Ohjelman vaihtelua bodarille

Olen tehnyt jo pitkään... liian pitkään tällaista kehonrakennuksen klassikkoa. Eli työntävät, vetävät, jalat. 3-jakoinen. Pelkään tulosten tippumista, joten ajattelin vaihdella silloin tällöin jakoa. Ok, mutta onko jotain aivan erilaista treenisysteemiä, joka palvelisi nimenomaan sitä bodauspuolta? Supersarjojakin teen välillä ja toistomäärät vaihtelevat 8-15. Lisäksi teen penkissä lyhyitä voimasarjoja.

Olen tehnyt jo pitkään... liian pitkään tällaista kehonrakennuksen klassikkoa. Eli työntävät, vetävät, jalat. 3-jakoinen. Pelkään tulosten tippumista, joten ajattelin vaihdella silloin tällöin jakoa. Ok, mutta onko jotain aivan erilaista treenisysteemiä, joka palvelisi nimenomaan sitä bodauspuolta? Supersarjojakin teen välillä ja toistomäärät vaihtelevat 8-15. Lisäksi teen penkissä lyhyitä voimasarjoja.

Kokeile 5-jakoista välillä?!

Pakkis on täynnä erilaisia treeniohjelmia. ei luulis olevan vaikeaa löytää mieleistään.

Jamm0rZ sanoi:
Kyllä kyllä mutta haenkin nyt treeniohjelman vaihtelua :)

Kokeileppa tällaista nelijakoista, boostaa käsiä ja penkkiä.
Käsipäivänä kapea penkki ojentajien voimaliikkeenä, eli kahdesti viikossa penkkia ja kahdella eri oteleveydellä joten ihanteellinen penkkitulosten nostoon.
Kädet saavat myös kahdesti viikossa treeniä suoraan ja epäsuorasti.

Päivä 1.

Rinta, etu- ja sivuolkapäät:

Penkkipunnerrus, lämmittelyt loivalla pyramidilla ylös + 2 x 8 , painoa lisää aina kun 2 x 8 menee puhtaasti
Vinopenkki käsipainoilla 2 x 8-12
Ristikkäistalja 2 x 10-15 etukumarassa, nyrkit viedään ristiin toistensa yli vuorotellen

Vipunostot sivulle 1 x 10-14, yksi käsi kerrallaan
Pystypunnerrus istuen käsipainoilla 2 x 8
vipunostot istuen puhtaasti 1 x 15, pudotussarjat (-2,5kg) 1 x 10-15, (-2,5kg) 1 x 10-15

Päivä 2.

Selkä, takaolkapäät, epäkkäät:

Leuanveto, lämmittely + 3 x 8-12 kovaa sarjaa
Lattiatalja 2 x 8-12
Mave polvienalta/kulmasoututangolla 2 x 8, takapuoli ”ankka-asennossa”, selkää ei saa päästää pyöristymään
Kulmasoutu käsipainolla/kapea ylätalja 2 x 8-15, käsipainolla joka toistossa pieni pito vyötäröön koskettaen

Vipunostot kulmassa taljassa yhdellä kädellä 2 x 12-15 (takaolat) käsi hieman koukussa vedetään toisella kädellä polveen nojaten noin 90 asteen kulmassa kahvaa korvaa kohti niin, ettei rasitus mene selkään ja pieni pito ylhäällä.
Vipunostot kyljellä maaten taakse 2 x 8-12, älä nosta liian ylös, ettei lihasjännitys katoa

Päivä 3.

Ojentaja, hauis

Voimaliikkeet:

Kapea penkki , lämmittelyt loivalla pyramidilla ylös + 2 x 8
Hauiskääntö kulmatangolla 2 x 8-10

Supersarjat (alla) puhtaasti, ojentaja ja hauis ilman taukoja, välissä tauko oman kuntotason mukaan 30-60 sek.

Supersarja 1.

ranskalainen maaten 2 x 8-12
, älä päästä kyynärpäitä leviämään sivulle, pidä olkavarret paikallaan
Hauiskääntö istuen vinopenkillä 2 x 8-12, käsipainot koko suorituksen ajan vaakasuorassa, kämmenet ylöspäin

Supersarja 2.

Ojentajan taakseiskut taljassa 2 x 8-14
( parempi tuntuma kuin käsipainoilla, - vastustaa koko liikeradan ajan)
Hauis taljassa 2 x 8-14( seiso noin vajaan metrin päässä taljasta, ettei hauis pääse lepäämään edes kahva tuotuna lähelle leukaa, kun kulma tulee edullisemmaksi)

Ota tämä supersarja mukaan kun edistyt
Supersarja 3.

Alaspuristus taljassa 2 x 10-15
Hauis myötäotteella 2 x 10-15

Päivä 4.

Jalat
:

Kyykky lämmitelyt loivalla pyramidilla ylös ja
3 x 10 työsarjaa

Hackkyykky ylös 3 lämmittelysarjalla ja sitten 3 x 10 kovaa sarjaa
Prässi lämmittely + 4 x 10 kovaa työsarjaa

Supersarjat

Reiden ojennus 2 x 16-20
liikkeet suoritetaan peräkkäin ilman taukoa, välissä 1 min tauko
reiden koukistus 2 x 16-20

Superset pohkeille pohjeliikeet peräkkäin tauotta, mutta liikkeiden välissä tauko 1 min, 3 kierrosta
Pohkeet istuen 3 x 15-20
Pohkeet seisten hack-koneessa väärinpäin 3 x 15-20

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vatsat kotona välipäivinä tai treenien jälkeen
vatsalihaspuristukset maaten / Pilates vinojen vatsalihasten liike
voimapyörää, staattisia pitoja yms.

Kolmijakoisena oon itse tykänny tehdä 1. Rinta.Kädet 2. Jalat 3. Olkapäät, Selkä. Sit jos on ollu jotain kiirettä tai muuta "sotkua" joka vaikuttaa
treeniin niin voi tosta Jalat ja Olkapäät, Selkä - päivästä yhdistää oman päivän. (Siihen esim maastaveto+reisioikkari on "kiva" superi).
Joskus jopa tehnyt niin että joka toisen kierron kaksijakoisena ja joka toisen kolmijakoisena

Koita tota Muscle Challenge ohjelmaa :) Hulkin ohjelma on omasta mielestä ihan hyvä. Tuo myös vaihtelua kun suunilleen joka toinen viikko teho-treeniä ja toinen voluumia. Tykkään ;)

E: Tosiaan se on 3-jakoinen, vai oliko tarkotus juuri etsiä jotain muuta?

Olen tehnyt jo pitkään... liian pitkään tällaista kehonrakennuksen klassikkoa. Eli työntävät, vetävät, jalat. 3-jakoinen.

Jos haluat tehdä mahdollisimman radikaalin muutoksen, niin ota 2-jakoinen käyttöön niin eiköhän nuo yhteen viikottaiseen rasitukseen tottuneet lihakset säikähdä kun nyt tulee rääkkiä kahdesti viikossa. Toinen vaihtoehto on vaihtaa 3-jakoisen järjestystä siten, että hyödynnät epäsuoria rasituksia.

Tsiisus, kaveri kysyy muutosta treeniohjelmaan niin heti oletuksena käsien ja penkin boostausta :D

Itse asiassa se sattui (tuurilla) olemaan yksi tavoitteistani :D Hyvältä näyttää kiitos kiitos! 3-jakoista olen tehnyt 5 krt vko, eli yläkroppa ottaa osumaa kahdesti ja jalat kerran viikkoon. Hyvin on toiminut. Täytyy kokeilla tuota 4-jakoista varmaan. Laitoin myös ketjun jossa kysyn 6-jakoisesta tuonne. Sekin voisi olla hyvä vaihtelun vuoksi... vai? o_O

Itse asiassa se sattui (tuurilla) olemaan yksi tavoitteistani :D Hyvältä näyttää kiitos kiitos! 3-jakoista olen tehnyt 5 krt vko, eli yläkroppa ottaa osumaa kahdesti ja jalat kerran viikkoon. Hyvin on toiminut. Täytyy kokeilla tuota 4-jakoista varmaan. Laitoin myös ketjun jossa kysyn 6-jakoisesta tuonne. Sekin voisi olla hyvä vaihtelun vuoksi... vai? o_O
Kuinka pitkä treenitausta sulla on?

Tsiisus, kaveri kysyy muutosta treeniohjelmaan niin heti oletuksena käsien ja penkin boostausta :D

Se voisi olla mitkä tahansa kaksi muutakin lihasryhmää, tuossa ohjelmassa ne vain on otettu piikkauksen kohteiksi.
Usempijakoisiin siirrytään kun palautuminen vaikeutuu tai halutaan parantaa 1- ja 2 -jakoisten ohjelmien suppeiden liikevalikoimien aiheuttamaa lihasepätasapainoa, heikosti kehittyneet pohkeet, kyynärvarret, takaolkapäät tai vaikka kädet jotka eivät saa pieninä lihasryhmina tarpeeksi monipuolista treeniä harvemmilla jaoilla.

Näyttää aika hyvältä tuo Archeyn postaama ohjelma. Mikäs liike tuo lattiatalja muuten on?

Vaakatalja

Back
Ylös Bottom