Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Toi sääntö pitää Ripee elämässä paikkaansa melkein joka asiassa että kannattaa sijoittaa/pelata sen verran kuin kestää hävitä. Tarkoitin kolmosella alkavaa, eli jos nyt vaikka tippuu 1300 pistettä ni silloin voi ruveta jo ostamaan. Jokaisella on oma sijoitus strategiat, minä olen tullut tähän tulokseen että aion sijoittaa näin rahojani, olen kattonut jo osakkeet valmiiksi aika pitkälle mitä aion ostaa. Maltti on valttia nytten!
Mitä jos käykin siten, että pörssi putoaa vain 4500 pisteeseen ja lähtee siitä nousuun. Eli et missään vaiheessa ole päässyt ostamaan ja taas menee juna ohitse. Olisiko kuitenkin järkevämpää ostella pienillä summilla osakkeita, eikä välittää niinkään paljoa toimeksiantomaksuista.

Lisäilin omaan salkkuun Talvivaaraa ja jos vielä jatkaa putoamista niin ostetaan sitten vähän vielä lisää. Pienellä summalla harkinnassa jokin "osinkoyhtiö" vahvistamaan osinkotuloa.

Toi sääntö pitää Ripee elämässä paikkaansa melkein joka asiassa että kannattaa sijoittaa/pelata sen verran kuin kestää hävitä. Tarkoitin kolmosella alkavaa, eli jos nyt vaikka tippuu 1300 pistettä ni silloin voi ruveta jo ostamaan. Jokaisella on oma sijoitus strategiat, minä olen tullut tähän tulokseen että aion sijoittaa näin rahojani, olen kattonut jo osakkeet valmiiksi aika pitkälle mitä aion ostaa. Maltti on valttia nytten!

Tää hämmentää mua vielä enemmän... Siis seuraat yleisindeksin kehitystä ja sen perusteella ostat yksittäisiä osakkeita?! :D Veikkaan, että seuraavaksi kerrot miten sun osakeostoihin tarkoitetut rahat on jollain 2V määräaikaistilillä ;)

Miten tämä sijoittaminen tuntuu näin helpolta. Olen seuraillut pörssihommia oikeastaan vuoden. Rahanteko ei voisi juurikaan olla helpompaa.

Jos omxh:ssa ollut esim. eilisen -5% lasku ja pörssit on muualla tänään ollut plussalla, niin on täysin selvää että tänään noustaan. Pienen pohdinnan jälkeen ennen pörssin aukeamista ostotoimaria sisään parista osakkeesta joidenka uskon nousevan tänään. Ja osakkeet nousevat. Tähän mennessä ei ole kertaakaan käynyt niin, että olisin hävinnyt. Päivän lopussa sitten myyn voitolla. jepajeees!

Miten tämä sijoittaminen tuntuu näin helpolta. Olen seuraillut pörssihommia oikeastaan vuoden. Rahanteko ei voisi juurikaan olla helpompaa.

Jos omxh:ssa ollut esim. eilisen -5% lasku ja pörssit on muualla tänään ollut plussalla, niin on täysin selvää että tänään noustaan. Pienen pohdinnan jälkeen ennen pörssin aukeamista ostotoimaria sisään parista osakkeesta joidenka uskon nousevan tänään. Ja osakkeet nousevat. Tähän mennessä ei ole kertaakaan käynyt niin, että olisin hävinnyt. Päivän lopussa sitten myyn voitolla. jepajeees!

Tota kun jatkat pari vuotta niin sulla on kaikki maailman rahat.

Joo ehkä huono tai epätäydellinen vertaus, mutta tarkoitin, että suurin osa holdaajista on "osakesäästäjiä" ja "osakesijoittajalla" en välttämättä tarkoita keinottalijaa vaan markkinoiden osapuolta joka osaa käyttää markkinoiden eri tilanteita hyväkseen ja pystyvät allokoimaan fundamenttejen mukaan omia painotuksiaan siten että määritettävissä oleva riskitaso ei ainakaan nouse.

Osakesäästäjän käänteiskuva on rommari (joista tuskin kukaan ei noudata omaa "sijoitusfilosofiaa") joka olisi kokoajan shorttina ja lisäisi aina kuukausittain positotaan palkkapäivänä ja odottaisi aina vaan rommausta. Tämäkin on mahdollista siis olla shorttina kokoajan. Silloin saa osinkojen sijaan korkotuoton. Kaikki aina puhuvat että short positiot (myös ei vivuteut) pitää aina sulkea, mutta kyllä ne longitkin pitää (kannattaa) jossain vaiheessa. ;)

Kyllähän minä sen tiesin mitä tarkoitat, kunhan nyt kyselin kun ei täällä kaikki toisiaan ennalta tiedä, eikä ole toisen juttuja seurannut. ;)

Itse olen jotain osakesäästäjän ja sijoittajan välistä. Mieluusti sitä olisi puhtaasti sijoittaja, mutta tuo vaatisi huomattavasti enemmän perehtymistä ja ennenkaikkea aikaa.

Älä sitten ainakaan sorru aina nostamaan panosta. Jossain kohtaa käy toisinpäin ja sitten paloi näpit...pahasti.

Et kai kuvittele että voisit ostaa edellisen päivän päätöshinnalla seuraavana aamuna?

Et kai kuvittele että voisit ostaa edellisen päivän päätöshinnalla seuraavana aamuna?

Joo mäkin vähän ihmettelen. Pari kertaa voi käydä hyvä tuuri. Se nyt vaan on niin että varmoja paikkoja ei ole, mitä tahansa voi tapahtua eikä sitä etukäteen tiedä ellei ole sisäpiiritietoa.
Mut tosiaan, jos nyt viimeis alkaisi se omxh nousemaan, tän vuoden on käytännössä tullut tehtyä duunia nollapalkalla ja vähän tappiollekkin jääty uskomattomien romahdusten vuoksi. Duunissa sen verran kiirettä ja töitä riittää, firma tekee hyvää tulosta. Vaikea kuvitella että omxh laskenu yli 30% alkuvuodesta.

Kreikan nuoret vois alkaa ottamaan itteään niskasta kiinni ja lopettaa sen humanistisen rähinöinnin ja ajatella kerrankin rationaalisesti, ei se talous mellakoimalla oo ikinä parantunu. Vai onko niiden temperamenttiin sopimatonta tehdä duunia ja laittaa juhliminen toissijalle.

Kyllä se vielä feilaa. Esim. tänään tulee uudet työttömyysluvut ja EKP:n korkopäätös. Jos ei ole mieluisia, niin sinulta meni paitsi tämän päivän "voitot" niin myös kaikki aikaisemmat voittosi. Sitten sinusta tulee ns. holdari kun et viitsi tappiolla myydä :)

nyt sitten tuli itsekkin avattua nordnetin Osake- ja rahastosalkku,varmaan ensi viikolla tulee ne paperit allekirjoitettavaksi. 5000-10000 olis tarkoitus johonkin sijoittaa...ainakin nokiaan :)

Jaah. Voimakkaasti romahtanutta Talvivaaraa voisi tankata vähän lissää. Erittäin spekulatiivinen ja isoriskinen sijoitus, mutta hinta alkaa olla lyöty erittäin pohjille... Hmm... PItäisikö vaiko eikö...

Ite shorttasin just pikkusen konecranesia M:11,85 -> O:11,25. Joo kylhän nää halvoilta näyttää. Nyt vaan pitäis olla rahaa mitä laittaa kiinni, mut kesästä lähtien ollu all-in ja kaikki pitkälle punasella, ettei omiaan takaisin saa vielä tod.näk. vuosiin. Mut ei kai tässä kiire oo, pikkuhiljaa lisää tankkaillen.

Ja tulosvarotusta pukkaa. Meikäläinen on maailman paskin sijoittaja :(

Mistä keltaisesta pörssistä ostat Konecranesia? Vuoden alin 13.58 EUR

14,25 piti sanoman, kurssit tippunu niin jäätävästi ettei oikeen pysy perässä :D. Myin pois 14,50, en saanut edes välityskuluja, mutta toivon mukaan saan vielä halvemmalla takaisin loppuvuodesta tms.

Nokian Renkaat vuorostaan keulii mukavasti. Taas olisi ollut hyvä ostopaikka. Tuon yhtiön kanssa kannattaa kytätä. Ottaa aina ihme rommailuja, niistä tankaten jos yhtiö kiinnostaa. Itse ostin omani 15 euroa ja alaspäin jo edellisestä härdellistä aina pohjalle asti. En ole myynyt, enkä myy.

Back
Ylös Bottom