hae toiseen firmaan ja jos saat paikan niin sitten irtisanot itsesi vanhassa.

Täällä ei ainakaan mielestäni enää sanota mitään. Tuohan vakiintui muutama vuosi sitten niin, että koko maassa se suoritetaan klo 12 kuukauden ensimmäisenä maanantaina.
Joo siis kyllä tiedän, että se on kuukauden ensimmäinen maanantai klo 12.00. Ihmettelin vain sitä täällä espoossa, että mitä siinä sanotaan ennen ja jälkeen.

Joo siis kyllä tiedän, että se on kuukauden ensimmäinen maanantai klo 12.00. Ihmettelin vain sitä täällä espoossa, että mitä siinä sanotaan ennen ja jälkeen.
Samaa mäkin mietin. Leppävaarassakin kuuluu jotain miesäänen muminaa, mutta oon aina ollut sisällä noihin aikoihin, niin mennyt ohi.

Yleensä Fingerporit iskee kovaa, mutta HS:n eilisen stripin idea ei nyt tahdo aueta: http://www.hs.fi/fingerpori/1135269817449

Vääntäkää ratakiskosta :)

Vesa-Matti Loirin esittämä Jake elokuvassa Pojat juoksee leffan loppukohtauksessa junan perässä kun hänen äiti on on päättänyt lähteä saksalaisen sotilaan matkaan. Tuossa stripissä siis irvaillaan VR:n myöhästymiselle ja sille kuinka äidin suunnitelmat meni uusiksi. Tuossa stripissä on vain kaksi virhettä, Pojat-elokuva sijoittui Kemin sijasta Ouluun ja tuon junan suunta on pohjoiseen, vaikka oikeasti sen suunta pitäisi olla etelää kohti.

Jos netistä löytyy tieto, että paikassa A laskee aurinko klo 17:33, niin tarkoittaako tuo kellonaika sitä aikaa, kun aurinko alkaa laskemaan vai sitä aikaa, kun aurinko on jo laskenut vai jotain näiden väliltä?

Jos netistä löytyy tieto, että paikassa A laskee aurinko klo 17:33, niin tarkoittaako tuo kellonaika sitä aikaa, kun aurinko alkaa laskemaan vai sitä aikaa, kun aurinko on jo laskenut vai jotain näiden väliltä?
Monessa paikkaa auringonlasku on se hetki, kun aurinko on tietyn astemäärän horizontin alapuolella merenpinnan tasosta katsottuna. Esim. 50 kaariminuuttia.

Aurinko alkaa laskemaan heti puoliltapäivin, kun se alkaa laskemaan zeniitistä alaspäin, joten harvemmin sillä tuohon viitataan.

Ja jos oikein paljon nussitaan pilkkua, niin ilmakehä taittaa avaruudesta tulevaa valoa sen verran paljon horisontin tasalla, että kun auringon alareuna on horisontissa, niin aurinko on todellisuudessa jo horisontin alapuolella.

Mistä löytyis paljonko keskivertovangin ylläpito maksaa keskimäärin vuorokaudessa? Ja paljonko maksais tappaa yks?

Back
Ylös Bottom