Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miten palkanmaksu tapahtuu eri firmoilta? siis kun joku firma maksaa työntekijälle palkan niin tuleeks ne rahat sen firman joltain omalta pankkitililtä vai miten? :david:

Siis meinaatko nyt Staffpointin yms. kaltaisia henkilöstövuokrausfirmoja? Voisin kuvitella että ko firma laskuttaa sitä firmaa, jolle olet tehnyt työtä ja palkka maksetaan Staffpointin tililtä kanssasi sovitun (työnnnon yhteydessä ilmoitetun) palkan mukaan.

Mihin korvaussummaan saakka kannattaa autovahingot hoitaa ilman vakuutusta? Riippuu tietenkin monesta seikasta, mutta karkeesti arvioiden. Kuskilla ajokortti ollut 2 vuotta ilman kolareita.
Jos 2 täyttä vakuutuskautta ollut kolareitta, pitäisi olla 20% bonuksia, jos laittaa vahingon vakuutukseen menee bonukset ilmeisesti nollille. Seuraava vuosi olisi siis nollabonuksilla ja sitä seuraava 10% bonuksilla. Laske paljonko 2 seuraavan vuoden tulisi yhteensä korotusta nykyiseen hintaan verrattuna ja lisää vielä omavastuu, niin saat tulokseksi tuon rajasumman.

Mutuna heittäisin että ainakaan alle 300 euron vahinkoja ei kannata laittaa vakuutukseen, 500 euroa voi olla siinä ja siinä. Mutta riippuu siis vakuutuksen hinnasta ja omavastuusta, nuo luvut on ihan hatusta temmattuja.

Terve,

Sitten siihen tyhmään kysymykseen.

Jos en aivan väärin ole ymmärtäny, niin kehonrakennuksen kulminaatiopisteet ovat oikeanlainen ravinto, uni ja treeni. Kysymyksen koskee ravintoa, tarkemmin "massakautta". Kannattaako tähän näin aloittelijana edes paneutua? Olen varsin laiha nuori mies(72/178), joten onko tärkeää ensisiaisesti lähteä nostamaan painoa (treenin ohessa)? Ymmärrän siis, että painon kasvu on lajissa välttämätöntä. kannattaako kuitenkaan heti alkaa raivottamaan ruokaa vatsan halkeamiseen?

^Ehkä siksi että ne ei puhu mitään? Vai meinaatko ihan jotain randomia vastaantulijaa? Vai jotain tyyppiä jonka kohtaa jossain, tyyliin kaverinkaveri tms? Jos jälkimmäistä, se että se on vaan hiljaa ja ehkä on totisella (ehkä veetuuntuneella) naamalla..

Tai sitten niiden olemuksesta jo näkee että ne tykkää itestään, ehkä juuri sun mielestä liikaa?

kannattaako kuitenkaan heti alkaa raivottamaan ruokaa vatsan halkeamiseen?

Tästä on olemassa erilaisia mielipiteitä. Minusta ei ole järkevää syödä itseään palloksi, vaan pitää huolen siitä, että saa tarvittavan määrän proteiinia. Varsinkin kalorimäärän internet-suositukset on järjettömiä, koska jokaisen kulutus on erilainen, riippuen ihmisen koosta, aineenvaihdunnasta, aktiivisuudesta, jne.

Kelahan korvaa osan yksityislääkärin kuluista? Miten käytännössä tulisi asian kanssa edetä saadakseen korvaukset?

Pelasin pitkästä aikaa pleikkaa ja huomasin että koneessa oli sisällä kirjastosta lainaamani leffa. Eli toisinsanoen oon palauttanu kirjastoon n. kuukaus sitten tyhjät kuoret. Kun meen heivaan tota levyä kirjastoon joudunko maksamaan myöhästymismaksut?

Pelasin pitkästä aikaa pleikkaa ja huomasin että koneessa oli sisällä kirjastosta lainaamani leffa. Eli toisinsanoen oon palauttanu kirjastoon n. kuukaus sitten tyhjät kuoret. Kun meen heivaan tota levyä kirjastoon joudunko maksamaan myöhästymismaksut?
Etkö sä ensisijaisesti oo sen levyn lainannut, etkä niitä kuoria? Tuskin seuraava lainaaja on niillä kuorilla tehnyt mitään... Eli joo, joudut maksamaan.

Kannattaako tehdä kaikki sarjat vuorotellen (esim ekana rintaprässi 3x10, sitten hauiskääntö 3x10 ym. eri lihaksi) vai kannattaako tehdä koko sarja putkeen (esim nyt vaikka hauiskääntö) ja vasta kun on sen 3x10 tehnyt kokonaan niin siirtyisi vaikkapa tekemään rintaprässiä 3x10.

Vaikeasti selitetty mutta toivon että ymmärsitte mitä hain :)

Etkö sä ensisijaisesti oo sen levyn lainannut, etkä niitä kuoria? Tuskin seuraava lainaaja on niillä kuorilla tehnyt mitään... Eli joo, joudut maksamaan.
Tavallaan joo mutta tässä tilanteessa toi on pistetty jonkun muun piikkiin (eli ilmeisesti oletettu että joku on pölliny levyn kirjastosta kotelosta) kun oon sen jälkeenkin lainannu kirjastosta kirjoja eikä niistä oo velotettu mitään aikasempia myöhästymisiä. Eli jos niillä on yhtä paska asenne tohon kun sulla eli ei ilmoteta mitään myöhästymisestä ja sitten kun ystävällisesti palautan ton niin perii multa rahaa niin taidampa jättää palauttamatta.

Tavallaan joo mutta tässä tilanteessa toi on pistetty jonkun muun piikkiin (eli ilmeisesti oletettu että joku on pölliny levyn kirjastosta kotelosta) kun oon sen jälkeenkin lainannu kirjastosta kirjoja eikä niistä oo velotettu mitään aikasempia myöhästymisiä. Eli jos niillä on yhtä paska asenne tohon kun sulla eli ei ilmoteta mitään myöhästymisestä ja sitten kun ystävällisesti palautan ton niin perii multa rahaa niin taidampa jättää palauttamatta.
Voihan se olla, ettei kukaan ole sun jälkeen lainannut sitä levyä...? Itse menisin sniikisti katselemaan, että onko se kotelo hyllyssä ja onko sisällä levyä. Jos on niin no problems, jätät levyn itsellesi. Jos ei niin laitat tottakai levysi sinne koteloon ja lähdet muina miehinä pois. Ainakaan tunnustamaan en itse todellakaan lähtisi, turhaan menisi rahat hukkaan vaan, vaikka rehellistä olisikin.

Voihan se olla, ettei kukaan ole sun jälkeen lainannut sitä levyä...? Itse menisin sniikisti katselemaan, että onko se kotelo hyllyssä ja onko sisällä levyä. Jos on niin no problems, jätät levyn itsellesi. Jos ei niin laitat tottakai levysi sinne koteloon ja lähdet muina miehinä pois. Ainakaan tunnustamaan en itse todellakaan lähtisi, turhaan menisi rahat hukkaan vaan, vaikka rehellistä olisikin.
Mä vaan mietin että onkohan noissa joku sääntö ettei ne voi ees velottaa jossei oo tullu postissa myöhästymisestä ilmotusta.

Back
Ylös Bottom