Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Eli et tahdo uskoa miehestä mitään hyvää, kun hän on mielestäsi ollut aiemmin vähe tuhma. Jos tulee joku hyvä juttu, uskot automaattisesti että ei se nyt ainakaan sen maalaisapinan kynästä ole? Eli voidaan vetää johtopäätös että mamut eivät voi ikinä tehdä mitään hyvää, kun ne on aiemmin olleet apinoita. Sovitaan näin ;) Practice what you preach etc...

Hakkaraisen hankkeen iskulauseeksi vaikka "Työ vapauttaa"; tässä ilmainen vinkki vaikka lehdistölle herkuteltavaksi. Tästä tuli kuitenkin mieleen kansalaistyöprojekti, joka pyrkii työllistämään kaikki työttömät hivenen inhimillisemmin. Tästä taisi olla täälläkin kansalaispalkka keskustelussa puhetta. Wikipedian artikkelin mukaan hanketta ollaan koeponnistamassa Paltamossa, jotta nähtäväksi jää miten hyvin homma toimii.

Noh katsotaan miten käy. Teidän mielestä Hakkarainen on siis onnistunut tehtävässään, kun hänen puheitaan käsitellään eduskuntaryhmässä? Seuraavasta varoitus ja ulos.. ainakin Pirkko Ruohonen-Lernerin mukaan, joten eiköhän toi paviaani kohta saada sieltä ulos.

Kertoo jotain teistä, kun puolustatte sitä..

Mistä sä päättelit että mä eduskuntaryhmän keskinäisistä käsittelyistä olisin kiinnostunut? Tarkoitin ihan yleistä keskustelua maahanmuutosta. Se on kummasti tuonut persuille kannatusta, joten miksi siitä ei haluttaisi puhua enemmän.
Mä en kannata Hakkaraista ja on se munkin mielestä hölmö. Silti uskon että se on hyödyllinen persuille.

En ole ainut joka itkee. Kun tarpeeksi moni itkee, niin asioita yleensä tapahtuu.

Toi mun vertaus ei ollut suoraan verrannollinen Hakkaraiseen.. hönö. Se oli vaan hyvin kärjistetty esimerkki, jota et ilmeisesti ymmärtänyt.

Hakkarainen on narri ja hänet tullaan aina muistamaan narrina. Kysy 10 vuoden päästä keneltä tahansa Hakkaraisesta, niin vastaus tulee aina olemaan sama.. narri. Sinä, te, jotka Hakkaraista fanitatte olette myös narreja.

Pakko ottaa tähän "kärjistetty" esimerkki, vaikka en mikään Hakkarais fani olekkaan, esim. Jani Toivola ajaa homopareille (sateenkaari perheille) adoptio oikeutta, mikä on mun mielestä SAIRASTA. Ovatko Jani Toivolan kaikki kannattajat sit sairaita? Pointtina oli se, että et säkään voi haukkua toisten äänestämiä kavereita narriks sen mukaan, että he ovat äänestäneet kaveria, jolla on samoja mielipiteitä kuin heillä itsellään. Mun mielestä Toivolalle pitäisi antaa näiden sen ajamien asioiden takia ikuinen porttikielto lähellekkään eduskuntataloa. En viiti alkaa edes perustelemaan sen enempää, kun muuten menee jo täysin OFFTOPIC :D

Voi itku, homot onkin niin pahoja ihmisiä... mieluummin antaisin lapsen homojen kasvatettavaksi kuin jonkun nistin tai alkkiksen. Niitä kuitenkin tuolla neuvoloissa pyörii huomattavasti enemmän...

Voi itku, homot onkin niin pahoja ihmisiä... mieluummin antaisin lapsen homojen kasvatettavaksi kuin jonkun nistin tai alkkiksen. Niitä kuitenkin tuolla neuvoloissa pyörii huomattavasti enemmän...

Luultavasti sitä lasta kiusattas aika paljo koulusa ja muualla ku homot on vanhempina, eikä se oo minusta muutenkaa oikeen. Ite kyllä en oo yhtään sen kannalla että homot sais adoptioikeuden, sairasta!

Luultavasti sitä lasta kiusattas aika paljo koulusa ja muualla ku homot on vanhempina, eikä se oo minusta muutenkaa oikeen. Ite kyllä en oo yhtään sen kannalla että homot sais adoptioikeuden, sairasta!

Niin, tai sitten kukaan ei välittäisi? Minusta on sairaampaa, että joku kamaa suoneen tykittävä ja muissa maailmoissa pyörivä äiti laiminlyö lastaan. Tai viinahouruissa oleva alkkis vähän kurittaa kun toinen ei hakenut sitä kaljaa kaupasta, vaikka on jo 10.

Niin, tai sitten kukaan ei välittäisi? Minusta on sairaampaa, että joku kamaa suoneen tykittävä ja muissa maailmoissa pyörivä äiti laiminlyö lastaan. Tai viinahouruissa oleva alkkis vähän kurittaa kun toinen ei hakenut sitä kaljaa kaupasta, vaikka on jo 10.

No siis ei kukaan varmaa oo sitä mieltä, että tuo ois jotenki hyvä vaihtoehto.

Ensimmäinen sairas vihreä jani ihminen tuli kommentoimaan, jos multa kysytään 20 vuoden päästä niin sä olet edelleen sairas ihminen. Niiltä nisteiltä pitäisikin ottaa lapsi pois ja adoptoida, vaikka ihan normaali perheeseen EI "sateenkaari perheeseen".

No kerroppa mikä niissä homoissa sitten on niin hirveää? Ihmisiä nekin ovat, käyvät samoja kouluja, tekevät samoja töitä, syövät samaa ruokaa ja elävät samalla tavalla. Ainoa ero on siinä, että heidän seksuaaliset halunsa kohdistuvat samaan sukupuoleen. Nykyään kaikki anaaliseksistä kovan luokan S&M:ään ja scattiin on valtavirtaa, mutta homot on jotenkin sairaita? Hakkaraiset ja muut vois unohtaa ne homot(pienempi marginaalinen ryhmä kuin ne mamut) ja keskittyä oikeisiin ongelmiin. Ongelmiat ovat huoltosuhteen heikkeneminen, sosiaalijärjestelmän väärinkäyttö, ghettoutuminen ja kasvava turvattomuus näin alkuun ainakin.

Ensimmäinen sairas vihreä jani ihminen tuli kommentoimaan, jos multa kysytään 20 vuoden päästä niin sä olet edelleen sairas ihminen. Niiltä nisteiltä pitäisikin ottaa lapsi pois ja adoptoida, vaikka ihan normaali perheeseen EI "sateenkaari perheeseen".

Sori, mutta olen oikeistoa. Kannatan NATOa, ydinvoimaa ja EU:n muuttamista Pohjoismaiden ja saksankielisen Euroopan liitoksi. Taisi mennä vähän ohi tuo luokittelu nyt.

Eikös tuossa homojen/lesbojen adoptio-oikeudessa ole kyse siitä että jos pariskunnan toisella puoliskolla on lapsi, voi toinen pariskunnasta adoptoida tuon lapsen itselleen. Silloin lapsi on juridisesti myös puolison joka ei ole biologisesti lapsen äiti/isä. Jos nyt sitten biologinen äiti/isä sattuu kuolemaan, on lapsella aina vain juridinen vanhempi olemassa perheessä eikä häntä voida huostaanottaa yms.

Voi olla vitun järkyttävä kokemus lapselle joka on elänyt kymmenen vuotta äitinsä ja tämän ystävättären kanssa, menettää ensin äitinsä ja sen jälkeen joutaa huostaan otetuksi. Koska eihän aikuinen jolla ei ole juridista oikeutta lapseen voi olla lapsen kasvattaja. Ja tiedätte varmaan kuinka jäykästi Suomalainen sosiaalitoimi pyörii, varsinkin jos kyseessä on mies joka haluaisi jatkaa lapsen huoltajana. Huostaan otto tulee satavarmasti.

Eli kyllä kyse on ensisijaisesti lapsen oikeuksista. Eli siis kannatan homojen/lesbojen adoptio-oikeutta, ainakin siinä tapauksessa että lapsi on biologisesti pariskunnan toisen osapuolen.

Enkä käsitä miten tämä liittyy maahanmuuttokeskusteluun.

Eikös tuossa homojen/lesbojen adoptio-oikeudessa ole kyse siitä että jos pariskunnan toisella puoliskolla on lapsi, voi toinen pariskunnasta adoptoida tuon lapsen itselleen. Silloin lapsi on juridisesti myös puolison joka ei ole biologisesti lapsen äiti/isä. Jos nyt sitten biologinen äiti/isä sattuu kuolemaan, on lapsella aina vain juridinen vanhempi olemassa perheessä eikä häntä voida huostaanottaa yms.

Voi olla vitun järkyttävä kokemus lapselle joka on elänyt kymmenen vuotta äitinsä ja tämän ystävättären kanssa, menettää ensin äitinsä ja sen jälkeen joutaa huostaan otetuksi. Koska eihän aikuinen jolla ei ole juridista oikeutta lapseen voi olla lapsen kasvattaja. Ja tiedätte varmaan kuinka jäykästi Suomalainen sosiaalitoimi pyörii, varsinkin jos kyseessä on mies joka haluaisi jatkaa lapsen huoltajana. Huostaan otto tulee satavarmasti.

Eli kyllä kyse on ensisijaisesti lapsen oikeuksista. Eli siis kannatan homojen/lesbojen adoptio-oikeutta, ainakin siinä tapauksessa että lapsi on biologisesti pariskunnan toisen osapuolen.

Enkä käsitä miten tämä liittyy maahanmuuttokeskusteluun.

Liittyy jani toivolaan, mutta koitetaan nyt pysyä aiheessa :)

Liittyy jani toivolaan, mutta koitetaan nyt pysyä aiheessa :)

Oletko muuten töissä ollenkaan kun täällä pyörit klo3 aikaan yöllä arki-iltana?

Tuossa homojen adoptio-oikeus jutussa on tosissaan lähinnä kyse siitä, mistä Jami jo kirjoittikin. Eli homoparin toinen osapuoli voi adoptoida sen toisen puoliskon oman lapsen.

Mutta jos mietitään sitä perinteistä adoptiota, jossa lapsi ei ole kummankaan, niin minusta tässä asiassa pitää ajatella aina sen lapsen etua. Eli aina tarjota lapselle se paras vaihtoehto. Jos hänen tilanteensa olisi muuten sellainen että hän ei voisi viettää hyvää ja turvallista elämää, niin silloin myös homoparilla tulisi olla mahdollisuus tarjota lapselle koti. Mutta jos toinen vaihtoehto olisi vastaavanlainen heteropari, niin sitten lapsi tulisi antaa heille. Eihän se ole oikein, että homoja syrjitään, mutta lapsen etu on olla sellaisessa ympäristössä, jossa hänellä on mahdollisimman hyvä olla. Samalla tavalla myös esimerkiksi rikkaamman perheen tulisi saada lapsi, jos muuten tilanne olisi tasan hakijoiden suhteen.

Aina lapsen etu ykköseksi.

Joudun toisinaan kohtaamaan työelämässä noita erään ison verovaroin kustannetun laitoksen toimittajia "siviilissä" ja voisin kyllä sanoa, että en ole koskaan törmännyt niin ylimielisiin ja itseään täynnä oleviin ihmisiin, kuin mitä pari tyyppiä sieltä on ollut. Pahimmat näistä ovat vielä juuri niitä wannabe-toimittajia, jotka toimivat muiden apupoikina, mutta kuulemani ja käymiemme keskustelujen perusteella olisi keneltä tahansa hiukankin maahanmuuttokriittisemmältä täysi itsemurha suostua näiden juttuihin. Jo aiemmin olen ollut tietoinen siitä, että media vääristelee asioita, mutta kyllä näiden jälkeen asiaa katsoo ihan eritavoin. Se mitä Hirvisaari sanoi kritiikissään toimittajia kohtaan on näkemäni perusteella varsin totta ja Hakkarainen on onnistunut hölmöilyillään pääsemään nyt heidän kiusansa kohteeksi. Jopa erään toisen puolueen edustaja on sanonut, että media koittaa tehdä tietoisesti persujen edustajista idiootteja jutuissaan ja näinhän se on. En olisi ikinä voinnut uskoa kuulevani sellaista tekstiä toimittajien suusta Suomessa, jossa pitäisi olla demokratia ja sananvapaus voimissaan, mitä nyt olen näiden "hiukan muita viisaampien ja oikeamman ajatusmaailman omistavien"-asennevammaisten suoltamana joutunut kuulemaan.

Minä olen nähnyt ton saman asian jo rivien välistä aikoja sitten, veikkaan että 20% kansastakin on nähnyt saman. Suomessa on aina ollut median taso alhainen, ei mitään puolueettomuutta, aina kallellaan johonkin suuntaan ja reilusti. Ammattitaitokin on aivan järkyttävää, Hesarikin on täysin propagandalehti.

Minä olen nähnyt ton saman asian jo rivien välistä aikoja sitten, veikkaan että 20% kansastakin on nähnyt saman. Suomessa on aina ollut median taso alhainen, ei mitään puolueettomuutta, aina kallellaan johonkin suuntaan ja reilusti. Ammattitaitokin on aivan järkyttävää, Hesarikin on täysin propagandalehti.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mihin perustuu tuo 20 % veikkaus?

Kerrotko myös, että missä maassa media on "avointa ja rehellistä"? Eipä taida olla missään, vaan aina on ns oma lehmä ojassa.

Ne ketkä osasi äänestää Perussuomalaisia! No Suomessa on toi media aika ala-arvoista, ekana oltiin rähmällään Isä Aurinkoisen valtakuntaan päin ja nyt ollaan rähmällään vihervasemmistopiipertäjiin päin. Väitetään että Englannissa on maailman pahin lehdistö, mutta siellä kyllä kirjoitetaan kaikista missä on jutun aihetta, ei ainoastaan yksipuolisesti. Etkö Disgust itse nähnyt ennen vaaleja miten lehdistö kirjoitteli kaikkea? Vastaa rehellisesti!

Ne ketkä osasi äänestää Perussuomalaisia! No Suomessa on toi media aika ala-arvoista, ekana oltiin rähmällään Isä Aurinkoisen valtakuntaan päin ja nyt ollaan rähmällään vihervasemmistopiipertäjiin päin. Väitetään että Englannissa on maailman pahin lehdistö, mutta siellä kyllä kirjoitetaan kaikista missä on jutun aihetta, ei ainoastaan yksipuolisesti. Etkö Disgust itse nähnyt ennen vaaleja miten lehdistö kirjoitteli kaikkea? Vastaa rehellisesti!

Ainahan ne on kirjoitellu mitä sattuu, mistä sattuu ja miten sattuu. Mediaa mä olen aina pitänyt ihan läppänä. Ei se ole mikään salaisuus.

Back
Ylös Bottom